امام حسين(ع):اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » دنیای مد » نکات مهم در نخستین قرار+ چگونه یک همسر خوب گزینش کنیم

    نکات مهم در نخستین قرار+ چگونه یک همسر خوب گزینش کنیم

    همسر آینده | خانواده | ازدواج | زندگی | نکات قبل از ازدواج

    نکات مهم در نخستین قرار+ چگونه یک همسر خوب گزینش کنیم

    چگونه یک همسر خوب گزینش کنیم + نکات مهم در نخستین قرار 

    چگونه یک همسر خوب گزینش کنیم؟ پرسش مهمی هست، به هرحال می خواهیم یک عمر زندگی کنیم و ازآن سو هم نمی خواهیم زیاد درگیر روابط موقتی بشویم و کمی در تنگنا قرار میگیریم. امروزه، ما با گزینش هاي بی شماری مواجه هستیم. علی رغم دوران گذشته، با حق گزینش هاي فراوانی مواجه هستیم. حتی جهت خریدن یک جوراب هم از بین چند نوع مختلف، عالی ترین جوراب را گزینش میکنیم.

    انتخاب همسر خوب هم یکی از بااهمیت ترین گزینش هایي است که ما در طول زندگی خود انجام می دهیم. در دوران گذشته و فضای سنتی حاکم بر آن وقت ها، گزینش همسر جزو گزینش هاي ما محسوب نمی شدند و غالباً، این والدین بودند که یک دختر و پسر را جهت هم گزینش می کردند. ولی امروزه، دختران و پسران این حق را جهت خود قائل میشوند که خودشان باید همسر آینده ي خودرا گزینش کنند.

    نکات مهم در نخستین قرار+ چگونه یک همسر خوب گزینش کنیم

    البته، کاملاً حق با آن هاست. به این علت که نتیجه ي این انتخاب، تا سالها با فرد همراه خواهد بودو مسئولیت تمام پیش آمدها با خود فرد هست. اگر بخواهیم معنای حقیقی گزینش را درنظر بگیریم، هیچ کسی واقعاً خودش همسر خودش را گزینش نمی کند . بلکه این زندگی و موقعیت ها هستند که افراد را در سر راه ما قرار می دهند. حالا از بین آن افراد اگر از کسی خوش مان آمد، به او تقاضای ازدواج میدهیم.

    البته باید مورد موافقت طرف برابر هم قرار بگیرد. پس، این گزینش با گزینش هاي دیگر تفاوت هاي اساسی دارد و نیازمند دقت و توجه بیشتری هست. شاید بپرسید که باید از کجا شروع کنیم؟ اول از همه ی توصیه میکنیم که تمام رمان هاي باعشق اي که خوانده اید و فیلم هایي که دیده اید را فراموش کنید. عاقلانه و بدون هیچ عجله اي تمام جوانب را بسنجید و بعد ازآن، قدم در راه این گزینش بگذارید.

    همسر آینده | خانواده | ازدواج | زندگی | نکات قبل از ازدواج

    عشق قبل از ازدواج؟

    ما نمی خواهیم بگوییم که قبل از ازدواج عاشق نشوید! اول با یک دید عاقلانه درمورد هر گزینه فکر کنید. ببینید که آیا طرف برابر خصوصیت هاي تبدیل شدن به یک همسر مناسب را داراست یا خیر؟ اگر قبل از نگاه عاقلانه، عاشق کسی شوید و بعدا متوجه شوید که او جهت همسری شما مناسب نبوده؛ با شکست سنگین عاطفی مواجه خواهید شد که ممکن است تا سالها کام شما را تلخ کنند. یا اینکه ممکن است شما عاشق کسی شوید؛ ولی او عاشق شما نشود!

    همسران امروز، والدین فردا

    بهتر است که در گزینش همسر خود، خودخواهانه عمل نکنید! زندگی شما با همسرتان، فقط محدود به امروز و دو نفر انسان نمیشود. آینده ي زندگی خودرا هم درنظر بگیرید. به فرزندانی فکر کنید که قرار است حاصل زندگی شما باشند.

    نکات مهم در نخستین قرار+ چگونه یک همسر خوب گزینش کنیم

    این فرزندان، جهت برخورداری از یک زندگی خوب و رشدی بالنده، نیازمند والدین خوب هستند. پس، از هم اکنون به فکر فرزاندان خود هم باشید. در هنگام گزینش همسر، بررسی کنید که آیا طرف مقابل، می تواند مادر یا پدر خوبی جهت فرزندان تان باشد یا خیر.

    دوران آینده ساز نامزدی

    همسر آینده | خانواده | ازدواج | زندگی | نکات قبل از ازدواج

    طبق معمولً قبل از هر ازدواج رسمی، افراد مدتی را بعنوان نامزد با هم دیگر سپری میکنند. این دوران، مناسب ترین وقت جهت حل پرسشها متفاوت هست. با رفت و آمدهای متفاوت و آشنایی هاي به دست آمده از طرف مقابل، به اسانی میتوانید به یک تفاهم و توافق برسید و جهت شروع رسمی زندگی خود آماده شوید. در غالب موارد، نامزدی مختوم به ازدواج می شود. اگرهم مشکلی دراین فاصله رخ داد، به کمک هم دیگر آنرا برطرف میکنند.

    خانم ها چطور همسر خود را گزینش می کنند؟

    هر خانمی، در اعماق وجودش میداند که همسر مناسب او کیست. بعد چه کاری بهتر از اینکه مشخصات آن همسر را روی کاغذ بیاورید؟ یک فهرست از مشخصات همسر دل خواه خود تهیه کنید و آن ها رابه ترتیب اولویت و اهمیت مرتب کنید. اینکار بسیار مهم است و ما واقعاً انجام آنرا توصیه میکنیم. چراکه یک تصویر جامع و کلی در اختیار شما خواهد گذاشت تا با دید بهتری نسبت به گزینش همسر خود اقدام کنید.

    نکات مهم در نخستین قرار+ چگونه یک همسر خوب گزینش کنیم

    سعی کنید در فرآیند ثبت مشخصات همسر خوب و ایده آل خود، اصلاً احساسی عمل نکنید. هرچند، احساس از چیزهای مهمی است که باید در فهرست خود مورد توجه قرار دهید، ولی در نوشتن فهرست کاملاً منطقی و به دور از بزرگ نمایی و احساس عمل کنید.

    به اولویت اهمیت این مشخصات هم بسیار دقت کنید. چراکه تعداد زیادی از زن ها، خواستگارهای زیادی رابه خاطر دارا نبودن شاخصه هاي کم اهمیت رد میکنند و وقت هاي ازدواج با یک همسر مناسب را جهت خود محدود می کنند.

    شما میتوانید خودتان در زمینه ي گزینش همسرتان فعالانه عمل کنید! تلاش کنید اجتماعی باشید ودر جمع هاي مختلفی حاضر شوید. مورد نیاز نیست دراین جمع ها الزاماًً مردی حاضر باشد. زن هایي هستند که جهت فرزندان خود به دنبال همسر هستند. این جمع ها می تواند مکانی باشد جهت اینکه دایره ي گزینش هاي خودرا وسیع تر کنید.

    آقایان چطور همسر خود را گزینش می کنند؟

    درست مثل زن ها، مورد نیاز است که مردها هم لیستی از مشخصات همسر خوب و ایده آل خود تهیه کنند ودر فرآیند گزینش آنرا لحاظ کنند. ولی تفاوت هایي نیز دراین زمینه وجوددارد که به آن ها خواهیم پرداخت.

    بزرگ ترین مشکلی که اکثر مردها با آن مواجه میشوند،ترس از پذیرفته نشدن هست. این موضوع، جهت مردان خجالتی و درون گرا بسیار سخت تر خواهد بود. اگر در تصمیم خود جدی هستید و دوست دارید به چیزی که می خواهید برسید؛ کمی شهامت داشته باشید.

    با این حقیقت روبه رو شوید که قرار است چندین بار رد شوید! این عنوان بسیار طبیعی و از دید متواضعانه بسیار هم خوب است! اجازه ندهید تجربیات «رد شدن »، شهامت را از شما بگیرند. گاهی اوقات دختران شما را رد می کنند تا جدیت شما را امتحان کنند. آن ها میخواهند بدانند شما تا چه اندازه در تصمیم خود جدی هستید. بعد اگر واقعاً جدی هستید و میخواهید با او ازدواج کنید، دوباره تقاضای خودرا تکرار کنید.

    حرف آخر

    ازدواج نیز، مثل هر گزینش مهم دیگری نیازمند دقت فراوان هست. همان طور که گفتیم، ازدواج یکی از مهمترین تصمیم هاي زندگی شماست. پس، تلاش کنید انتخابی هوشمندانه و با درنظر گرفتن تمام جوانب انجام دهید. مطمئن باشید که همسر خوب و مناسب جهت شما در همین حوالی است و اگر کمی چشمان تان را جهت دیدنش باز کنید، وی را خواهید یافت!

    و اما: ۱۳ توصیه مهم در مورد قرار اول

    همیشه نخستین برخورد با یک خواستگار تعیین کننده ترین تصویر را در ذهن می نشاند. نخستین برخورد است که نوع شخصیت طرف برابر را نشان میدهد و حتی می تواند تعیین کند که رابطه اي ادامه پیدا کند یا نه. فرض کنید که آقایی از شما بعنوان یک زن جوان خواستگاری کرده و قرار است با یک دیگر جهت یک جلسه صحبت کنید، احتمالا جهت این جلسه اضطراب زیادی خواهید داشت و حتی شاید گیج شوید که چه بگویید و چه نگویید.

    بشما نمی گوییم آرامش خودرا حفظ کنید چون این جلسه اصلا مهم نیست. نمی خواهیم گول تان بزنیم، ترجیح می دهیم بشما بگوییم که چطور واکنش‌ها کنید و چه اشتباهاتی را مرتکب نشوید، به هر صورت این دیداری است که نمیتوان آنرا جدی نگرفت، لیکن ممکن است در زندگی شما نقشی تعیین کننده داشته باشد.

    ۱٫ گذشته ممنوع

    شما قرار است آینده رابا خواستگارتان بسازید و بهمین علت باید زیاد راجع به برنامه هاي آتی خود صحبت کنید؛ این که چه اشتباهاتی کرده اید، چه خواستگارانی داشته اید، چه بر سر زندگیتان آمده و… نباید در جلسه اول گفته شود لیکن جلسه اول آشنایی، وقت تاریخچه گفتن نیست. در جلسات بعدی میتوانید کمی به گذشته بروید و هم از گذشته خودتان حرف بزنید و هم از گذشته او باخبر شوید ولی فعلاً باید بفهمید چقدر با برنامه هاي آینده تان به هم می خورید.

    ۲٫ دیر نکنید

    بطور میانگین ۳۰ درصد مردان و ۵۰ درصد زنان تلاش می کنند در جلسه اول دیدار کمی دیر به قرار برسند تا بطرف برابر نشان دهند خیلی هم اشتیاق ندارند ولی دیر کردن سر قرار، نخستین اشتباه هست؛ تعداد زیادی از زن ها گمان میکنند که دیر کردن جهت جلسه اول یک رسم مرسوم زن هاست، بدانید که درحقیقت آن گونه نیست؛ هنگامی که سر قرار دیر میرسید، نخستین پیامی که به خواستگارتان انتقال یافته میکنید این است که چندان برایتان ارزش ندارد تا بخواهید سروقت به قرار برسید.

    ۳٫ تنها نباید گوینده باشید

    زندگی زناشویی هنگامی که میتواند موفق باشد که دو طرف بتوانند به اسانی باهم حرف بزنند و حرف یک دیگر را بفهمند. هنگامی که در جلسه اول فقط بخواهید خودتان حرف بزنید این فکر را در طرف برابر به وجود می آورید که شنونده خوبی نیستید؛ در همان جلسه اول اجازه بدهید طرفتان هم وقت حرف زدن داشته باشد. باید بدانید که مورد نیاز نیست همه ی اطلاعات مربوط به زندگی، شغل، تحصیلات و خانواده تان را پشت سر هم و یک نفس بیان کنید.

    ۴٫ پول را فراموش کنید

    درست است که پرسشها مالی نقش مهمی در زندگی زناشویی دارد ولی بطور حتم در درجه اول اولویت نیست. چیزهای بااهمیت تری وجوددارد که انها را هنگام گزینش همسر در اولویت قرار دهید؛ بهمین علت در جلسه اول دیدار با خواستگارتان هم خیلی سراغ مادیات نروید، مورد نیاز نیست در همان جلسه اول شروع به خط و نشان کشیدن و بیان انتظارات مالی تان کنید. چون وی را به این نتیجه می رسانید که خیلی فرد مادی اي هستید و اولویت اول زندگیتان پول است.

    ۱۳ توصیه مهم در مورد قرار اول

    ۵٫ زیاد صمیمی نشوید

    در جلسه اول آشنایی دو طرف فقط یک دیگر را محاسبه میکنند تا ببینند آیا به هم می آیند که بخواهند رابطه را ادامه دهند یا نه؛ بهمین علت توصیه میکنیم حتماً حریم تان را حفظ کنید و حتی اگر در همان نگاه اول وی را پسندیدید و احساس کردید همسر موفقی جهت شما خواهد شد، ذوق زده واکنش‌ها نکنید.

    بگذارید رابطه تان روند طبیعی خودرا طی کند و کم کم جلو برود تا رسمیت پیدا کند. در نزدیک کردن رابطه عجله نکنید.

    ۶٫ خودرا بی خیال نشان ندهید

    بعضی ها هستند که گمان میکنند باید در جلسه اول خودرا بی خیال جلوه دهند تا عزت نفس ارزش را حفظ کنند. همه ی آدم ها به طریقی از رد شدن می ترسند. هنگامی که تظاهر میکنید اصلا درگیر نیستید، باعث میشود احساس امنیت کنید

    اما ممکن است از نظر طرف برابر کناره گیر و بی خیال باشید و همین وی را مایوس کند. اشکالی ندارد که عالی ترین شکل و شخصیت خودتان رابه طرف برابر نشان دهید و کمی محتاط باشید ولی باید جرات داشته و خود واقعی تان رابه طرف برابر نشان دهید.

    ۷٫ اول سؤال بعد جواب

    وقتی یک نفر از شما خواستگاری می کند احتمالا از قبل راجع به خانواده تان کمی تحقیق کرده هست. در واقع خواستگار شما و خانواده اش، موقعیت تان را میدانند. اگرهم از قبل چیزی راجع به شما ندانند، با ورود به منزل تان میتوانند نقاط قوت خانواده شما را درک کنند؛ بنابر این روی دارایی هایتان، اصل و نسب و جایگاه تان بیش از حد تاکید نکنید. فقط در حد معرفی بگویید و بقیه موارد رابه سؤال پرسیدن او واگذار کنید.

    ۸٫ شکسته نفسی نکنید

    جلسه اول، فرصتی جهت زیاد آشنا شدن هست؛ بنابر این از خودتان و چارچوب هاي زندگیتان بگویید. نمیگوییم فخرفروشی کنید ولی تواضع بیش از اندازه هم به خرج ندهید لیکن او شما را نمی شناسد و نمی فهمد که این گفته ها ناشی از فروتنی شماست نه عدم موفقیت تان در زندگی. به اندازه کافی از موفقیت ها و برنامه هاي آینده تان بگویید ولی مختصر و کلی. وقت جهت صحبت راجع به شرح زیاد هست؛ آن رابه جلسات بعد موکول کنید.

    ۹٫ عروس نشوید

    همین طور که هستید باشید؛ یعنی به هیچ عنوان بیش از اندازه آرایش نکنید و دنبال لباس هاي خاص و عجیب هم نباشید. درست است كه دوست دارید قشنگی و برازندگی خودرا نشان دهید ولی قرار نیست مثل یک عروس آرایش کنید و لباس بپوشید! سادگی این حسن را دارد که واقعیت شما را نشان میدهد و علاوه بر این ها با سلیقه هیچ کس هم ناسازگار نیست و خواستگارتان هر سلیقه اي داشته باشد، به نظرش شما بی قواره جلوه نخواهید کرد.

    ۱۳ توصیه مهم در مورد قرار اول

    ۱۰٫ محل ملاقات را خانواده تعیین کند

    اگر در جلسه خواستگاری قرار شد یک دیگر را خارج از منزل هم ملاقات کنید، ترجیحا تعیین محل ملاقات رابه خانواده ها بسپارید. در غیر این صورت تلاش کنید شما تعیین کننده باشید و تا حد ممکن محل این قرار در اطراف منزل شما، محل کار یا دانشگاه تان نباشد تا درصورت به هم خوردن نامزدی و آشنایی، دلواپس قضاوت اطرافیان نباشید.

    ۱۱٫ به گوشی تلفن همراه جواب ندهید

    در قرار اول یک تصویر کلی از شما در ذهن طرف برابر خواهد نشست تصویری که میتواند تعیین کننده باشد. هنگامی که او در حال صحبت است اگر شما بدلیل جواب دادن به گوشی همراه تان حرف هایش را قطع کنید.

    گمان می کند شما آدمی هستید که نمیتوانید بین پرسشها مهم و خانوادگی و پرسشها جزئی تمایز قائل شوید ودر كل خیلی فرد منضبطی نیستید؛ بعد حتی اگر جراح قلب هم هستید تلفن تان را دراین جلسه مهم خاموش کنید.

    ۱۲٫ کودک درونتان را مهار کنید

    بعضی از دخترها هستند که با دوستانشان با لحنی کودکانه صحبت میکنند ودر واقع این نحوه حرف زدن برایشان نوعی شوخی هست؛ توصیه میکنیم در نخستین جلسه با خواستگارتان همانند یک زن جوان کاملا باوقار صحبت کنید و واژه اي كودكانه رابه کار نبرید.

    لازم نیست در همان جلسه اول آن قدر با خواستگارتان خودمانی شوید که همانند جمع هاي دوستانه تان واکنش‌ها کنید. البته این بدان معنا هم نیست که آن قدر رسمی صحبت کنید که طرف برابر را بترسانید؛ بطوری كه دیگر نتواند حرف هایش رابه اسانی با شما مطرح کند.

    ۱۳٫ مدام سؤال نپرسید

    سؤالاتی چون شما تا به حال چند بار خواستگاری رفته اید؟ یا آیا تا به حال شکست عشقی خورده اید؟ یا… درست است که شما می خواهید وی را زیاد بشناسید ولی قرار نیست در همان جلسه اول راجع به تمام شرح زندگی او بدانید خودتان را جای او بگذارید اگر فرد ناآشنا ناگهان چنین سؤال هایي را از شما بپرسد، چه جوابی می دهید؟ بعد اجازه دهید در جلسه اول او هم ساده باشد.

    واژه های کلیدی: همسر آینده | خانواده | ازدواج | زندگی | نکات قبل از ازدواج

    نکات مهم در نخستین قرار+ چگونه یک همسر خوب گزینش کنیم

    نکات مهم در نخستین قرار+ چگونه یک همسر خوب گزینش کنیم

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • جعبه هدیه کتاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • منابع اورجینال رباتیک
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال