به عهد و پیمان خود وفا کنید (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » سبک زندگی » نکاتی از حرف زدن کودک

    نکاتی از حرف زدن کودک

    نکاتی از حرف زدن کودک

    در حدود یک سالگی کودک کم کم شروع به سخن گفتن می کند. او در این سن می تواند کلمات ساده را تلفظ کند و این اتفاق یکی از بهترین اتفاقات عمر کودک و والدین اوست ، یکی از خاطراتی که ارزش ثبت شدن در آلبوم خاطرات را دارند. اما با راهکار های بسیار ساده ای شما می توانید مهارت حرف زدن را در کودکتان بیشتر کنید.

    بسیاری از والدین ابراز نگرانی می کنند که آیا پیشرفت زبانی فرزندانشان معمولی به نظر می رسد! در حالی که بیشتر اوقات اضطراب آنها بیهوده و بی اساس است.
    بطور طبیعی ، زمان زبان باز کردن در کودکان بسیار متفاوت است. بیشتر کودکان ، حتی آنهایی که بطور ذاتی ساکت هستند، بالاخره در این محدوده زمانی زبان باز می کنند. در حالی که تعدادی از بچه های ۱۲ ماهه چند کلمه ساده ، مانند مامان ، بابا ، بالا و دد ، که کلماتی مشترک در بین اکثر بچه ها است، می توانند بگویند. اما کودکانی هم هستند که تا سن ۱۵ تا ۱۸ ماهگی نمی توانند صحبت کنند. معمولا کودکان بین ۱۳ تا ۱۸ ماهگی اولین کلمه را می گویند.

    اگر دقت کنید و به صحبت های کودک گوش دهید ، کم کم شروع به فهم زبان او خواهید کرد. وقتی او صحبت میکند هرچیزی را که از حرف هایش می فهمید ، تکرار کنید. از جملات ساده برای صحبت کردن در مورد کاری که دارید انجام می دهید یا آنچه که ممکن است او احساس کند ، استفاده کنید.

    هیچوقت کودکتان را برای صحبت کردن تحت فشار قرار ندهید. صحبت کردن هر کودک با روند طبیعی خاص خود او کامل میشود و این امر در رابطه با هر کودک متفاوت است .

    %da%a9%d9%88%d8%af%da%a9

    نکاتی از حرف زدن کودک

    مراحل و گام های حرف زدن کودک :

    ۱ . با دقت به صحبت های کودکتان گوش دهید. بعد از مدتی متوجه میشوید که واقعا معنایی پشت اصوات او وجو دارد. او با گفتن کلماتی مثل (( با )) یا (( گا )) قصد دارد مفهومی را به شما برساند.

    ۲ . با علاقه ، نسبت به آن چه کودکتان قصد دارد به شما بفهماند ، پاسخ دهید.

    ۳ . اولین تلاش های کودکتان را برای استفاده از زبان ، با تکرار کردن آن چه ک فکر می کنید او در حال گفتن آن به شماست ، تشویق کنید.

    هنگامی که مثلا او در حال گفتن کلمه ی توپ است به او بگویید :(( توپ . اون یه توپه )). یا مثلا وقتی متوجه شدید که او سعی در گفتن کلمه ی دختر دارد به او بگویید :(( آره دختر. اون جا یه دختره )).

    ۴ . از جمله های ساده برای صحبت کردن با کودکتان استفاده کنید ، مثل (( من دارم شام می پزم )) یا (( می خوای بری پارک ؟)) در مورد چیزهایی که در حال اتفاق افتادن می باشد با او صحبت کنید . بدین ترتیب شما میتوانید هر واژه را به موضوعی که در اطرافتان در حال وقوع است ، ربط دهید.

    ۵ . نسبت به احساسی که کودکتان ممکن است در مورد چیزی داشته باشد ، با صدای بلند عکس العمل نشان دهید. مثلا به او بگویید :(( تو ناراحت شدی ، چون پدربزرگ رفت خونشون )). بدین ترتیب او میتواند احساساتش را با حوادث مرتبط سازد و یاد بگیرد که چگونه آنها را با حرف زدن بیان کند.

    ۶ . هنگامی که کودک احساساتش را بیان می کند ، به او گوش دهید ، حتی اگر از نظر شما ترس او از چیزی غیرمعقول باشد. اگر شما به احساساتش گوش دهید ، او حس می کند که بیشتر مورد قبول واقع شده و بیشتر مورد علاقه ی شماست.

    جای امیدواری است که وقتی کودک میتواند کاملا صحبت کند ، به راحتی در مورد احساساتش با شما حرف خواهد زد.

    با علاقه، نسبت به آن چه کودکتان قصد دارد به شما بفهماند ، پاسخ دهید

    %da%a9%d9%88%d8%af%da%a9-1

    نکاتی از حرف زدن کودک

    توصیه های مفید درباره حرف زدن کودک :

    بچه هایی که در خانواده های نسبتا پر جمعیت متولد میشوند ، به تنهایی صحبت کردن را یاد می گیرند و نیازی نیست برای آموختن زبان به آنان از فلش کارت ( کارت حافظه ) یا دیگر لوازم یادگیری استفاده کرد.

    در هر حال توجه داشته باشید که مجبور کردن کودک ، پیش از آن که او آمادگی لازم را برای این گونه آموزش ها به دست آورده باشد ، میتواند به استعداد ذاتی وی در یادگیری ، صدمه بزند.

    برای کودکتان کتاب بخوانید. با این کار نه تنها قدرت درک او را در زبان و توانایی صحبت کردن بالا میبرید ، بلکه زمینه ی علاقه به مطالعه را نیز در او ایجاد می کنید.

    ( به یاد داشته باشید که بین آموختن و خواندن برای کودک تفاوت وجود دارد. وقتی شما برای او کتاب می خوانید ، در واقع از او انتظاری نداشته و او را برای گرفتن اطلاعات خاصی تحت فشار قرار نداده اید ).

    به خاطر داشته باشید که آلبرت انیشتن تا قبل از سه سالگی شروع به صحبت نکرد!

    بگذارید کودکتان با روند طبیعی رشد خویش شروع به صحبت کردن نماید.

    نکاتی از حرف زدن کودک

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • افست کتاب لاتین
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی