کیش خوب همانند فوتبال خوب است، حرف نمی زند ، عمل می کند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » آرایش و زیبایی » سلامتی پوست و مو » بهترین راه خلاص شدن از موهای زیر پوستی/مراحل حذف موهای زائد زیر پوست

    بهترین راه خلاص شدن از موهای زیر پوستی/مراحل حذف موهای زائد زیر پوست

    بهترین راه خلاص شدن از موهای زیر پوستی/مراحل حذف موهای زائد زیر پوست

    چگونه از شر موهای زیر پوستی خلاص شویم

    بهترین راه خلاص شدن از موهای زیر پوستی/مراحل حذف موهای زائد زیر پوست

    موهای زیر پوستی موهای نازکی هستند که توان شکافتن پوست و بیرون زدن از آن را ندارند. در نتیجه پیچ می خورند و به داخل پوست می روند. این حالت زمانی اتفاق می افتد که به دلیل اپیلاسیون و شیو موهای بدن نازک و ضعیف می شوند. موهای زیرپوستی مشکل بزرگی نیستند اما گاهی باعث ایجاد جوش و قرمزی در پوست می شوند و محل دردناک می شود یا ظاهر بدی پیدا می کند. در صورتی که این مشکل شدید شود، به جراحی نیاز است. پس بهتر است قبل از پیچیده شدن مشکل همیشه مواظب بروز موهای زیر پوستی باشید.

     

    چگونه

    ۱

    برای خلاصی از شر موهای زیر پوستی و ایجاد ظاهری بی نقص در پوست راه های خانگی زیادی وجود دارد. راه های زیر را امتحان کنید و مدتی به پوست زمان بدهید تا موها قدرت لازم برای به دست آوردن شکل اولیه ی خود را به دست آورند.

    ۲

    موچین: از یک موچین استفاده کنید. کمپرس آب گرم به نرم شدن موهای زیر پوستی کمک می کند. از یک سوزن استریل یا موچین برای بیرون کشیدن موها استفاده کنید. اگر این کار به پوست آسیب می زند و باعث زخم شدن آن می شود، روش های دیگر را امتحان کنید. در غیر این صورت موچین را آرام روی پوست بکشید تا موی نازک زیر آن به سطح پوست نزدیک شود و لبه ی نازکش ظاهر شود. سپس به آرامی آن را بیرون بکشید.

    ۳

    قهوه: قهوه دارای خاصیت اسیدی است و به همین دلیل لایه بردار خوبی محسوب می شود. یک چهارم فنجان قهوه پودر شده و یک فنجان آب ولرم را با هم مخلوط کنید. مخلوط را به مدت چند دقیقه و با حرکات دایره ای روی پوست بمالید. در آخر محل را با آب ولرم بشویید.

    ۴

    شکر: شکر یک اسکراب لایه بردار فوق العاده برای پوست است. ابتدا یک پیمانه شکر را با نصف پیمانه روغن زیتون خالص مخلوط کنید. این اسکراب خانگی را با حرکات دورانی و به مدت چند دقیقه روی پوست ماساژ دهید. سپس محل را با آب ولرم بشویید. یک یا دو بار در هفته این کار را تکرار کنید تا منافذ پوست باز شوند.

    بخوانید:  چگونه سکسکه درمان می شود
    ۵

    تخم مرغ: از غشا تخم مرغ استفاده کنید. غشا داخل تخم مرغ را بیرون بکشید و روی محل دارای موی زیر پوستی قرار دهید. اجازه دهید غشا بر روی پوست بخشکد. سپس آن را از روی پوست بکنید. موهای زیر پوستی باید به همراه غشا بیرون بیایند.

    ۶

    جوش شیرین: جوش شیرین دارای خواص ضد التهابی است و قرمزی ناشی از موهای زیر پوستی را کاهش می دهد. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک فنجان آب را مخلوط کنید. مخلوط را روی پنبه بمالید و این پنبه را به آرامی روی نواحی دارای موهای زیر پوستی بزنید. این مخلوط باید به مدت ۵ دقیقه روی پوستتان بماند سپس با آب سرد بشویید. این کار را ۲ تا ۳ بار در روز تکرار کنید.

    ۷

    کرم ها: از کرم های ضد آکنه استفاده کنید. موهای زیرپوستی بسیار شبیه به جوش هستند، به خصوص اگر مو باعث ایجاد چرک در پوست شده باشد. چند بار در روز بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک را روی پوست بمالید. این کرم باعث کم شدن تورم و چرک می شود و به پوست فضای بیشتری برای رشد می دهد. پس از چند روز تورم کمتر می شود و می توانید مو را بیرون بکشید.

    بخوانید:  چگونه زندگی خود را با چند روش ساده متحول کنید
    ۸

    نمک: اگر مواد بالا را در اختیار ندارید، حتما مقداری نمک در دسترس هست. یک و نیم قاشق چایخوری نمک را با یک فنجان آب ولرم مخلوط کنید. یک تکه پنبه را به این محلول آغشته کرده و به آرامی به موضع مورد نظر بمالید. بگذارید این محلول چند دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس شستشو دهید. این کار را ۲ بار در روز تکرار کنید تا موها خارج شوند.

    ۹

    شیر گرم و نان: ابتدا کمی شیر گرم کنید. شیر نباید به درجه ی جوش برسد. سپس یک تکه نان تست را در آن غوطه ور کنید و روی پوست قرار دهید. دو دقیقه صبر کنید تا خنک شود. این کار را به مدت ده دقیقه تکرار کنید. پس از انجام این مراحل باید منافذ پوست باز شده باشند. موها را با موچین بردارید.

    ۱۰

    عسل: عسل دارای خواص آنتی باکتریالی است و ازعفونی شدن پوست جلوگیری می کند. یک لایه عسل را بطور مستقیم روی پوست قرار دهید. اجازه دهید عسل به مدت ۱۰ دقیقه کاملا خشک شود. سپس با آب سرد شستشو دهید. این درمان را ۳ یا ۴ بار در روز تکرار کنید.

    بخوانید:  چگونه عمر باتری گوشی مان را افزایش دهیم
    ۱۱

    اگر این درمان های خانگی نتایج مطلوبی برای شما به دنبال نداشت یا اگر موهای زیر پوستی دچار عفونت شدند، حتما با یک پزشک برای درمان مناسب مشورت کنید.

    نکات و هشدارها

    برای جلوگیری از رویش موی زیر پوستی، همیشه قبل و بعد از شیو کردن یا اپیلاسیون، پوست را با لیف بشویید. لیف را بر خلاف جهت رویش موها روی پوست بکشید. با این کار یک لایه از پوست برداشته می شود و موهای ضعیف می توانند از پوست خارج شوند.
    تنها زمانی موهای زیر پوستی را خارج کنید که نوک آنها را روی سطح پوست مشاهده می کنید.
    از مصرف کرم های موبر اجتناب کنید تا احتمال ایجاد موهای زیر پوستی کمتر شود.

    بهترین راه خلاص شدن از موهای زیر پوستی/مراحل حذف موهای زائد زیر پوست

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتاب اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی pdf