هر اقدام بزرگ ابتدا محال به نظر می رسد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » تازه های تکنولوژی » رقیب جدی و سرسخت تلگرام به بازار آمد + جزئیات

    رقیب جدی و سرسخت تلگرام به بازار آمد + جزئیات

    رقیب جدی و سرسخت تلگرام به بازار آمد + جزئیات

    سلام

     مسعود جلالی طراح و مدیر پروژه نرم‌افزار سلام در خصوص قابلیت‌ها و ویژگی‌های این نرم‌افزار اظهار داشت: سلام نرم‌افزاری بومی و ایرانی و در رقابت با نمونه‌های مشابه مانند تلگرام و اینستاگرام است. در این نرم‌افزار قابلیت‌های اینستاگرام و تلگرام را ایجاد کرده‌ایم به این معنا که نرم‌افزار سلام دارای برخی قابلیت‌ها و امکانات اینستاگرام مانند امکان اشتراک‌گذاری عکس است و همچنین کاربران امکان قرار دادن کامنت، لایک و فالو را خواهند داشت.
    وی ادامه داد: همچنین این نرم‌افزار علاوه بر اینکه از قابلیت‌هایی مانند امکان چت و گروه‌سازی همانند تلگرام برخوردار است، امکاناتی از قبیل ارسال عکس و فیلم را هم دارد. طراح و مدیر پروژه نرم‌افزار سلام  با بیان اینکه نرم‌افزار سلام یک نرم‌افزار کاملا ایرانی است، افزود: در حال حاضر بسیاری از کاربران ایرانی از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند و می‌توان گفت استقبال خوبی از این نرم‌افزار صورت گرفته که البته در این میان رسانه‌ای شدن این موضوع نیز بی‌تاثیر نبوده است. وی درباره مشکلات احتمالی پیش روی این نرم‌افزار گفت: همه نرم‌افزارهایی که تولید می‌شوند به‌طور قطع با مشکلاتی مواجه‌اند که این ایرادات و مشکلات را باید به مواردی مانند مشکلات فنی، ساختاری و اداری تقسیم‌بندی کرد.
    جلالی اضافه کرد: البته با وجود همه مشکلات و موانع موجود، به پیشرفت سریع و قابل قبول این پروژه بومی و ایرانی کاملا امیدوار و خوش‌بین هستیم البته تاکنون نیز به خوبی، پاسخ تلاش‌های خود و همکاران را گرفته‌ایم.

    شبکه ملی اطلاعات، نیاز زیرساختی کشور
    وی با تاکید بر اینکه حفظ و نگهداری اطلاعات داخلی کشور در بستر شبکه ملی اطلاعات ممکن می‌شود، تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات، یک نیاز زیرساختی است که برخورداری از آن بسیار لازم و ضروری است. از این شبکه تاکنون تعاریف مختلفی انجام شده که تعاریف صحیحی نیست.طراح و مدیر پروژه نرم‌افزار سلام افزود: به عنوان مثال در تعریف این شبکه گفته شده که در صورت راه‌اندازی در ایران، به‌طور کلی ارتباط ایران با جهان قطع می‌شود یا اینکه راه‌اندازی این شبکه میلیاردها هزار تومان هزینه دارد که البته چنین موضوعی صحیح نیست و این تعاریف نادرست، تنها باعث ایجاد اضطراب و دلهره در سطح جامعه می‌شود.
    وی ادامه داد: از سال‌ها پیش تا کنون، کشورهای بسیاری مانند چین، فرانسه و آمریکا که این شبکه را راه‌اندازی کرده‌اند از آن استفاده می‌کنند و با سایر نقاط جهان هم در ارتباطند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که ایجاد و راه‌اندازی این شبکه موجب صرفه‌جویی بسیار در کشورهای مزبور شده است.
    جلالی به ارائه تعریفی ساده از شبکه ملی اطلاعات پرداخت و گفت: فرض کنید فردی به ساخت یک سایت یا برنامه موبایلی اقدام کرده است که این سایت یا برنامه نیاز به سرور دارد و باید برای خرید یا اجاره سرور ماهیانه هزینه‌ای پرداخت شود. با افزایش تعداد کاربران، سازنده این سایت یا برنامه، به جای اینکه مورد حمایت قرار گیرد، باید متحمل هزینه‌های سنگین‌تری شود چرا که با افزایش تعداد کاربران، هزینه‌های مربوط به سرور نیز افزایش می‌یابد و باید گفت که با این اتفاق، به نوعی فرد سازنده به جای حمایت، جریمه می‌شود.
    وی ادامه داد: این موضوع در حالی است که برنامه‌ای مانند تلگرام، هر اندازه کاربران بیشتری جذب کند صاحب منافع بیشتری خواهد شد.

    لزوم معرفی مزایای شبکه ملی اطلاعات
    وی در خصوص نحوه پاسخگویی به مطالبات رهبری در مباحث مرتبط با فضای مجازی بیان کرد: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، نخستین و ریشه‌ای‌ترین موضوعی است که در مورد مستقل کردن اینترنت در کشورهای موفق می‌توان مورد بررسی قرار داد.
    طراح و مدیر پروژه نرم‌افزار سلام ادامه داد: به این منظور باید ابتدا تعاریفی ساده از شبکه ملی اطلاعات ارائه و این‌گونه مطرح کنیم که با استفاده از این شبکه علاوه بر اینکه پول بیشتری در کشور باقی می‌ماند، ارتباط خود با دنیا را نیز حفظ خواهیم کرد.
    به گفته جلالی، شفاف‌سازی و مطالبه‌گری مهم‌ترین اقدامی است که به خصوص رسانه‌ها باید در بحث فضای مجازی انجام دهند. همچنین شبکه ملی اطلاعات باید به بیان ساده و نه فنی و تخصصی، معرفی و مزایای آن به مردم اطلاع‌رسانی شود چرا که بسیاری از افراد به دلیل اطلاعات نادرست و با این تصور که احتمال قطع ارتباطشان با اینترنت جهانی وجود دارد، از راه‌اندازی این شبکه هراس دارند.
    وی ادامه داد: با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، علاوه بر منظم شدن راه‌های ارتباطی، می‌توان اطلاعات مربوط به خود را در داخل کشور حفظ و نگهداری کنیم. همچنین در این صورت، با صرفه‌جویی اقتصادی می‌توان از تولیدکنندگان محتوا در داخل کشور و سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی حمایت کرد.
    منبع:تسنیم

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی