دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » بندرچابهار محور توسعه شرق کشور است ، توقف ۹ ماهه کشتیرانی مسافری مسقط _ چابهار

    بندرچابهار محور توسعه شرق کشور است ، توقف ۹ ماهه کشتیرانی مسافری مسقط _ چابهار

    ابراهیمی گفت: از اواخر سال ۹۵ خط کشتیرانی مسافری چابهار ـ مسقط فعال شد ولی از فروردین ماه امسال، فعالیت این خط متوقف شده است است.

    بندرچابهار محور توسعه شرق کشور است ، توقف ۹ ماهه کشتیرانی مسافری مسقط _ چابهار

    به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، حسن ابراهیمی معاون بندری و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در خصوص پایانه مسافربری بندر شهید کلانتری چابهار، اظهار کرد: ظرفیت پذیرش مسافر در این ترمینال مسافری حدود ۶۰۰ نفر است که ۳۰۰ نفر به طور همزمان می توانند از این ترمینال مسافری ورود و خروج داشته باشند.

    وی تاکید کرد: کل عملیات مسافری و دریافت بار و وسایل در این ترمینال مسافری کمتر از دو ساعت انجام می‌شود.

    ابراهیمی با بیان هزینه کرد ۵ میلیارد تومانی شرکت بنادر و دریانوری جهت ساخت و تجهیز این بندر و ایجاد تأسیسات ایکس ری و بازرسی جهت سفرهای دریایی خارجی از بندر شهید کلانتری، افزود: تمامی این کارها جهت توسعه بحث گردشگری انجام شده است و امیدوار هستیم در این زمینه تمامی شرکت های ذی‌ربط از جمله شرکت میراث فرهنگی ، جهت تأمین سایر زیرساخت ها کارها مورد نیاز را انجام دهند.

    بندرچابهار محور توسعه شرق کشور است ، توقف ۹ ماهه کشتیرانی مسافری مسقط _ چابهار

    معاون بندری و دریایی با بیان اینکه باید سایر ارگان های دیگر پای کار بیایند، گفت: متاسفانه سیاست های صورت گرفته در این زمینه کافی نبوده به طوریکه حتی با ورود بخش شخصی جهت سرمایه گذاری در این بخش باید همچنان سوبسید پرداخت شود.

    وی تاکید کرد: جهت سرمایه گذاری در این ترمینال مسافری مناقصه برگزار شده است است که ما باید جهت نگهداشتن شرکت کنندگان هزینه و سوبسید پرداخت کنیم که این عنوان هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

    ابراهیمی نقش شرکت میراث فرهنگی و گردشگری در اعطای مجوز به آژانس ها و شرکت های خدمات مسافری جهت برگزاری تورهای دریایی را حائز اهمیت دانست و گفت: وزارت امور خارجه نیز جهت ایجاد دفاتر صدور روادید Arrival و ویزای توریستی در بندر شهید کلانتری اعلام آمادگی کرده است.

    معاون مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان بیان کرد: در ۴ ماه نهایی سال ۹۵ خط کشتیرانی مسافری چابهار ـ مسقط فعال شد که یک در هفته در میان مسافران به این دو شهر تردد می کردند ولی از فروردین ماه امسال فعالیت این خط متوقف شده است است.

    ابراهیمی گفت: از اواخر سال ۹۵ خط کشتیرانی مسافری چابهار ـ مسقط فعال شد ولی از فروردین ماه امسال، فعالیت این خط متوقف شده است است.

    بندرچابهار محور توسعه شرق کشور است

    ابراهیمی معاون دریایی و بندری استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح جامعه تأسیس بندر چابهار در سال ۵۲ مطرح و قراردادهای آن با پیمانکاران متفاوت منعقد گردید، گفت: متاسفانه بعد از انقلاب اسلامی به علت کمبود منابع مالی بخشی از این طرح به تعویق افتاد.

    وی در خصوص مزایا و توانایی های بندر شهید بهشتی گفت: این بندر به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور دارای توانایی پهلودهی به کشتی ها با بالاترین آبخور در بنادر کشور است.

    ابراهیمی توضیح داد: دروازه ترانزیتی کشورهای عضو RORA به کشورهای CIS و افغانستان به شمار می رود و می توان گفت که بهینه ترین و کم هزینه ترین بندر جهت ترانزیت به کشورهای گفته شده است به شمار می رود.

    معاون بندری و دریایی سیستان وبلوچستان تأکید کرد: دروازه محور توسعه شرق کشور با بیشترین وسعت جغرافیایی و نیز نقش این بندر در کریدور شمال به جنوب از مهمترین مزیت های بندر چابهار به شمار می رود.

    بندر چابهار به علت موقعیت استراتژیک و دستیابی به آب‌های آزاد بین المللی جایگاه ویژه‌ای در مبادلات کشور عزیزمان ایران با سایر کشور‌های منطقه دارد. از سوی دیگر این بندر به علت نزدیکی به کشور‌هایی نظیر افغانستان، پاکستان و آسیای میانه، در آینده‌ای نزدیک با اتصال به شبکه ریلی کشور اهمیت ویژه‌ای در ترانزیت کالا به این کشور‌ها خواهد داشت.

    همچنین این بندر به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران، یکی از نقاط کلیدی در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان بوده و در کریدور شمال – جنوب نقش مهمی ایفاد خواهد کرد. در ضمن این بندر در مسیر ترانزیتی شرق – غرب قرار گرفته و فوریت‌های متفاوت اقتصادی و جغرافیایی در زمینه ترانزیت و ترانشیب است.

    بندرچابهار محور توسعه شرق کشور است ، توقف ۹ ماهه کشتیرانی مسافری مسقط _ چابهار

    بندر چابهار که در جنوب استان سیستان و بلوچستان واقع شده، به علت استقرار در کنار دریای عمان از دیرباز کانون داد و ستد و تجارت و دریانوردی بوده هست. ویرانه قلعه پرتغالی‌ها در یکی از روستا‌های این بندر (تیس) در پنج کیلومتری چابهار واقع شده است هست، گواه رونق دریانوردی و اهمیت استراتژیک این خطه از بلوچستان درروزگارانی است که دول استعمارگر و تجارت پیشه اروپا بازار‌های چین، هندوستان و بطور کلی شرق را جایگاه مناسب عرضه کالا و مصنوعات خود دانسته و حفظ و تسلط بر آن‌ها را جزئی از سیاست‌های استعماری و سلطهجویانه خود قلمداد می‌کردند.

    آخرین اوضاع طرح پایش و مطالعات شبیه سازی سواحل مکران

    محمد حسین نعمتی مدیر اداره مهندسی سواحل شرکت بنادر و دریانوردی در حاشیه مراسم دیدار از بندر شهید بهشتی چابهار با بیان اینکه طرح پایش و مطالعات شبیه سازی سواحل مکران با بیان اینکه این مطالعات به وسیله شرکت بنادر و دریانوردی تعریف و اجرا شده است هست، گفت: فاز اول این طرح در سال ۸۴ و در محدوده خلیج چابهار شروع و در سال ۸۶ به آخر رسید.

    وی افزود: فاز ۶ این طرح در سال ۹۳ در محدوده خلیج گوآتر تا جافت کلید خورد و مهمترین نشانه این طرح تهیه و تأمین اطلاعات هیدرو دینامیک و مرتولوژیک بررسی پرسشها موجود در مناطق ساحلی و ارائه راه حل های مهندسی جهت حل این پرسشها و دستیابی به مرجع قابل اطمینان در مناطق ساحلی و فراساحلی است.

    رئیس اداره مهندسی سواحل شرکت بنادربیان کرد: با توجه به رسالت و نقش حاکمیتی شرکت بنادر و دریانوردی به عنوان یکی از متولیان مهم امور دریا و سواحل در کشور و به علت اهمیت ملی استمرار ثبت اطلاعات در پارامترهای دریایی این شرکت از دهه گذشته تا به امروز کارها قابل توجهی جهت جمع آوری اطلاعات در حوزه پایش و مطالعات شبیه سازی انجام داده است.

    ابراهیمی گفت: از اواخر سال ۹۵ خط کشتیرانی مسافری چابهار ـ مسقط فعال شد ولی از فروردین ماه امسال، فعالیت این خط متوقف شده است است.

    وی در خاتمه گفت: دستگاه بویه‌ موج نگار در بندر جافت راه اندازی شده است که در صورت فراهم شدن زیرساخت های مورد نیاز به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: سیستان و بلوچستان | سیستان وبلوچستان | اطلاعات | دریایی | مطالعات | اخباراقتصادی | بندر چابهار | ترانزیت کالا

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • افست کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک