اگر صخره در مسیر رود نبود ،رود هیچ آوازی از خود سر نمی داد.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » خوراک دام و روغن وارداتی تراریخته است ، صدور مجوز کشت و کار و مصرف پنبه تراریخته در ایران

    خوراک دام و روغن وارداتی تراریخته است ، صدور مجوز کشت و کار و مصرف پنبه تراریخته در ایران

    قره یاضی گفت: امسال قطعا مجوز کشت و کار و مصرف پنبه تراریخته از محیط زیست،وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی دریافت خواهد شد.

    خوراک دام و روغن وارداتی تراریخته است ، صدور مجوز کشت و کار و مصرف پنبه تراریخته در ایران

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،،بهزاد قره یاضی مدیر انجمن ایمنی زیستی کشور عزیزمان ایران با اشاره به آخرین اوضاع کشت و کار محصولات تراریخته در سراسر دنیا اظهار کرد: براساس اخرین گزارش هر سال سرویس بین المللی دستیابی و استفاده از کاربرد بیوتکنولوژی کشاورزی(isaa)که هفته گذشته منتشر شد،سطح زیر کشت محصولات تراریخته جهت نخستین بار به مرز ۱۹۰ میلیون‌هکتار رسیده است این امر بدان معناست که۱۷ درصد اراضی دنیا به کشت محصولات تراریخته اختصاص دارد.

    وی با بیان اینکه یکصد سال از عمر نهضت ارگانیگ‌ در دنیا می گذرد،افزود: این درحالی است که تا کنون سطح زیر کشت محصولات ارگانیگ در اروپا،آمریکا و دیگر کشورها به یک درصد نرسیده است.بنابراین می توان به این نتیجه دست یافت که این امر ایرادی دارد که مورد استقبال قرار نگرفته است.

    قره یاضی ادامه داد: در سال ۲۰۱۵ زمانی که تنها یک درصد سطح زیر کشت محصولات تراریخته در دنیا ناشی از خشکسالی اُفت پیدا کرد،انجمن صنفی سوداگر اظهاراتی مبنی بر آخر دوره مصرف محصولات تراریخته داشتند ولی امروزه با دیدن این زیاد کردن سطح زیر کشت سکوت اختیار کردند.

    خوراک دام و روغن وارداتی تراریخته است ، صدور مجوز کشت و کار و مصرف پنبه تراریخته در ایران

    این مقام مسئول با بیان اینکه سطح زیر کشت در کشورهایی که تراریخته کشت می شود به حد اشباع رسیده است،گفت: کشور برزیل از مجموع ۶۰ میلیون هکتاری که سویا و ذرت می کارد حدود ۵۰/۲دهم هکتار معادل ۹۴ درصد آن‌ به سطح زیر کشت محصولات تراریخته اختصاص دارد.

    به گفته وی ۹۴.۵درصد سطح زیر کشت در آمریکا،صد در صد در آرژانتین،۹۳درصد هندوستان و صد درصد پنبه تولیدی پاکستان به محصولات تراریخته اختصاص دارد.

    رئیس انجمن ایمنی زیستی از زیاد کردن سطح زیر کشت محصولات تراریخته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد وگفت: هم اکنون سطح زیر کشت ۲۴ کشور به محصولات تراریخته اختصاص دارد،ضمن آنکه دو کشور اروپایی پرتقال و اسپانیا از جمله کشورهایی هستند که بیش از ۱۳۱ هزار هکتار محصولات تراریخته در دل اروپا کشت می کنند.

    قره یاضی با اشاره به اینکه هم اکنون اروپایی ها بزرگترین واردکننده محصولات تراریخته همراه چین هستند،بیان کرد: این درحالی است که به هیچ عنوان محصولات تراریخته صادر نمی کنند.

    قره یاضی گفت: امسال قطعا مجوز کشت و کار و مصرف پنبه تراریخته از محیط زیست،وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی دریافت خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۰۹ هندوستان جهت نخستین بار پنبه تراریخته وارد بازار کرد،افزود:از آن سال به بعد تقریبا ۵ تا ۶ سال طول کشید تا تمامی کشت و کار کشاورزان در این کشور تراریخته شد و حال جای این پرسش مطرح است که اگر ۳۰۰ هزار نفر کشاورز خودکشی کردند بعد چه کسی محصولات تراریخته دراین کشور کشت می کند آیا که مشاهدات عینی خلاف این عنوان را نشان می دهد.

    قره یاضی با بیان اینکه تا قبل از سال ۲۰۰۹ هندوستان یکی از بزرگترین واردکنندگان پنبه بود،افزود:این درحالی است که هم اکنون به یکی ازصادرکنندگان پنبه تبدیل شده است است،ضمن آنکه این اوضاع مشابه هم اکنون در پاکستان نیز اتفاق افتاده است.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه سه میلیون هکتار اراضی پاکستان کشت محصولات تراریخته به خود اختصاص داده است،افزود: همچنین ۸۰ درصد پنبه پاکستان تراریخته است . توصیه حائز اهمیت اینجاست که پنبه کشور عزیزمان ایران از پاکستان وارد می شود.

    به گفته وی با وجود توانمندی پژوهشگران جمهوری اسلامی و جایگاه بالای آنها درتراز بین المللی ولی متاسفانه به علت نبود دانش نتوانسته ایم محصولات تراریخته در کشور کشت کنیم و به همین خاطر هم اکنون مجبور به واردات آن هستیم.

    قره یاضی با بیان اینکه عمده ذرت و سویا داخل از آرژانتین،برزیل و بخشی از اوکراین وارد می شود،گفت: هرانچه که از این کشورها وارد می شود تراریخته است.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه روغن و دانه های روغنی وارداتی نظیر سویا،کلزا و ذرت تراریخته هستند،بیان کرد:همچنین خوراک دام وارداتی نظیر ذرت،سویا،کنجاله درت،کنجاله سویا و کنجاله کلزا تراریخته است.

    خوراک دام و روغن وارداتی تراریخته است ، صدور مجوز کشت و کار و مصرف پنبه تراریخته در ایران

    وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد خوراک دام وارداتی است،گفت:با توجه به آنکه تمامی این محصولات تراریخته هستند از این رو به باعث سالم بودن این محصولات هیچ مشکلی وجود ندارد.

    وی ارزش بذر تراریخته در سال ۲۰۱۷ در دنیا را بیش از ۱۷ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: سهم کشور عزیزمان ایران از این بازار تنها واردات ۵ میلیارد دلاری بوده است.

    وی با اشاره به هشدارهای انجمن طی ۲۰ سال گذشته مبنی بر تولیدات محصولات تراریخته بیان کرد: براساس قانون انجمن ایمنی زیستی امسال قطعا مجوز کشت و کار و همچنین مصرف پنبه تراریخته از شرکت محیط زیست،وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی دریافت خواهد شد.

    رئیس انجمن ایمنی زیستی ادامه داد:گزارش ها نشان می دهد که استفاده از علف کش ها طی ۲۵ سال گذشته جهت محصولات غیر تراریخته افزایس داشته است در حالیکه جهت محصولات تراریخته مصرف با شیب ملایمی زیاد کردن داشته ضمن آنکه نوع استفاده از علف کش ضعیف شده است است.

    قره یاضی گفت: امسال قطعا مجوز کشت و کار و مصرف پنبه تراریخته از محیط زیست،وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی دریافت خواهد شد.

    قره یاضی از روند زیاد کردن مصرف علف کش در محصولاتی همچون گندم که انواع تراریخته آن وجود ندارد،خبر داد.

    وی در آخر در پاسخ به پرسش خبرنگاری با رد کشت مطلق محصولات تراریخته در کشور عزیزمان ایران تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده دولت در صحن علنی مجلس بودم و آنجا دو پیشنهاد ممنوعیت کشت مطلق و ممنوعیت واردات استفاده از این گونه محصولات بدون رعایت قانون ایمنی زیستی و سایر قوانین بین الملل داده شد که پیشنهاد اول رای نیاورد و پیشنهاد دوم مورد اعتراض قرار داده شد آیا که سایر قوانین بین الملل به ما ارتباطی ندارد و در نهایت پیشنهاد دوم تنها با قوانینی که به تصویب جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران رسیده مورد ملاک قرار گرفت.

    انتهای پیام/

    خوراک دام و روغن وارداتی تراریخته است ، صدور مجوز کشت و کار و مصرف پنبه تراریخته در ایران

    واژه های کلیدی: پاکستان | استفاده | وارداتی | محصولات | ایمنی | ایران | انجمن | وزارت جهاد کشاورزی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • چاپ کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب خارجی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی