کسی را که به تو شنا یاد داد، غرق مکن.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » واردات قرار داده هاى دامى با دلار ٣٧٠٠ انجام شده است است ، گرانى گوشت و م

    واردات قرار داده هاى دامى با دلار ٣٧٠٠ انجام شده است است ، گرانى گوشت و م

    انحصار در واردات قرار داده های دامی زیاد کردن چشمگیر قیمت گوشت،مرغ،تخم مرغ و در نهایت کم کردن قدرت خرید خانوار در بازار را به همراه داشته است‌.

    واردات قرار داده هاى دامى با دلار ٣٧٠٠ انجام شده است است ، گرانى گوشت و م

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، چند ماهی است که انحصار واردات نهاده‌های دامی با تصویر العمل متعدد نمایندگان مجلس رو به روست آیا که واردات این محصول به وسیله دو نفر نه تنها زمینه را جهت وقوع بعضی فسادها و رانت‌ها فراهم کرده بلکه بعلت زیاد کردن قیمت گوشت، مرغ و تخم مرغ در بازار موجب کم کردن قدرت خرید خانوار نیز شده است است.


    بیشتر بخوانید: کنجاله سویا ۷۰ درصد گران شد/ همچنان واردات سویا و ذرت در انحصار ۲ نفر!


    بسیاری از مسئولان بر این باورند که قیمت کنونی نهاده‌های دامی بر مبنای ارز مبادله‌ای هست، بنابراین از وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر انتظار می‌رود هر چه سریعتر گزارشی از میزان ارز اختصاص یافته و قیمت نهاده‌های موجود در بازار به کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ارائه دهد تا متخلفان به مراجع قضایی معرفی شوند البته نا گفته نماند که در سایه غفلت مسئولان ذی ربط بعضی افراد با در دست گرفتن بازار و گران فروشی، سودهای هنگفتی را به جیب زده اند و این امر منجر به رشد غیر طبیعی نهاده‌های دام و طیور از ابتدای سال در بازار شده است است.

    واردات قرار داده هاى دامى با دلار ٣٧٠٠ انجام شده است است ، گرانى گوشت و م

    گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، در ابتدای تیر ماه به بررسی عنوان واردات نهاده‌های دامی به وسیله دو نفر پرداخت و اکنون در جهت اطلاع رسانی به مردم به سراغ مسئولان ذی ربط رفته ایم تا از آخرین اوضاع مقابله با واردات سودجویانه و منفعت گرایانه این افراد با خبر شویم.

    تمام نهاده‌های دامی در انحصار دونفر با ارز ۳ هزار و ۷۰۰ تومان وارد شده است است

    عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، با انتقاد از انحصار صورت گرفته در واردات نهاده‌های دامی،‌ اظهار کرد: نوسان قیمت ارز از ابتدای فروردین ماه بهانه‌ای شد تا واردکنندگان قیمت نهاده‌های دامی را به طور چشم گیری زیاد کردن دهند.

    وی افزود: اگرچه وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌کند که واردات نهاده‌ها با ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی صورت می‌گیرد ولی آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که تاکنون تمامی نهاده‌های دامی همانند سال گذشته با ارز ۳ هزار و ۷۰۰ تومان وارد شده است هست. با این وجود قیمت نهاده‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل در بازار نباید تفاوتی داشته باشد.

    به گفته پاپی زاده نوسان قیمت ارز و عدم نظارت در سطح بازار بهانه‌ای شد تا قیمت نهاده‌های دامی دستخوش عوض کردن و تحولاتی قرار گیرد که این امر به زیان تولیدکننده و مصرف‌کننده تمام می‌شود.

    انحصار در واردات قرار داده های دامی زیاد کردن چشمگیر قیمت گوشت،مرغ،تخم مرغ و در نهایت کم کردن قدرت خرید خانوار در بازار را به همراه داشته است‌.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه واردات نهاده‌های دامی انحصارا به وسیله دو نفر انجام می‌شود، بیان کرد: با وجود آنکه وزارت صنعت ، معدن و تجارت؛ واردات نهاده‌های دامی به وسیله افراد انگشت شمار را تأیید کرده هست، ولی وزیر جهاد کشاورزی پاسخ قانع کننده‌ای در این زمینه نداده است در حالی که بر اساس قانون، تمرکز واردات و صادرات انواع محصولات کشاورزی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

    وی ادامه داد:‌ با توجه به آنکه واردات نهاده‌های دامی به وسیله افراد معدود و خاص صورت می‌گیرد، به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده‌ایم به جای ثبت سفارش کالا،ایجاد انحصار و کنترل قیمت بازار به وسیله افراد خاص،‌ با فعال کردن تشکل‌های بخش کشاورزی و واردات نهاده‌ها به وسیله اعضای این تشکل‌ها به عنوان انحصار واردات به نهاده‌های دامی خاتمه دهد.

    به گفته وی براساس پیگیری‌های صورت گرفته قرار است ،وزیر جهاد کشاورزی گزارشی جامع از میزان ارز اختصاص یافته به واردات انواع نهاده‌های دامی و قیمت‌های موجود در بازار به کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ارائه دهد تا بر اساس آن تصمیم گیری‌های مورد نیاز اتخاذ شده است و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شوند.

    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامس در آخر راجع به تأثیر انحصار در واردات نهاده‌های دامی بر قیمت محصولات پروتئینی، تصریح کرد: ایجاد انحصار در واردات نهاده‌های دامی زیاد کردن هزینه‌های تولید و نوسان شدید قیمت گوشت، مرغ، تخم مرغ را به همراه داشته است به طوری که مصرف آن در سبد خانوار کم کردن یافته است ، با ادامه این روند، تولید کنندگان زیادی از تناوب تولید خارج می‌شوند.


    بیشتر بخوانید: تخلفاتی در واردات محصولات کشاورزی/ آیا قرار داده های دامی ارز دولتی گرفتند ولی گوشت گران شد؟


    قیمت نهاده‌های دامی بر مبنای ارز مبادله‌ای نیست

    علیرضا عزیزالهی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور عزیزمان ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، با انتقاد از عنوان اینکه قیمت نهاده‌های دامی بر مبنای ارز مبادله‌ای نیست، اظهار کرد: در ابتدای سال قیمت نهاده‌های دامی زیاد کردن چشم گیری داشته و این عنوان بر قیمت تمام شده است تولید تأثیر گذار بوده است.

    واردات قرار داده هاى دامى با دلار ٣٧٠٠ انجام شده است است ، گرانى گوشت و م

    وی افزود: علی‌رغم اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به واردات نهاده‌های دامی ولی قیمت‌های موجود در بازار بر مبنای این امر نیست به همین خاطر انتظار می‌رود مسئولان ذی ربط با اعمال نظارت‌های زیاد از سودجویی افراد متخلف جلوگیری کنند.

    عزیزالهی با اشاره به دلایل زیاد کردن قیمت گوشت قرمز و مرغ در روزهای اخیر، گفت:‌ نامتوازنی عرضه و تقاضا و زیاد کردن هزینه‌های تولید موجب شده است است تا قیمت گوشت قرمز و مرغ با نوسانات چشم گیری در بازار رو به رو شوند و تا زمانی که عرضه و تقاضا با یکدیگر بالانس نشوند دلیلی بر کم کردن قیمت وجود نخواهد داشت.

    این مقام مسئول از زیاد کردن ۷۰ تا ۸۰ درصدی قیمت اقلام علوفه‌ای در بازار خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون قیمت اقلام علوفه‌ای همچون یونجه، سبوس و کاه ۷۰ تا ۸۰ درصد، ذرت ۲۲، جو ۲۸ و کنجاله سویا ۳۰ درصد در بازار زیاد کردن داشته هست. این عنوان قیمت تمام شده است شیر، تخم مرغ،‌ گوشت قرمز و مرغ را تحت تأثیر خود قرار داده است.

    وی قیمت شیر در بازار را با وجود قیمت کنونی نهاده‌های دامی و هزینه نیروی انسانی منطقی دانست و گفت: البته قیمت گوشت قرمز تا حدودی غیرمنطقی است آیا که بخشی از نیاز کشور از طریق واردات تأمین می‌شود. تأخیر در واردات و کم کردن عرضه نسبت به واردات علت مهم این زیاد کردن غیر منطقی قیمت در بازار به شمار می‌رود.

    انحصار در واردات قرار داده های دامی زیاد کردن چشمگیر قیمت گوشت،مرغ،تخم مرغ و در نهایت کم کردن قدرت خرید خانوار در بازار را به همراه داشته است‌.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا عنوان انحصار در واردات نهاده‌های دامی را تأیید می‌کنید، بیان کرد: بنده اظهار نظری راجع به این عنوان نمی‌کنم آیا که واردکنندگان بر اساس مقررات دولت مکلف به واردات هستند و هرگاه خارج از این چارچوب وارداتی صورت گیرد، مسئولان ذی ربط باید با متخلفان برخورد کنند.

    مدیر عامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه امکان آینده نگری قیمت نهاده‌های دامی در بازار وجود ندارد، گفت: بازار به قدری نامشخص است که نمی‌توان نسبت به آینده آن آینده نگری خاصی داشت به همین خاطر انتظار می‌رود دولت تصمیمات مهمی را اتخاذ کند تا نوسان ارز مبادله‌ای و آزاد شرایط قیمت‌ها را تحت تأثیر خود قرار ندهد.

    محاسبه کالاهای مانده در انبار بر مبنای ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان قانون تجارت است

    محمد یوسفی مدیر انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، با انتقاد از نوسان شدید قیمت نهاده‌های دامی در بازار،‌ اظهار کرد: از ابتدای سال قیمت ذرت و کنجاله سویا ناشی از نوسان قیمت جهانی نهاده‌های دامی و تأخیر در ثبت سفارش‌ها حدود ۳۰ درصد در بازار زیاد کردن یافته است.

    وی افزود: نوسان قیمت نهاده‌ها در ماه‌های اخیر موجب شد تا وارد کنندگان کالاهای موجود در انبار را بر مبنای ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان محاسبه و به بازار عرضه کنند آیا که این امر عرف تجارت است و واردکنندگان نمی‌توانند به زیان کالای خود را به بازار عرضه کنند.

    واردات قرار داده هاى دامى با دلار ٣٧٠٠ انجام شده است است ، گرانى گوشت و م

    یوسفی با تکذیب بحث انحصار در واردات نهاده‌های دامی، ‌گفت: در شرایط کنونی، ثبت سفارش واردات کالاها به معاونت بازرگانی وزارت منزل واگذار شده است است با این وجود انحصاری در واردات وجود ندارد لیکن افرادی که از توان مالی و مهارت کافی در این زمینه برخوردارند،‌ می‌توانند اقدام به واردات کنند.

    رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در پاسخ به این پرسش که آیا محاسبه کالاهای مانده در انبار از سال گذشته بر مبنای ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تخلف محسوب نمی‌شود،‌ تصریح کرد: این امر قانون تجارت است و تنها شرکت حمایت باید در این زمینه ورود کند تا وارد کنندگان کالای خود را با سودهای غیر متعارف در بازار عرضه نکنند ولی از آنها نمی‌توان انتظار داشت که از جیب خود به تولید کننده و مصرف کننده یارانه پرداخت کند.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | محصولات کشاورزی | کشاورزی | خبرنگار | واردات | کمیسیون | وارداتی | مسئولان | نوسان | تجارت | بازار

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب خارجی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال