کسی را که به تو شنا یاد داد، غرق مکن.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » تغذیه ، رژیم و تناسب اندام » علت نفخ همیشگی شکم+درمان/علت بزرگتر شدن شکم بعد از نهار

    علت نفخ همیشگی شکم+درمان/علت بزرگتر شدن شکم بعد از نهار

    علامت نفخ داشتن همیشه بزرگ شدن شکم نیست. نفخ میتواند منجر به آروغ زدن بیش از حد، باد شکم ( گاز معده بیش از حد ) یا غار غار کردن شکم شود.

    علت نفخ همیشگی شکم+درمان/علت بزرگتر شدن شکم بعد از نهار

    علت نفخ همیشگی شکم+درمان/علت بزرگتر شدن شکم بعد از نهار

    علامت نفخ داشتن همیشه بزرگ شدن شکم نیست. نفخ میتواند منجر به آروغ زدن بیش از حد، باد شکم ( گاز معده بیش از حد ) یا غار غار کردن شکم شود.

    عادت های اشتباهی که باعث نفخ شکم میشوند

    تا به حال متوجه شدید که بعد از خوردن ناهار شکمتان سه برابر بزرگتر از همیشه میشود تا جایی که گاهی مجبور به باز کردن دکمه ی شلوارتان میشود؟ متوجه نمیشوید چرا بدون این که پرخوری کرده باشید شکمتان این گونه بزرگ شده و نفخ دارد.

    نفخ یک مشکل شایع بین کودکان و بزرگسالان است. این شرایط اغلب جلوی شرکت افراد در فعالیت های سرگرم کننده را میگیرد و یا حتی آن ها را از داشتن یک زندگی خوب محروم مینماید. بر اساس یک مطالعه افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند بیشتر از مرخصی برای بیماری هایشان و مراجعه به دکتر استفاده کرده و داروهای بیشتری مصرف مینمایند.

     

    علایم نفخ  داشتن:

    علامت نفخ همیشه بزرگ شدن شکم نیست. نفخ میتواند منجر به آروغ زدن بیش از حد، باد شکم ( گاز معده بیش از حد ) یا غار غار کردن شکم شود.

     

    کدام بیماری ها باعث نفخ می شوند؟

    1. -سرطان
    2. -سندرم رود تحریک پذیر
    3. -بیماری کبد
    4. -حساسیت به گلوتن
    5. – رژیم غذایی نامناسب

     

    علل ایجاد نفخ کدامند؟

     

    یبوست

    تحقیقات نشان داده اند که ارتباط مستقیمی بین عدم توانایی در تخلیه روده و شکم برآمده وجود دارد. مطمئن شوید که روزانه فیبر کافی دریافت میکنید.خوردن ۲۵ گرم فیبر در روز برای زنان بالغو ۳۸ – ۳۰ گرم فیبر برای مردان بالغ لازم است. غذاهای پر فیبر شامل جو دوسر، تمشک، بادام،سیب و سبزیجات با برگ سبز میشود. نوشیدن آب به صورت مستمر و فعالیت جلوی ابتلا به سبوست را میگیرد. حبوبات هم سرشار از فیبر هستند ولی باعث ایجاد نفخ بیش از حد میشوند بنابراین اگر مشکل گاز معده دارید بهتر است از مصرف آن ها اجتناب کنید.

     

    محصولات لبنی

    افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند – زمانی که روده کوچک آنزیم کافی برای شکستن لاکتوز ندارد ( قند طبیعی ) – اغلب بعد از مصرف محصولات لبنی از نفخ شکایت دارند حتی اگر مقدار کمی پنیر یا بستنی باشد. قند هضم نشده وارد روده بزرگ شده و با باکتریهای روده بزرگ ترکیب شده و باعث ایجاد ورم در شکم میشود.

     

    جویدن آدامس

    جویدن آدامس منجر به بلعیدن هوای اضافی و نفخ شکم میشود. ضمن این که جویدن آدامس باعث میشود بدنتان فکر کند به زودی غذا وارد معده خواهد شد و شروع به تولید آنزیم های لازم برای تجزیه آن ها میکند . ولی زمانی که هیچ غذایی برای هضم وجود نداشته باشد نفخ اتفاق می افتد چون مقدار زیادی اسید معده بدون استفاده در شکمتان جمع میشود. دفعه بعدی که دلتان خواست آدامس بخورید به جای آن مقداری ذرت بوداده – برای کاهش وزن به شما کمک میکند – یا یک میان وعده سالم مصرف کنید.

     

    تند غذا خوردن

    زمانی که سریع غذا میخورید در حقیقت غذا را نمیجوید. غذا را با هوای اضافه دهانتان قورت میدهید. این هوای اضافه باعث میشود که در عرض چند دقیقه نفخ کنید. یک وعده غذا به طور معمول باید حدود نیم ساعت طول بکشد. غذای شما ۱۵ دقیقه ای تمام است؟ اشکالی ندارد ولی تمرین کنید آهسته تر غذا بخورید. پاداش آهسته غذا خوردن شما : مطالعات ثابت کرده اند که آهسته غذا خوردن به معنی کمتر غذا خوردن است.

     

    غذاهای شور

    بهترین مثال برای غذاهای شور، غذهای فرآوری شده هستند. این غذاها حاوی مقدار بالای سدیمهستند که منجر به احتباس مایعات ( چون بدن سعی میکند جلوی کم آبی اش را بگیرد ) و تمایل به نوشیدن آب بیشتر است – که ترکیبی بد برای یک شکم متورم است.

     

    درمان نفخ با تغذیه مناسب:

    نفخ شکم یک مشکل مشترک بین مردم ولی به سادگی قابل درمان است. سعی کنید گوشت بدون چربی، سبزیجات پخته شده، میوه های خانواده مرکبات، تنقلات کم سدیم، ماست ( برای پروتئین بیشتر ) مصرف کنید. نوشیدن چای و آب بیشتر. مطالعات نشان داده است که مصرف زنجبیل، نعنا وچای رازیانه برای درمان نفخ شکم کمک موثری هستند.

    علت نفخ همیشگی شکم+درمان/علت بزرگتر شدن شکم بعد از نهار

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • چاپ کتاب اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب