آسمان برای گرفتن ماه تله نمی گذارد، آزادی خود ماه است كه او را پایبند می كند.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » برنزه کردن هم جرم شد!

    برنزه کردن هم جرم شد!

    یک مسئول شرکت غذا و دارو می‌گوید: «دستگاه‌های سولاریوم فاقد هرگونه مجوز جهت تولید، ورود و ترخیص بوده و تامین، نگهداشت، عرضه، مصرف و کاربری این اقلام جرم است.

    برنزه کردن هم جرم شد!

    یک مسئول شرکت غذا و دارو می‌گوید: «دستگاه‌های سولاریوم فاقد هرگونه مجوز جهت تولید، ورود و ترخیص بوده و تامین، نگهداشت، عرضه، مصرف و کاربری این اقلام جرم است.

    جراحی‌های قشنگی و پلاستیک در صدر تخلفات پزشکی

    سولاریوم و بعضی از عمل‌های قشنگی در سال‌‌های اخیر با حاشیه‌های زیادی رو به‌رو بوده هست. از آنجا که عنوان می‌شود گرایش به عمل‌های قشنگی در کشور عزیزمان ایران به نسبت بسیاری از کشور‌ها بالاست، تعداد زیادی از پزشکان که گاه تخصص مورد نیاز را در زمینه عمل‌های جراحی قشنگی ندارند، وارد این حوزه شده‌اند. انجام عمل‌های جراحی قشنگی در مطب‌ها و حتی بعضی آرایشگاه‌ها باعث زیاد کردن شکایات در این زمینه شده، چنان‌که عنوان می‌شود زیاد شکایات پزشکی مربوط به عمل‌های جراحی قشنگی هست. بعضی از عمل‌ها به‌طور کلی ممنوع است و انجام بعضی دیگر در بیمارستان‌ها و در شرایط خاص مجوز دارند.

    عبارات مهم : جراح پلاستیک – عمل جراحی
    سالانه ۲۵ تا ۳۰‌هزار جراحی قشنگی بینی در کشور ما انجام می‌شود و بعد از آن جراحی پلک و صورت، لیپوساکشن سینه و شکم رواج زیادی دارد. در حال حاضر تنها ۲۵۰ جراح پلاستیک در کشور وجود دارد که بیش از صد نفر آنها در پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند و مابقی در مرکز استان‌ها ساکنند. از هر ۱۰ بیماری که به متخصصان جراحی پلاستیک و قشنگی مراجعه می‌کنند، حدود چهار تا پنج نفرشان در گذشته عمل قشنگی انجام داده‌اند، ولی از نتیجه کار راضی نبوده‌اند، لیکن به افرادی مراجعه کرده‌اند که تخصص این کار را نداشته‌اند. امروزه در کشور جراحی‌های قشنگی و پلاستیک در صدر تخلفات پزشکی هست. بر اساس قانون مجازات و آیین‌ نامه نظام پزشکی، دادگاه نظام پزشکی به جرایم و تخلفات آنها پیگیری می‌کند. این در حالی است که چندی پیش عضو شورای عالی نظام پزشکی از ازدیاد شکایت رشته‌های جراحی و قشنگی به علت ریسک بالای درمان خبر داد. محمدرضا خردمند گفت: رشته‌هایی که با پرسشها ترمیمی، جراحی و قشنگی سر وکار دارند، با شکایت‌های بیشتری مواجه هستند، نه به این علت که از تبحر کمتری برخوردارند، بلکه اقدام آنها پرخطرتر و پرریسک‌تر از سایر رشته‌هاست.

    کاربری دستگاه سولاریوم جرم است

    روز گذشته یک مسئول شرکت غذا و دارو گفت: دستگاه‌های سولاریوم فاقد هرگونه مجوز جهت تولید، ورود و ترخیص بوده و تامین، نگهداشت، عرضه، مصرف و کاربری این اقلام جرم هست. جمال تولی با ابراز تاسف از اینکه برنزه کردن به یکی از ملاک‌های قشنگی بین افراد جامعه به خاص بانوان تبدیل شده است هست، اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های سولاریوم یکی از راه‌های برنزه‌کننده بدن است که به رغم قیمت‌های بالا و عوارض جدی مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد. او ادامه داد: استفاده از سولاریوم به علت وارد ساختن مستقیم اشعه ماورای بنفش به بدن و زیاد کردن احتمال مبتلا شدن به سرطان پوست به‌ویژه نوع خطرناک آن معروف به ملانوما حتی جهت یک‌بار هم خطرناک هست. این مسئول شرکت غذا و دارو با تاکید بر اینکه عملا برنزه شدن بی‌عوارض وجود ندارد، عنوان کرد: در بسیاری موارد فعل اول جمله عامیانه «بکش و خوشگلم کن» دیگر ما‌به‌ازای بیرونی یافته و ماهیت چنین اقداماتی به صورت علمی زیر پرسش هست، آیا که ایجاد پیری زودرس، آسیب چشمی جنبش و تاول زدن پوست، کم کردن سطوح کلاژن و زیاد کردن رنگدانه‌سازی پوست به عنوان عوارض برنزه شدن با دستگاه سولاریوم همواره در استفاده‌کنندگان از این دستگاه‌ها مشاهده می‌شود. تولی تصریح کرد: اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی شرکت غذا و دارو، استفاده از دستگاه‌های سولاریوم را ممنوع اعلام کرده هست. در اینجا هم به صراحت اعلام می‌کنیم دستگاه‌های مذکور، فاقد هرگونه مجوز جهت تولید، ورود و ترخیص بوده و تامین، نگهداشت، عرضه، مصرف و کاربری این اقلام جرم و قابل پیگیری هست. به گزارش تسنیم، او با اشاره به اینکه معاونت درمان وزارت بهداشت هم در صورت مشاهده این دستگاه در مراکز درمانی با آن برخورد می‌کند، عنوان کرد: شرکت بهداشت جهانی به علت عوارض تلخ سولاریوم، قوانین مشخص جهت کنترل این پدیده تعیین کرده و به صورت جدی راجع به برنزه کردن پوست هشدار داده است.

    متقاضیان جراحی پلاستیک به کمک روانشناس نیازمندند

    رئیس هیات بدوی شرکت نظام پزشکی راجع به جرایم و اشتباهات پزشکی به «آرمان» می‌گوید: هم اکنون بیش از حد معمول شاهد بروز جرایم و اشتباه در حوزه جراحی قشنگی هستیم، چون بسیاری از افراد در جامعه ما در کار دیگران دخالت می‌کنند. جهت مثال هم اکنون در بعضی آرایشگاه‌ها اعمالی همچون تتو، تزریق بوتاکس و ژل انجام می‌شود. این در حالی است که این گونه کارها فقط باید از سوی دکتر متخصص انجام شود. در بعضی مواقع نیز مشاهده می‌شود که پزشکان با تخصص‌های متفاوت در حوزه جراحی قشنگی و پلاستیک فعالیت می‌کنند.

    ایرج خسرونیا می‌افزاید: پزشکان در صورت میل به به انجام عمل جراحی قشنگی باید قبل از هر اقدام در این حوزه تحت آموزشی قرار گیرند تا بتوانند فعالیت کنند. به گفته او خطای پزشکی را نباید با عوارض پزشکی اشتباه گرفت. در اغلب عمل‌های جراحی عوارض پزشکی به علت عارضه بیماری بروز می‌کند، در این شرایط دکتر تجربه کافی را داراست و بروز عارضه یک امر کاملا عادی هست، ولی با ورود دکتر به شکل تجربی در یک حوزه خاص اشتباهات بزرگی ثبت می‌شود. مدیر جامعه متخصصان داخلی کشور عزیزمان ایران می‌افزاید: در سال‌های اخیر بر تعداد خطای پزشکی و عوارض ناشی از عمل افزوده شده است است.

    خسرونیا تاکید می‌کند: روزبه‌روز به تعداد اشتباهات پزشکی در جامعه افزوده می‌شود و اگر اقدام پزشکان بر اساس آموزش‌ها و تمرین‌ها در دوران دانشجویی یا رزیدنتی باشد، دیگر خطای پزشکی رخ نمی‌دهد. به گفته او نظام پزشکی به این علت تشکیل شد تا بتوان به شکل تخصصی بر فعالیت همکاران نظارت داشته باشد و به این ترتیب افراد ناآگاه از امور پزشکی در این امر دخالت نکنند. این در حالی است که بعضی از پزشکان خواستار مراجعه به دادگاه‌های معمولی جهت پیگیری به جرایم هستند. خسرونیا با بیان اینکه روزبه‌روز بر تعداد شکایت‌ها از پزشکان عمومی، جراحان عمومی، متخصصان داخلی و… افزوده می‌شود، تاکید می‌کند: ‌امید است با برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با کار تجربه افراد زیاد کردن یابد.

    او با بیان اینکه امروزه در کشور ما جراحی بینی و دیگر جراحی‌های صورت زیاد کردن یافته هست، می‌گوید: بسیاری از افراد مراجعه‌کننده جهت عمل‌های جراحی بینی یا گونه به پرسشها معنوی و روانی دچار هستند. اغلب این افراد بر این باورند که چهره‌شان عیب‌های فراوان دارد. بنابراین به پزشکان توصیه می‌شود که قبل از عمل جراحی بیماران را تحت آزمون روانشناسی قرار دهند. او راجع به آمار جرایم پزشکی در زمینه جراحی پزشکی و قشنگی می‌‌افزاید: آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد. هم اکنون ۱۰ تا ۱۵‌درصد شکایت‌ها مربوط به جراحی‌های قشنگی هست. عضو هیات‌مدیره نظام پزشکی پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ راجع به چگونگی انجام شکایت در صورت بروز اشتباه یا قصور پرشکی می‌گوید:‌ افراد باید به دادسرای نظام پزشکی جهت تنظیم شکایت مراجعه کنند، ولی باید افراد قبل از هر تصمیم جهت عمل جراحی قشنگی از روانشناس راجع به انجام این عمل مشاوره بگیرند. درضمن افراد نباید به صرف انتشار آگهی در یک رسانه تحت عنوان عمل‌های قشنگی و تبلیغات آن تحت تاثیر قرار گیرند. خسرونیا می‌افزاید:‌ هم اکنون آگهی‌های فراوانی از سوی روزنامه‌ها، مجلات، ماهواره و… در زمینه جراحی‌های قشنگی درج می‌شود، در این شرایط فرد متقاضی عمل باید با تحقیق فرد با تجربه را گزینش کنند. به گفته او در اغلب موارد افراد بعد از انجام عمل‌های جراحی قشنگی به عمل‌های بعدی نیز گرایش پیدا می‌کنند.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    Seemorgh.com/news
    منبع: روزنامه آرمان

    برنزه کردن هم جرم شد!

    واژه های کلیدی: جراح پلاستیک | عمل جراحی | عوارض جدی | پلاستیک | استفاده | سولاریوم | دستگاه | استفاده | پزشکی | جراحی | پزشکان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون