گنج هائی که در قلب هستند ، قابل سرقت نیستند.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » روش هایی جهت درمان اساسی جوش و آکنه

    روش هایی جهت درمان اساسی جوش و آکنه

      جوش ها انواع مختلفی دارند؛ بعضی جوش ها چرکین هستند، نوع دیگری از جوش ها سر سیاه هستند، انواعی

    روش هایی جهت درمان اساسی جوش و آکنه

     

    جوش ها انواع مختلفی دارند؛ بعضی جوش ها چرکین هستند، نوع دیگری از جوش ها سر سیاه هستند، انواعی جوش های جوانی به شمار می آیند و … روش های مختلفی جهت درمان دائمی و از بین بردن جوش ها و جای آنها وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. با دکتر سلام همراه باشید.

    جوشهای چرکی ضایعات گردی هستند که قرمز، زرد یا سفید هستند. جوشهای التهابی یکی از انواع آکنه است که درون آن چرک وجود دارد. جوشهای چرکی نوع میانگین جوش هستند که اندازه آنها روی صورت میانگین هست. این جوشها معمولاً حاوی باکتری نیستند و معمولاً حتی اگر متورم باشند دردی ندارند. التهاب این جوشها به علت بروز واکنشهای شیمیایی ناشی از موادی است که در خون و پوست وجود دارد. توصیه میشود به این جوشها دست نزنید لیکن ممکن است جای جوشها به طور دائمی روی پوست باقی بماند. بهتر است اجازه دهید که متخصص پوست چرک درون این جوشها را به روشهای صحیح و مناسب بیرون آورد.

    روش هایی جهت درمان اساسی جوش و آکنه

    علت ایجاد جوش چرکی چیست ؟
    جوشهای چرکی به علت تجمع چرک در سطح پوست ایجاد میشوند. با این که تجمع چرک معمولاً نشاندهنده عفونتهای باکتریایی است ولی جوشهای چرکی معمولاً به علت انسداد منافذ پوستی و تجمع چربی و باکتری به وجود می آیند. شایعترین علل شکل گیری جوشهای التهابی عبارتند از:

    عبارات مهم : درمان جوش چرکی – اقدامات درمانی
    جوش
    کورک
    کاندیدیازیس (عفونتهای قارچی)
    آبله مرغان
    تبخال
    فولیکولیت (التهاب و عفونت در فولیکولهای مو)
    بیماریهای دست، پا و دهان (خفیف، مادرزادی، بیماریهای ویروسی، معمولاً در کودکان دیده میشوند، که معمولاً بر پوست دست یا پا یا مخاط داخل دهان تأثیر میگذارد)
    پسوریازیس (بیماری پوستی مزمن که با شکل گیری جوش چرکی و پوسته پوسته شدن و خارش پوست)
    جوشهای التهابی که به علت آکنه ایجاد میشوند سخت و دردناک هستند. زمانی که این جوشها به وجود می آیند تبدیل به جوشهای کیستی میشوند. به این بیماری آکنه کیستی گفته میشود.

    علائم
    جوشهای التهابی که به علت عفونتهای باکتریایی ایجاد میشوند و ممکن است با علائمی همراه باشند که به بیماریهای زمینه ای ایجادکننده آنها بستگی دارد. بعضی از علائمی که ممکن است همراه با جوشهای چرکی در پوست یا سیستمهای دیگر بدن ایجاد میشوند عبارتند از :
    ۱- درد در بدن
    ۲- احساس خستگی و ضعف
    ۳- تب و لرز
    ۴- تبی که با علائم آنفولانزا همراه نیست.
    ۵- دردهای موضعی
    ۶- قرمزی، گرم شدن با ورمهای موضعی

    چوش چرکی معمولاً در چه نقاطی ایجاد می شود ؟
    *شانه ها
    *قفسه سینه
    *کمر
    *صورت
    *گردن
    *زیر بغل
    *خط رویش مو

    اقدامات درمانی
    *درمانهای موضعی

    درمانهای موضعی مشمول بر داروهایی مانند کرم و ژل میشود که جهت برطرف آکنه مستقیماً روی پوست استعمال میشوند. محصولات مراقبتی موضعی بدون نیاز به نسخه دکتر میتوانند در درمان آکنه های خفیف مؤثر باشند. این داروها حاوی بنزوئیل پراکساید، رزورسینول، اسید سالسیلیک یا سولفور هستند. بنزوئیل پراکساید باکتریهایی که چند برابر شده است و با سلولهای پوستی در منافذ پوستی ترکیب شده است اند را از بین میبرد. اسید سالسیلیک سلولهای اضافی پوست را از بین برده و سبیوم و باکتریهای گیرافتاده در داخل منافذ را از بین میبرد. زمانی که منافذ باز هستند محتویات جوشهای چرکی فضای بیشتری جهت بستن منافذ پوستی دارند.

      جوش ها انواع مختلفی دارند؛ بعضی جوش ها چرکین هستند، نوع دیگری از جوش ها سر سیاه هستند، انواعی

    از آنجا که اسید سالسیلیک و بنزوئیل پراکساید به خصوص اگر با هم استفاده شوند ممکن است باعث قرمزی و خشکی پوست شوند، عالی ترین روش درمانی مشمول بر ترکیباتی ملایم و مرطوب کننده هست. ترکیبات تسکین دهنده پوست ممکن است مشمول بر عصاره بابونه و برگ آلوئه باشند. هنگامی که که این ترکیبات مورد استفاده قرار میگیرند، اسید سالسیلیک و بنزوئیل پراکساید، عوامل تسکین دهنده و محتویات دیگر به طور چشمگیری شدت ایجاد آکنه را کم کردن میدهند. محصولات تجویزی مانند کرمهای آنتی بیوتیک یا رتینوئیدی میتوانند در درمان آکنه های خفیف تا میانگین مؤثر واقع شوند. این داروها ممکن است به تنهایی یا به صورت ترکیبی با مواد دیگر تجویز شوند.

    دارو
    در درمان سیستماتیک از داروهای خوراکی جهت درمان آکنه استفاده میشود. آنتی بیوتیکهایی مانند تتراسیکلین، ماینوکسیلین، داکسی سایکلین سا اریترومایسین جهت درمان آکنه های میانگین تا شدید مصرف میشوند تا باکتریها را از بین برده و التهاب را کم کردن دهند. درمانهای سیستماتیک دیگر مشمول بر قرصهای ضدبارداری میشود که میتواند جوشها را در بعضی از خانمها کم کردن دهد. اسپیرونولاکتون یک قرص ضد هورمون اندروژن و ایزوترتیونوئین (با دوز بالای ویتامین A) نیز در درمان جوش التهابی مؤثر هستند. ایزوترتینوئین فقط جهت بعضی از انواع شدید آکنه، آکنه های کیستی یا جهت جوشهای که با روشهای درمانی دیگر اصلاح نیافته اند تجویز میشود. در طول دوره درمان با ایزوترتینوئین باید به طور منظم به متخصص پوست مراجعه کنید.

    لایه برداری شیمیایی
    لایه برداری شیمیایی جهت برطرف آکنه ممکن است زمانی مناسب باشد که داروها و محصولات پوستی بدون نیاز به نسخه دکتر و داروهای تجویز مانند آکوتان در کاهش، کنترل یا برطرف جوشهای چرکی مؤثر واقع نشده باشند. در لایه برداری شیمیایی جهت درمان جوش چرکی صورت از اسید گلیکولیک و اسید سالسیلیک جهت برداشتن سلولهای مرده پوست و برطرف انسداد منافذ پوستی استفاده میشود.

    لیزردرمانی
    چندین نوع لیزر درمانی جهت درمان آکنه وجود دارد ولی عموماً به یک یا دو روش عمل میشود:
    در یک روش از لیزر جهت گرم کردن غدد چربی در پوست (بدون تأثیر بر لایه های بیرونی پوست) استفاده شده است و باعث میشود که غدد چربی جمع شده است و چربی کمتری تولید کنند.برخی از انواع آکنه به علت وجود باکتریهایی که به صورت طبیعی روی پوست قرار دارند ایجاد میشوند. زمانی که این باکتریها در فولیکولهای مو گیر میافتند و به آنها اکسیژن نمیرسد باعث ایجاد التهاب میشوند. در دومین روش لیزر درمانی، اکسیژن در منافذ مسدود شده است که باکتریها در آن التهاب ایجاد کرده اند تولید میشود.
    زیاد روشهای لیزر درمانی بدون درد انجام میشوند و ممکن است با ناراحتیهای جزئی همراه باشند. در این موارد قبل از شروع درمان کرمهایی روی پوست مالیده میشود که درد را به حداقل میرساند.

    تخلیه
    بعد از این که سر جوش چرکی با تیغ جراحی شکافته شد، جوشهای چرکی به آسانی با فشار استخراج کننده (استرکتور) آکنه تخلیه میشوند. جوشهای چرکی کوچک به آسانی با ایجاد یک شکاف کوچک و با فشار دست تخلیه میشوند. جهت جلوگیری از به جاماندن اسکار و جای جوش یک شکاف کوچک (حدود ۳ میلیمتر) روی آنها ایجاد میشود.

    پیشگیری از مبتلا شدن به جوشهای التهابی
    مواظبت از پوست میتواند به درمان جوش چرکی خفیف کمک کرده و از ایجاد جوشهای دیگر جلوگیری کند.اولین گام جهت این منظور عوض کردن رژیم غذایی و از بین بردن غذاهایی است که باعث شدت یافتن جوشها میشوند. کم کردن مصرف چربیها، غذاهای چرب و نوشیدنیهای شیرین باید کم کردن یابد. از مصرف شیر و محصولات تولیدشده از شیر جهت مدتی باید پرهیز شود تا مشخص شود که آیا با این کار جوشها اصلاح می یابند یا نه.از آنجا که استرس یکی از دلایل ایجاد جوش است باید تلاش کنید که از قرار گرفتن در موقعیتهای استرس زا دوری کنید.

    روش هایی جهت درمان اساسی جوش و آکنه

    همچنین از لمس کردن پوست صورت یا ترکاندن جوشها خودداری کنید. این کار فقط باعث گسترش عفونت در پوست و شدت یافتن جوشهای چرکی میشود.حداقل دو مرتبه در روز صورت خود را بشورید ولی فقط از صابونها و تمیزکننده های ملایم استفاده کنید. پوست صورت را جهت برطرف جوشهای التهابی نخراشید. با این کار فقط پوست جنبش شده است و جوشهای چرکی روی صورت زیاد کردن مییابند. از مرطوب کننده ها، لوسیون­ها، پاک کننده ها و کرمهای بدون روغن که حاوی اسید سالسیلیک و بنزوئیل پراکساید هستند استفاده کنید.

    منبع : دکتر انلاین

    واژه های کلیدی: درمان جوش چرکی | اقدامات درمانی | بیماری پوستی | لیزر درمانی | جوشهای چرکی | درمان آکنه | درمان جوش | استفاده | همراه | درمانی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • چاپ کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری