آدمیانی مانند گل های لاله ، زندگی کوتاه در هستی و نقشی ماندگار در اندیشه ما دارند .
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » واکنش وزارت بهداشت به یک تخلف در بعضی بیمارستان‌ها

    واکنش وزارت بهداشت به یک تخلف در بعضی بیمارستان‌ها

    مدیرکل نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت نسبت به اخباری مبنی بر ارجاع بعضی بیماران به خارج از بیمارستان جهت تهیه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی در حوزه بستری تصویر العمل نشان داد.

    واکنش وزارت بهداشت به یک تخلف در بعضی بیمارستان‌ها

    مدیرکل نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت نسبت به اخباری مبنی بر ارجاع بعضی بیماران به خارج از بیمارستان جهت تهیه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی در حوزه بستری تصویر العمل نشان داد.

    ارجاع بعضی بیماران به خارج از بیمارستان جهت تهیه دارو و تجهیزات پزشکی

    دکتر علیرضا عسگری مدیر کل نظارت بر اعتبار بخشی و امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت، راجع به اخباری مبنی بر فرستادن بیماران در حوزه بستری به خارج از بیمارستان جهت تهیه تجهیزات و ملزومات پزشکی، گفت: با شروع طرح تحول نظام سلامت فرستادن بیمار یا همراهش به خارج از بیمارستان جهت تهیه دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی به خارج از بیمارستان در بیمارستان های دولتی ممنوع شد و آنقدر روی این عنوان حساسیت وجود داشت که حتی اگر تخلفی در این زمینه مشاهده می شد تا پای استعفای مسوول آن مرکز درمانی هم پیش می رفتیم.

    عبارات مهم : وزارت بهداشت – بیمارستان
    وی با بیان اینکه با فراگیر شدن این اقدام در سایر بیمارستان ها اعم از خصوصی، عمومی غیر دولتی و…همچنان با همان شدت بر اجرای آن تاکید می کنیم، افزود: البته اخیرا هوا ایجاد شده است بود و این شائبه پیش می آمد که از آنجایی که پرداخت های شرکت های بیمه گر به موقع انجام نمی شود و متعاقب آن مراکز درمانی هم به شرکت های تجهیزاتی و دارویی بدهی دارند و دچار مسئله می شوند، بعضی می توانند از این فضای گل آلود استفاده کرده و اجازه دارند که بیماران را جهت تهیه تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیازشان به خارج از بیمارستان بفرستند. این درحالیست که این کار تخلف است و این عنوان همچنان مورد تاکید جدی وزارت بهداشت، شخص وزیر بهداشت و سیستم درمان کشور است و به هیچ وجه نباید بیمار در حوزه بستری جهت تهیه ملزومات و داروهای مورد نیازش به خارج از بیمارستان ارجاع شود.

    عسگری با بیان اینکه به صورت پراکنده گزارش هایی از انجام این تخلف به وسیله بعضی مراکز درمانی بویژه در کلان شهرهای کشور داشته ایم، تاکید کرد: البته واقعا این تخلفات محدود و به صورت پراکنده بوده هست. هنگامی که هم به ماجرا ورود می کردیم، استدلال ارزش بحث تاخیر بیمه ها، پرسشها مالی مرکز درمانی و امکان در اختیار قرار ندادن تجهیزات و داروی مورد نیاز به وسیله شرکت های تجهیزاتی و دارویی بود. در برخورد با این عنوان ورود کرده و در همان مراکز هم از روسای دانشگاه های علوم پزشکی مربوطه خواستیم تا اقدام کنند و مساله حل شد.

    مدیرکل نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بارها اعلام کرده ایم که سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت آماده دریافت شکایات مردمی هست، گفت: مردم هر جا که جهت تهیه دارو و ملزومات پزشکی مورد نیازشان به خارج از بیمارستان هدایت شدند، حتما به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا به صورت آنلاین مساله را پیگیری کنیم. البته اینطور نیست که سامانه ۱۹۰ فقط شکایات مدت دار را مشمول بر شود، بلکه همان لحظه هم اگر بیمار به مشکلی بر بخورد و به کمک نیاز داشته باشد، مجموعه وزرت بهداشت در ۱۹۰ به صورت آنلاین و آنی مساله را پیگیری می کنند.

    کمک آنی سامانه ۱۹۰

    بارها اتفاق افتاده که بیماری در یک مرکز درمانی مسئله پیدا کرده و با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و به او کمک شده است هست. بنابراین سامانه ۱۹۰ به دو صورت عمل می کند؛ اول اگر فرد از نحوه ارائه خدمتش ناراضی بوده هست، می تواند شکایتش را در سامانه ۱۹۰ مطرح کرده و کارش پیگیری می شود. در عین حال اگر بیماری در حین دریافت خدمت دچار مسئله شد و نیاز به کمک داشت، می تواند با این سامانه تماس بگیرد و کارشناسان ما به او کمک می کنند. البته این عنوان به این معنا نیست که هر لحظه نگرش بیمار درست هست، گاهی بیمار برداشت نادرستی داشته که با توضیحاتی که از سوی کارشناسان ما به او داده می شود، بیمار قانع می شود.

    واکنش وزارت بهداشت به یک تخلف در بعضی بیمارستان‌ها

    پرداخت بیمه ها منظم شود

    عسگری راجع به چالش تاخیرهای بیمه ای نیز گفت: با مشورت های انجام شده، مجددا از شرکت های بیمه گر جهت بازپرداخت مطالبات تضمین گرفته شده است است و اکنون هر دو بیمه مهم کشور یعنی بیمه سلامت کشور عزیزمان ایران و شرکت تامین اجتماعی مقید شده است اند که پرداخت های بیمارستانی را به صورت منظم از سر گیرند. البته منابع دیگر مانند یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و… هم که جهت وزارت بهداشت آینده نگری شده، باید محقق شوند. همت همه وزارت بهداشت از صدر تا ذیل تحقق همین منابع هست؛ چراکه این منابع تنها ضامن پرداخت به بیمارستان ها هستند.

    با شروع طرح تحول نظام سلامت پرداخت از جیب مردم به شدت محدود شد و در حال حاضر فرانشیز پرداختی مردم بین پنج تا ۱۰ درصد هست. بنابراین عملا منبع نقدینگی دیگری جهت بیمارستان ها وجود ندارد و باید از همین راه هایی که اعلام کردم، منابع مان تامین شود.

    هرچند گاهی اوقات نوساناتی در تامین تجهیزات پزشکی و دارو داشته ایم، ولی خوشبختانه با مشورت هایی که انجام شده، این پرسشها به سرعت حل شده است اند. از طرفی رسانه ها هم باید کمک کنند تا تعهدات بیمه ها و دولت نسبت به وزارت بهداشت تحقق یابد. در غیر این صورت چه توقعی می توان داشت. به هر حال تاکنون همه تلاش مان این بوده که خدشه ای به خدمات وارد نشود و از این به بعد هم تلاش مان را در این راستا انجام می دهیم. پیش نیاز این عنوان هم این است که تعهدات ارزش را عملی کنند. به هر حال شرکت های دارویی و تجهیزاتی، بنگاه های اقتصادی هستند. مگر این بنگاه ها تا چه حد می توانند کالاهایشان را به صورت نسیه در اختیار ما قرار دهند. خوشبختانه خبرهایی حاکی از این است که پرداخت ها منظم خواهد شد و نگرانی ها به حداقل می رسد.

    نحوه برخورد با متخلفانی که بیمار را به خارج از بیمارستان ارجاع می دهند

    وی راجع به نحوه برخورد با مراکز درمانی متخلفی که بیماران را در حوزه بستری جهت تهیه ملزومات پزشکی و دارو به خارج از بیمارستان می فرستند، گفت: در صورت مشاهده این تخلفات در وهله اول جلوی تخلف را می گیریم و بلافاصله بعد از اینکه از تخلف آگاه شویم، با ورود نظارتی که از طریق دانشگاه های علوم پزشکی داریم، از ادامه تخلف جلوگیری و آن را اصلاح می کنیم. حتی تا پای تعویض مدیر خاطی هم پیش می رویم و اگر هم بیمار پرداختی در این زمینه داشته باشد، به او عودت داده می شود.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

    واژه های کلیدی: وزارت بهداشت | بیمارستان | بیمارستان | بیماری | بهداشت | تجهیزات | پزشکی | منابع | درمانی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری