هر انسانی مرتکب اشتباه می شود ؛اما فقط انسان های احمق اشتباه خود را تکرار می کنند.(سیسرون)
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » سفر به جام جهانی جایزه رانندگان قانون‌مدار

    سفر به جام جهانی جایزه رانندگان قانون‌مدار

    رییس پلیس پایتخت از زیاد کردن ساعات اصناف در روزهای باقیمانده از سال خبر داد و تمهیدات و تدابیر پلیس در این ایام را تشریح کرد.

    سفر به جام جهانی جایزه رانندگان قانون‌مدار

    رییس پلیس پایتخت از زیاد کردن ساعات اصناف در روزهای باقیمانده از سال خبر داد و تمهیدات و تدابیر پلیس در این ایام را تشریح کرد.

    رحیمی خبر داد: زیاد کردن ساعت فعالیت صنوف تا یک بامداد

    سردار حسین رحیمی در نشست خبری که ظهر امروز در مقر پلیس راهور پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد، با اشاره به تدابیر پلیس در روزهای نهایی سال اظهار کرد: امسال نیروهای ما با تمام توان پای کار هستند و در ماموریت های پیش رو همچون طرح ترافیکی ایام نوروز، طرح ترافیکی شب عید، برنامه های چهارشنبه سوری، برنامه خریدهای نوروزی، پنجشنبه و جمعه آخر سال و… حضور خواهند داشت.

    عبارات مهم : پلیس پایتخت – طرح ترافیک
    وی راجع به برنامه های پلیس جهت چهارشنبه سوری اظهار کرد: قطعا با هماهنگی های انجام شده است و همانطور که پیش از این اعلام کردیم، امسال بدون هیچ گونه اغماض و با قاطعیت با افرادی که بخواهند در شب چهارشنبه آخر سال هنجارشکنی کنند برخورد خواهد شد. این افراد متاسفانه اکثرا جوان هستند و خودشان هم نمی دانند که با کارها خود چه صدمه ای به خود و جامعه می زنند و متأسفانه هر ساله تعداد قابل توجهی از افراد جهت حوادث چهارشنبه سوری نقص عضو می شوند.

    رییس پلیس پایتخت با تاکید بر نقش خانواده ها در پیشگیری از این حوادث افزود: بااهمیت ترین نقش را خانواده ها برعهده دارند و ما از آنها می خواهیم فرزندان اعم از کودکان، نوجوانان و جوانان را کنترل کرده و بر رفتارشان نظارت داشته باشند.

    رحیمی افزود: مراکز عمده خرید و فروش مواد محترقه تحت نظارت پلیس قرار گرفته و تذکرات مورد نیاز نیز به آنها داده شده است است و در صورتی که این واحدها دست به فروش موادمحترقه بزنند قطعا با برخورد قاطع پلیس روبه رو خواهند شد و واحدهای صنفی ارزش از سوی پلیس اماکن پلمب خواهد شد.

    وی با بیان اینکه پلیس در شب چهارشنبه آخر سال از حوالی ساعت ۱۵ در آماده باش کامل خواهد بود، گفت: درخواست ما از پلیس این است که با پلیس همراهی داشته باشند ولی متخلفان باید بدانند که در صورت ارتکاب تخلف بازداشت شده است و خودرویشان نیز تا آخر تعطیلات عید توقیف خواهد شد.

    رییس پلیس پایتخت با اشاره به کشف ۹ انبار بزرگ مواد محترقه در پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: فعالیت های پلیس در این زمینه ادامه خواهد داشت.

    سفر به جام جهانی جایزه رانندگان قانون مدار

    رحیمی به هماهنگی میان پلیس و بانک ملی جهت تشویق تعدادی از رانندگان قانون مدار اشاره کرد و گفت: با کارها انجام شده است تعدادی از رانندگان قانون مدار از سوی پلیس راهور شناسایی و با هماهنگی این بانک به جام جهانی اعزام خواهند شد.

    وی همچنین در ادامه سخنان خود از دستگیری ۵ مأمور قلابی در ۶ ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: این افراد در پوشش مأمور ناجا اقدام به اخاذی از شهروندان می کردند.

    سفر به جام جهانی جایزه رانندگان قانون‌مدار

    افزایش ۳۰ درصدی ترافیک عصرگاهی پایتخت کشور عزیزمان ایران در روزهای نهایی سال

    فرمانده انتظامی پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ با اشاره به اوضاع ترافیکی پایتخت کشور عزیزمان ایران در روزهای باقیمانده از سال افزود: در این ایام شاهد زیاد کردن ۳۰ درصدی زیاد کردن ترافیک پایتخت کشور عزیزمان ایران به خاص در بعدازظهرها هستیم و تلاش تمامی همکاران من اصلاح اوضاع ترافیکی است.

    وی با بیان اینکه سبک شدن حجم ترافیک به بعد از ساعت ۲۲ شب رسیده هست، گفت: در این زمینه هماهنگی های مورد نیاز را انجام داده ایم تا مأموران ما در معابر حضور داشته باشند.

    افزایش ساعات کار صنوف تا یک بامداد

    رییس پلیس پایتخت به هماهنگی های صورت گرفته میان پلیس و صنوف اشاره کرد و گفت: به درخواست اتاق اصناف پیشنهاد شد تا فعالیت صنوف در روزهای نهایی سال در پایتخت کشور عزیزمان ایران زیاد کردن داشته باشد که به همین جهت ما موافقت کردیم تمام واحدهای صنفی ساعات کاری ارزش تا ساعت یک بامداد زیاد کردن یابد و حدود ۲ ساعت نسبت به حالت عادی زیاد شود.

    رحیمی با بیان اینکه این زیاد کردن ساعت از روز گذشته شروع شده است و تا آخر سال ادامه خواهد داشت، راجع به اینکه آیا این زیاد کردن ساعت مشمول بر طلافروشی ها می شود یا خیر؟ گفت: ساعات کاری طلافروشی ها نیز یک ساعت زیاد کردن پیدا کرده ولی تا ساعت یک بامداد نیست.

    رییس پلیس پایتخت با اشاره به کارها صورت گرفته جهت ساماندهی و مدیریت ترافیک در پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: در ماه های اخیر بیش از ۳۰۰۰ نیرو که عمدتا از پرسنل وظیفه هستند، به مجموعه پلیس راهور اضافه شده است است ولی به هرحال پرسشها ترافیک وجود دارد به خاص آنکه میزان خودروها در پایتخت کشور عزیزمان ایران ۴ تا ۵ برابر زیاد از ظرفیت خیابان هاست و همین باعث زیاد کردن حجم ترافیک می شود.

    علل زیاد کردن حجم ترافیک در تهران

    رحیمی در ادامه به علل زیاد کردن حجم ترافیک در پایتخت کشور عزیزمان ایران اشاره کرد و گفت: علاوه بر تعداد خودروها که حجم ارزش زیاد از ظرفیت خیابان هاست، ترافیک علل دیگری هم دارد که خرابی خودروها به خاص خودروهای سنگین از جمله بااهمیت ترین آن است.

    وی اضافه کرد: توصیه بعدی مربوط به تصادفات نیز که در سطح معابر نیز رخ می دهد. متأسفانه بسیاری از رانندگان حتی با کوچک ترین تصادف حاضر به عوض کردن محل ماشین نبوده و همین عنوان باعث زیاد کردن حجم ترافیک می شود.

    رییس پلیس پایتخت برگزاری مراسمات متفاوت که عمدتا جنبه ملی دارند را عامل دیگری جهت زیاد کردن حجم ترافیک در پایتخت کشور عزیزمان ایران برشمرد و گفت: بعد از آن نیز نشست آسفالت و برف و باران از جمله مواردی است که موجب سنگینی ترافیک در معابر می شود.

    رحیمی راجع به کارها صورت گرفته جهت مدیریت ترافیک در روزهای نهایی سال نیز اظهار کرد: از ساعت ۱۴ در این ایام عوامل راهور در آماده باش ۷۰ درصدی هستند و در مراکز پرتردد مستقر خواهند شد.

    نظارت نامحسوس ماموران آگاهی با لباس شخصی

    رییس پلیس پایتخت با اشاره به تدابیر انتظامی در اطراف مراکز خرید و معابر پرتردد نیز گفت: همکاران من در پلیس آگاهی با لباس شخصی مستقر خواهند شد و به منظور پیشگیری از دزدی به خاص در مراکز خرید و فروشگاه ها کارها مورد نیاز را انجام خواهند داد. همچنین علاوه بر آن صدها مأمور ما با لباس فرم نیز در معابر حضور دارند.

    رحیمی با بیان اینکه راجع به اینکه شهروندان چطور می توانند نسبت به سودجویانی که ممکن است تحت پوشش مامور لباس شخصی پلیس دست به اخاذی آنها بزنند اقدام کنند، گفت: تمام ماموران ما کارت شناسایی دارند و شهروندان باید از هر فردی کارت شناسایی اش را دریافت کند که ما در این زمینه ابلاغ های مورد نیاز را نیز انجام داده ایم.

    وی در ادامه راجع به طرح ترافیکی پنجشنبه و جمعه آخر سال نیز گفت: در این زمینه برنامه ریزی مورد نیاز انجام شده است و ما در این ایام نیز حضور خواهیم داشت.

    رییس پلیس پایتخت درخصوص برخورد پلیس با دستفروشان نیز گفت: با کارها انجام شده است و هماهنگی های صورت گرفته با شهرداری دستفروشان ساماندهی می شوند ولی اگر اقدام به ایجاد مزاحمت در تردد خودروها و شهروندان کرده باشند قطعا پلیس نیز در این زمینه با هماهنگی شهرداری ورود خواهد کرد.

    رحیمی راجع به ساعت فعالیت مترو و اتوبوسرانی نیز گفت: در جلسه ای که با آقای پورسیدآقایی معاون شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران داشتیم، مقرر شد که مترو و اتوبوسرانی تا ساعت یک بامداد در شب عید فعالیت داشته باشند.

    وی در پاسخ به سوالی راجع به اجرای طرح ترافیک تازه شهرداری در سال آینده و سهمیه خبرنگاران اظهار کرد: این طرح در حال اجراست و دوربین در مبادی خروجی نیز در حال راه اندازی است که بعد از انجام آزمون ها و آزمایشات می توان طرح ترافیک تازه را اجرایی کرد. در مورد سهمیه خبرنگاران نیز شهرداری باید ورود کند و پلیس ورودی در این زمینه نداشته است.

    رییس پلیس پایتخت راجع به اجرای طرح زوج و فرد نیز گفت: طرح زوج و فرد ارتباطی با طرح ترافیک تازه و موضوعی که در شورای شهر مطرح شده است ندارد.

    رحیمی راجع به تدابیر نوروزی پلیس نیز تصریح کرد: ۳۰۰ چادر و ایستگاه نوروزی را در ایام عید در نقاط متفاوت پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار خواهیم کرد و این چادرها در کنار کلانتری ها به مردم خدمت رسانی خواهند کرد. تلاش ما بر این است که مأموران ما در اکثر کوچه ها و خیابان ها حضور داشته باشند و اقدام به گشت زنی در سطح محلات کنند. خانواده ها نیز باید از نگهداری اقلام و لوازم گرانبها در منزل های خود خودداری کنند.

    رییس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی راجع به تخلفات مأموران پلیس و اینکه آیا هنگام جریمه کردن، راننده باید از ماشین پیاده شود یا مامور گفت: ما این عنوان را ابلاغ کرده ایم و مامور باید به محل طرف خودروی متخلف برود. به طور کلی تمامی تخلفات ماموران را شهروندان از طریق تماس ۱۹۷ می توانند گزارش کنند.

    رحیمی همچنین از ممنوعیت اسباب کشی و جابه جایی وسایل در ایام نوروزی خبر داد و گفت: هرگونه اسباب کشی و جابه جایی وسایل در تعطیلات نوروز ممنوع است و تنها با مجوز کلانتری امکان آن وجود دارد.

    رییس پلیس پایتخت از زیاد کردن ساعات اصناف در روزهای باقیمانده از سال خبر داد و تمهیدات و تدابیر پلیس در این ایام را تشریح کرد.

    لزوم احیای سرویس ادارات

    رییس پلیس پایتخت کشور عزیزمان ایران در پاسخ به پرسش دیگر راجع به معضل جای پارک در پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز گفت: این عنوان یکی از معضلات جدی پایتخت کشور عزیزمان ایران است و در آن دچار مسئله هستیم در این زمینه باید عوامل شهرداری و وزارتخانه ها و دستگاه های مربوطه تدابیری را بیاندیشند.

    رحیمی با تاکید بر اینکه جمع آوری سرویس ادارات کار بسیار اشتباهی بود، گفت: این عنوان ابعاد مختلفی داشت که تنها یکی از آنها این بود که به ازای هر یک سرویس ادارات، دست کم ۳۰ ماشین به معابر افزوده شد. بنابراین به نظر می رسد که احیای این سرویس ها مورد نیاز است.

    رحیمی راجع به اینکه در ایام عید چه جرائمی مرسوم است نیز گفت: در آن روزها دزدی منازل و بعد از آن دزدی ماشین جزء جرائم مرسوم است و تاکیدات ما نیز به همین جهت و به منظور پیشگیری از این موارد است.


    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir


    واژه های کلیدی: پلیس پایتخت | طرح ترافیک | ترافیک | هماهنگی | ایران | ترافیک | خبر | اجتماعی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • افست کتاب لاتین
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک