کیش خوب همانند فوتبال خوب است، حرف نمی زند ، عمل می کند.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » آرایش و زیبایی » آرایش صورت » چگونه خودروی خود را با عالی ترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی جهت فروش ماشین

    چگونه خودروی خود را با عالی ترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی جهت فروش ماشین

    قیمت اتومبیل | بازاریابی | تعویض پلاک | استفاده | اتومبیل | ماشین | بازار | مهارت های زندگی

    چگونه خودروی خود را با عالی ترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی جهت فروش ماشین

    چگونه خودروی خود را با عالی ترین قیمت بفروشیم؟ 

    امکان دارد که بخاطر قرار گرفتن در شرایطی بخواهیم خودروی خودمان را بفروشیم. بدهکار شده است ایم، نیاز به پول داریم یا این که می خواهیم یک ماسین تازه بخریم ولی چگونه می توانیم به عالی ترین قیمت خودروی مان که وسیله مهم زندگی مان است را بفروشیم؟

    در مقاله امروز اول بشما پیش نیازهایی را می گوییم ودر آخر هم از ۰ تا ۱۰۰ بشما خواهیم گفت که چطور خودروی خودتان رابا قیمت خوبی به فروش برسانید. در ادامه همراه با پارس ناز بمانید.

    چگونه خودروی خود را با عالی ترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی جهت فروش ماشین

    تعمیرات و سرویس هاي پایه را انجام انجام دهید

    هیچ شخصی دوست ندارد خودرویی را بخرد که نیاز به تعمیرات اساسی و سرویس هاي پایه مانند تعویض روغن یا تعویض فیلترهایی مانند فیلتر هوا داشته باشد و ترجیح میدهد که ماشین اش تا مدتی نیاز به مراجعه به تعویض روغنی نداشته باشد. بعد در مرحله اول قبل از این که خودروتان را در نمایشگاه هاي سطح شهر به فروش بگذارید به تعویض روغنی رفته و یک حال اساسی به موتور خودروتان بدهید.

    قیمت اتومبیل | بازاریابی | تعویض پلاک | استفاده | اتومبیل | ماشین | بازار | مهارت های زندگی

    بهینه سازی هاي راحت را انجام دهید

    موارد خیلی کوچکی هستند که شاید جهت خودتان خیلی مهم نباشد ولی جهت شخص خریدار در لحظه خرید با اهمیت می شود. مثلاً کهنه شدن زیرپایی هاي ماشین یا قالپاق هاي فرسوده چرخ ها از این قبیل موارد هستند. خیلی آسان، با هزینه اي اندک و با تعویض این قطعات میتوانید مشتری تان را مشتاق به خرید خودروتان کنید. بعد از این موارد غافل نشوید.

    خودروتان را کامل شسته و واکس بزنید

    چگونه خودروی خود را با عالی ترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی جهت فروش ماشین

    در مرحله بعدی خودروتان را بادقت و ظرافت کامل شسته و تمیز کنید و حتماً از واکس هاي موجود در بازار جهت براق کردن رنگ آن استفاده کنید. خیلی از افراد از همین مورد پایه و اساسی به سادگی عبور می کنند در حالیکه باید در هنگام فروش، ماشین ظاهری براق و تمیز داشته باشد و حتی در داخل کابین عطری خوش بو به مشام برسد. توصیه می شود یک هفته قبل از فروش خودروتان یک خوش بو کننده را در داخل کابین قرار داده تا بوی کهنگی و یا فرسودگی را ازآن دور کند.

    موتور ماشین را عاری از هر گونه کثیفی نمایید

    قیمت اتومبیل | بازاریابی | تعویض پلاک | استفاده | اتومبیل | ماشین | بازار | مهارت های زندگی

    یکی از کارهایی که می شود ماشین رابا ارزش تر جلوه داد، تمیز بودن موتور و اجزای زیر کاپوت است که با مراجعه به کارواش ها یا مراکزی که بطور تخصصی اینکار را انجام می دهند می توانید مشتری خودرا غافلگیر کنید آیا که افراد توقع مواجه با صحنه اي کثیف، پر از گرد و خاک و روغن هاي سیاه شده است را دارند ولی با دیدن چنین صحنه ي تمیزی مطمعناً به وجد خواهند آمد.

    از ماشین در محلی قشنگ تصویر بگیرید

    چگونه خودروی خود را با عالی ترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی جهت فروش ماشین

    حالا که اتومبیل بسیار تمیز و تقریباً مانند روز اول خود شده است هست، می بایست چند شماره تصویر هنری ازآن بگیرید ودر اینترنت قرار دهید تا هرچه سریع تر جهت خودروتان مشتری پیدا کنید. دقت کنید که باید از تمام زوایا، جهات، داخل کابین، بیرون و حتی زیر کاپوت خودروتان تصویر بگیرید تا مشتری کامل خودروتان را ببیند و اطمینانش نسبت بشما بالا رود.

    مدارک را آماده کنید

    نکته اي که در این جا به آن می پردازیم مدارک اتومبیل است که باید از قبل آماده کرده باشیم. اگر در فروش اتومبیل خود عجله دارید می بایست قبل از پیدا کردن مشتری، کارهای اولیه فروش را مانند برگه عدم خلافی، برگه حساب عوارض شهرداری و اینچنین موارد را آماده کرده باشید آیا که جهت مثال، جهت برگه عدم خلافی حداقل یک هفته وقت نیاز دارید. بعد از قبل به فکر باشید

     ارزش اتومبیل خودرا بسنجید

    اگر از ارزش واقعی اتومبیل خود مطلع نیستید به جای روی آوردن به نمایشگاه هاي سطح شهر جهت سنجش قیمت خودروتان، به سایت هاي معتبری مانند “باما” رفته و ببینید بقیه افراد خودروهایشان را در چه رده قیمتی میفروشند تا با مقایسه ماشین خود با آن ها، ارزش واقعی خودروتان را پیدا کنید.

    توضیحات کامل فراموش نشود!

    در هنگام نوشتن متن تبلیغی خود در سایت ها، علاوه بر میزان کارکرد و موارد لازم، داستان و سرگذشتی از خودروی عزیزتان هم بنویسید. اگر خودروتان به اصطلاح دست اول است و شما تنها صاحب آن بوده اید، حتماً در پایان، سرگذشت خودروتان را ذکر کنید.

    در سرگذشت اتومبیل از مواظبت ها و پیگیری هایي که جهت خودروتان انجام داده اید حتماً بنویسید، که همین عنوان به همراه این علت که ماشین از روز اول زیر پای شما بوده است دست به دست هم داده و مشتری بیشتری رابه سمت شما جذب می کند «به این علت که خاطرجمعی خریدار جلب می شود».

    آنلاین بفروشیم یا سنتی؟

    در دنیای دیجیتال امروز دیگر کمتر شخصی پیدا می شود که به صورت تبلیغات دهان به دهان یا قرار دادن اتومبیل در گوشه اي از خیابان و نوشتن شماره همراه به همراه واژه ي “فروشی”، خودروی خودرا بفروشد. بعد بشما توصیه میکنیم که شما هم تلاش کنید از طریق اینترنت به جذب مشتری بپردازید. دلایل زیادی جهت انجام اینکار هست.

    برای مثال از طریق روش هاي آنلاین آگهی شما زیاد در دسترس دید قرار میگیرد و احتمال فروش با همان قیمت پیشنهادی خودتان بالاتر می رود. بعد قطعا از روش هاي آنلاین نتیجه های بهتر و مورد رضایت تری کسب خواهید کرد و از دست دلال ها هم در امان خواهید ماند.

    خودرا به جای مشتری بگذارید

    چه چیزی جهت شما در حین خرید اتومبیل اهمیت دارد؟ چه چیزی شما را جنبش به خرید یک اتومبیل می کند؟ اینچنین سوالات بشما کمک میکند که خودروتان را ساده تر بفروشید ودر صورت نقص در اتومبیل، آنرا برطرف نمایید ودر واقع می بایست خودرا به جای خریدار قرار داده و ببینید اگر خودتان بودید آنرا می خریدید یا خیر. اگر جواب تان منفی است بعد باید به دنبال راه حلی باشید تا مسئله را برطرف نمایید چون هیچ شخصی دوست ندارد حس کند که سر اش کلاه رفته است.

    ودر آخر هم: چطور ماشین خودرا با عالی ترین قیمت بفروشیم؟

    اگر به هر دلیلی قصد فروش خودروی شخصی خودرا دارید، باید در نظر داشته باشید که بین انتظارات شما و انتظارات مشتریان شکاف عمیقی وجوددارد. شما مایلید که محصول خود رابه بالاترین قیمت و با راحت ترین روش به فروش برسانید ولی مشتری مایل است با همان روش ساده، خودروی مورد نظر خودرا با پایین ترین قیمت خریداری کند. نزدیک شدن سطح انتظارات شما به سطح انتظارات بازار، فنی است که بازاریابان حرفه اي دقیقا ازآن استفاده میکنند.

    شناسایی و تحلیل بازار بدون روشن بینی و آگاهی از شرایط تقریباً غیرممکن هست. مشتری باید بداند که اتومبیل شخصی اش در کدام رده از ماشین های محبوب بازار قرار می گیرد. اگر او تا پیش از این سوار بر یک وانت بار کاری می شده است است کمی باید جهت فروش آن دست نگه دارد. بازار اینروزها نیاز به سواری هاي خانوادگی دارد. بهمین ترتیب ماشین های اسپرت و جوان پسند نیز اولویت هاي بعدیِ فروش را دارند.

    حرفه اي ها پا را فراتر از این نیز میگذارند و حتی خودروی خاص خود رابه محل هاي خاص جهت فروش میبرند. منظور، پارکینگ هاي بزرگ خرید و فروش نیست. بعنوان مثال اگر کسی یک پیکاپ دو کابین دارد، شانس این که خودروش را بتواند دریک شهر صنعتی یا کشاورزی به فروش برساند زیاد از زمانی است می خواهد آنرا دریک شهر با تراکم مسکونی بفروشد. گام بعدی شناسایی ابزارهای فروش هست. از هیچ فضایی جهت عرضه ي محصول خود چشم پوشی نکنید.

    از روش هاي مدرن مانند آگهی هاي آنلاین گرفته تا روش هاي سنتی مانند کاغذ چسباندن روی شیشه. به این توصیه اشاره کردیم که فروشنده همانند خریدار باید از هوشمندی کافی برخوردار باشد. این که بدانید محصول شما چه برتری هایي دارد و مشمول بر چه نقایصی است شما را یک سر و گردن از بقیه جلوتر می اندازد.

    قیمت مشتری پسند در نظر بگیرید

    پشت سر گذاشتن مرحله ي اول شما را جهت یکی از مهم ترین مراحل یعنی قیمت گذاری آماده میکند. بعد از بررسی موشکافانه ي بازار، حالا باید عالی ترین قیمت را روی خودرویتان بگذارید. پیش از هرچیز بدانید که یک خریدار بعد از بعد زده شدن از اعلام قیمت به وسیله شما، جهت بار دوم تماس نمی گیرد.

    از سویی دیگر، قیمت گذاری پایینتر از استاندارد نیز شما رابا دردسرهایی نظیر چانه زدن بیش از اندازه، شک و شبهه نسبت به سلامت کالا و نگرانی از پرسشها پنهانی اتومبیل روبرو می کند. بعد تلاش کنید به صورت واقع بینانه قیمتی بُرد-بُرد جهت اتومبیل تعیین کنید. جهت به دست آوردن قیمت نهایی وقت بگذارید. به توصیه ي دوست و آشنا یا یکی دو سایت اینترنتی بسنده نکنید. همه ی ي شرایط را تحلیل کنید.

    از سال ساخت، مدل، رنگ، میزان پیمایش، آپشن هاي کارخانه، تجهیزاتی که خودتان راه اندازی کرده اید، سلامت تایرها، سلامت فیزیکی، رنگ دار بودن بدنه ودر نهایت وجود یا عدم وجود سیستم صوتی حرفه اي میتواند روی قیمت نهایی تأثیرگذار باشد. قیمت گذاری ماشین امری پیچیده نیست. ولی در اوج سادگی حساسیت هاي مربوط به خودش را نیز دارد. اگر مرحله ي تحلیل بازار رابه خوبی پشت سر گذاشته باشید، می دانید که طبق تجربه خریدار مایل است درصدی از شما تخفیف بگیرد.

    بهمین علت تنها به میزان مورد نیاز روی قیمت مصوب خود بیفزایید. در صورتی که فکر شیطنت کنید و بیش از حد انتظار روی قیمت بکشید، آن وقته که باید سالها در انتظار یک تماس بمانید. تکنیک مهم جهت اینبخش آن است که قیمت مورد نظرتان را رُند یا به عبارتی گِرد کنید. چند صد هزار تومانی که جهت حاشیه ي چانه زنی در نظر گرفته اید به خریدار این سیگنال را می فرستد که شما یک دلال واقعی هستید.

    خودرویتان را تر و تمیز کنید

    یادتان باشد شما نفر اول و آخری نیستید که مشتری جهت خرید سراغش می آید. بعد در شیک کردن ظاهر ماشین زیادی اغراق نکنید. تصور نکنید این که روی صندلی ها پلاستیک بکشید یا این که سپر را درون پوشش قرار بدهید، دیگر از‌بین‌برده‌شده شده است هست. حتی گاهی این اقدام باعث شک مشتری نیز میشود. منظور از تمیز کردن اتومبیل، نظافت همه ی جای آن هست. غیر از فضای بیرونی که نخستین تأثیر را می گذارد، تلاش کنید حتی ریزه کاری هاي داخل کابین را نیز تمیز کنید.

    جاروکشی زیر صندلی ها، لای درب ها، صندوق عقب و حتی تمیز کردن سقف ماشین تأثیری چشم گیر بر مشتری واقعی دارد. با احتیاط تمام فضای زیر کاپوت یا اتاقک موتور را نیز از شر روغن سوخته و سایر نشتی ها پاک کنید. شست وشوی قالپا ق ها، دور لنت ها و لاستیک ها حساسیت شما را نسبت به نگه داری از خودروتان به رخ میکشد. آینه ها را نیز برق بیندازید. حتی آینه ي وسط. مشتری حتماً یکبار هم که شده است پشت فرمان اتومبیل قرار می گیرد.

    تأثیر یک اسپری چند هزار تومانی میتواند ارزشی چند صد هزار تومانی داشته باشد. لکه گیری بدنه، تعویض شیشه شکسته و صافکاری بدون رنگ شاید جهت شما در آن بازه ي زمانی هزینه بر باشد ولی شک نکنید دست شما را جهت زیاد کردن قیمت باز می گذارد. وسایلی که از دید شما جلوه ي تزئینی دارند، شاید از دید مشتری آزاردهنده باشند. عروسک، برچسب هاي تبلیغاتی، پشت سری هاي اسپرت، دسته دنده ي جوانانه، سایه بان و کنسول وسط جهت خیلیها جذابیتی ندارد.

    حالا عرضه کنید

    بازار را آشنا اید، قیمت خوبی گذاشته اید و اتومبیل را جهت دیده شدن آماده کرده اید. بعد نوبت عرضه هست. پیش تر گفتیم که فضاهای فروش را از پیش بررسی کنید. آگهی در نشریات مکتوب، سپردن به نمایشگاه ها، چسباندن آگهی روی شیشه یا عرضه در وب سایت هاي خریدوفروش اینترنتی هرکدام مزایا و معایب خودرا دارند. شاید قبول کردن این توصیه سخت باشد ولی هنوز هم هستند افرادی که تنها خرید و فروش اتومبیل از طریق نیازمندی روزنامه هاي کثیرالانتشار را قبول دارند.

    نمایشگا ه داران سنتی، دلالان و مشتریان پا به سن گذاشته از این طریق خودروی مورد نظرشان را خریداری می کنند. چسباندن کاغذی که رویش نوشته اید «فروشی» روی شیشه ماشین منوط به تردد زیاد شما در سطح شهر هست. اگر تردد چندانی در سطح شهر ندارید این روش جهت فروش اتومبیل زیاد مناسب نیست. روش آخر یعنی روش آگهی آنلاین که البته اینروزها رونق خوبی هم دارد، شاید سریع ترین روش جهت فروش ماشین باشد.

    یک مجری خوب باشید

    اینروزها تبلیغات بخش اعظمی از سیاست هاي بازاریابی و فروش شرکت هاي بزرگ را در اختیار خود قرار داده اند. یک جمله دو یا سه کلمه اي تأثیری بی نظیر بر قلب و ذهن مشتریان میگذارد. از سویی دیگر استفاده از واژه هاي مناسب حین مذاکره و بهره گیری از متن دقیق در آگهی، حکم یک تبلیغ حساب شده است را دارد. این همان کاری است که مجریان تلویزیونی انجام می دهند.

    آن ها با شور و هیجان در کمترین وقت ممکن، از عالی ترین کلمات جهت توصیف یک پدیده استفاده می کنند، بعد قدرت کلمات را دست کم نگیرید. باید اعتراف کرد که این روش زیاد در مورد آگهی اینترنتی کاربرد دارد. همان طور که شما جهت خرید یک کالا هیچ گاه متن هاي طولانی را نمی خوانید، مشتری خودروی شما نیز هرگز دل به توصیفات طول و دراز شما نمی بندد. استفاده سنتی از بعضی واژه هاي کلیشه اي، فروش اتومبیل رابا مشکلاتی روبرو میکند.

    فروش فوری، این پیغام رابه خریدار می دهد که شما در فشار زمانی جهت دسترسی به پول هستند. این شعار شما را در منگنه ي چانه زنی قرار میدهد. هنگامی که میخواهید فوری به فروش خودروتان برسید یعنی عجله دارید و عملیات خریدوفروش جهت فردی که عجله دارد چندان طبیعی پیش نمی رود. اگر واقعا در شرایط اضطراری جهت رسیدن به پول اتومبیل نیستید از این عبارت استفاده نکنید.

    اوکازیون، زمانی استفاده میشود که شما یا خودروی شما واقعا یک شرایط خاص و خاص جهت مشتری دارد. از قیمت مناسب گرفته تا یک آپشن خاص که دیگر ماشین های هم رده اش ازآن بی بهره اند. اگر جهت مشتری خود پیشنهاد خاص اي دارید، آنرا همان موقع مطرح کنید. شما قرار نیست با خریدار بازی کنید. مشتریان امروزی از محدودیت هاي سفت و سخت فراری هستند. این که بگویید قیمت مقطوع هست، چانه نزنید، در واقع دارید جهت دیگران خط و نشان می کشید.

    نمایشگاهی عمل کنید

    اگر سر و کارتان به فروشندگان نمایشگاهی بازار افتاده باشد، یک حس یکسان نسبت به همه ی ي انها دارید. نمایشگاهی ها اشتیاق زیادی جهت نشان دادن محصولات ارزش دارند. فارغ از این که مشتری واقعا قصد خرید آنرا دارد یا خیر. از این تکنیک جهت فروش خودرویتان بهره بگیرید. خیلی از فروشندگان تمایلی جهت تخصیص وقت به منظور دیدار ندارند. حتی اگر به قول بازاری ها، عالی ترین پرزنت تلفنی را انجام دهید بازهم جای دیدار فیزیکی و رویت چشمی را نخواهد گرفت.

    مشتری باید خودروی مورد نظر خودرا لمس کند. در ادامه حتی برگزاری مراسم دیدوبازدید اتومبیل نیز کفایت نمیکند. شما باید علاوه بر اتومبیل، خودتان را نیز به مشتری عرضه کنید. این که خریدار بداند، مالک قبلی ماشین مسئولیت پذیری داشته و نسبت به کالایش حساس هست، احساس خاطرجمعی خوبی به وجود می آورد. کار نمایشگاه داران رابه یاد بیاورید. آن ها نهایت انرژی و وقت را جهت بازدیدکننده خرج می کنند. شاید شما صدمین نفری باشید که او در روز برایش وقت می گذارد.

    ولی همین اقدامش است که پروسه ي فروش آنرا موفقیت آمیز جلوه می دهد. اگر دریک روز سه نفر جهت دیدار سراغ تان آمدند، با نفر چهارم همان طور واکنش‌ها کنید که با نفر اول کردید. حوصله ي شما شاید در ظاهر چندان باب میل نباشد ولی هنگامی که چند ساعته اي که میگذارید ارزشی چند میلیونی دارد. اجازه بدهید مشتری پشت فرمان بنشیند.

    حتی درصورت امکان بگذارید یک دور کوتاه با آن بزند. به تمام سؤالات او بادقت گوش کنید ودر نهایتِ صداقت پاسخ بدهید. دروغ گرفتن چاره ي کار نیست. حتی بعد از معامله نیز شاید همین دروغ ها گریبان شما را بگیرند. شاید در لحظه ي سند زدن خریدار بشما بگوید که قصد دارد ماشین رابه یک مکانیک نشان بدهد. اگر نسبت به سلامت اتومبیل اغراق کرده باشید، آن وقته که معامله رابه هم زده اید.

    فوت و فن مذاکره را بلد باشید

    همه ی ي خریداران بعد از بررسی و مشاهده ي شرایط، درست هنگامی که عزم خودرا جهت خرید جزم کرده اند، طور دیگری با فروشنده وارد بحث می شوند. ولی طبیعی است که علاقه ي خودرا نسبت به خودروی شما نشان نمی دهند. حتی پیش آمده که عده اي از ایرادات کوچک را جهت کم کردن هرچه زیاد قیمت اتومبیل، بزرگ نمایی کنند. حتی پیش از زمانی که مشتری قصد دیدار اتومبیل را دارد، یک قیمت نهایی را جهت خود گزینش کنید که دیگر ازآن پایینتر نخواهید آمد.

    اما قرار نیست خریدار از این شماره باخبر باشد. اگر دو طرف چندان اهل سخت گیری نباشند که هرگز نیازی به این فوت وفن ها نیست. ولی اگر خریدار اهل چانه زنی و جنگ روانی باشد، آن وقته که شما نیز باید متقابلا عمل کنید. جدی باشید ولی نه خشن. در برابر کلمات تند و تیز، خیلی از کوره در نروید.

    به هرحال این یک معامله است و نشانه نهایی آن بهره برداری مالی. اشتیاق بیش از اندازه شما جهت فروش ماشین می تواند بحث قیمت رابه جاهای باریک بکشاند. با محاسبه مشتری تان به این توصیه برسید که آیا او واقعا خریدار است یا این که عملا میـــخواهد محصول رابا قیمتی ناعادلانه خریداری کند. دراین صورت وقت اتلاف نکنید. این معامله جوش نمیخورد.

    معامله را نهایی کنید

    بعد از توافق بر سر قیمت و رضایت دو طرف، معامله را نهایی کنید. یک مبایعه نامه راحت در دو نسخه تهیه کنید و ضمن آن به تمام شرح خرید و فروش اشاره کنید. منظور از جزئیات، ذکر نکاتی مانند قیمت نهایی، مدل، سال ساخت، آخرین کیلومتر مشاهده شده، مدت بیمه نامه و تأیید بیانات دو طرف هست. در نظر داشته باشید که تمام مسئولیت هاي ناشی از سوء استفاده از ماشین حتی بعد از فروخته شدن نیز متوجه شماست.

    جریمه و عوارض ماشین را تا پیش از روز تعویض پلاک تسویه کنید. پیش از انتقال سند چه در مراکز نیروی انتظامی و چه در دفترخانه ها، از نحوه ي انتقال پول مطمئن شوید. طبیعتا نسبت به انتقال سند در ازای دریافت چک باید کمی محتاط بود.

    این توصیه را هم به خاطر داشته باشید که اگر اظهار کرده اید خودروی شما ایراد فنی بزرگی ندارد یا پیش تر دچار تصادف نشده هست، ولی بعد از فروش خلاف این توصیه محرز شود، از نظر قانونی جرم مرتکب شده است اید.

    واژه های کلیدی: قیمت اتومبیل | بازاریابی | تعویض پلاک | استفاده | اتومبیل | ماشین | بازار | مهارت های زندگی

    چگونه خودروی خود را با عالی ترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی جهت فروش ماشین

    چگونه خودروی خود را با عالی ترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی جهت فروش ماشین

    چگونه خودروی خود را با عالی ترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی جهت فروش ماشین

    چگونه خودروی خود را با عالی ترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی جهت فروش ماشین

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • افست کتاب لاتین
  • جعبه هدیه کتاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک