بهتر است روی پای خود بمیری تا روی زانو‌هایت زندگی کنی.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » توسعه روابط بانکی کشور عزیزمان ایران و کرواسی

    توسعه روابط بانکی کشور عزیزمان ایران و کرواسی

    رئیس اتاق بازرگانی پایتخت کشور عزیزمان ایران خواستار توسعه روابط بانکی کشور عزیزمان ایران و کرواسی شد و گفت: تجار و بازرگانان دو طرف، شرکت‌های سرمایه‌گذاری یکسان تاسیس کنند.

    توسعه روابط بانکی کشور عزیزمان ایران و کرواسی

    به گزارش گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان به نقل از اتاق تهران، مسعود خوانساری،در دیدار با مقامات اقتصادی کرواسی تصریح کرد: اتاق ایران، تقویت ارکان فعالیت‌های اقتصادی با کرواسی را بر پایه ظرفیت‌های موجود بین دو کشور برنامه‌ریزی کرده و در این برنامه‌ریزی حوزه‌های خدمات فنی مهندسی، صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، انرژی، پتروشیمی، منسوجات، ساختمان و فناوری و مخابرات در اولویت قرار داده است.

    وی با تأکید بر اینکه تبادل هیات‌های تجاری، مهم‌ترین رکن تقویت مبادلات تجاری دو کشور هست، ابراز امیدواری کرد با هماهنگی و برنامه‌ریزی اتاق‌های کشور عزیزمان ایران و کرواسی، هر سال یک هیات تجاری بین دو کشور مبادله شود.

    در ادامه مدیر اتاق پایتخت کشور عزیزمان ایران اظهار کرد: تجارت جز با نقل‌وانتقال پول انجام نمی‌شود و این مهم نیز جز با روابط منسجم بانکی و مقامات عالی‌رتبه دو کشور میسر نمی‌شود ازاین‌رو باید توسعه روابط بانکی دو کشور در دستور کار قرار بگیرد.

    توسعه روابط بانکی کشور عزیزمان ایران و کرواسی

    به گفته خوانساری، با تلاش‌های ظریف، وزیر امور خارجه ایران، زمینه‌های برقراری ارتباط مستقیم بانک‌های مرکزی و شخصی کشور عزیزمان ایران و کرواسی مهیا شده است و امید است این مساله به همکاری منجر شود.

    او همچنین به تجار و کارآفرینان کروات پیشنهاد داد: جهت تولید کالا با برند یکسان و صادرات آنها به کشورهای پیرامونی، شرکت‌هایی با سرمایه‌گذاری یکسان تأسیس کنند ضمن اینکه همکاری در زمینه حمل‌ونقل نیز از جمله اولویت‌های اتاق کشور عزیزمان ایران در همکاری با بخش شخصی کرواسی است و طرف‌های کروات می‌توانند در این زمینه جهت همکاری اقدام کنند.

    خوانساری تأکید کرد: همکاری‌های بخش شخصی دو کشور به ایجاد خط مستقیم پروازی بین دو کشور جهت سهولت دسترسی تجار، تسهیل صدور روادید جهت سرعت بخشی به روابط تجاری و همچنین توسعه همکاری‌های بانکی نیاز دارد و موافقت‌نامه تشکیل کمیته یکسان که اخیراً به وسیله روسای اتاق‌های دو کشور امضا شده، می‌تواند نقطه عطف ساماندهی مناسبات بخش شخصی دو کشور و تسهیل همکاری‌های آنها باشد.

    نایب مدیر اتاق کشور عزیزمان ایران در آخر تصریح کرد: کشور عزیزمان ایران وقت مغتنمی جهت توسعه فعالیت‌های اقتصادی بخش شخصی کرواسی است و اتاق کشور عزیزمان ایران پایگاه مهمی جهت برقراری رابطه آنها با تجار ایرانی خواهد بود.

    رئیس اتاق بازرگانی پایتخت کشور عزیزمان ایران خواستار توسعه روابط بانکی کشور عزیزمان ایران و کرواسی شد و گفت: تجار و بازرگانان دو طرف، شرکت‌های سرمایه‌گذاری یکسان تاسیس کنند.

    در ادامه دیدار هیات ایرانی با طرف کروات، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: این واقعیت که جهت سومین بار در طول چند ماه گذشته جلسه یکسان کارآفرینان و بازرگانی کشور عزیزمان ایران و کرواسی برگزار شده، نشان‌دهنده اهمیت ابتکاری است که در می ۲۰۱۶ به وسیله رئیس‌جمهور کرواسی در سفر به کشور عزیزمان ایران ارائه شد و آن حضور هیات بزرگ اقتصادی در این سفر بود.

    به گفته ظریف، ابتکار رئیس‌جمهور کرواسی در به همراه بردن هیات بزرگ اقتصادی به کشور عزیزمان ایران به بار نشسته که اکنون شاهد برگزاری جلسات منظم و یکسان میان کارآفرینان دو کشور هستیم.

    وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران با تأکید بر اینکه دوستی کشور عزیزمان ایران و کرواسی تاریخی بوده و دو کشور همواره روابط اقتصادی خوبی داشته‌اند، افزود: حتی در دهه ۸۰ میلادی که کشور عزیزمان ایران هر سال یک میلیارد دلار با یوگسلاوی سابق مبادله تجاری داشت، سهم قابل‌توجهی از این مبادلات به شرکت‌های کروات مربوط می‌شد و به همین علت بعد از استقلال کرواسی، بخش شخصی دو کشور با آشنایی قبلی از یکدیگر رابطه گرمی با هم دارند.

    ظریف با اشاره به اینکه کشور عزیزمان ایران در طول سال‌های تحریم‌های تحمیلی در حوزه‌های متفاوت صنعتی و دانش‌بنیان پیشرفت قابل‌ملاحظه داشته هست، گفت: اکنون کشور عزیزمان ایران توانسته است در جایگاهی قرار بگیرد که بتواند همکار و شریک خوبی جهت شرکت‌های بخش شخصی کرواسی در حوزه‌های متفاوت باشد.

    او ادامه داد: زمینه‌های مساعدی در حوزه‌های کشتی‌سازی، نفت و گاز و انرژی جهت همکاری بین دو کشور وجود دارد که می‌تواند دور تازه از روابط اقتصادی بین دو کشور را کلید بزند.

    ظریف با ابراز خوشحالی نسبت به اینکه کرواسی که بعد از سال‌ها خریدار نفت از کشور عزیزمان ایران شده است هست، گفت: ما اطمینان می‌دهیم که می‌توانید روی کشور عزیزمان ایران به‌عنوان کشوری که بدون ملاحظات سیاسی، می‌تواند انرژی موردنیاز کرواسی را به‌صورت پایدار، مستمر و مطمئن تأمین کند حساب کنید و این می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های خوبی بین دو کشور باشد.

    توسعه روابط بانکی کشور عزیزمان ایران و کرواسی

    وزیر امور خارجه ادامه داد: همین‌طور در حوزه برق، پیشرفت‌های خوبی در همکاری دو کشور صورت گرفته و ازآنجایی‌که هر دو کشور در حوزه تولید برق توانمندی‌های قابل‌توجه دارند، می‌توانند علاوه بر همکاری دوجانبه، به‌صورت یکسان در کشورهای دیگر نیز همکاری کنند.

    ظریف همچنین حوزه توریسم حلال را مناسب جهت همکاری‌های دوجانبه دانست و گفت: کشور عزیزمان ایران نه‌تنها می‌تواند اعزام کننده توریسم به این کشور باشد بلکه می‌تواند پذیرای توریست کرواسی نیز باشد ضمن اینکه شرکت‌های توریستی کرواسی می‌توانند جهت تأمین زیرساخت‌های کشور عزیزمان ایران نقش فعالی داشته باشند.

    او حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت کشور عزیزمان ایران و کرواسی را نیز مساعد همکاری‌های گسترده عنوان و تصریح کرد: موقعیت کرواسی در منطقه جنوب شرق اروپا می‌تواند یک وقت ممتاز جهت ورود کشور عزیزمان ایران به بازارهای اروپایی باشد و در برابر موقعیت کشور عزیزمان ایران به‌عنوان سرزمین کریدورهای حمل‌ونقل امن، نزدیک و مطمئن می‌تواند زمینه دسترسی بازرگانان کرواسی از مسیر دریای سیاه و خلیج‌فارس به آب‌های بین‌المللی و اقیانوس هند را فراهم کند.

    ظریف افزود: با توجه به حضور کرواسی در افغانستان و عراق، کشور عزیزمان ایران و کرواسی می‌توانند از طریق بخش شخصی جهت بازسازی این دو کشور همکاری داشته باشند و از مزیت‌های خوبی که به‌واسطه دو دهه حضور در بازسازی عراق و افغانستان دارند استفاده کنند.

    رئیس اتاق بازرگانی پایتخت کشور عزیزمان ایران خواستار توسعه روابط بانکی کشور عزیزمان ایران و کرواسی شد و گفت: تجار و بازرگانان دو طرف، شرکت‌های سرمایه‌گذاری یکسان تاسیس کنند.

    وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران در ادامه سخنان خود، توجه به دو مساله جهت توسعه روابط دو کشور الزامی برشمرد و گفت: تسریع مبادلات بانکی یکی از ضرورت‌های روابط بخش شخصی دو کشور است و تسهیل رفت‌وآمد شهروندان دو کشور نیز با تسهیل صدور ویزا و برقراری پروازهای دوجانبه نیز ضرورت دارد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: وزیر امور خارجه | کرواسی | ایرانی | اقتصادی | کروات | ایران | همکاری | هیات تجاری

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری