تنها راه تغییر یافتن یک تصمیم واقعی است.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » علل و راه حل‌های نازک شدن مو/ ریزش موهای زنان

    علل و راه حل‌های نازک شدن مو/ ریزش موهای زنان

    موهای شما چیزهای زیادی درمورد شما بیان می‌کنند. بلند، کوتاه، فرفری، و یا براق، جهت بسیاری از زنان موهایشان بیش از یک

    علل و راه حل‌های نازک شدن مو/ ریزش موهای زنان

    موهای شما چیزهای زیادی درمورد شما بیان می کنند.
    بلند، کوتاه، فرفری، و یا براق، جهت بسیاری از زنان موهایشان بیش از یک بسته نرم از الیاف هست. موهای شما بیان کننده سبک و شخصیت شماست. ولی اگر شما موهای خود را از دست بدهید، می تواند واقعاً شما را بی ارزش کند!

    از دست دادن مو فقط یک خصوصیت مردانه نیست

    این بدان معنی است که زنان بصورت کوتاه مدت یا بلند مدت همانند مردان موهای خود رااز دست می دهند. نازک شدن موها ممکن است در همه قسمت های سر، یا بخش مرکزی اتفاق بیافتد که می تواند وسیع تر و گسترده تر شود. حتی ممکن است شما یک نقطه تاسی در جلو سرتان داشته باشید. موردی که به ندرت در زنان دیده مشود، شروع ریزش مو از جلو سر بطور کلی و پیشرفت آن به آن عقب موهاست.

    علل و راه حل‌های نازک شدن مو/ ریزش موهای زنان

    مو چگونه رشد می کند؟

    پوست سر شما در حدود ۱۰۰۰۰۰ فولیکول مو دارد، که هر یک تناوب زندگی خود را دارد. هر فولیکول یک تار مو تک را تولید می کند که با سرعت نیمی اینچ در هر ماه رشد می کند ومو را جهت ۲ تا ۶ سال نگه می دارد، سپس حدود یک ماه متوقف می شود. هنگامی که تناوب بعد شروع می شود، آن مو از بین می رود. در زیاد مواقع، فولیکول ها یا همان پیاز موهای شما در مرحله رشد هستند.

    ریزش مو تا چه مقدار طبیعی است؟

    روزانه اکثر مردم حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار از موهای خود را از دست می دهند. بعد دلواپس نباشید اگر تعداد کمی از موهای خود را روی برس یا لباس های خود پیدا می کنید. ولی اگر شروع ریزش مو به شکل دسته هایی از تعداد زیاد باشند و یا اگر متوجه نازک تر شدن موها در طول وقت شدید، با دکتر خود مشورت کنید.

    علل ریزش مو چه هستند؟

    هیچ علت خاصی وجود ندارد. عوامل مؤثر بر شرایط بیماری – بیش از ۳۰ مورد – به عنوان عوامل استرس زا و شیوه زندگی مانند آنچه که می خورید می پردازند. ژن های شما نیز نقش مهمی دارند. گاهی اوقات پزشکان نمی توانند علت خاصی جهت ریزش مو بیابند. به عنوان یک نقطه شروع جهت بررسی علل ریزش مو، کارشناسان می گویند شما باید از نظر عدم مبتلا شدن به پرسشها تیروئید و عدم تعادل هورمون های بدنتان آزمون شوید. زمانی که علت ریزش موها مشخص شود اغلب مجدداً رشد می کنند.

    آیا می توانید میزان ریزش مو را اندازه گیری کنید؟

    بله، پزشکان از مقیاس Savin استفاده می کنند. از تراکم موی طبیعی تا تفاوت سر طاس، که نادر هست، می تواند متغیر باشد. این مقیاس کمک می کند تا الگوی سندرم طاسی زنان را تشریح کنند، شرایطی که دکتر شما ممکن است آلوپسی آندروژنیک را تشخیص دهد. شما احتمالاً این را به عنوان الگوی طاسی مردانه می دانید، ولی حدود ۳۰ میلیون زن آمریکایی را نیز مشمول بر می شود. کارشناسان بر این باورند که ژن ها، پیری و تغییرات هورمونی یائسگی نیز نقش مهمی در زیاد کردن ریزش مو دارند. موهای شما می توانند در همه قسمت های سر نازک شوند، با بیشترین احتمال در مرکز پوست سر رخ می دهد.

    موهای شما چیزهای زیادی درمورد شما بیان می‌کنند. بلند، کوتاه، فرفری، و یا براق، جهت بسیاری از زنان موهایشان بیش از یک

    ریزش ناگهانی مو: پرسشها تیروئیدی

    این غدد پروانه ای شکل در جلوی گردن شما با ترشح مواد شیمیایی (هورمون) می تواند فعالیت های بدن شما را به مدت طولانی حفظ کند. اگر هورمون تیروئید بیش از حد یا خیلی کم باشد، تناوب رشد موی شما تحت تاثی قرار گرفته و آسیب می بیند. ولی فولکیل های نازک به ندرت تنها نشانه ای از مسئله تیروئید هستند. شما با از دست دادن یا زیاد کردن وزن ناگهانی، حساسیت به سرما یا گرما، یا تغییرات ضربان قلب خود زیاد می توانید به مسئله تیروئید مشکوک باشید.

    ریزش مو: PCOS

    اگر شما مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) باشید، هورمون های بدن شما هر لحظه نامنظم هست. بدن شما هورمونهای مردانه یا آندروژن را زیاد از آنچه که باید باشد ترشح می کند. این امر می تواند باعث رشد موهای زائد و ضخیم روی صورت و بدن شما بشود، در حالی که موهای سرتان به شدت نازک هست. این اختلال همچنین می تواند منجر به پرسشها تخمک گذاری، آکنه و زیاد کردن وزن شود. ولی گاهی اوقات نازک شدن مو تنها علائم واضح این سندرم است.

    ریزش ناگهانی مو: Alopecia Areata (ریزش سکه ای مو)

    آلوپسی آئرتا باعث می شود که مو در تکه های بزرگ بریزد. علت این نوع ریزش سیستم ایمنی بدن شما است که به اشتباه به فولیکول های موی سالم را حمله می کند. در زیاد موارد آسیب دائمی نیست. فولیکول های از دست رفته باید طی ۶ ماه تا یک سال دوباره رشد کنند، بعضی افراد همه موهای روی پوست و بدن خود را از دست می دهند، ولی این مورد نادر است.

    ریزش مو: کرم گوسفند

    هنگامی که عفونت قارچی پوست سر شما را درگیر کند این نوع ریزش مو اتفاق خواهد افتاد، که یک الگوی ریزش مو مجزا – خارش داربه همراه تکه های طاس دور سر مشاهده می شود. آن ها ممکن است به صورت بیضوی و قرمز نیز دیده شوند. به وسیله داروهای ضد قارچی که زشک شما تجویز می کند درمان خواهید شد. گسترش این بیماری از طریق ارتباط مستقیم به آسانی اتفاق می افتد، بنابراین اعضای خانواده خود را نیز جهت علائم ذکر شده است بررسی کنید.

    ریزش ناخودآگاه مو: زایمان

    ممکن است متوجه شوید که موهایتان در دوران بارداری بهتر است و حجم بیشتری دارد. این امر به علت بالا رفتن سطح هورمون ها است که باعث می شود کمتر موهای خود را کمتر از دست بدهید. ولی بعد از تولد نوزاد، همه چیز به حالت عادی باز می گردد و ریزش مو به سرعت شروع می شود. ممکن است یک باره موهای زیادی از دست بدهید. این اتفاق می تواند تا ۲ سال طول بکشد تا فولیکول های شما به حالت عادی باز گردد.

    ریزش ناگهانی مو: قرص

    قرص های هورمونی که تخمک گذاری را متوقف می کنند می توانند موهای شما را نازک کنند. اگر سابقه خانوادگی ریزش مو داشته باشید، احتمال نازک شدن موهای شما زیاد است و با خوردن قرص فولیکول موهای شما جهت نازک شدن و ریزش زیاد جنبش می شود. سایر داروهای مرتبط با ریزش مو مشمول بر رقیق کننده های خون و داروهایی هستند که فشار خون بالا، بیماری قلبی، آرتریت و افسردگی را درمان می کنند.

    علل و راه حل‌های نازک شدن مو/ ریزش موهای زنان

    عبارات مهم : درمان ریزش مو – مرطوب کننده
    ریزش مو: رژیم های شدید کم کردن وزن

    ممکن است شما با رژیم غذایی بسیار شدید بیش از وزن کم کنید، بویژه اگر شما ۱۵ پوند یا بیشتراز این مقدار را یکباره و در مدت کوتاهی از دست بدهید این امکان وجود دارد که تعدادی از موهای خود را نیز چند ماه در راه از دست بدهید. بیش از حد دلواپس نباشید – هنگامی که به یک رژیم غذایی سالم و متعادل برگردید موهای شما نیز بر خواهند گشت. در صورت دریافت بیش از حد ویتامین A یا پروتئین کم و نا کافی، بعضی از فولیکول های شما مستعد نازک شدن و ریزش خواهند شد.

    ریزش مو بر اثر بافت با بستن بسیار تنگ و تحت کشش

    این اصلاً افسانه یا اسطوره یا بهتر بگوییم، دروغ نیست که استفاده زیاد از کرم های گیاهی یا بافت های دندانه مانند و محکم و سفت می تواند پوست سر شما را جنبش کند و باعث ریزش مو شود. این نوع بستن مو همانند استفاده از غلطک های محکم است که باعث آسیب جدی به فولیکول های مو می شود. موهایتان را آزاد بگذارید و خیلی معمولی و بدون فشار یا کشش زیاد ببندید تا به طور طبیعی رشد کنند. آگاه باشید که استفاده طولانی مدت از این سبک ها ممکن است به پوست شما را آسیب برساند و منجر به ریزش موی دائمی شود.

    عامل دیگر ریزش ناگهانی مو: درمان سرطان

    شیمی درمانی و پرتودرمانی، دو مورد از درمان های مرسوم جهت بیماری سرطان هستند که می توانند بر روی موهای شما تأثیر بگذارند. در تلاش جهت از بین بردن سلول های سرطانی، هر دو درمان ذکر شده است می توانند به فولیکول های مو آسیب برسانند و باعث ریزش مو شوند. ولی این آسیب تقریباً هر لحظه کوتاه مدت است و هنگامی که درمان به آخر برسد، مو به طور معمول رشد خواهد کرد.

    ریزش مو: استرس شدید

    استرس فیزیکی و عاطفی در سطح بالا می تواند باعث ریختن ناگهانی مقدار زیادی از موهای شما شود.
    مثال ها عبارتند از:
    بیماری جدی یا جراحی عمده
    تروما که همان خونریزی شدید است
    ناراحتی شدید عاطفی
    این روند ممکن است ۶ تا ۸ ماه طول بکشد.

    موهای شما چیزهای زیادی درمورد شما بیان می‌کنند. بلند، کوتاه، فرفری، و یا براق، جهت بسیاری از زنان موهایشان بیش از یک

    درمان ریزش مو به وسیله ترکیبات دارویی

    Minoxidil (Rogaine) به وسیله FDA جهت الگوی ریزش مو خانمانه تأیید شده است هست. این دارو می تواند ریزش مو را در اکثر زنان آهسته یا متوقف کند و ممکن است به رشد مو کمک کند. ولی هنگامی که از آن استفاده نکنید، مزایای آن پایدار نیست و از بین می رود. داروهای کورتیکواستروئیدی می توانند جهت زنان مبتلا به آلوپسی آرئاتا استفاده شود. اگر علت ریزش مو یک مسئله پزشکی مهم یا تغذیه نامناسب باشد، فولیکول های موهای شما باید زمانی که همه چیز تحت کنترل است و مسئله برطرف شده، دوباره و به شکل طبیعی رشد کنند.

    درمان ریزش مو بوسیله لیزر

    دستگاه هایی که نور لیزر کم انرژی تولید می کنند ممکن است بتوانند به رشد موهای تازه کمک کنند. آن ها در بعضی از کلینیک ها و جهت استفاده در منزل نیز در دسترس هستند. مطالعات در چند مورد مؤثر بودن این روش جهت مردان و زنان تأیید را تأیید کرده هست. ولی ممکن است دستیابی به نتیجه های خوب و مورد پسند شما ۲-۴ ماه به وقت نیاز داشته باشد. به خاطر داشته باشد که شرکت FDA جهت ارزیابی کاربرد دقیق و مؤثر این نوع دستگاه ها مانند داروها نیاز به انجام آزمایش های متفاوت ندارد. ایمنی و اثرات طولانی مدت این روش آشنا شده است نیست.

    پیوند مو در زنان

    این روش مشمول بر پیوند و انتقال مو از قسمت های پوست سر که فولیکول موها کامل و مناسب است به قسمت های نازک شده است هست. مسئله این روش آن است که طاسی و التهاب با الگوی خانمانه باعث ایجاد موهای نازک در کل پوست سرو اکثر مناطق خوب جهت انتقال و پیوند می شود، بنابراین ممکن است بخش های اهدا کننده خوب نیز نازک شده است و از دست بروند و محدود شوند، بعد بهتر است اگر ریزش مو از الگوی طاسی مردانه طبعیت می کند این روش درمان انجام شود.

    محصولات و دستگاه های کم کردن دهنده ریزش مو

    با یک جستجوی سریع اینترنتی، با ده ها نوع از محصولاتی که جهت جلوگیری از ریزش مو یا رشد مجدد مو طراحی شده است اند آشنا خواهید شد. متاسفانه، هیچ راهی جهت دانستن اینکه آیا قبل و بعد از گرفتن تصویر های تبلیغاتی، تغییری در آن ایجاد شده است یا خیر، وجود ندارد. بنابراین جهت اینکه بدانید یک درمان قطعی جهت ریزش مو پیدا کرده اید و واقعاً به درستی عمل می کند، باید آنها را به چند روش بررسی کنید:
    متخصص پوست
    بخش دستگاه های پزشکی FDA
    کمیسیون تجارت فدرال (FTC)
    سبک مناسب آرایش مو جهت موهای نازک
    از آرایشگر خود بپرسید، او ممکن است یک مدل موی کوتاه مناسب، یک روش مدل دادن به مو و شاید با ایجاد یک موج ملایم در موهای شما بتواند ظاهر بهتری جهت موهایتان درست کند. یک محصول طراحی شده است مثل انواع ژل یا کرم مو جهت موهای نازک و جهت پنهان کردن لکه های موهای ریخته نیز جهت کم کردن حساسیت شما به ظاهرتان مؤثر است.

    علل و راه حل‌های نازک شدن مو/ ریزش موهای زنان

    آن را به قسمت ریشه بمالید و سپس به آرامی خشک کنید، این محصولات جهت حجیم کردن موهای شما به خوبی انجام وظیفه می کنند. اگرقبلا از خشک کن جهت خشک کردن موهای خود استفاده می کردید حالا به موهایتان اجازه دهید در هوا و بدون هیچ وسیله ای خشک شوند. لوازم آرایشی و بهداشتی مخصوصی وجود دارند که می توانند قسمت هایی از پوست را که در معرض دید است به خوبی بپوشانند. در مورد استفاده ازکرم کراتین مو فکر کنید، آن ها را روی موهای خود اسپری کنید و بگذارید خشک شود، این محصولات با ایجاد الکتریسیته استاتیک باعث می شوند که موها ضخیم تر شوند.

    چگونگی برخورد ریزش موی وسیع و جدی

    این می تواند یک چالش باشد، اگر مناطق نازک شده است مو بسیار گسترش یافته و به آسانی در معرض دید قرار می گیرند، در نظر گرفتن بافت، کلاه گیس، یک روسری، یا یک کلاه می تواند روش مناسبی باشد. کلاه گیس های با کیفیت بسیار راحت تر از قبل در دسترس می باشند و به ندرت روزهای بدی را با آن خواهید داشت. اگر ریزش مو بر روی شغل یا زندگی اجتماعی شما تأثیر می گذارد یا باعث می شود نخواهید منزل را ترک کنید، با مشاور صحبت کنید.

    بهترین نوع آرایش جهت موهای نازک

    بهترین روش جهت موهای ظریف حالت فوق العاده فرفری هست، که حداقل تا حدی حالت بگیرد و آن حالت حفظ شود. همه آنچه شما نیاز دارید، مرطوب کننده است تا موهای خود را سبک کنید. به مقدار مناسب از ترکیبات مرطوب کننده مو را از ریشه ها تا انتها بمالید، زمانی که مو هنوز رطوبت دارد آنها را تکان دهید، پخش کنید، از شانه های دندانه بزرگ استفاده کنید تا از طریق آن موهایتان تهویه مناسب داشته باشند و بهتر از هم باز شوند، حالا اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شود، در این حالت از لمس موهای حالت گرفته خود لذت می برید.

    واژه های کلیدی: درمان ریزش مو | مرطوب کننده | شیمی درمانی | درمان سرطان | موهای زائد | هورمون ها | استفاده | درمان ان | دستگاه | بیماری | هورمون

    علل و راه حل‌های نازک شدن مو/ ریزش موهای زنان

    علل و راه حل‌های نازک شدن مو/ ریزش موهای زنان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • افست کتاب لاتین