در این جهان، همواره برای كسانی كه از خطری بهراسند، خطری وجود خواهد داشت.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » دیابت بارداری+ خانم های باردار مراقب این علائم باشند

    دیابت بارداری+ خانم های باردار مراقب این علائم باشند

    دیابت بارداری+ خانم های باردار مراقب این علائم باشند

    دیابت بارداری به دلایلی در برخی خانم ها بروز کرده وخطراتی را برای جنین و زایمان رقم می زند.
    علائم هشدار دهنده «دیابت بارداری» که پزشکان حرفه‌ای هم از آن ها بی خبرند+نشانه‌ها
    دیابت بارداری+ خانم های باردار مراقب این علائم باشند
    به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در دوران بارداری سیستم بدنی خانم ها باردار از نظر فیزیکی و هورمونی دچار تغییرات زیادی شده و مادران هر روز یک اتفاق جدید را تجربه می کنند. این تغییرات عامل بروز یک بیماری به نام دیابت بارداری است که گاهی منجر به خطرمرگ جنین شده و زایمان را برای مادر و پزشک با مخاطره مواجه می کند.
    فرناز مشیری متخصص زنان و زایمان با اشاره به تغییرات هورمونی که دربارداری رخ می‌دهد، گفت: تغییرات هورمونی این دوران یکی از علل بروز دیابت در خانم‌ها است.
    عواملی که زنگ خطر ابتلا به دیابت است
    وی با اشاره به عواملی که شانس ابتلا به دیابت بارداری را افزایش می دهد، گفت: استعداد ژنتیکی و خانوادگی فرد، چاقی، بارداری چند قلوی، سیگار کشیدن، سابقه فشار خون، دیابت و چربی بالا در گذشته خطرابتلا به این عارضه را در دوران بارداری افزایش می دهد.
    متخصص زنان و زایمان اظهار داشت: زمانی که خانمی نیمی از دوران بارداری را پشت سر گذاشته باشد و بعد از این مدت افزایش قند خون پیدا کرده باشد، مادر به دیابت بارداری مبتلا شده است.
    اگر در نیمه اول بارداری قند خون مادر بالا باشد یعنی او از قبل دیابت داشته اما خودش از این موضوع آگاهی نداشته است.
    با رژیم غذایی از خطر مرگ جنین جلوگیری کنید
    مشیری با اشاره به استفاده از رژیم غذایی برای درمان دیابت بارداری گفت: رژیم غذایی خاص بر طبق کالری و ماه بارداری داده می‌شود; به عبارتی رژیم غذایی خانم دیابتی در ۶ ماهی با ۷ ماهگی و ۸ ماهگی تفاوت دارد.
    متخصص زنان و زایمان افزود: اگر با رژیم غذایی و اصلاح فعالیت‌های و ورزش روزانه قند خون خانم باردارهمچنان بالا بود در این زمان برای درمان دارو تجویز می کنیم. استفاده از انسولین کوتاه و بلند اثر روشی درمانی است که از گذشته بوده اما به تازگی قرص‌ هایی نیز وجود دارند که ضرری  برای جنین نداشته و می‌توان از آنها استفاده کرد.
    به عدد دستگاه قندخون اعتماد نکنید شما را گول می زند
    وی با اشاره به دستگاه تست قندخون و درستی عدد نشان داده شده گفت: دستگاه تست خون یا گلومتر کارایی خوبی دارد اما اشکال کار اینجا است که عدد واقعی قند خون حدود ۲۰ تا ۳۰ عدد بیشتر از عدد نشان داده شده بوده و به این نکته باید توجه ویژه ای داشت.
    مشیری با اشاره به دیابت بارداری بدون عوارض و زایمان در این خانم‌ها گفت: کسی که قبل از بارداری دیابت داشته باشد شانس آنکه در اواخر بارداری دچار مرگ ناگهانی جنین باشد بسیار زیاد است اما اگر دیابت بارداری بدون عارضه بوده و به عبارتی عوارضی مانند فشار خون بالا اختلال در رشد کودک و مشکلات کبدی بروز نکرده و قند خون تحت کنترل قرار بگیرد. مادر باردار دچار مشکل نشده و زایمان او مانند سایر خانم‌ها است.
    متخصص زنان و زایمان با اشاره به عوارض دیابت بارداری در جنین عنوان کرد: اگر دیابت بارداری با عوارض بروز کند در برخی موارد برای حفظ سلامت جنین نیاز است که مادر در بیمارستان بستری شده و روزانه قلب نوزاد با نوار چک کنیم.
    بزرگ شدن شانه و زایمان سخت با دیابت بارداری
    مشیری با اشاره به اختلال شانه جنین در زایمان و سخت شدن تولد، گفت: در خانم‌های باردار مبتلا به دیابت،  شانه های جنین بزرگتر از حد طبیعی شده و به همین دلیل زایمان طبیعی و سزارین سخت‌تر انجام می‌شود البته اگر دیابت بارداری خیلی پیشرفته باشد شانه جنین بزرگ نشده امابه دلیل مشکل در عروق خونی، رشد آن کمتر از حد طبیعی بوده و مایع کیسه آب نیز کم می‌شود.
    وی افزود: فواصل کنترل و مراقبت در خانم‌های مبتلا به دیابت بارداری به دلیل خطر بروز فشار خون بالا کوتاه تر از سایر افراد است وبه همین دلیل باید چکاب‌های مخصوص را بر طبق نظر پزشک و فواصل زمانی معین انجام داد تا از بروز خطر برای جنین و مادر جلوگیری کرد.
    متخصص زنان و زایمان با اشاره به ابتلا به دیابت بعد از زایمان عنوان کرد: در ۸۰ درصد موارد دیابت بارداری بعد از زایمان از بین رفته ولی در ۲۰ درصد افراد این عارضه تا آخر عمر برای مادر باقی می‌ماند.
    دیابت بارداری+ خانم های باردار مراقب این علائم باشند

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • افست کتاب لاتین
  • کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی