آدمیانی مانند گل های لاله ، زندگی کوتاه در هستی و نقشی ماندگار در اندیشه ما دارند .
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار ورزشی » مشروح گفت و گوی مهران مدیری و عادل فردوسی پور در برنامه دورهمی

    مشروح گفت و گوی مهران مدیری و عادل فردوسی پور در برنامه دورهمی

    جمعه شب آخرین قسمت از فصل سوم برنامه دورهمی از شبکه نسیم پخش شد و عادل فردوسی پور تهیه کننده و مجری برنامه نود مهمان این برنامه بود.

    مشروح گفت و گوی مهران مدیری و عادل فردوسی پور در برنامه دورهمی

    در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

    وب سایت رسمی برنامه نود- جمعه شب آخرین قسمت از فصل سوم برنامه دورهمی از شبکه نسیم پخش شد و عادل فردوسی پور تهیه کننده و مجری برنامه نود مهمان این برنامه بود.

    به گزارش وب سایت نود، در ابتدا مهران مدیری مجری برنامه دورهمی عادل فردوسی پور مهمان برنامه را اینگونه معرفی کرد: مهمان امشب برنامه آنقدر محبوب و دوست داشتنی است که اصلاً به معرفی نیاز ندارد؛ عادل فردوسی پور.

    مشروح گفت و گوی مهران مدیری و عادل فردوسی پور در برنامه دورهمی

    در ابتدای گفت  و گو، عادل فردوسی پور با همان لحن همیشگی در هنگام گزارش مسابقه های فوتبال، با بینندگان و تماشاگران سلام کرد که با خنده تماشاگران حاضر در برنامه همراه شد. در ادامه گفت و گوی مهران مدیری با عادل فردوسی پور در آخرین برنامه دورهمی را می خوانید.

     

    مدیری: مدت وقت زیادی است که بارها در دوربین برنامه از عادل جان خواستم تا مهمان برنامه دورهمی باشد تا اینکه بالاخره ایشان به برنامه آمدند. گفتگو را از همین عنوان شروع کنیم که آیا از گفت و گو و مصاحبه فراری هستی؟

    فردوسی پور: بنده کلاً آدم کم حرفی هستم. غیر از برنامه نود یا جلوی دوربین، در سایر مواقع آدم کم حرفی هستم؛ مثلاً هنگامی که با همکارانم تماس می گیرم تا کاری را انجام بدهند، هرگز بیش از یک دقیقه طول نمی کشد. اطرافیانم بهتر می دانند که نه تنها فرد پرحرفی نیستم، بلکه خیلی کم حرف هستم و کمی خجالتی.

    جمعه شب آخرین قسمت از فصل سوم برنامه دورهمی از شبکه نسیم پخش شد و عادل فردوسی پور تهیه کننده و مجری برنامه نود مهمان این برنامه بود.

     

    مدیری: خیلی جالب است که نوع اجرایت بسیار راحت هست؛ این نوع اجرا که البته خیلی هم خوب هست، یک شیوه اجراست یا شکل واکنش‌ها تو اینگونه است؟

    فردوسی پور: بله این مسئله ای که شما گفتید درست است و من در اجرای برنامه خیلی راحت هستم، هرچند که بعضی بخش های آن هم خیلی جالب نیست. مثلاً چند سال پیش در حالیکه کارشناس برنامه صحبت می کرد، از استودیو خارج شدم و جهت مسئله ای با مدیر شبکه ۳ آقای پورمحمدی تماس گرفتم که ایشان خیلی تعجب کرد که من الان باید در حال اجرای برنامه باشم ولی با گوشی تلفن همراه ایشان تماس گرفتم. البته تمام تلاشم این است که همه تمرکزم در هنگام اجرای برنامه حفظ کنم و اینگونه هم هست.

     

    مدیری: این سئوال از یک سری از مهمانان برنامه پرسیده شده است ولی به نظرم شاید عالی ترین جواب را خودت بدهی. این فوتبال چیست که اینقدر جالب است؟ ما این همه ورزش جالب داریم ولی آیا اینقدر همه دنیا دنبال فوتبال هستند و اینقدر فوتبال جهت آنها جالب است؟ اصلاً جذابیت فوتبال در کدام بخش آن است؟

    فردوسی پور: فوتبال پدیده عجیب و غریبی است که همه چیز دارد؛ هیجان، تنش، عشق، علاقه و خلاصه همه چیز دارد. به نظرم تنیس یا شطرنج همه این موارد را ندارند. فوتبال غیرقابل آینده نگری است و هر لحظه باید منتظر اتفاقی باشید. حالا که در راه جام جهانی هستیم و قرار است با اسپانیا یا پرتغال بازی کنیم، باز هم اندک امیدی است که مثلاً سردار آزمون یک ضربه سر یا حرکتی انجام بدهد، از آن طرف بیرانوند هم درخشان ظاهر شود و همه توپها را بگیرد، و در آخر بازی را یک بر صفر برنده شویم؛ بعد اندک شانسی جهت خودمان قائل هستیم، کما اینکه در بازی آرژانتین در جام جهانی برزیل نزدیک بود این اتفاق رخ دهد. ولی در ورزشی مثل بسکتبال، اگر با آمریکا یا صربستان بازی کنیم، تحت هر شرایطی، بازی را با اختلاف زیاد می بازیم؛ یا در تنیس اگر شاهین خالدان با آلکساندر زوروف هم بازی کند، بازی را در دو ست شش بر صفر واگذار می کند. بنابراین، این شاخصه غیرقابل آینده نگری بودن فوتبال که مثلاً هر لحظه می توان انتظار داشت که مسی یا محمد صلاح کار خاصی در بازی انجام دهند، همین باعث جالب تر شدن فوتبال می شود.

    مشروح گفت و گوی مهران مدیری و عادل فردوسی پور در برنامه دورهمی

     

    در این لحظه، فردوسی پور از مهران مدیری خواست تا کمی فوتبال تماشا کند و مدیری هم گفت  که از بین فوتبالیست های دنیا فقط شوچنکو و پائولو روسی را می شناسد ولی علت آن را نمی داند؛ فوتبال هم فقط بازی های تیم ملی کشور عزیزمان ایران در جام جهانی و فینال جام جهانی را می بیند. عادل فردوسی پور هم از مدیری دعوت کرد تا در خاص برنامه جام جهانی ۲۰۱۸ به پشت صحنه برنامه تلویزیون برود و فینال جام جهانی را در کنار آنها تماشا کند. و ادامه گفتگو؛

     

    مدیری: تا جایی که اطلاع دارم کار خود از روزنامه نگاری در یک روزنامه ورزشی شروع کردی؛ از چه سالی به طور حرفه ای و جدی کار گزارشگری را شروع کردی؟

    جمعه شب آخرین قسمت از فصل سوم برنامه دورهمی از شبکه نسیم پخش شد و عادل فردوسی پور تهیه کننده و مجری برنامه نود مهمان این برنامه بود.

    فردوسی پور: سال ۱۳۷۳ در روزنامه ابرار ورزشی مترجم بود، و بعد از آن جهت آزمون دادن به صدا و سیما رفتم. اوایل هم مدتی گزارش بازی های تنیس را به من دادند. بعد به علت اینکه اطلاعات فوتبالی می دادم، کم کم وارد گزارشگری فوتبال شدم و تقریباً از سال ۱۳۷۵ به طور جدی وارد این حرفه شدم.

     

    در اینجا، مهران مدیری به گفتگو با عادل فردوسی پور در برنامه «ببخشید، شما» اشاره کرد که ۱۹ سال از آن روز می گذرد. در آن زمان، سه چهار سال از ورود جدی عادل فردوسی پور به دنیای گزارشگری می گذشت. مدیری سپس بحث برنامه نود را مطرح کرد.

     

    مشروح گفت و گوی مهران مدیری و عادل فردوسی پور در برنامه دورهمی

    مدیری: کمی راجع به نود صحبت کنیم؛ ایده اولیه برنامه از خودت بود؟

    فردوسی پور: هر لحظه به عنوان یک علاقمند به فوتبال این سئوال در ذهن من بود که مثلاً بازی چوکا در شهر تالش که به قلعه عقابها معروف بود، چگونه بوده، داوری آن چطور بوده است لیکن آن موقع بازیها از تلویزیون پخش نمی شد. من برنامه های مشابه زیاد در فوتبال انگلیس یا ایتالیا زیاد تماشا می کردم. به نظرم جای چنین برنامه ای که همه بازی های فوتبال هفته را پوشش بدهد، و آنها را بررسی کند، خالی بود. طرح اولیه را به تلویزیون دادم و آنها هم به یک جوان ۲۵ ساله ای که تجربه آنچنانی ندارد، اعتماد کردند و کار را شروع کردیم و پله پله جلو رفتیم تا الان که برنامه نود به این جایگاه رسیده است.

     

    مدیری: چیزی که بسیار ارزشمند به نظر می رسد این است که حدود ۲۰ سال است که یک برنامه زنده را در اوج نگه داری؛ به نظرم این کار فرمول خاصی دارد، آن هم جهت یک برنامه چالشی و زنده که کار بسیار مشکل هست. راز این مسئله چیست؟

    فردوسی پور: هر لحظه اعتقاد دارم که قهرمان شدن خیلی کار مشکل هست، ولی قهرمان ماندن، اول ماندن و در صدر قرار داشتن کار بسیار سخت تری هست. خود شما با هجمه ها، چالش ها، حسادت و فشارها را دیده اید و جنس دغدغه من را می دانید. بنده خیلی صبر و تحمل کردم، چالش ها و فشارهای زیادی را تحمل کردم. خودم را خیلی به روز نگه داشتم، تیم بسیار خوبی را دور هم جمع کردم. همه این پرسشها در کنار هم باعث شده است تا برنامه به روز باشد، هر لحظه برنامه های روز دنیا را رصد می کنیم و تلاش داریم هر سال چیز تازه تری جهت بینندگان داشته باشیم تا از طراوت و تازگی برنامه کاسته نشود. مسئله دیگری که بسیار به من کمک کرده این است که با مردم صادق بوده ام و مردم هم به برنامه اعتماد کردند. همه این عوامل باعث شد تا بعد از گذشت بیست سال برنامه با اقبال بسیار خوب مردم مواجه شده است و این مسئله باعث افتخار من است.

     

    مدیری: آیا تا به حال پیش آمده که بخواهی از خیر این کار بگذری و دیگر قصد ادامه نداشته باشی؟

    فردوسی پور: پیش آمده ولی بسیار مقطعی و زودگذر بوده هست. مثلاً گاهی اوقات به خودم می گویم که بس هست، دیگر چقدر باید فشارها و هجمه ها را تحمل کنم، آیا اینقدر بعضی مسئولین انتقادپذیر نیستند؛ ولی آنقدر علاقه و علاقه به مردم و کار داشته ام که گفتم فشارها را تحمل می کنم و این همه مشکل و ناملایمتی را به جان می خرم ولی برنامه را پیش می برم و تلاش کردم هیچ وقت روی آنتن ناراحتی خودم را بروز ندهم و هر لحظه همان عادل فردوسی پوری باشم که مردم دیده اند. بله فشارها خیلی مرا اذیت کرده ولی کمرم را خم نکرد. تلاش کردم باشم و بجنگم و در واقع خیلی خیلی هم جنگیدم؛ الان هم خیلی خوشحالم که برنامه نود به آن جایگاه و پایگاهی رسیده که این همه مخاطب دارد.

     

    مدیری در ادامه در خصوص بعضی دعواها و تنش های مهمانان برنامه صحبت هایی را به شوخی مطرح کرد وبه  فردوسی پور گف رکورد دعوای چند نفر همزمان را روی خط برنامه داری

    فردوسی پور: اول تکذیب می کنم که از دعوای دیگران خوشحال می شوم. واقعاً دوست ندارم که در برنامه این اتفاق بیفتد که دو نفر با هم دعوا کنند و این مسئله اصلاً در ذات من هم نیست. مسئله ای که باید اشاره کنم این است که اگر یک برنامه به لحاظ استانداردهای برنامه سازی را پخش کنیم و از ریتم برنامه، پخش آیتم های متفاوت و …. فوق العاده و خیلی خوب باشد، فردای آن نظر مردم این است که برنامه چیز خاصی نداشته و در برنامه نود هیچ اتفاقی نیفتاده هست. بنده خیلی دوست دارم که این ذهنیت را در مردم عوض کردن بدهم که برنامه خوب برنامه ای نیست که حتماً دعوا و تنش در آن باشد؛  یک برنامه می تواند بدون جنجال و دعوا و تنش باشد، ولی برنامه بسیار خوبی باشد و مردم هم از آن راضی باشد. از طرفی، یک برنامه هم که دعوا و تنش و جدل داشته باشد، لزوماً یک برنامه خوب نیست؛ مثلاً ما برنامه هایی با همین شرایط داشته ایم ولی خود من اصلاً از آن برنامه راضی نبودم و از خودم می پرسم که آیا این اتفاق رخ داده هست. ولی باید پذیرفت که رخ دادن این مسئله اجتناب ناپذیر است.

     

    مدیری: دو تفاوتی که من با تو دارم این است که فوتبالی نیستم و تفاوت دیگر اینکه پشت صحنه های برنامه شما بسیار شلوغ است ولی در برنامه من اینطور نیست. ولی یک مسئله دیگر، همه می دانیم که تو فردی به شدت باهوش هستی و این مسئله در دوران تحصیلت هم قطعاً وجود داشته هست. کمی از دوران تحصیل جهت ما بگو…

    فردوسی پور: دوره لیسانس را در دانشگاه صنعتی شریف خواندم، در سال ۱۳۸۷ هم در صنعتی شریف کارشناسی ارشد گرفتم، و امسال یعنی سال ۱۳۹۷ هم امیدوارم در رشته مدیریت رسانه مقطع دکتری را تمام کنم. چند سالی است که در دانشگاه تدریس می کنم.

     

    مدیری: شما جایی گفتی با این حجمی که درس خواندی، ولی دانشجوی شب امتحانی بودی…

    فردوسی پور: بله زیاد شب امتحان درس می خواندم.

     

    مدیری: و شما از تعطیلات خوشت نمی آید. درست است؟

    فردوسی پور: بله. شدیداً با تعطیلات مخالفم. کار را زیاد دوست دارم. با وجودی که به خاطر زیاد شدن سایتها و شبکه های مجازی، کمتر کسی دیگر روزنامه می خواند، ولی من روزنامه خواندن را دوست دارم. بعد هنگامی که تعطیلات عید می رسد و بیست روزی روزنامه چاپ نمی شود، خیلی بدم می آید، یا اینکه روزهای بین تعطیلات را هم تعطیل می کنند. ولی امسال عید تنها سالی بود که از تعطیلات ناراحت نشدم چون در تعطیلات عید کارهای مربوط به ترجمه یک کتاب را انجام دادم و بعد از آن جهت نخستین بار در زندگی احساس کردم که چقدر تعطیلات خوب هست. در کل من خیلی کار می کنم و خسته نمی شوم. مثلاً دوشنبه شب بعد از برنامه نود، با فرزند های برنامه هستم و تا به منزل برسم، ساعت حدود ۳ و نیم هست. هنگامی که به منزل رسیدم، تیم فانتزی ام در یوفا را نگاه می کنم و سپس روزنامه های دوشنبه را می خوانم. ساعت حدود پنج می خوابم و صبح سه شنبه به جلسه مربوط به برنامه هفته بعد می روم. اغلب وقت کم می آورم و احساس می کنم بین سه شنبه و چهارشنبه یا چهارشنبه و پنج شنبه باید یک روز دیگر اضافه شود، ولی به علت از کار لذت می برم، اصلاً خسته نمی شوم و از تعطیلات هم خیلی خوشم نمی آید.

     

    مدیری: شما یک سبک خاصی از گزارشگری را وارد این حرفه کردی و عده دیگری از گزارشگران هم دوره یا بعد از خودت را تحت تأثیر قرار دادی؛ از درست تلفظ کردن اسامی بازیکنان و اصطلاحات فوتبال گرفته تا یک گزارش بسیار خوب و بدون اشتباه و اطلاعات وسیعی که یک نفر در مورد حرفه خودش دارد. از همان سالها این سبک را به این حرفه وارد کردی و باعث شد تا دیگران به مرور خودشان را به لحاظ کاری روتوش کنند و این مسئله خیلی ارزشمند هست. اینها که گفتم سئوال نیست، فقط می خواستم به یک ارزش بزرگ در مورد شما اشاره کنم و بگویم این دستاوردها را خود شخص عادل فردوسی پور داشته است.  این سئوال را از خودت دارم که با همه این اوصاف، آیا در این همه سال در برنامه نود یا گزارش بازی های فوتبال اشتباه عجیبی داشته ای؟

    فردوسی پور: اشتباه که بله قطعاً داشته ام. یک مسئله ای که خیلی از آن بدم می آید، این است که مثلاً در هنگام پخش مسابقه های فوتبال، یک نفر را در میان تماشاگران نشان بدهند ولی من آن شخص را نشناسم. ما گزارشگران بسیار خوبی در کشور داشته ایم که به شرایط سنی من نمی خورد که گزارش های مرحوم بهمنش در ذهن من بماند ولی بعد از آن گزارش های آقای شفیع، بهروان و کوثری بودند که من گزارش های آقای شفیع و کوثری را خیلی دوست داشتم. سپس آقای خیابانی آمد و به عنوان نماینده نسل تازه که من، پیمان (یوسفی)، مزدک (میرزایی) و …. وارد این حرفه شدند. الان هنگامی که نام بازیکن را در اینترنت جستجو می کنید، خیلی اطلاعات زیادی در مورد آنها نمایش داده می شود، و بنابراین هر اطلاعاتی را نمی توانید در گزارش فوتبال بگویید و باید در این زمینه دقت کرد. از آنجایی که خودم از دیدن فوتبال لذت می برم و بازی را با تمام وجودم می بینم، بعد تلاش می کنم لذت و حس خودم را به بیننده انتقال یافته کنم. اگر در انجام این کار موفق باشم، بعد گزارش خوبی انجام داده امارات ولی اگر قرار بر این باشد که با بی حوصلگی و بدون هیجان بازی را گزارش کنم، چنین گزارشی را دوست ندارم؛ بنابراین، تمام تلاش خودم را می کنم تا احساس لذت بردن از فوتبال را به بیننده یا شنونده انتقال یافته کنم.

     

    مدیری: فوتبال پدیده گسترده و پیچیده ای هست؛ در کشورمان هم خیلی از پرسشها وجود دارد که مثلاً مافیا و دلال و .. دارد، فوتبال را ناپاک می کند. آیا تا حالا پیشنهاد مالی داشته ای؟

    فردوسی پور: بله انواع و اقسام پیشنهادها را داشته ام. به خصوص در سال های ابتدایی برنامه پیشنهادات زیادی را مطرح می کردند، ولی برخورد و تصویر العمل بنده به گونه ای بوده که خودشان الان بهتر می دانند که جهت چنین مسائلی اصلاً سراغ من نیایند. عقیده دارم هر جا که پول باشد، قطعاً فساد هم وجود دارد، بنابراین چون در فوتبال پول زیادی وجود دارد، متأسفانه فساد هم است و این مسئله اجتناب ناپذیر هست. در نتیجه فوتبال آن زشتی ها و فسادی را که نباید داشته باشد، در خود دارد.

     

    مدیری: یکی از شاخصه هایت این است که طی این دو دهه هم خودت و هم برنامه نود را سلامت نگه داشته ای و این مسئله بسیار جای تقدیر دارد.

    فردوسی پور: این نظر لطف شماست. همکاران بنده همه افراد سلامت، پاک و قانعی هستند. در تلویزیون بودجه کافی جهت تهیه برنامه های ورزشی نیست و برنامه نود هم از این قاعده مستثنی نیست. من در طول این بیست سال با حداقل هزینه ها و امکانات برنامه نود را پیش برده ام ولی کم کاری نکرده ام. مثلاً اگر قرار بوده تا جهت یک بازی در شهرستان، همکاران را اعزام کنیم این کار را انجام می دادم و همانطور که گفتم آنها افراد پاک و سالمی هستند. یکی از افتخارات من این است که با این گروه پاک و صمیمی کار می کنم.

     

    مدیری: عاشق شده است ای؟

    فردوسی پور: بله و هستم. علاقه به زندگی انسان معنا و جهت می دهد و خیلی مسئله طبیعی و عادی است.

     

    مدیری: هنگام خشم چه کار می کنی؟

    فردوسی پور: خیلی کم عصبانی می شوم. فکر می کنم فرد صبوری باشم و زیاد مواقع خشم را بروز نمی دهم. کلاً تلاش می کنم عصبانی نشوم.

     

    مدیری: ظاهراً به طنز علاقه داری و در نود هم تلاش کردی به نحوی از طنز استفاده کنی؟

    فردوسی پور: دوست دارم و این هم به خاطر شما و خاطرات دوران نوجوانی و جوانی است که در ذهن داریم. شما خود را به عنوان پیشگام در این زمینه مطرح کردی و من هر لحظه کارهای شما را دنبال می کردم، صورت محبوب من بوده، هستید و خواهید بود. در کل آدم خوش خنده ای هستم ولی مثلاً هنگامی که فیلم کمدی می بینم، نمی خندم. در قسمت نود درجه که پربیننده هست، از طنز استفاده می کنیم که خیلی مورد توجه مردم قرار می گیرد و از نویسنده برنامه شما یعنی امیروفایی استفاده می کنیم و با ما همکاری دارد.

    مدیری: قرار است برنامه نود ادامه پیدا کند یا برنامه و وقت خاصی جهت آن داری؟ یا قصد عوض کردن خاصی در آن نداری؟

    فردوسی پور: من فکر می کنم تا زمانی که مردم با این برنامه همراه باشند و برنامه تکراری نباشد، می تواند ادامه پیدا کند. قرار نیست برنامه نود همیشگی باشد و من فکر می کنم تا زمانی که برنامه خوب باشد و مردم با آن ارتباط برقرار کنند می تواند ادامه داشته باشد.

    مدیری: به غیر از فوتبال چه چیزی را خیلی دوست داری؟

    فردوسی پور: کلاً بازی و مسابقه را خیلی دوست دارم. زمانی که دبیرستان بودم، با اتوبوس به پارک شهر می رفتم تا در مسابقه دانش و هوش رادیو شرکت کنم. مجری برنامه مرحوم اسکندری، عموی زن لاله و ستاره اسکندری، بود که هر هفته به عنوان شرکت کننده یا تماشاچی در این مسابقه شرکت می کردم. مسابقه های دیگر هم مثل مسابقه هفته مرحوم نوذری و دیگر مسابقه های تلویزیون را هم شرکت می کردم. یعنی هر مسابقه ای که شما بگویید، من شرکت کرده ام.

    مدیری: از چه چیزی خیلی می ترسی؟

    فردوسی پور: از اینکه یکی از عزیزان و نزدیکانم را از دست بدهم ولی کلاً آدم ترسویی نیستم و چون هیجان را خیلی دوست دارم، بنابراین از چیز خاصی نمی ترسم. مثلاً در شهربازی تمام بازیها را می روم و از هیچکدام نمی ترسم.

    مدیری: آیا مسئله ای است که در اینجا دوست داشتی در مورد آن صحبت کنیم ولی نپرسیده باشم؟ در خصوص اجتماع، مردم، فرهنگ،

    فردوسی پور: این اتفاق را تحسین می کنم که شما و سایر برنامه های خوبی که در شرکت صدا و سیما ساخته شده است و باعث می شود که مردم هفته ای چند ساعت ماهواره و سریال های ترکیه ای و گوشی گوشی تلفن همراه را کنار گذاشته و برنامه های تلویزیون را تماشا کنند. حالا فرقی نمی کند که برنامه نود یا دورهمی یا خندوانه تماشا کند. به نظرم تلویزیون این پتانسیل را دارد که از افراد توانمند و ارزشمندی مثل شما استفاده کند و این توانایی را دارد که برنامه هایی بسازد که مردم پای تلویزیون بنشینند که این مسئله می تواند به لحاظ ساختن فرهنگ خیلی کمک کند.

    مدیری: کاری انجام داده ای که بعداً پشیمان شوی؟

    فردوسی پور: بله به عنوان نمونه در بعضی از برنامه ها برخوردی داشتم که بعداً متوجه شدم که انصاف نبود که چنین برخوردی با مهمان برنامه داشته باشم و البته هفته بعد هم از او عذرخواهی کردم چون هیچ وحشت و ابایی از عذرخواهی ندارم. هر کسی اشتباه می کند و من هم مستثنی نیستم.

     

     ویدیوی کامل گفت و گوی مهران مدیری با عادل فردوسی پور را اینجا می توانید ببینید. 

    واژه های کلیدی: عادل فردوسی پور | روزنامه نگار | مهمان دورهمی | فوتبالیست ها | مهران مدیری | جام جهانی | فردوسی پور | تلویزیون | روزنامه | مسابقه | مدیریت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی