آسمان برای گرفتن ماه تله نمی گذارد، آزادی خود ماه است كه او را پایبند می كند.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » برای نشان دادن آزمایش به دکتر باید ویزیت پرداخت شود؟

    برای نشان دادن آزمایش به دکتر باید ویزیت پرداخت شود؟

    حریرچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر بیمار بخواهد نتیجه آزمایشش‌ را به دکتر جهت بررسی ارائه دهد آیا باید پرداختی داشته باشد گفت: این عنوان بحث

    برای نشان دادن آزمایش به دکتر باید ویزیت پرداخت شود؟

    حریرچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر بیمار بخواهد نتیجه آزمایشش را به دکتر جهت بررسی ارائه دهد آیا باید پرداختی داشته باشد گفت: این عنوان بحث پردامنه ای است اگر صرفا نشان دادن نتیجه باشد و یک بار دیدن بیمار خود پزشکان دریافتی نمی خواهند.

    برای نشان دادن آزمایش، به دکتر ویزیت ندهید

    ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد خبر استعفای سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، اظهار داشت: این خبر صدردصد شایعه و ۱۵۰ درصد بی اساس هست. هاشمی نیرومند تر از گذشته به فعالیت مشغول بوده و از صبح سریع روز گذشته تا ۳ بامداد مشغول دیدار از بیمارستان ها بود و ۸ صبحگاه امروز نیز در شورای معاونین وزارتخانه حاضر شد.

    عبارات مهم : لوازم بهداشتی – خدمات درمانی
    رئیس جمهور و وزیر بهداشت رابطه آنها در سطح عالی و در بالاترین رتبه در ۵ سال گذشته بوده ولی بعضی وقت آزاد دارند و از این شرایط جهت شایعه پراکنی استفاده می کنند.

    ماجرای تولید واکسن HPV

    سخنگوی وزارت بهداشت درمورد تولید واکسن HPV اظهار داشت: باید واکسن های مهم که از بیماری های مهم پیشگیری می کند را باید گسترش دهیم که یکی از این موارد که مورد توصیه شرکت جهانی بهداشت بوده و در اولویت ما به دلایل علمی است واکسن HPV به شمار می رود.

    این واکسن از دو بیماری مهم که یکی زگیل تناسلی و دیگر سرطان های این ناحیه همچون سرطان دهانه رحم است را پیشگیری می کند که بیش از ۱۰۰ نوع از این ویروس را داریم که بعضی عامل زگیل و بعضی عامل سرطان است.

    سرطان دهانه رحم دوازدهمین سرطان مرسوم در زنان است و در سال ۹۴، ۹۲۷ مورد از آن در کشور گزارش شد ولی ۵ درصد مردم در طول عمر خود به زگیل تناسلی مبتلا می شوند که این مساله زیاد در زنان کمتر از ۲۴ سال و مردان ۲۵ تا ۲۹ سال رخ می دهد.

    از عوارض زگیل های تناسلی اختلال در روابط جنسی که درنهایت می تواند منجر به طلاق شود هست. همچنین این مسئله جنبه های قانونی ایجاد می کند آیا که در پزشکی قانونی اجازه طلاق به علت بیماری لاعلاج نیست.

    از طرفی امکان بهبودی این زگیل کم بوده و پرهزینه است و گاهی بیماران جهت درمان به مکان هایی مراجعه می کنند که عوارض زیادی جهت آنها به همراه دارد. همچنین زگیل های تناسلی پرسشها روانی همچون افسردگی، اضطراب و کم کردن اعتماد به نفس را به همراه دارند.

    از سال های گذشته دنبال تولید این واکسن بوده ایم و مطالعات ابتدایی آن انجام شده است است همچنین واکسن های موجود وارداتی در کشور سه بار باید تزریق شوند که قیمت قانونی آن جهت هر بار ۲۷۳هزار تومان است که بعضی از مراکز شخصی نیز مبلغ بیشتری دریافت می کنند.

    بنابراین راه درست این بوده که واکسن را در داخل تولید کنیم و از طرفی جهت دو واکسن دیگر مشمول موافقت رهبری جهت برداشت از صندوق ذخیره ملی شدیم و این واکسن را نیز در کشور عزیزمان ایران تولید خواهیم کرد.

    سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: دانشمندان جوان ایرانی قادر به تولید این واکسن بوده و باید توجه داشت که تولید هر واکسن توانایی تولید چند واکسن دیگر را نیز ایجاد می کند. از طرفی این واکسن در دنیا بازار قابل توجهی داشته و قیمت دلاری آن گران هست. بنابراین مسابقه جهت تولید ارزان آن وجود دارد که ان شاءالله ما نیز بازار صادراتی در این زمینه خواهیم داشت.

    =از خیره ها و شرکت های مردم نهاد که صلاحیت عمومی آنها به غیر از وزارت بهداشت تعیین می شود و ما ارتباط علمی و بهداشتی درمانی با آنها داریم جهت همکاری در این زمینه استقبال می کنیم تا بتوانیم این واکسن را در کشور تولید کنیم.

    اهتمام جدی جهت تولید این واکسن را داریم و مقام معظم رهبری نیز دیروز تاکید به ارتقاء تولید ملی و تقویت اقتصاد مقاومتی داشته اند.

    همچنین ما همه برنامه هایمان را اولویت بندی می کنیم و باید توجه داشت گسترش واکسن ها در دهه اول انقلاب مناسب بود ولی پیشگامی فراهم آوری واکسن طی دو دهه گذشته دچار افول شد ولی طی سال های اخیر این پوشش بهتر شده است که واکسن هپاتیت نیز از این جمله هست.

    برای نشان دادن آزمایش به دکتر باید ویزیت پرداخت شود؟

    آمادگی گسترش نظام ارجاع در ۱۰ استان کشور

    حریرچی در ادامه در پاسخ به سوالی درمورد اشتباهات سامانه سیب گفت: در زیرساخت های این سامانه در حال حاضر اشکال داریم که با همکاری وزارت ارتباطات جهت ارتقای آ ن اقدام می کنیم و بعضی از پرسشها نیز با توجه به وقت بندی از پیش تعیین شده است به تدریج گسترش می یابد.

    امادگی داریم جهت ۱۰ استان نظام ارجاع را گسترش دهیم و کارها مورد نیاز در این زمینه صورت گیرد.

    شرایط تاسیس داروخانه در درمانگاه ها

    سخنگوی وزارت بهداشت گفت: به داروخانه ها پروانه مستقل داده می شود و تاسیس آن براساس پروانه داروساز داروخانه است نه پروانه درمانگاه.

    ما از اینکه در مجاور درمانگاه ها داروخانه راه اندازی شود خوشحال می شویم آیا که این مساله نوعی خدمت به مردم حساب می شود.

    نشان دادن نتیجه آزمایش نیاز به پرداخت ویزیت ندارد

    سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر بیمار بخواهد نتیجه آزمایشش را به دکتر جهت بررسی ارائه دهد آیا باید پرداختی داشته باشد گفت: این عنوان بحث پردامنه ای است اگر صرفا نشان دادن نتیجه باشد و پروسه یک بار دیدن بیمار خود پزشکان دریافتی نمی خواهند ولی اگر مداخلات درمانی باشد و نیاز به ارزیابی مجدد در نظر گرفته شود دریافتی از بیمار حاصل می شود.

    البته در این زمینه تخلف هایی هم داریم آیا که در این مورد قانون صریحی نداشته و زیاد پزشکان باید براساس معیار اخلاقی عمل کنند.

    راه اندازی سامانه رضایت سنجی بیمار در مراکز بهداشتی دولتی

    سال گذشته به صورت پایلوت سیستمی را جهت بررسی رضایت سنجی مردم راه اندازی کردیم و از اول امسال آن را به سراسر کشور تامین دادیم. به طوری که جهت زیاد از ۱۳ میلیون نفر پیامک ارسال شد و بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ مورد آن منجر به پاسخ دریافت شد.

    در مورد نحوه خدمت رسانی پزشکان مراقبین سلامت، روان شناسان و … از طریق این سیستم نظر سنجی می شوند و از همه مردمی که به این پایگاه ها مراجعه می کنند درخواست ارائه شماره تلفن کرده و بلافاصله بعد از اتمام خدمت به آنها پیامک می دهیم.

    ارتقای سلامت جامعه و کیفیت خدمات همچنین ارتقای سواد سلامت و استفاده از هزینه های اثربخش از اهداف این طرح بوده که نتیجه های آن به تفکیک مرکز به مسئولین محلی، وزارت بهداشت و مدیران مربوطه ارائه می شود.

    سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه پاسخگویی ها تا کنون در این زمینه مناسب بوده گفت: ۳٫۵۱ درصد از مردم اعلام عدم رضایت کرده که برخورد نامناسب، ندادن آموزش مورد نیاز به مردم، گرما و سرمای محیط، انتظار طولانی مدت، کمبود لوازم بهداشتی و امکانات رفاهی از عمده دلایل این عدم رضایت بوده هست.

    به تدریج ا ین سامانه را به سایر مراکز گسترش می دهیم و اکنون این اقدام تنها جهت مراکز بهداشتی دولتی بوده و در آینده آن را به درمانگاه های دولتی و سپس بخش شخصی تسری می دهیم.

    حریرچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر بیمار بخواهد نتیجه آزمایشش‌ را به دکتر جهت بررسی ارائه دهد آیا باید پرداختی داشته باشد گفت: این عنوان بحث

    تعطیلات طولانی مدت در ارائه خدمات درمانی مسئله ایجاد می کند

    سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تعطیلات رسمی همچون تعطیلات هفته گذشته باعث بروز صدمه و مسئله در ارائه خدمات درمانی و بهداشتی شده است و نارضایتی قابل توجه بیماران را به همراه دارد بنابراین متعادل کردن، همکاری نظام پزشکی و بخش شخصی در تعطیلات جهت ارائه خدمت به مردم و اختصاص اعتبارات زیاد به مراکز دولتی در این شرایط می تواند جهت ما و کمک به مردم نقش بزرگی را ایفا کند.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: farsnews.com

    واژه های کلیدی: لوازم بهداشتی | خدمات درمانی | سرطان دهان | وزیر بهداشت | بیمارستان | سرطان دهان | داروخانه | روز گذشته | بیماری | بهداشت | بهداشتی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • منابع اورجینال رباتیک