خداوند آزادی را آفرید و انسان بردگی را.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » سبک زندگی » آشنایی با آداب رفتن به کافی شاپ

    آشنایی با آداب رفتن به کافی شاپ

    نوشیدنی | استفاده | خوراکی | فرهنگ | خوراکی | اسپرسو | مهارتهای زندگی

    آشنایی با آداب رفتن به کافی شاپ

    آشنایی با آداب رفتن به کافی شاپ

    عبارات مهم : نوشیدنی – استفاده

    کافی شاپ رفتن هم مانند هر واکنش‌ها دیگری، فرهنگ خودش را دارد

    آشنایی با آداب رفتن به کافی شاپ

    چه به یک کافی شاپ درجه یک بروید و چه به یک کافی شاپ معمولی؛ نشان دادن استانداردی از آداب و ضوابط اخلاقی از اهمیت مهمی برخوردار هست. اگر به دنبال رسیدن به این استانداردها هستید راهنمای زیر بتواند به شما کمک می کند.

    برای ورود به کافی شاپ باید از قوانین آن آگاه باشید

    سر و ته مان را می زنند، سر از کافی شاپ در می آوریم. به قرارهای آخر هفته تان نگاه کنید، حتی اگر به قصد تماشای تئاتر، دیدن فیلم، خرید، قدم زدن و حرف زدن و … بیرون می روید، آخر سر، سر از کافی شاپ در می آورید، به خاص در زمستان ها که هوای سرد نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه را طلب می کند. بنابراین شاید به جرأت بتوان گفت، کافی شاپ رفتن به یکی از تفریح های ثابت خانواده ها و به طور خاص، جوانان خانواده ها تبدیل شده است است.

    نوشیدنی | استفاده | خوراکی | فرهنگ | خوراکی | اسپرسو | مهارتهای زندگی

    در گذشته، فرهنگ قهوه منزل رفتن در بین مردم بسیاری از شهرها از جمله پایتخت کشور عزیزمان ایران رواج داشت ولی این تفریح، زیاد تفریحی مردانه بود. با درست شدن کافی شاپ ها و عوض کردن نگاه و فرهنگ اجتماعی، زن ها نیز وارد قهوه منزل ها، ولی نوع امروزی آن، یعنی کافی شاپ ها شدند و همین شاید علت تلطیف فضای کافی شاپ ها بیه نسبت قهوه منزل هاست.

    کافی شاپ رفتن هم مانند هر واکنش‌ها دیگری، فرهنگ خودش را دارد. بنابراین حالا که فصل کافی شاپ بازی هست، می خواهیم راجع به آن زیاد بدانیم؛ از فرهنگ نشستن و گپ زدن در کافه تا طراحی و منوی کافی شاپ ها.

    چگونه یک کافی شاپ خوب گزینش کنیم؟

    آشنایی با آداب رفتن به کافی شاپ

    از آنجایی که افراد جهت اهداف مختلفی به کافی شاپ می آیند، بنابراین باید امکانات متفاوت در کافی شاپ وجود داشته باشد، در غیر این صورت کیفیت آن مناسب نبوده و احساس آرامش نخواهید کرد. ببینیم کافی شاپ به چه امکاناتی نیاز دارد.

    تزئینات کافی شاپ

    یکی از شاخصه های فضای کافی شاپ، تزئینات آن هست. آرام بخش بودن، امکاناتی جهت اطلاع رسانی مانند ساعت، نور مناسب کافی شاپ، راحتی میز و صندلی، جای پارک ماشین و تزئین های فضای کافی شاپ که باید در جهت ایجاد آرامش بوده و شلوغ نباشند از شاخصه های مهم کافی شاپ هاست. کمبود هر کدام از اینها از امتیاز آن می کاهد.

