عزیزانم هنگام نشستن, بزرگان و ریش سپیدان را بر خود مقدم بدانید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » احتمال فعالیت همزمان سه گسل در پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد؟

    احتمال فعالیت همزمان سه گسل در پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد؟

    مثلا هنگامی که می‌گوییم اگر ۳ گسل پایتخت کشور عزیزمان ایران همزمان فعال شوند، تعدادی جان خود را از دست می‌دهند، ولی این را باید در نظر بگیریم که احتمال فعال شدن همزمان این گسل‌ وجود دارد؟

    احتمال فعالیت همزمان سه گسل در پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد؟

    مثلا هنگامی که می گوییم اگر ۳ گسل پایتخت کشور عزیزمان ایران همزمان فعال شوند، تعدادی جان خود را از دست می دهند، ولی این را باید در نظر بگیریم که احتمال فعال شدن همزمان این گسل وجود دارد؟

    صحبت های مدیر شرکت پیشگیری و مدیریت بحران شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در مورد فعالیت همزمان سه گسل در تهران

    احمد صادقی مدیر شرکت پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در دیدار اعضای شورای شهر از مراکز درگیر با زلزله در ستاد مرکزی مدیریت بحران و شرکت زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان اینکه در سال ۱۳۹۴، از جایکا خواستیم که طرح های قبلی خود در پایتخت کشور عزیزمان ایران را به روز کند، گفت: مقرر شده است تا در خردادماه سال ۹۸ جایکا خروجی های اولیه این تحقیقات را به ما ارائه دهد.

    عبارات مهم : مدیریت – دستگاه
    براساس مطالعات، ۵۰ پروژه تعریف شده است تا بتوانیم به کم کردن ۹۰ درصدی خسارات ناشی از زلزله برسیم. ۱۵ پروژه از ۵۰ پروژه را اولویت دار کرده ایم که تعدادی از آنها انجام شده است اند و تعدادی هم در نوبت قرار دارند.

    صادقی محور مهم این پروژه ها را مقاوم سازی دانست و گفت: این امر خارج از توانایی و ظرفیت یک دستگاه است که در کنار مقاوم سازی بافت فرسوده، سیستم آموزش و هشدار و مرکز فرماندهی هم جزو همان ۱۵ پروژه اولویت دار هست.

    باید ۵۰ دستگاه شتاب نگار داشته باشیم، ولی تنها ۱۴ دستگاه در اختیار داریم

    رییس شرکت پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، خاطرنشان کرد: از جمله این ۱۵ پروژه، ساخت همین مرکز فرماندهی مدیریت بحران است که در سال ۱۳۸۷ به بهره برداری رسید و از جمله این سامانه ها ارتباط با مراکز رسمی اعلام و رصد و پایش موقعیت، همچون مرکز ژئوفیزیک پایتخت کشور عزیزمان ایران هست.

    وی با بیان اینکه به صورت آنلاین با هواشناسی در ارتباط هستیم، عنوان کرد: در حال حاضر به منظور بررسی اوضاع از شرکت های متفاوت هشدارها را دریافت می کنیم.

    صادقی تخلیه پایتخت کشور عزیزمان ایران در شرایط مهم را جزو وظایف و امکانات مرکز مدیریت بحران برشمرد و گفت: ما براساس برنامه پنجم باید ۵۰ دستگاه شتاب نگار در پایتخت کشور عزیزمان ایران داشته باشیم که متاسفانه زیاد از ۱۴ عدد در اختیار نداریم.

    رئیس شرکت پیشگیری و مدیریت بحران شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ادامه داد: سیستم هوشمند آینده نگری و هشدار سریع، این توانایی را دارد که اگر سنسورها و دستگاه های آن به اندازه کافی در سطح شهر وجود داشته باشند تا قبل از ۱۰ ثانیه در سطح شهر به مردم اطلاع دهد، این هشدار از طریق پیامک یا بلندگوهای سطح شهر خواهد بود.

    احتمال فعالیت همزمان سه گسل در پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد؟

    باید ۵۶ سیستم روی گسل های پایتخت کشور عزیزمان ایران قرار گیرد

    به گفته صادقی، در حال حاضر فقط یک نمونه از این سیستم روی گسل مشا قرار دارد، این درحالی است که باید ۵۶ سیستم روی گسل های سطح شهر قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه در سال ۱۳۸۴ بودجه شرکت مدیریت بحران بیش از ۸۰ میلیارد تومان بود، اذعان داشت: در حال حاضر حدود ۲۳ میلیارد تومان به این شرکت تخصیص داده شده است است.

    رئیس شرکت پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، با تاکید بر اینکه این مرکز به باعث نبود اعتبارات، حتی قرارداد یک پروژه را نیز با هیچ مجموعه ای منعقد نکرده هست، گفت: هر نهاد و سازمانی که با ما همکاری داشت، به صورت رایگان فعالیت کرد.

    به گفته صادقی هر کدام از دستگاه های هشداردهنده مذکور باید ۵۶ عدد باشند که هزینه آن حدود ۱۵۰ میلیون تومان می شود و هر کدام از دکل ها حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

    اگر در پیشگیری بحران یک دلار هزینه کنیم ۱۵ دلار صرفه جویی کردیم

    وی در خصوص تخمین های جایکا جهت سناریوی خسارات و کشته شدگان زلزله تهران، نیز گفت: این تخمین ها با تکیه بر اطلاعات و شرایط دهه ۱۳۷۰ بود و اکنون شرایط شهر اصلاح یافته است و اگر الان تخمینی ارائه شود، مشمول بر ۱۰ درصد تخمینی است که جایکا در آن سال ارائه داده بود.

    رئیس مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، با تاکید بر اینکه ما به عنوان مدیران بحران، هر لحظه خود را جهت بدترین حالت آماده می کنیم، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه هنگامی که می گوییم اگر ۳ گسل پایتخت کشور عزیزمان ایران همزمان فعال شوند، تعدادی جان خود را از دست می دهند، ولی این را باید در نظر بگیریم احتمال فعال شدن همزمان این گسل ها تقریبا نزدیک به صفر است.

    رئیس شرکت پیشگیری و مدیریت بحران شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه باید عنوان آماده سازی پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت زلزله در اولویت مدیریت شهری قرار گیرد، گفت: در حالیکه نقشه های دقیق گسل ها را در دست داشتیم و در اختیار همه قرار داده بودیم، ولی ۱۰ سال است که پروژه های بزرگ دقیقا روی گسل ها ساخته می شوند.

    صادقی با بیان اینکه اگر زلزله پایتخت کشور عزیزمان ایران واقعا جهت همه مهم باشد، باید عنوان آماده سازی پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت زلزله در اولویت مدیریت شهری قرار گیرد، افزود: مطالعات جهانی نشان می دهد که اگر در مدیریت و پیشگیری بحران یک دلار هزینه کنیم، یعنی ۱۵ دلار صرفه جویی کرده ایم.

    استانبول باصرف هزینه ۱٫۷ میلیارد دلار یک شهر امن است

    وی با بیان اینکه استانبول با اینکه از پایتخت کشور عزیزمان ایران لرزه خیزتر هست، ولی با صرف هزینه ۱٫۷ میلیارد دلار یک شهر امن هست، اظهار داشت: هیچ کدام از پروژه های شهری پیوست مدیریت بحران و پدافند را ندارند که این توصیه بسیار حائز اهمیت است.

    صادقی با اشاره به اینکه این مرکز مسئله بودجه دارد، گفت: با این حال با قدرت و اطمینان می گویم که هیچ کار مطالعاتی و نرم افزاری وجود ندارد که ما آماده نکرده باشیم.

    به گفته مدیر شرکت پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، ساخت ساختمان های حساس مثل مدرسه و بیمارستان روی گسل ممنوع است و سه سال است که نتیجه تحقیقات این سازمان، به مرکز مطالعات ساختمان ارسال شده، ولی تاکنون هیچ تدبیری اتخاذ نشده هست، این در حالی است که در سال ۱۳۸۲ یک ساختمان روی بستر رودخانه فرحزاد وجود نداشت، ولی الان یک محله کامل روی آن ساخته شده است است.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: farsnews.com

    مثلا هنگامی که می‌گوییم اگر ۳ گسل پایتخت کشور عزیزمان ایران همزمان فعال شوند، تعدادی جان خود را از دست می‌دهند، ولی این را باید در نظر بگیریم که احتمال فعال شدن همزمان این گسل‌ وجود دارد؟

    واژه های کلیدی: مدیریت | دستگاه | پیشگیری | پروژه | سیستم | زلزله | تهران | ایران

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی