امام علي(ع):هر كه نگاه خود را از حرام باز دارد دلش آرام خواهد شد.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » چِک هایی که در کسادی بازار برگشت می خورند ، جایگاه از دست رفته لوازم خانگى ایرانی در سایه واردات

    چِک هایی که در کسادی بازار برگشت می خورند ، جایگاه از دست رفته لوازم خانگى ایرانی در سایه واردات

    واردات محصولات خارجی با گارانتی مناسب و قیمت های متنوع،شرایط را جهت مسابقه تولیدکنندگان لوازم آشپزخانه داخلی سخت کرده است.

    چِک هایی که در کسادی بازار برگشت می خورند ، جایگاه از دست رفته لوازم خانگى ایرانی در سایه واردات

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان ،محصولات آشپزخانه از نمونه کالاهایی به شمار می رود که دوری از خرید آن جهت هیچ خانواده ای میسر نیست لیکن در نبود آن،امکان زندگی وجود نخواهد داشت.

    به واقع،گردش مالی و اشتغالزایی لوازم آشپزخانه آنچنان بالا است که در صورت برنامه ریزی مدون و اصولی،همین حوزه فعالیتی، تحولی چشمگیر را در اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد.

    مشتریان و جامعه نشانه لوازم آشپزخانه را می توان به دو گروه تقسیم کرد،گروه اول معطوف به خانوارهایی می شود که نسبت به عوض کردن لوازم آشپزخانه و نوسازی آن اقدام می کنند و گروه دوم مشمول زوجین جوان می شود که در تهیه جهیزیه به خرید کالا مبادرت می ورزند ؛اقلامی که دایره وسیعی از کالاها اعم از قاشق،چنگال و چاقو گرفته تا یخچال،ماشین لباسشویی،فر،گاز و…را در بر می گیرد.

    چِک هایی که در کسادی بازار برگشت می خورند ، جایگاه از دست رفته لوازم خانگى ایرانی در سایه واردات

    علی رغم جامعه نشانه نسبتا گسترده لوازم آشپزخانه و دایره وسیع محصولات مربوطه، بروز بعضی نارسایی های اقتصادی،بازار لوازم آشپزخانه را به شدت تحت تاثیر قرار داده که تولیدکنندگان داخلی نیز از تبعات و پیامدهای این عارضه مصون نمانده اند.

    از رکود اقتصادی تا زیاد کردن چک های برگشتی

    اسدا…نصیریان،یکی از فعالان بازار لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی،با اشاره به شرایط اقتصادی نامساعد فعالان این صنف اظهار داشت:رکود اقتصادی حاکم بر بازار،دامنگیر این صنف نیز شده است و همین نارسایی به تنهایی جهت به چالش کشیده شدن کسب و کار فعالان این عرصه کافی است.

    وی افزود:متاسفانه ضریب خرید محصولات و لوازم آشپزخانه به شدت اُفت کرده که این عنوان ریشه در عوامل مختلفی دارد،از یکسو شاهد کم کردن آمار ازدواج هستیم که طبیعتا تنزل ضریب وَصلَت زوجین بصورت مستقیم رونق بازار را تحت الشعاع قرار داده ، لیکن بخش اعظم فروشِ کلیِ لوازم آشپزخانه به مراجعه زوجین جهت تهیه جهیزیه معطوف می شود که در سالیان اخیر شاهد کم کردن مراجعه متقاضیان جهت چنین خریدهایی هستیم.

    نصیریان عنوان کرد:با وجود در نظر گرفتن بسته های به اصطلاح تشویقی ، همچون فروش اقساطی لوازم آشپزخانه،همچنان رکود از بازار این صنف رخ بر نبسته است لیکن قدرت خرید مردم نیز به میزان قابل توجهی کم کردن پیدا کرده و دیگر به مانند سالیان گذشته که هر از چند گاهی،خانوارها اقدام به عوض کردن و ایجاد تنوع در لوازم آشپزخانه می کردند،شاهد چنین مراجعاتی نیستیم و میزان خریدهای اینچنینی نیز به میزان قابل توجهی تنزل پیدا کرده است.

    واردات محصولات خارجی با گارانتی مناسب و قیمت های متنوع،شرایط را جهت مسابقه تولیدکنندگان لوازم آشپزخانه داخلی سخت کرده است.

    این فعال در بازار لوازم آشپزخانه گفت:طبیعتا در چنین شرایطی اوضاع اقتصادی فروشندگان و توزیع کنندگان نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و نمود آن به روشنی در زیاد کردن چک های برگشتی فعالان این صنف قابل احساس خواهد بود.

    استقبال چندانی از کالاهای داخلی نمی شود

    در شرایطی که از تولید داخلی به عنوان یکی از مهمترین رکن های تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و شکوفایی اقتصادی کشور یاد می شود،شواهد موید این واقعیت تلخ است که در بخش لوازم آشپزخانه،اقبال چندانی به تولیدات داخلی نشان داده نمی شود.

    فریدون نصیری،رئیس اتحادیه لوازم آشپزخانه با اشاره به عدم توجه کافی متقاضیان خرید به اقلام و محصولات تولید داخلی می گوید:یکی از دلایل بروز این امر به عدم آشنایی جامعه نشانه از این محصولات معطوف می شود.

    گارانتی های تضمین شده است و تنوع قیمت چنین اقلامی از دیگر دلایل استقبال مشتریان به خرید لوازم آشپزخانه خارجی به شمار می رود که نصیری به آن تاکید دارد.

    رئیس اتحادیه لوازم آشپزخانه در ادامه عنوان کرد:موانع دولتی همچون بیمه و عدم پرداخت یارانه جهت ورودِ مواد اولیه تولید،پایین بودن تیراژ تولید و عدم اعتماد کافی جامعه نشانه این محصولات به استانداردهای لحاظ شده است داخلی و…از دیگر مواردی است که باعث کم کردن اقبال به تولید داخلی شده است است.

    وی تصریح کرد:در بعضی مواقع تولیدکنندگان داخلی به ناچار محصولات خود را با برچسب خارجی به فروش می رسانند.

    چِک هایی که در کسادی بازار برگشت می خورند ، جایگاه از دست رفته لوازم خانگى ایرانی در سایه واردات

    پدیده ای که به واقع موید عمق بحران و پدیده نامبارک گرایش به تولیدات خارجی از سوی بخش قابل توجهی از مردم به تولیدات خارجی است.

    امید آن می رود با ارائه تسهیلات ویژه، بالابردن تعرفه واردات محصولات خارجی، مقابله با قاچاق و واردات بی رویه و حمایت واقعی از تولید داخلی،شرایط و بستر شکوفایی هر چه زیاد صنعت لوازم آشپزخانه فراهم شود و قطعا با حصول این امر ، اقتصاد کشور از مواهب ارتقای وقت های شغلی و گردش مالی قابل توجه صنعت مذکور بهره مند خواهد شد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: لوازم آشپزخانه | لوازم خانگی | رکود اقتصادی | آشپزخانه | آشپزخانه | واردات | اقتصاد | محصولات | اقتصادی | خارجی | بازار

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • افست کتاب لاتین