هرچه اکنون هستیم محصول افکاری است که سابقاً داشته ایم و حالا داریم.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » سبک زندگی » شیوه بعد انداز کردن جهت دوران بازنشستگی

    شیوه بعد انداز کردن جهت دوران بازنشستگی

    حقوق بازنشستگی | بازنشستگی | بازنشسته | ۵۰ سالگی | اندازی | اقتصادی | زندگی | میلیون

    شیوه بعد انداز کردن جهت دوران بازنشستگی

    شیوه بعد انداز کردن جهت دوران بازنشستگی

    عبارات مهم : حقوق بازنشستگی – بازنشستگی

    وضعیت صندوق های بازنشستگی در کشور عزیزمان ایران تعریفی ندارد. شرایط اقتصادی نیز به گونه ای است که بسیاری از افراد بالای ۵۰ سال را دلواپس اوضاع بازنشستگی و درآمد خود کرده است.

    همه این عوامل دست به دست یکدیگر داده اند تا مسئله ای با عنوان برنامه ریزی اقتصادی جهت سنین بازنشستگی اهمیت زیادی پیدا کند. اتفاقی که شاید کمتر کسی به آن فکر کردند ولی با توجه به بی ثباتی اقتصاد و غیرقابل آینده نگری بودن بازارها، امری حیاتی به نظر می رسد.

    شیوه بعد انداز کردن جهت دوران بازنشستگی

    برای این که در جریان روش های برنامه ریزی و قانون های اقتصادی در سن بازنشستگی قرار بگیرید ما دو دوران قبل از بازنشستگی یعنی ۵۰ تا ۶۰ و دوران بعد از بازنشستگی یعنی ۶۰ تا ۷۰ سال را محاسبه کرده ایم و جهت هر کدام از آنها پیشنهاد اقتصادی و برنامه ریزی خاصی جهت شما در نظر گرفته ایم. از روش های بعد انداز گرفته تا روش های محاسبه سرمایه مورد نیاز جهت بازنشستگی و البته راه های زیاد کردن این سرمایه ضروری. اگر هنوز فکری به حال وقت بازنشستگی خود نکرده اید بهتر است کمی زیاد با ریزه کاری های آن آشنا شوید تا بتوانید این دوران شیرین را بدون دردسر و استرس طی کنید.

    روش های بعد انداز کردن

    حقوق بازنشستگی | بازنشستگی | بازنشسته | ۵۰ سالگی | اندازی | اقتصادی | زندگی | میلیون

    ۵۰ تا ۶۰ سالگی، کار و بعد انداز

    به صورت میانگین سن بازنشستگی در دنیا حدود ۶۴٫۲ جهت مردان و ۶۴ جهت زنان تخمین زده شده است هست. البته این در کشور عزیزمان ایران خیلی مصداقی ندارد. آیا که سن بازنشستگی ایرانی ها به خاطر قوانین قبلی تقریبا حدود ۵۵ سال هست. ولی با توجه به قوانین جدید، این سن به محدوده ۶۰ سال رسیده و با توجه به آن نمی توانید زیر این سن بازنشسته شوید. بنابراین باید در سن ۵۰ سالگی فکر بازنشستگی را از سر بیرون کرده و به دنبال بعد اندازی جهت ۶۰ سالگی و بعد از آن باشید. معمولا حدود نصف جمعیت سالمند قبل از بازنشستگی کامل کار را به خاطر بیماری و پرسشها کنار می گذارند. همچنین حدود یک سوم هم به حدی از تمکن مالی می رسند که دیگر برایشان بازنشستگی کامل خیلی مهم نبوده و می توانند به آسانی روی پای خود بایستند. با این حال باید حساب و کتاب کار را رعایت کرد. ولی چگونه؟

    دارایی کافی جهت بازنشستگی دارید؟

    به صورت معمول و براساس استانداردهای جهانی، می گویند شما باید در ۵۰ سالگی معادل ۵٫۲ برابر درآمد سالیانه تان بعد انداز داشته باشید. یعنی فرض کنیم شما اکنون در ۵۰ سالگی ماهی دو میلیون تومان درآمد دارید. یعنی هر سال حدود ۲۴ میلیون پول در می آورید. اگر می خواهید در وقت بازنشستگی فشار زیادی به شما وارد نشود، باید حدود پنج برابر این مبلغ یعنی حدود ۱۲۰ میلیون تومان بعد انداز و یا سرمایه داشته باشید. معمولا در این روش این مسئله را در نظر می گیرند که شما حدود ۸۰ درصد سرمایه خود را به صورت نقد در اختیار نداشته و به صورت منزل و یا سرمایه غیرنقدی دیگری از آن بهره می برید.

    شیوه بعد انداز کردن جهت دوران بازنشستگی

    با چه فرمولی بعد انداز را زیاد کنید

    فرض می کنیم شما قبل از سن ۵۰ سالگی هستید و هنوز به سن سالمندی و یا بازنشستگی نزدیک نشده اید. طبق نظر کارشناسان مالی اگر با توجه به همان عدد ۵٫۲ که گفتیم، بعد انداز کافی ندارید بهتر است در هر سال حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد درآمد خود را بعد انداز کنید. جهت افرادی که وارد ۵۰ سالگی شده است اند این عدد پیشنهادی حدود شش درصد هست. مسلما این عددها موجب می شوند شما کمتر خرج کرده و یا زندگی سخت تری داشته باشید. ولی با توجه به اهمیت دوران بازنشستگی و مشکل آن معمولا کارشناسان پیشنهاد می کنند از طریق جمع و جور کردن زندگی به این اعداد دست پیدا کنید تا بعدا دچار دردسرهای بزرگتری نوشید. به عنوان نمونه پیشنهاد می دهند با توجه به رفته فرزند ها از خانه، منزل خود را فروخته و جای کوچک تری بگیرید یا این که عادات خرید و غذایی خود را عوض کنید تا پول بیشتری در جیب شما بماند.

    حقوق بازنشستگی | بازنشستگی | بازنشسته | ۵۰ سالگی | اندازی | اقتصادی | زندگی | میلیون

    چگونه جهت این کار انگیزه پیدا کنیم

    مطمئنا به هر کسی بگویید از همین حالا ۲۰ درصد درآمد خود را جهت آینده کنار بگذار، به آسانی آن را قبول نمی کند و تلاش می کند زیاد به فکر اوضاع حال حاضر خود باشد تا بازنشستگی. به همین خاطر معمولا کسانی که مشاوره مالی می دهند، جهت افراد یک حساب و کتاب راحت می کنند و تصویری از آینده پیش روی آنها می گذارند که شاید تا به حال متوجه آن نشده بودند. معمولا کارشناسان مالی سن امید به زندگی را گوشزد می کنند. به عنوان نمونه فرض کنید شما در سن ۶۰ سالگی بازنشسته می شود.

    با توجه به سن امید به زندگی حدود ۸۰ تا ۸۳ سال در ایران، شما حدود ۲۰ سال دیگر زنده هستید. به علاوه اگر زوج هستید به احتمال ۴۷ درصد یکی از شما تا ۹۰ سالگی هم عمر خواهد کرد. این یعنی تقریبا ۳۰ سال دیگر پیش روی شماست و باید جهت آن اندوخته ای داشته باشید. این توصیه را هم در نظر بگیرید که هر چند بعضی مخارج شما در این سنین کمتر می شود ولی بحث های درمانی و غیره به تنهایی این کم کردن هزینه ها را جبران کرده و خرج سنگین تری روی دست شما می گذارند.

    شیوه بعد انداز کردن جهت دوران بازنشستگی

    کارشناسان مالی سن امید به زندگی را گوشزد می کنند

    روش خرج کردن شما چگونه می شود؟

    روند خرج کردن سالمندان در سن ۶۰ تا ۹۰ سالگی یک شکل بامزه دارد. کارشناسان مالی به آن می گویند «خنده خرج کرد بازنشسته ها». آیا که نمودار آن شکل یک خنده هست. در ابتدای بازنشستگی با توجه به تفریحات و سفرهای بسیار خرج زیاد هست. بعد از آن بازنشسته ها متوجه می شوند که چگونه پولشان در حال هدررفتن است و به همین خاطر خرج تا حدی کمتر می شود و دوباره در انتهای بازنشستگی به خاطر امراض و غیره، خرج شما بالا می رود.

    این خرج کردها به گونه ای هستند که زیاد افراد در این سن اصلا متوجه گردش مالی خود نشده و به نوعی بی حساب و کتاب تر خرج می کنند. با توجه به این شرایط معمولا دو راه پیش روی شما قرار می گیرد. یا این که به وسیله نرم افزار، سایت و یا هر چیز دیگر خرج کرد خود را کنترل کنید و یا این که قبل از رسیدن به سن ۶۰ سالگی تلاش کنید حدود ۷۰ درصد میزان بعد انداز بازنشستگی (همان ۵٫۲ برابر خود را به عنوان یک پشتیبان مالی داشته باشید.

    ۶۰ تا ۷۰ سال، استراحت در بازنشستگی

    وقتی به بازنشستگی خود نزدیک می شوید، دیگر هنگامی که جهت بعد انداز و غیره نخواهید داشت. به همین خاطر بهتر است از این چند مسئله اساسی که در ادامه می گوییم مطمئن شوید.

    هزینه های پنهان بازنشستگی سریعتر از موعد را در نظر داشته باشید

    بدیهی است که اگر سریعتر از موعد بازنشسته شوید، بعد اندازهایتان باید دوام بیشتری داشته باشند و بتوانند سال های بیشتری کفاف هزینه های شما را بدهند. علاوه بر این، اگر سریعتر از رسیدن به سن کامل بازنشستگی، بازنشسته شوید، حقوق و مزایای بازنشستگی و بیمه شما کم کردن می یابد. حتی در بعضی موارد شاید نتوانید ادعای دریافت مزایای بازنشستگی داشته باشید و ناچار می شوید تمام بعد اندازها خود را جهت امرار معاش خود هزینه کنید؛ بنابراین تا پیش از آن که تصمیم خود را جهت بازنشستگی سریعتر از موعد عملی کنی، این هزینه ها را حتما لحاظ کنید.

    بهتر است با کار کردن بعد انداز خود را زیاد کردن داده و جهت مواقع بحران آماده باشید

    اگر هنوز به ارقام ایده آل خود دست نیافته اید

    شاید جهت بازنشستگی به اندازه کافی پول و بعد انداز داشته باشید تا بتوانید به شیوه دلخواهتان زندگی کنید ولی در پاسخ به این پرسش مشهور که «برای بازنشستگی چقدر بعد انداز کافیست؟» جواب های مختلفی وجود دارد. یکی از روش های مرسوم این است که به اندازه ای بعد انداز کنید تا بتوانید از تمامی منابع درآمدی بازنشستگی خود، به میزان ۸۰ درصد از درآمد قبل از بازنشستگی تان را کسب کنید؛ بنابراین اگر تا موعد بازنشستگی خود صبر کنید، می توانید مطمئن باشید که بخش زیاد این درآمد از حقوق و مزایای بازنشستگی تامین می شود ولی اگر پیش از موعد بازنشسته شوید، زیاد منابع درآمدی شما به بعد اندازهایتان محدود خواهد شد.

    وضعیت مالی را تحت آزمون استرس قرار دهید

    در بسیاری از کشورها از جمله کشور خودمان معمولا اوضاع اقتصادی حالت ثابتی نداشته و سال به سال در حال عوض کردن هست. به همین خاطر بهتر است خود را جهت شرایط سخت نیز آماده کنید. به عنوان نمونه در نظر بگیرید که درآمدتان در این سال ها کمتر خواهدشد و یا باید به خاطر یک بیماری و یا مشکلی پول زیادی خرج کنید. مورد نیاز نیست خیلی هم ماجرا را جهت خود سخت کنید. در همین حد که طی پنج سال با این بعد اندازتان دوام بیاورید کافی هست. ولی اگر می بینید در این اوضاع نمی توانید به زندگی ادامه دهید، بهتر است با کار کردن بعد انداز خود را زیاد کردن داده و جهت مواقع بحران آماده باشید.

    بازنشستگی را عقب بیندازید

    اگر به آن میزان بعد اندازی که باید نرسیده اید ولی هنوز کار کرده و می توانید درآمد کسب کنید، بهتر است دیرتر خود را بازنشسته کنید. در صورت ادامه فعالیت در شغلتان، نه تنها درآمد بیشتری کسب می کنید و کمتر به بعد انداز خود ناخنک می زنید، بلکه باعث می شوید مزایای بازنشستگی شما نیز زیاد کردن یابد. همچنین، هر چقدر بتوانید تعداد سال های سابقه شغلی خود را زیاد کردن دهید، احتمال این که حقوق شما طبق زیاد کردن تورم، رشد کند و در نتیجه با حقوق بالاتری بازنشسته شوی، زیاد کردن پیدا می کند. بنابراین، اگر تا پیش از بازنشستگی به عنوان نمونه ماهانه دو میلیون تومان حقوق داشته باشید، باید در هنگام بازنشستگی حداقل یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق بازنشستگی داشته باشید تا بتوانید هزینه های روزانه خود را تامین کنید؛ به همین علت اگر خیلی سریعتر از موعد بازنشسته شوید، این درآمد کم کردن می یابد؛ بعد تنها کاری که باید بکنید این است که چند سال زیاد سر کار خود باقی بمانید.

    برای خرج کردن فوق برنامه خود یک حد مشخص کنید

    سفر رفتن و تفریح کردن و غیره، بخشی از مزیت های بازنشستگی است و نمی توان بی خیالش شد. ولی جهت خرج کردن در این زمینه، بهتر است از یک قانون جهانی و استاندارد به اسم قانون چهار درصد استفاده کنید. در این قانون شما تنها می توانید در سال اول بازنشستگی حدود چهار درصد بعد انداز خود را خرج کارهای تفریحی و غیره بکنید. در سال های بعد می توانید این میزان را به نسبت یک درصد زیاد کردن دهید. این فرمول جهت این در نظر گرفته شده است است که شما بتوانید جهت ۳۰ سال بعد انداز داشته باشید و راحت تر زندگی کنید.

    منبع : روزنامه هفت صبح – bartarinha.ir

    واژه های کلیدی: حقوق بازنشستگی | بازنشستگی | بازنشسته | ۵۰ سالگی | اندازی | اقتصادی | زندگی | میلیون

    شیوه بعد انداز کردن جهت دوران بازنشستگی

    شیوه بعد انداز کردن جهت دوران بازنشستگی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب خارجی pdf