    نوشیدنی | استفاده | خوراکی | فرهنگ | خوراکی | اسپرسو | مهارتهای زندگی

    تزئین های فضای کافی شاپ که باید در جهت ایجاد آرامش بوده و شلوغ نباشند

    امکان انجام کارها

    آشنایی با آداب رفتن به کافی شاپ

    معمولا میزهای یک یا دو نفره باید در بخش هایی از کافی شاپ وجود داشته باشند. این میزها معمولا جهت ملاقات های خاص کاری یا آشنایی افراد با هم، انجام کار به تنهایی یا دو نفری، انجام کار با لپ تاپ، نوشیدن، مطالعه و … کاربرد دارد.

    امکانات مهم است

    در حال حاضر امکاناتی مانند شارژر تلفن همراه، پریزهای متعدد جهت اتصال، وسایل متفاوت برقی مانند لپ تاپ، تلفن همراه، تبلت و … از لوازم مهم کافی شاپ هست. امکان برقراری ارتباط اینترنتی از دیگر نیازهای کافی شاپ هاست به خاص اگر این کافی شاپ زیاد مشتریان جوان را مد نظر قرار داده باشد.

    میزهای دکوری

    در گوشه و کنار کافی شاب ها معمولا نیمکت هایی تعبیه شده است هست. این نیمکت ها علاوه بر این که فضاهای منفی کافی شاپ را پر می کنند، جایی جهت نشستن آنهایی است که جهت کاری خاص، خوردن غذایی سرپایی و سریع به کافی شاپ می آیند. این میزها معمولا رو به شیشه بوده و امکان دیدن فضای بیرون از کافی شاپ نیز میسر هست. تلاش کنید وسایل شخصی تان را روی میز رها نکنید تا مزاحمتی جهت کار یا نشستن دیگران ایجاد نکنید.

    منوها باید دیده شوند

    یکی از نکات مهم در کافی شاپ ها تابلوهای خاص درج قیمت ها و منوی کافی شاپ هست. این منوهای دیواری علاوه بر کاربرد مهم ارزش می توانند کاربرد تزئینی هم داشته باشند. جهت مثال طرح آنها به شکل تخته سیاه، تابلوی اعلانات، دایره هایی شبیه تنه درخت و … همگی از نمونه های طراحی این منوهای دیواری هستند.

    آداب ارتباط در کافی شاپ

    افراد به دلایل متفاوت راهی کافی شاپ می شوند. شاید یکی از بااهمیت ترین دلایلش وقت گذرانی باشد ولی دلایل مهم تری هم جهت دورهمی های کافی شاپ وجود دارد. این دور همی ها باید شاخصه های خودش را داشته باشد؛ چه از نظر ارتباط بین افراد و چه از نظر ارتباط بین مشتری و مسئولان کافی شاپ.

    ۱) انعام بدهید

    اگرچه برخورد مودب با افرادی که در کافی شاپ کار می کنند مهم است ولی یکی از راهکارهای مستقیم تقدیر از خدمه کافی شاپ، انعام دادن به آنهاست. بنابراین حتما به خدمه به خاص کسی که جهت شما به شکل مستقیم سرویس می دهد، انعام بدهید.

    ۲) نظافت را رعایت کنید

    نظافت و تمیزی کارمندان از توصیه هایی است که باید به آن توجه شود، بنابراین حتما به تمیزی کافی شاپ و کارمندان آن دقت کنید و در صورت نقصان، حتما عنوان را تذکر دهید.

    ۳) منوهای تازه را امتحان کنید

    یکی از شاخصه های مهم کافی شاپ ها، منوی آنهاست. هر چه تنوع آن زیاد و خوراکی ها خوشمزه تر باشد، مشتری ها لذت بیشتری می برند. بنابراین حتما به منو دقت کنید. علاوه بر این که باید غذاهای تازه را امتحان کنید به این مسئله هم دقت داشته باشید که چقدرت تشابه بین منوی کافی شاپ و واقعیت خوراکی که به شما ارائه می شود وجود دارد. این موارد را می توانید دوستانه به مسئولان کافی شاپ بگویید.

    ۴) قرارهای دوستانه

    یکی از مراکز مهم و با کلاس جهت قرارهای دوستانه، قرار آشنایی و … کافی شاپ هاست. تلاش کنید در نشست دوستانه با دیگران همراه باشید. جهت گزینش خوراکی، تعارف کردن، پیشنهاد دادن، تعارف کردن در وقت سرو غذا یا نوشیدنی و … را فراموش نکنید.

    ۵) جایی جهت کار

    کافی شاپ ها مکانی مناسب جهت قرارهای کاری هستند، بنابراین می توانید جهت گپ زدن زیاد در محیطی آرام، کافی شاپ را گزینش کنید.

    کافی شاپ ها مکانی مناسب جهت قرارهای کاری هستند

    ۶) سکوت کنید

    درست است که کافی شاپ مکانی جهت گپ و گفت و صحبت است ولی نباید صدای شما مزاحم دیگران شود، بنابراین تلاش کنید در وقت گپ و گفت و معاشرت حتما حواس تان به سروصدا باشد.

    ۷) قرارهای آموزشی

    هم اکنون بعضی افراد ترجیح می دهند از فضای کافه جهت آموزش استفاده کنند. به همین علت همراه شاگرد یا شاگردان ارزش به این مکان رفته و کلاس های شخصی یا نیمه شخصی ارزش را برگزار می کنند. دردسر برگزاری این کلاس ها بسیار کمتر از برگزاری آنها در آموزشگاه یا منزل دانش آموزان است.

    ۸) گپ های اینترنتی

    بعضی افراد جهت اینکه بتوانند از طریق اینترنت با دیگران مرتبط شوند، کافی شاپ را گزینش می کنند. استفاده از اینترنت کافی شاپ یکی از دلایل آن هست، ولی دلایل دیگری هم وجود دارد که از آن موارد می توان به خلوتی و سکوت کافی شاپ، تنها بودن و تمرکز زیاد و علاقه به نوشیدن یا خوردن خوراکی حین انجام کار است.

    این کارها رادر کافی شاپ انجام ندهید

    بعضی توصیه ها اگرچه کوچک به نظر می رسند ولی نباید آنها را در هر محیطی به خاص کافی شاپ انجام دهید.

    (۱) هیچ وقت با صدای بلند خدمه و گارسن را صدا نزنید.

    (۲) اگر نوشیدنی تان تمام شده است به مدت طولانی آن را برابر تان نگذارید. از گارسن بخواهید فنجان یا لیوان را برداشته و در صورت میل به نوشیدنی جدیدی جهت تان بیاورد. اشغال کردن فنجان ها یا ظرف ها واکنش‌ها درستی نیست.

    (۳) تلاش کنید در کمترین وقت ممکن، سفارش تان را گزینش کنید و تا قبل از گزینش کردن آن، گارسن را سر میز صدا نکنید.

    (۴) از هدفن جهت هر نوع شنیدن یا انتقال صدا در فضای کافی شاپ کمک بگیرید.

    (۵) میز را به موقع ترک کنید. اگر نوشیدن و خوردن شما تمام شده است هست، میز را ترک کنید. اگر می خواهید به مدت طولانی بنشینید، این توصیه را از همان ابتدا به گارسن بگویید.

    (۶) سفارش تان را بنویسید. اگر قرار است دم صندوق سفارش بدهید، حتما سفارش ها را یادداشت کنید تا خودتان و دیگران را در صف سفارش معطل نکنید.

    (۷) روی صورتحساب، کلمه «تشکر» را بنویسید. کار مشکل نیست ولی بسیار دوستانه و مودبانه است.

    (۸) اگر امکان استفاده از دو پریز برق را داشتید، فقط از یکی از آنها جهت وسیله ای که ضرورتی جهت استفاده از آن دارید استفاده کنید و پریز دیگر را حتما آزاد بگذارید.

    (۹) حضور در کافی شاپ یعنی به اشتراک گذاشتن فضای فردی با دیگران، بنابراین باید نکات اجتماعی را رعایت کنید.

    (۱۰) اگر به اینترنت نیاز دارید از آن استفاده کنید، در غیر این صورت دستگاه را خاموش کنید تا دیگران از آن استفاده کنند.

    اگر راجع به پذیرایی، یا کیفیت آن اعتراضی دارید، آن را مودبانه ابراز کنید

    برای این که هم شما و هم دیگر افراد حاضر در کافی شاپ از فضا لذت برده و احساس آرامش کنند، باید به این توصیه ها دقت کنید:

    اگر سیگار یا پیپ می کشید، حتما در بخش سیگاری ها بنشینید تا دود باعث آزار دیگران نشود.

    حتما بعد از تمام شدن خوراکی ها هر چه سریعتر میز را تحویل دهید، حتی اگر مانند بعضی کافی شاپ ها جهت شما وقت مشخص جهت نشستن تعیین نشده باشد.

    خندیدن، گریستن، صحبت کردن و … از رفتارهای عادی بین دوستان است ولی کافی شاپ فضای عمومی است و باید راجع به این رفتارها دقت کنید.

    اگر راجع به پذیرایی، نوع خوراکی های ارائه شده است یا کیفیت آنها اعتراضی دارید، آن را مودبانه ابراز کنید.

    چند درصد، چه نوشیدنی میل می کنند؟

    ۴۳ درصد از مراجعان کافی شاپ ها نوشیدنی کافئینی خاصی را گزینش می کنند.

    ۷ درصد از افرادی که به کافی شاپ می آیند به شکل حرفه ای علاقه به نوشیدن اسپرسو دارند.

    ۷۷ درصد از افرادی که به کافی شاپ می آیند قهوه می نوشند. آمار این تعداد در کل دنیا ۱۸۰ میلیون نفر است.

    دنده عقب بگیرید!

    بالاخره هر کسی از جایی کافی شاپ رفتن را شروع می کند. علاوه بر آدابی که گفته شد، بهتر است بدانید اگر به عنوان یک تازه کار، پا به کافی شاپ گذاشته اید و به قول معروف کافی شاپی شده است اید (!) باید از نوشیدن چه نوشیدنی هایی شروع کنید که با دردسرهای گوارشی و بی خوابی و … دست و پنجه نرم نکنید. آداب نوشیدن در کافی شاپ و عادت کردن به طعم نوشیدنی ها به این ترتیب هست، اینجا باید دنده عقب بگیرید! از شماره ۳ و از ملایم ترین نوع آن شروع کرده و به تدریج جلو بروید.

    ۳٫ کاپوچینو

    معمولا اندازه لیوان کاپوچینو بزرگ تر از قهوه و دیگر نوشیدنی های کافئینی هست. از نظر ساختاری نوشیدنی کافئینی ملایمی هست. جهت تهیه آن به نسبت مساوی، اسپرسو، شیر جوشیده و شیر زده و کف کرده را اضافه می کنند.

    ۲٫ اسپرسو

    این نوشیدنی از تحت فشار قرار گرفتن دانه های سیاه قهوه در بخار دستگاه تهیه می شود، بنابراین عطر و طعم آن بسیار عالی است.

    ۱٫ الف) آمریکانو

    یک شات از اسپرسو را به یک فنجان آب داغ اضافه می کنند تا آمریکانو درست کنند. از این ترکیب، نوشیدنی خوشرنگ با کفی خاص و مناسب با طعم و عطری خوب تولید می شود که بسیاری از مردم علاقه به نوشیدن آن دارند. اگر ابتدا آمریکانو سفارش می دهید، بعد از مدتی می توانید اسپرسو را گزینش کنید.

    ۱٫ ب ) لاته

    شیرین و ملایم بودن طعم این نوشیدنی دو شاخصه مهم آن هست. جهت تهیه آن، یک شات اسپرسو را با چند واحد شیر جوشیده مخلوط می کنند و سپس آن را می زنند تا کف ایجاد شود. طعم ملایم این نوشیدنی بسیار عالی است.

    منبع : hamshahrionline.ir

    واژه های کلیدی: نوشیدنی | استفاده | خوراکی | فرهنگ | خوراکی | اسپرسو | مهارتهای زندگی

    آشنایی با آداب رفتن به کافی شاپ

    آشنایی با آداب رفتن به کافی شاپ

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • چاپ کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال