شب آنگاه زیباست که نور را باور داشته باشیم.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » سبک زندگی » جملاتی که باعث سردی روابط مردها می شود

    جملاتی که باعث سردی روابط مردها می شود

    اینکه تعامل بین همسر چقدر می‌تواند در زندگی زناشویی نقش مثبت ایفا کند بستگی زیادی به جملات رد و بدل شده بین زن و شوهر دارد.

    جملاتی که باعث سردی روابط مردها می شود
    به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ خیلی وقت ها خانم ها به خیال خودشان با گفتن برخی حرف ها قصد دارند که همسرشان را بیشتر متوجه اشتباهاتشان کنند یا منظورشان را قاطعانه به او بفهمانند.
    در زندگی زناشویی حرف هایی که می زنید قرار است علاقه و مهرورزی را بیشتر کند. اما گاهی همین حرف‌ها باعث اختلاف می شود. در چنین مواقعی دانستن مشکل اصلی رهگشا است.
    در ابتدا باید بدانید که حرف های به ظاهر شیرینی که به همسرتان می گویید گاهی ممکن است غرور او را جریحه دار کند. در واقع هنگام بیان جملات، همسرتان جمله ای را می شنود اما مغزش طور دیگری تحلیل می کند. بد نیست با چند جمله‌ای که احساس منفی به مردها منتقل کرده و موجب بر هم زدن روابط یا سردی روابط عاطفی شما می شوند، آشنا شوید.
    “تو همیشه …” یا “تو هرگز …”، ” تو هیچ وقت…”
    اگر در حال صحبت با همسرتان هستید باید مراقب باشید که هیچ وقت از جملاتی مانند “تو هیچ وقت به من اهمیت نمی دهی”،” تو هرگز به من توجه نداشتی” و به طو کلی  از جملاتی که با عبارت” تو همیشه” یا “تو هرگز” شروع می شود، استفاده نکنید زیرا بکارگیری این کلمات بدین معناست که شما به همسرتان اعلام جنگ کرده اید.
    در چنین شرایطی باید منتظر واکنش همسرتان باشید چرا که صحبت های شما به راه نادرست منحرف شده و نمی توانید منظورتان را به خوبی منتقل کنید. بهتر است در این مواقع کمی صبر کرده و جمله خود را به شکل دیگری بیان کنید.
    مردان دیگر را سر همسرتان نکوبید
    گفتن جملاتی مانند “کاش به خواستگار قبلیم جواب مثبت می‌دادم”، ” همه شوهر کردن، منم شوهر کردم”، “شوهر فلانی را ببین چه کارها که برای زنش انجام می دهد اما تو چی؟” و امثالهم بار مقایسه‌ای داشته یا موجب تحقیر می شوند. این نوع جملات اعتماد به نفس مرد و اقتدار مردانه همسرتان را از او می گیرد.
    به همسرتان نگویید چند دقیقه بعد
    اگر همسرتان شما را صدا زده و می گوید که می‌خواهد با شما صحبت کند، در این مواقع استفاده از ترکیب کلماتی چون “چند دقیقه بعد” یا “کمی منتظر بمان کارم تمام شود، می آیم” چندان جایز نیست، چرا که ممکن است همسرتان اینگونه برداشت کند که شما کاراهایتان را به او ترجیح می دهید و همین کافیست تا اسباب دلخوری‌های بیشتر در آینده فراهم شود.
    رفتار نادرست فرزندتان را به شوهر خود نسبت ندهید
    بسیاری از خانم ها با مشاهده رفتار نادرست فرزندشان آن را به شوهرشان و ژنتیک پدر نسبت می دهند و از جملاتی مانند “بچه مان به  تو رفته”، “این اخلاق در ژن ما نیست و از خانواده شما به ارث برده شده” استفاده می کنند که می تواند تبعات منفی جدی در رابطه زناشویی داشته باشد. این جملات موجب دل سردی همسران و تیره و تار شدن زندگی مشترک می‌شوند.
    به همسرتان و خانواده اش احترام بگذارید
    اگر با خانواده همسرتان اختلاف داريد یا از نظر شما بسياری از رفتارهای آن ها اساسا غلط است، بدترين جمله‌اي كه می‌توانيد در بحث‌های زن و شوهری به زبان بياوريد، این است که به وی بگویید “تو درست مثل پدر یا مادرت هستی”،” این اخلاق خانودگی شما است”،”متاسفم که چنین پدر و مادری داری”.
    این نوع صحبت کردن موجب می شود که مرد زندگی شما از شما دور شده و به دلیل اینکه به خانوده او احترام نمی گذارید او نیز در آینده برای خانواده شما احترامی قائل نشود.
    تهدید ممنوع!
    “اگر برام فلان چیز رو نخری، رابطه مان تعطیل می‌شود”،” اگر این کار رو انجام ندهی، مهریه ام رو اجرا میگذارم”، “خیلی اذیتم کنی میرم خانه پدرم”. این جملات تهدید آمیز به همسرتان این هشدار را می دهد که هر لحظه امکان خراب شدن سقف بالای سر زندگی مشترکتان وجود دارد و او همیشه یک نگرانی و اضطراب درونی دارد و این ترس ها و اضطراب ها موجب سرد شدن رابطه زناشویی شما می‌شود.
    وضعیت مالی ملاک ارزش همسرتان نیست
    شما تنها زن روی زمین نیستید که سر پول و مسائل مالی با همسرتان بحث می‌کنید. تحقیقات نشان داده است که نارضایتی نسبت به مسائل مالی از چالش‏ های رایج میان زوجین در خانه است اما در این میان باید مراقب باشید که از گفتن جملاتی مانند “چقدر خسیسی” یا “برو یک کار درست و حسابی پیدا کن درآمدش بهتر باشه” پرهیز کنید چرا که این جملات باعث انتقال این حس به همسرتان می شود که شما فقط او را به خاطر پولش دوست دارید یا به او به عنوان عابربانک برای تامین مخارج زندگی نگاه می کنید.
    جملاتی که باعث سردی روابط مردها می شود

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • افست کتاب لاتین
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب لاتین
  • منابع اورجینال رباتیک