امام حسين(ع):اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بارداری و زایمان » ساده ترین روش برای افزایش توان باروری مردان

    ساده ترین روش برای افزایش توان باروری مردان

    ساده ترین روش برای افزایش توان باروری مردان

    Image result for ‫بچه‬‎

    ساده ترین روش برای افزایش توان باروری مردان

    اگر در حال تلاش برای بارداری هستید، احتمالا دچار دغدغه و استرس زیادی هستید. باروری مردان تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی چون رژیم غذایی و شیوه زندگی قرار دارد. برای افزایش باروری، تا جایی که ممکن است سالم زندگی کنید. از نوشیدن الکل و سیگار کسیدن اجتناب نمایید. اگر هنوز نگران قدرت باروری تان هستید، به یک دکتر مراجعه کنید تا قدرت باروری شما را ارزیابی کند. ممکن است برای اصلاح هر گونه مشکل در ارتباط با ناباروری مداخله پزشکی لازم باشد.

     

    چگونه

    ۱

    یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید. رژیم غذایی می تواند بر تمام جنبه های سلامت کلی و حتی قدرت باروری تاثیر گذار باشد. یک رژیم غذایی متعادل غنی از غذاهای سالم داشته باشید تا به شما در افزایش باروری کمک کند. غذاهای سالم از تمام گروه های اصلی مواد غذایی را در رژیم خود قرار دهید. رژیم غذایی شما باید ترکیبی از انواع میوه ها و سبزیجات، غلات سبوس دار، پروتئین های بدون چربی و لبنیات کم چرب باشد. غذاهای خود را با روشهای سالم طبخ نمایید. برای مثال، به جای سرخ کردن غذاها، آنها را گریل کنید یا در فر قرار دهید. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که در هر وعده غذایی نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید. با این کار مصرف فیبر افزایش می یابد و در نهایت سلامت کلی بهبود خواهد یافت.

    ۲

    آنتی اکسیدان ها می توانند تعداد اسپرم ها را افزایش دهند. سعی کنید مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان مانند انواع توت ها، گلابی، سیب، مارچوبه، کلم بروکلی، کلم پیچ، گوجه فرنگی، و آجیل را به رژیم غذایی خود بیفزایید.

    ۳

    ورزش منظم تعداد اسپرم را افزایش می دهد. فعالیت بدنی منظم می تواند سلامت کلی شما را ارتقاء بخشد و در نهایت می تواند به افزایش باروری منتهی شود. اگر سعی دارید قدرت باروری تان را افزایش دهید، برنامه ورزشی سالمی را دنبال کنید. در عین حال برخی ورزش ها برای باروری مضر هستند. برخی مطالعات نشان می دهند که دوچرخه سواری می تواند باعث افت باروری شود. شکل های بسیار شدید ورزش، مانند مسابقات سه گانه، نیز ممکن است باروری را کاهش دهند. به دنبال فعالیتهای بدنی سبک تر و منظم باشید تا قدرت باروری تان افزایش یابد.

    ۴

    برای رسیدن به وزن متعادل و حفظ آن تلاش کنید. لاغری بیش از حد، اضافه وزن یا چاقی مفرط می تواند تعداد اسپرم را کاهش دهد و احتمال تولید اسپرم های غیر طبیعی را افزایش دهد. بنابراین، چنانچه با توجه به قدتان افزایش یا کاهش وزن دارید، سعی کنید به وزن طبیعی برسید. با دکتر خود در مورد نحوه رسیدن به وزن مناسب صحبت کنید.با توجه به اینکه نیاز به افزایش یا کاهش وزن دارید، ممکن است لازم باشد بیشتر یا کمتر غذا بخورید. بهترین حالت این است که دکتر کاهش یا افزایش وزن شما را کنترل کند تا مطمئن شود این کار به درستی انجام می شود.

    ۵

    استرس خود را تحت کنترل نگه دارید. استرس نه تنها می تواند با سلامت جنسی تداخل داشته باشد، بلکه سطح بالایی از استرس می تواند باعث تغییر هورمونهایی شود که بر تولید اسپرم تاثیر می گذارند، و در نتیجه کاهش باروری را خواهیم داشت. اگر یک زندگی پرتنش دارید، مراحل کاهش استرس را به کار بگیرید. با این کار به طور بالقوه می توانید قدرت باروری را افزایش دهید.

    ۶

    از لحاظ اجتماعی مرتب با مردم در تماس باشید. تعامل اجتماعی منظم تا حد زیادی می تواند سطح استرس را کاهش دهد. با دوستان و اعضای خانواده که بودن در کنارشان لذت بخش و جذاب است، به گردش بروید. از استرس غیر ضروری اجتناب کنید. با تعهداتی که قادر به انجام آنها نیستید موافقت نکنید. از افرادی که شما را دچار استرس می کنند، دور بمانید. اگر گوش کردن به اخبار شما را مضطرب می کند، دیگر اخبار را دنبال نکنید. در لحظاتی که شما احساس می کنید استرس دارید، مکث کرده و با خود فکر کنید، “درباره این موضوع در یک روز چه احساسی خواهم داشت؟ در یک هفته چه احساسی خواهم داشت ؟” به احتمال زیاد، بسیاری از مشکلات به صورت غیر ضروری بیش از حد مهم جلوه پیدا کرده اند.

    ۷

    عفونت های مقاربتی (STIs ) می توانند بر روی باروری اثر منفی داشته باشند. اگر شما مطمئن نیستید که به عفونت های مقاربتی مبتلا هستید یا نه، در مطب دکتر تست بدهید. اگر نتیجه تست هر کدام از این بیماری ها مثبت بود، فورا به درمان آن بپردازید. همیشه در هنگام رابطه جنسی از کاندومهای لاتکس استفاده کنید. همچنین می توانید به تک همسری قناعت کنید، چرا که با این کار خطر ابتلا به عفونت های مقاربتی کاهش می یابد.

    ۸

    مولتی ویتامین مصرف نمایید. مکمل های مولتی ویتامین روزانه، حاوی ویتامین C وE هستند، و همچنین به عنوان یک منبع خوب از سایر مواد مغذی برای سلامت تناسلی مردان ضروری است. بعضی از تحقیقات نشان داده اند که مصرف روزانه یک مولتی ویتامین می تواند تعداد اسپرم را افزایش دهد. مولتی ویتامینی را انتخاب کنید که حاوی سلنیوم، روی و فولات هم باشد، چرا که این مواد با تولید اسپرم سالم مرتبط هستند. در حالی که شواهد کمی وجود دارد دال بر اینکه مصرف روزانه مولتی ویتامین مضر است، همیشه قبل از مصرف این داروها باید با دکتر خود مشورت کنید تا مطمئن شوید با توجه به وضعیت سلامتی تان و داروهایی که احتمالا مصرف می کنید، مصرف مولتی ویتامین برای شما خوب است یا نه.

    ۹

    توتون و تنباکو و دود سیگار باعث کاهش تعداد اسپرم در مردان می شوند. برای افزایش تعداد اسپرم و افزایش بالقوه باروری، سعی کنید مصرف سیگار را کاهش دهید و یا آن را ترک کنید. از مکانهای مملو از دود سیگار دوری کنید. ترک سیگار می تواند بسیار دشوارباشد، بنابراین از یک دکتر کمک بخواهید. یک دکتر واجد شرایط می تواند به یک روش ایمن و سالم به شما کمک کند به صورت تدریجی محصولات توتون و تنباکو را ترک کنید. به دنبال پشتیبانی باشید. از دوستان و عزیزان خود بخواهید تا شما را در ترک سیگار یاری کنند. همچنین گروه های حمایتی آنلاین و شخصی وجود دارند، که به دنبال این هستند که به افراد کمک کنند، محصولات تنباکو را ترک کنند.

    ۱۰

    از الکل دوری کنید. مردانی که زیاد الکل مصرف می کنند، اغلب تعداد اسپرم کمتری دارند. اگر الکل مصرف می کنید، این کار را در حد اعتدال انجام دهید. اگر فکر می کنید مشکل نوشیدن دارید، این مساله ممکن است بر تعداد اسپرم تاثیر بگذارد. با دکتر یا درمانگر خود در مورد بهترین روش ترک الکل را صحبت کنید.

    ۱۱

    از گرمای بیش از حد اجتناب کنید. با وجود این که مطالعات هنوز کاملا معتبر نیستند، شواهدی وجود دارد دال بر اینکه گرمای بیش از حد در اطراف کشاله ران می تواند تعداد اسپرم را کاهش دهد. اگر به دنبال افزایش باروری هستید، سعی کنید تا جایی که ممکن است بدن را سرد نگه دارید. به ویژه به دمای منطقه کشاله ران توجه داشته باشید. سعی کنید اطراف کشاله ران، شلوار و شورتهای گشاد بپوشید. مدت زمانی که در حمام آب گرم، سونا، و وان داغ صرف می کنید را کاهش دهید. لپ تاپ را روی پای خود نگذارید. در عوض، آن را در یک سطح صاف و محکم قرار دهید.

    ۱۲

    قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و یا اشعه های مضر را محدود کنید . مسلما، قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین، تابش یا اشعه ایکس، و آفت کش ها باعث کاهش تولید اسپرم خواهد شد و حتی ممکن است به ناباروری هم ختم شود. اگر شما با مواد شیمیایی سروکار دارید و یا در اطراف آلاینده های زیست محیطی کار می کنید، همواره برای محافظت از خود لباس های محافظ بر تن داشته باشید.

    ۱۳

    با دکتر خود در مورد داروهای تجویزی خود گفتگو کنید. طیف گسترده ای از داروهای تجویزی می توانند با باروری تداخل داشته باشند. اگر شما در مورد باروری خود نگران هستید، با دکتر خود در مورد داروهایی که مصرف می کنید صحبت کنید. ببینید آیا داروهایی که مصرف می کنید بر باروری اثر منفی می گذارند یا نه، و آیا شما می توانید از یک داروی دیگر استفاده کنید. داروهایی که برای درمان اضطراب و افسردگی استفاده می شوند ممکن است بر تعداد اسپرم تاثیر بگذارند. داروهایی که برای درمان بزرگ شدن پروستات استفاده می شوند نیز می توانند ناباوری ایجاد کنند. داروهایی که برای عفونت های قارچی به کار می روند نیز ممکن است به شدت باروری را تحت تاثیر قرار دهند.

    ۱۴

    اگر احتمال می دهید نابارور هستید به دکتر مراجعه کنید. ناباروری یک وضعیت پزشکی است که در آن بدن اسپرم زنده تولید نمی کند. اگر شما شک دارید که نابارور هستید، یک وقت ملاقات از دکتر خود بگیرید تا این وضعیت را ارزیابی کند. دکتر یک معاینه فیزیکی از دستگاه تناسلی خارجی و پوست و آنالیز مایع منی انجام خواهد داد و ممکن است اتوآنتی بادی و سایر اختلالات بیوشیمیایی را تست کند، کروماتین اسپرم و DNA را تجزیه تحلیل کند، برای ژن CFTR، آزمایش ژنتیک انجام دهد و غدد درون ریز را بررسی کند.

    ۱۵

    هر گونه عفونت موجود باید درمان شود. اگر دچار هر گونه امراض مقاربتی جنسی هستید، فورا به دنبال درمان آن باشید. احتمالا یک دوره آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت های مقاربتی ضروری است. اگر مسئله ناباروری در اثر بیماری های مقاربتی ایجاد شده باشد، برای اصلاح این موضوع درمان ضرورت می یابد. با دکتر خود در مورد درمان های مناسب صحبت کنید، و از او در مورد هر چیز دیگری که باید انجام دهید تا باروری تان بازگردد بپرسید.

    ساده ترین روش برای افزایش توان باروری مردان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتاب اورجینال