به عهد و پیمان خود وفا کنید (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » دنیای مد » آموزش روش های گزینش و خرید عطر متناسب با سلیقه خودتان

    آموزش روش های گزینش و خرید عطر متناسب با سلیقه خودتان

    عطر و ادکلن | عطر مناسب | استفاده | استفاده | احساس | نکات لوازم آرایشی

    آموزش روش های گزینش و خرید عطر متناسب با سلیقه خودتان

    راهنمای گزینش و خرید عطر مناسب با سلیقه خودتان 

    انتخاب و خرید عطر و ادکلن کار مشکل به نظر میرسد، از این جهت که استفاده از عطر و ادکلن جهت خوشبو شدن است و سلیقه ها خیلی باهم تفاوت دارد، ممکن است خیلی ها از بوی عطر ما خوششان نیاید و حتی سردرد بگیرند،

    پس باید متناسب و بادقت زیاد خوشبو کننده ها را گزینش کنیم. برای همه ی ما مهم است که در دورهمی و یا مجلسی که حاضر می شویم آراسته باشیم و بوی خوشی داشته باشیم.

    آموزش روش های گزینش و خرید عطر متناسب با سلیقه خودتان

    برای رسیدن به این نشانه هم سراغ گزینش و خرید عطر و ادکلن می رویم. باید دانست که عطر و ادکلن دارای انواعی خاص است و بهمین جهت هم همه ی ما با اصطلاحاتی مانند عطر زنانه، عطر مردانه آشنایی داریم و هر کدام از این دو دسته هم دارای تنوع خاص خود هستند. از جمله دراین دسته بندی ها میتوان عطرهای مخصوص فصول خاص، رایحه هاي تند، گرم، شیرین، تلخ و… را نام برد. 

    چگونه یک عطر یا ادکلن مناسب بخریم؟

    عطر و ادکلن | عطر مناسب | استفاده | استفاده | احساس | نکات لوازم آرایشی

    در ابتدا باید دانست که هر عطری جهت هر سن و هر موقعیتی مناسب نیست، بعد این دو فاکتور سن و موقعیت را باید مورد نظر داشت.به گزارش پارس ناز جهت گزینش و خرید عطر دانستن عده اي از خصوصیات عطرها کمک شایانی به ما خواهد کرد که در ادامه به این ویژگیها اشاره کرده ایم.

    عطرهای با رایحه تلخ، شیرین و گرم

    طبق معمول در تولید عطرهای تلخ از اسانس هایي خاص استفاده می شود، اسانس هایي مانند ریشه درختان و ادویه هاي تند شرقی. در مورد عطرهای شیرین و گرم هم باید بدانید که انواعی از عطرها هستند که بو و طعم شکلات و میوه هاي تابستانی دارند. پیشنهاد ما این است که از عطرهایی مانند بولگاری، اسکادا و ایریا که دارای رایحه سنگینی هستند، ترجیحا در محافل رسمی استفاده کنید.

    آموزش روش های گزینش و خرید عطر متناسب با سلیقه خودتان

    عطرهای با رایحه سرد و ترش

    در مورد عطر سرد باید گفت که به عطری سرد گفته می شود که حس خنکی و تازگی را ایجاد کند. اگر میخواهید دراین مورد زیاد بدانید باید گفت که بوی این نوع عطرها طبق معمول باعث میشود که طعمِ میوه هایي از قبیل خیار و هندوانه رابه خاطر آوریم. در مورد عطر ترش هم باید بدانید که به عطری گفته می شود که یادآور طعم مرکبات هست. عطرهای ترش هم حس طراوت و شادمانی رابه وجود می آورند.

    پیشنهاد می کنیم که در محافل دوستانه و صمیمی، از عطرهای سرد و ترش استفاده کنید.مجله مد پارس ناز از عطرهایی مانند مادام روشاز، گپ، هوگو و آزارو استفاده کنید. عطرهایی با طعم گل هاي وحشی میتوانند حس صمیمیت بیشتری به وجود آورند.

    عطر و ادکلن | عطر مناسب | استفاده | استفاده | احساس | نکات لوازم آرایشی

    این توصیه را هم به خاطر داشته باشید که عطرهای سرد و ترش باعث آرامش معنوی و برطرف خستگی نیز میشوند. مثلاً، در امکانی مثل کلوب هاي ورزشی، هوای داخل کلوب رابه طور معمول با رایحه هاي سرد و ترش مطبوع می کنند.

    کدام عطرها مناسب فصل گرم هستند؟

    در فصل گرم سال بنا به شرایط هوا و تعریق زیاد، استفاده از رایحه هاي خنک و ترش، تلخ و سرد، جنگلی و وحشی بسیار مناسب هست. آیا که استفاده از عطرهایی با رایحه خنک و ترش در فصل تابستان، حس سرمای خوشایندی رابه خودتان و اطرافیانتان انتقال یافته میکند و به این ترتیب حس گرمای محیط کم کردن می یابد تا به یک حس تعادل دمایی برسید.

    آموزش روش های گزینش و خرید عطر متناسب با سلیقه خودتان

    کدام عطرها مناسب فصل سرد هستند؟

    خوب است که این توصیه را بدانید که دوام عطرها در هوای سرد زیاد هست. در مورد علت آن هم باید گفت که در فصول پاییز و زمستان با توجه به دمای پایین هوا، الکل موجود در عطر دیرتر تبخیر می شود. پیشنهاد می کنیم که در فصل هاي سرد سال، بهتر است از رایحه هاي سنگین مانند عطرهای شیرین، تند و تلخ استفاده کنید.

    چگونه بر اساس نوع پوست خود گزینش و خرید عطر مناسب داشته باشیم؟

    چنانچه دارای پوستی چرب هستید، باید بشما تبریک گفت چون دوام و دوام عطرها بر روی پوست هاي چرب و تیره زیاد هست. ولی عطر جهت پوست هاي روشن و خشک، مثل یک مرطوب کننده عمل می کند ودر کل عطر و ادکلن دوام زیادی روی این پوست ها ندارند. ما جهت برطرف مسئله این دسته از افراد پیشنهاد می کنیم که بهتر است قبل از استفاده از عطر، از لوسیون هاي مرطوب کننده بدون بو استفاده کنید.

    روش آزمون کردن عطر و ادکلن

    برای اینکار ودر گزینش هر ادکلن سه مرحله وجوددارد که در ادامه مطرح شده است اند. وقت حضور در فروشگاه مورد نظر، ادوکلن مورد نظرتان را بردارید و مقدار کمی ازآن را بعنوان نمونه روی کاغذ تستر بزنید و بو کنید. این نخستین مرحله ودر واقع نخستین احساس شما نسبت به رایحه این عطر هست. سپس اجازه دهید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بگذرد و بعد دوباره کاغذ را بو کنید. این دومین مرحله هست. دراین مرحله شما رایحه جدیدی را احساس می کنید.

    در گام بعدی ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دیگر صبر کنید و مجددا کاغذ را بو کنید. این مرحله سوم است ودر این مرحله شما بویی احساس خواهید کرد که جهت ۳ یا ۴ ساعت ماندگار خواهد بود. چنانچه رایحه این عطر در هر سه مرحله مورد پسند شما بود، می توانید آنرا گزینش کنید و مورد استفاده قرار دهید.

    نکته مهم

    جهت حصول عالی ترین نتیجه از استفاده­ي عطر و ادکلن، بهتر است که آن ها رابه نواحی خاصی ازبدن از جمله گلو، مچ ها، سینه و اطراف گردنتان بزنید. ازآن رو این قسمت هاي بدن مورد اشاره هستند آیا که عطر با چربی طبیعی بدن مخلوط می شود. توصیه مهم دیگر که شاید ندانید ودر استمرار بوی عطر نقش مهمی دارد، آن است که قبل از پوشیدن لباس از عطر مورد نظرتان به پشت زانوهایتان هم بزنید.

    چرا که این ناحیه ازبدن رایحه عطر و ادکلن رابه خوبی منتشر می کند. این در حالی است که اغلب افراد عادت دارند که در آخر کار کمی هم از عطر روی لیاسهایشان اسپری کنند، اینکار پیشنهاد نمی شود آیا که به لباس آسیب می رساند. در نهایت ذکر این توصیه مورد نیاز است که هیچکس نباید تا زمانی که نزدیک شما نشده است رایحه عطر شما را احساس کند. اگر وارد اتاقی شدید و اطرافیان پشت سر شما بو کشیدند، معلوم است که زیاد از عطرتان استفاده کرده اید.

    آنرا امتحان کنید، ولی بلافاصله نخریدش

    ممکن است آنرا امتحان کرده و به عطر مورد نظر علاقه مند شوید و بفکر کنید این عالی ترین عطر مناسب شما باشد، ولی بهتر است از وسوسه خرید صرف نظر کرده و صبر کنید. در عوض، یک نمونه کوچک از عطرها را گرفته و چیزی که واقعا دوست دارید را گزینش کنید. حتماً خودتان هم اذعان میکنید که هم اکنون هم یک یا چند عطر در منزل دارید که نمیخواهید به خاطر رایحه متفاوتش از آن ها استفاده کنید.

    بهمین علت بهتر است عطر را قبل از خرید امتحان کنید، ولی آنرا بلافاصله خریداری نکنید. به علاوه، چند ساعت طول میکشد تا بوی واقعی عطر با بدن تان هماهنگ شود. از یک دوست کمک بگیرید: استفاده از یک نظر ثانویه میتواند بشما یاری کند تا بهتر فکر کرده ودر مورد خرید تصمیم گیری کنید! از دوستان و یا اعضای خانواده خود بخواهید نظرشان را در مورد بوی عطر مورد نظر روی بدن تان بگویند.

    درک نُت هاي عطر

    شما قبل از گزینش عطر باید اطلاعاتی در مورد عطرها داشته باشید. مثلاً آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که معنای نُت عطر چیست؟ دقیقا چه تفاوتی بین یک نت پایه، یک نت بالا، و یک نت راحت و میانی وجوددارد؟ درک نت هاي متفاوت یک عطر نباید الزاماً پیچیده باشد. فهم وجود نت هاي متفاوت دریک عطر بشما کمک خواهد کرد تا بفهمید کدام عطر گزینش مناسبی جهت شما بوده و کدام عطر تناسب بهتری با شخصیت و علایق تان دارد.

    از اصول اولیه جهت گزینش عالی ترین عطر شروع کنیم

    عطرها از سه نُت متفاوت تشکیل شده است اند: نت بالایی، نت میانی، و نت پایه. نت بالا، نخستین رایحه اي است که بعد از نخستین اعمال عطر، حس میکنید. نت هاي بالا با اسامی رایحه هاي چوبی، تند، رایحه هاي گل دار، و رایحه مرکبات معرفی می شوند. نت میانی، که همچنین با عبارت نت قلبی نیز نامیده می شود، رایحه اي است که بعد از محو تدریجی نت بالا مورد توجه قرار میگیرد.

    در نهایت، نت پایه، رایحه اي است که هنگامی که عطر بر روی پوستتان نشست و حرارت بدن تان آنرا گرم کرد، حس می شود. این رایحه ممکن است بعد از یک ساعت «یا حتی بیشتر» از اعمال عطر حس شود. بعد عطر واقعی چیست؟ این تعریف می تواند ترکیبی از نت هاي میانی و نت هاي پایه باشد.

    بنابر این، اکنون میدانید که منظور از نت هاي پایه، نت هاي بالا، و نت هاي میانی دریک عطر چیست. امیدواریم این امر در گزینش یک عطر تازه بشما کمک کند. توجه داشته باشید که ممکن است تقریباً یک ساعت طول بکشد تا بوی واقعی یک عطر روی بدن تان ظاهر شود، بعد قبل از یک تصمیم گیری سریع در باب خرید عطر، کمی صبور باشید و اجازه دهید تا وقت «و حس بویایی شما» تمام کارها را انجام دهد.

    و در آخر نیز: عطرهای متفاوت با رایحه های خاص و عجیب

    در آخر: فهرست کوتاهی از عطرهای متفاوت نیش و معمولی با نت هاي منحصر به فرد بشما ارائه خواهد شد.

    کام دس گارکونزاودیور ۵۳ «Comme des GarconsOdeur 53»

    این محصول، نخستین ضد عطر دنیا بوده «۱۹۹۸»، و بطور ۱۰۰ درصد از ترکیبات خوشبو اکسیژن، تلالویی از فلز، انرژی آتش، رطوبت در باد، تپه هاي ماسه اي، همجوشی، کربن معدنی، لاستیک سوخته، طعم یک لوله کروم روی زبان، و شهاب سنگ ها تشکیل شده است اند.

    اتات لبره داورنجسِکرِشِنز مگنی فیکس «Etat Libre d’OrangeSécrétions Magnifiques»

    اگر تصور عطری متشکل از رایحه خون، ید، شیر همزده حالتان را بهم می زند، بعد حتماً باید از این عطر دوری کنید.به گزارش پارس ناز سکرشنز مگنی فیکس، هم چون نوشیدنی فلزی و سرشار از آمونیاکی است که قطعا باعث می شود حالتان دگرگون شود! ولی همین ترکیب می تواند جهت تعداد زیادی از افراد خاص و جالب باشد.

    مارک اکواکو «Marc EckoEcko»

    ممکن است با بوییدن این عطر، احساس کنید میخواهید کفش لاستیکی بپوشید! مطبوعات، از عبارات رعد و برق و ثبات جهت توصیف این عطر استفاده کرده اند. هریک از انها میتواند جهت برخورداری از یک عطر جالب کافی باشد. با این حال، شاید نتوان مطمئن بود ترکیبی از رعد و برق و ثبات چه رایحه اي تولید کند.

    کلوین کلاینکریو «Calvin KleinCrave»

    شاید برایتان جالب باشد که بدانید کلوین کلاین دراین محصول منحصر به فرد از رایحه ستاره دریایی بعنوان یک رایحه اولیه استفاده کرده است.

    تیری موگلروومنیتی «Thierry MuglerWomanity»

    شاید فکر میکنید هیچ زنی نباید بوی ماهی یا چیزی شبیه به آنرا بدهد، ولی در تازه ترین طراحی خانمانه موگلر با نام وومنیتی ، استفاده انحصاری و کاملی از رایحه خاویار انجام شده است است.

    مایکل کورسآیلند «Michael KorsIsland»

    در طراحی این عطر، مایکل کورس ادعا می کند که آبشار ۱۵۱ پایی هاوایی را درون بطری گنجانده هست. او همچنین با استفاده از رایحه آب اکسیژنی، به ما این باور را تلقین می کند که این رایحه با بوی آب معمولی بسیار متفاوت هست. البته، بسیاری بر این باورند که آب هیچ رایحه اي نداشته و کاملا بی بوست.

    عطرهای متفاوت نارسیسو رودریگزفور هِر «Narciso RodriguezFor Her»

    این عطر جذابیت هاي بسیاری داشته و طرفداران زیادی دارد، ولی استفاده از عبارتِ شاعرانه مشک خورشیدی جهت مشک منطقی به نظر نمیرسد. همه ی ما «بر خلاف آقای رودریگز» می دانیم که مشک و رایحه اش از گوزن نر استخراج میگردد.

    واژه های کلیدی: عطر و ادکلن | عطر مناسب | استفاده | استفاده | احساس | نکات لوازم آرایشی

    آموزش روش های گزینش و خرید عطر متناسب با سلیقه خودتان

    آموزش روش های گزینش و خرید عطر متناسب با سلیقه خودتان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • چاپ کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب