عزیزانم هنگام نشستن, بزرگان و ریش سپیدان را بر خود مقدم بدانید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » زندگی در حال بازگشت است ، کرمانشاه یک ماه بعد از زلزله

    زندگی در حال بازگشت است ، کرمانشاه یک ماه بعد از زلزله

    در بسیاری از روستا‌های کرمانشاه بازسازی واحد‌های مسکونی شروع شده است و با همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، کمتر از یکسال مردم به خانه‌های خود می‌روند.

    زندگی در حال بازگشت است ، کرمانشاه یک ماه بعد از زلزله

    به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، این روز‌ها زندگی به مناطق زلرله زده بازگشته، به طوریکه بسیاری از زلزله زدگان طعم سرپناه داشتن را می‌چشند.

    با وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری در ۲۱ آبان ماه امسال بیش از ۵۰۰ نفر جان بختند و بیش از ۱۰ هزار نفر مصدوم شدند. بلافاصله بعد از وقوع زلزله نیرو‌های بنیاد مسکن به عنوان اصلی‌ترین متولی در امر اسکان موقت و بازسازی به این مناطق اعزام و اقدام به آوار برداری کردند و با گذشت حدود سه هفته از وقوع حادثه، کارگران بنیاد همچنان مشغول به فعالیت هستند.

    استقرار ۹ ستادمعین بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده

    ستاد‌های معین ۹ استان در تمامی مناطق شهری و روستایی کرمانشاه مستقر شده است اند که شامل، ستاد معین استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در روستا‌ها و شهر‌های قصر شیرین، ستاد معین استان قزوین در منطقه گیلان غرب، ستاد معین استان لرستان در شهر و روستا‌های اسلام آباد غرب، ستاد معین آذربایجان غربی در منطقه دلاهو، ستاد معین اصفهان در منطقه سر پل ذهاب مستقر شده است اند و تمامی کارها را جهت آواربرداری و بازسازی واحد‌های مسکونی انجام می‌دهد.

    زندگی در حال بازگشت است ، کرمانشاه یک ماه بعد از زلزله

    گفتنی هست؛ ۲۵۰ ماشین آلات از مناطق متفاوت توسط نیرو‌های بنیاد مسکن جهت آوار برداری به مناطق زلزله زده اعزام شده است که خوشبختانه به سرعت با همکاری مردم آوار برداری به سرعت به آخر رسید و نیرو‌های ستاد‌های معین در این مناطق مشغول بازسازی و کارها زیرسازی جهت ساخت هستند.

    همچنین حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در این زلزله دچار آسیب شدند که در برآورد‌های اولیه خسارت و تخریب ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد در نظر گرفته شد، ولی هم اکنون با بررسی و ارزیابی دقیق، تعداد واحد‌های خسارت دیده و تخریب شده است استان به بیش از ۵۰ هزار واحد زیاد کردن یافته است.

    مجید جودی مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگار مسکن با بیان اینکه اسکان موقت در روستاها به خوبی در حال انجام هست، اظهار کرد: تا به امروز ۳ هزارو ۵۰۰ واحد کانکس در روستاهای کرمانشاه راه اندازی شده است که سرعت کار هر روز در حال زیاد کردن است.

    وی در ادامه افزود: حدود ۸ تا ۹ هزار کانکس در دِه ها نیاز است که خوشبختانه آنها را نیز تامین کرده و به مرور راه اندازی می شوند.

    در بسیاری از روستا‌های کرمانشاه بازسازی واحد‌های مسکونی شروع شده است و با همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، کمتر از یکسال مردم به خانه‌های خود می‌روند.

    مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن با بیان اینکه اولویت مهم ما مرمت واحدهای تعمیراتی هست، افزود: با تعمیر این واحدها تعداد واحدهای قابل استفاده در این مناطق زیاد کردن می یابد و این خود روند سرعت بازسازی را دوبرابر می کند.

    جودی با اشاره به اینکه در کار بازسازی محور همکاری مردمی هست، گفت: مردم خود باید اقدام به بازسازی واحدهای مورد نظر خود کنند و در کنار آنها بنیاد مسکن اقداماتی از جمله تامین مصالح ساختمانی ارائه تسهیلات و کارهای بازسازی را انجام می‌دهد.

    وی تاکید کرد: همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات خوب است و امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد.

    جودی یاد آور شد: پرداخت تسهیلات بلاعوض و جهت واسکان موقت در حال پرداخت است.

    چندی پیش این مقام مسوول گفته بود: در برآورد اولیه تخریب یازده هزار واحد در دِه را داشتیم که باید مجدد از نو ساخته شود، ولی در ارزیابی دقیقی که صورت گرفته این تعداد به دو برابر زیاد کردن یافته و به ۲۲ هزار واحد رسیده است.

    جودی تصریح کرد: در خصوص واحد‌های تخریبی شهر‌ها نیز برآورد اولیه تخریب ۴۵۰۰ واحد بود که باید از نو ساخته شود که این تعداد به شش هزار واحد زیاد کردن یافته است.

    زندگی در حال بازگشت است ، کرمانشاه یک ماه بعد از زلزله

    مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن کشور افزود: در مجموع در ارزیابی صورت گرفته حدود ۵۳ هزار واحد خسارت دیدند که از این تعداد ۲۸ هزار واحد تخریب شده است و نیاز به بازسازی مجدد دارند.

    بر این اساس بعد از وقوع زلزله بنیاد مسکن کارها مورد نیاز را جهت تامین اسکان موقت در نظر گرفت و در همان روز‌های اول تفاهم نامه‌ای با قرارگاه خاتم الانبیا جهت تامین کانکس منعقد کرد که خوشبختانه این قرارگاه به عنوان پیمانکار تا به امروز کانکس‌های مورد نیاز را جهت تمامی مناطق روستایی تامین و راه اندازی کرده و در مناطق شهری نیز در چند روز آینده تامین می‌کند.

    به گفته مسوولان بنیاد مسکن تا به امروز هیچ کمبودی جهت تامین کانکس در این مناطق وجود ندارد.

    در بسیاری از روستا‌های کرمانشاه بازسازی واحد‌های مسکونی شروع شده است و با همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، کمتر از یکسال مردم به خانه‌های خود می‌روند.

    پرداخت ۷۶۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات جهت زلزله زدگان

    مبلغ ۷۶۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد در هیات وزیران جهت زلزله زدگان در کرمانشاه تصویب و به بانک مرکزی ابلاغ شد.

    علیرضا تابش در نشست خبری خود در این خصوص اعلام کرد: سقف بازسازی تسهیلات مساکن روستایی ۲۵ میلیون و مسکن شهری ۳۵ میلیون تومان است و تعمیر اماکن شهری و روستایی و تجاری ۱۲ میلیون تومان و در خرید لوازم خانگی نیز ۱۰ میلیون تومان تسهیلات است.

    تابش راجع به کمک بلاعوض گفت: ۲۸۱ میلیارد و ۶۱۶ میلیون تومان به صورت هزینه‌ای جهت بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از زلزله استان کرمانشاه در اختیار بنیاد قرار گرفته شده است است.

    وی افزود: کمک بلاعوض جهت احداث ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی به ازای هر واحد ۵ میلیون تومان، کمک بلاعوض جهت احداث ۴ هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد ۶ میلیون تومان، کمک بلاعوض مرمت و تعمیر ۱۵ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی و واحد‌های تجاری به ازای هر واحد ۲ میلیون تومان است.

    زندگی در حال بازگشت است ، کرمانشاه یک ماه بعد از زلزله

    همچنین کمک بلاعوض تامین لوازم خانگی ۱۵ هزارو ۵۰۰ واحد به ازای هر واحد ۲ ملیون تومان، کمک بلاعوض جهت احداث مسکن شهری به ازای هر واحد ۶ میلیون تومان، کمک بلاعوض تامین اسکان موقت ۴ هزارو ۵۰۰ واحد شهری به ازای هر واحد ۵ میلیون تومان و هزینه‌های پشتیبانی و ارائه خدمات فنی و مدیدیتی و اواربرداری ۸۳ میلیارد تومان است.

    راه اندازی کانکس در تمامی روستا‌های زلزله زدگان

    عزیرالله مهدیان معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگار مسکن ، با بیان اینکه اسکان موقت را جهت مناطق زلزله زده کرمانشاه شروع کرده ایم، اظهار کرد: در بسیاری از روستا‌های آسیب دیده، اسکان موقت و راه اندازی کانکس انجام شده است و ساکنان مشکلی در این زمینه ندارند.

    وی تصریح کرد: جهت واحدهای مسکونی در شهرها، کانکس هایی جهت اسکان موقت آماده کرده ایم که بلافاصله بعد از تکمیل، راه اندازی آنها شروع می شود.

    معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن، با اشاره به اینکه مسوولیت اسکان موقت تمامی زلزله زدگان را برعهده دارد، تصریح کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار همکاری می‌کند و اعتبارات مورد نیاز در این بخش، تامین شده است است.

    وی در آخر تاکید کرد: کار آوار برداری و بازسازی در مراحل اولیه همواره به کندی پیش می‌رود و امید است سرعت کار با همکاری مسوولان و دستگاه‌ها زیاد کردن یافته تا زلزله زدگان، دیگر نگرانی نداشته باشند.

    براساس این گزارش از هفته پیش پرداخت تسهیلات بازسازی در مناطق روستایی شروع شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها مراحل مورد نیاز جهت دریافت تسهیلات را انجام دهند.

    بنیاد مسکن کارنامه درخشانی در عرصه بازسازی مناطق زلزله زده به خاص در زلزله ۶.۶ ریشتری در سال ۸۲ و زلزله ۶.۴ ریشتری در منطقه اهر آذربایجان شرقی برجای گذشته، به طوریکه در ظرف مدت کمتر از یک سال تمامی واحد‌های تخریب شده است را بازسازی و واحد‌های تعمیراتی را نوسازی کرد.

    عملیات اجرایی فونداسیون و بتن ریزی واحد‌های احداثی در بسیاری از روستا‌ها مانند روستای چالابکر شهرستان اسلام آباد غرب شروع شده است و در شهر‌های این مناطق به علت تهیه نقشه به وسیله مهندسان ناظر کمی وقت بر شده است که به زودی شروع می‌شود.

    بازسازی واحد‌های تخریب شده است در این مناطق به گفته مسوولان بنیاد مسکن در کمتر از یک سال به اتمام می‌رسد و امیدورایم در این بازسازی تمامی دستگاه‌های از جمله بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کوتاهی نکنند تا شاید مردم این مناطق هم هرچه سریعتر به سرپناهی برسند.

    گزارش: محبوبه کباری

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: شهر و روستا | کرمانشاه | اندازی | تسهیلات | بازسازی | زلزله | روستا | میلیون

    زندگی در حال بازگشت است ، کرمانشاه یک ماه بعد از زلزله

    زندگی در حال بازگشت است ، کرمانشاه یک ماه بعد از زلزله

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتاب اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب