سعادت عادت است آنرا پرورش دهید.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بیماری MS در ایران+ علاقه وافر MS به بانوان

    بیماری MS در ایران+ علاقه وافر MS به بانوان

    <!– –>

    بیماری MS در ایران+ علاقه وافر MS به بانوان

    امروزه با گسترش روش های درمانی و داروها، بیماران MS زندگی و عمری همانند افراد عادی دارند.

    بیماری MS در ایران+ علاقه وافر MS به بانوان
    به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  MS معروف به بیماری زیبارویان، این روزها به قدری زیاد شده که شنیدنش برای همه عادتی ترسناک است. عموم مردم با شنیدن این نام افرادی نابینا، ناتوان و دارای فلج جسمی  را به خاطر می آورند در حالیکه بسیاری از بیماران مبتلا به Ms در بین ما زندگی می کنند بی آنکه حتی ما آنان را بشناسیم.
    می دانیم که حفظ روحیه و انرژی مثبت در هر بیماری معجزه می کند و باید گفت که MS نه تنها از این قاعده مستثنی نیست بلکه روحیه مثبت شاید یکی از ارکان اصلی فرآیند درمان در این بیماران باشد.
    شاید نام MS در دهه های اخیر پرآوازه شده باشد ولی دانشمندان ایرانی که از قدیم الایام سرآمد علم پزشکی بوده اند و پدر علم پزشکی ایران، ابن سینا در کتاب قانون پزشکی خود علائمی از یک بیماری را عنوان کرده که از نظر دانشمندان امروز، همان MS می باشد.
    اما شاید بد نباشد که MS را بیشتر بشناسیم تا پاسخ سوالات مبهم ذهنمان را پاسخ داده و علاوه بر آگاهی برای پیشگیری از بروز آن، به بیماران مبتلا به MS نیز کمک کنیم.
    افزایش MS در سالهای اخیر / ۸۰ هزار بیمار MS در ایران
    عبدالرضا مقدسی متخصص مغز و اعصاب و عضو کمیته علمی انجمن MS در گفت و گو با خبرنگار واحد بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران از وجود ۸۰ هزار بیمار MS در کشور خبرداد و افزود: MS یک بیماری خودایمن بوده که با درگیری سلول های مغزی علائمی مختلفی را در فرد ایجاد می کند.
    وی با اشاره به قرار داشتن ایران در ۲۵ سال گذشته در منطقه ریسک پایین این بیماری، بیان کرد: در سالهای اخیر میزان شیوع MS به صورت تناوبی سیر صعودی داشته ولی این افزایش در ایران همسو با رشد جهانی این بیماری بوده است و در حال حاضر ایران در شرایط منطقه با ریسک بالا قرار دارد.
    بازهم تاثیرات مخرب فست فود
    این متخصص مغز و اعصاب دلایل دقیق شیوع MS را در ۲۵ سال اخیر ناشناخته دانست و تصریح کرد: به نظر می‌رسد عواملی همچون کمبود ویتامین D در بین افراد زیادی از جامعه، افزایش دخانیات به ویژه در خانم ها، ژنتیک و رژیم غذایی در بروز این بیماری تاثیر به سزایی داشته باشند.
    وی با بیان اینکه ژن اثرگذار برای ابتلا به بیماری MS تا کنون شناسایی نشده، ادامه داد: به نظر می‌رسد تغییر رژیم غذایی در ۲۵ سال اخیر به خصوص استفاده از فست فودها، غذاهای آماده و هم چنین عادات غذایی نامناسب موجب شیوع بیماری های مزمنی از جمله MS شده است.
    مقدسی با تاکید بر اهمیت تشخیص زودهنگام و تاثیر آن در روند درمانی، اظهار کرد: با توجه به شیوع MS در دنیای امروز، تلاش ما آگاهی دادن به متخصصان مربوط به این بیماری است تا با تشخیص سریع MS، مسیر درمان را شروع کنند.
    علاقه وافر MS به بانوان
    وی با اشاره به افزایش بروز MS در کودکان همسو با سیر صعودی شیوع این بیماری، ابراز کرد: بر اساس بررسی های انجام شده، MS در سنین ۲۰ تا ۵۰ سال و هم چنین در خانم ها شایع تر از آقایان است.
    عضو کمیته علمی انجمن MS در ادامه با بیان اینکه طول عمر بیماران مبتلا به این بیماری نسبت به افراد عادی هیچ فرقی ندارد، افزود: MS علی رغم تفکر عموم جامعه، بیماری ترسناکی نبوده و با درمان مناسب و رعایت توصیه های بهداشتی فرد می تواند تا سالها بدون هیچ مشکل یا عارضه ای همانند افراد معمولی زندگی کند.
    مسیر رشد MS رو به آسمان است
    مقدسی درخصوص عوارض ناشی از MS، ادامه داد: سالهای گذشته به دلیل کمبود دارو و وجود درمان های محدود برای این بیماری، بیشتر با عوارض ناشی از آن همچون نابینایی و یا فلج عضو مواجه می شدیم ولی امروزه با گسترش راه های درمانی و افزایش داروهای آن میزان بروز این عوارض به طور چشمگیری کاهش یافته است.
    وی با اشاره به ادامه رشد MS در سالهای آینده، یادآور شد: توصیه می شود به طور کلی برای کاهش این بیماری در سطح جامعه، از عوامل خطر موثر در بروز آن مثل، مصرف دخانیات، استفاده از تغذیه نامناسب و عدم توجه به کمبود ویتامین D پرهیز شود .
    با این تفاسیر به نظر می رسد که MS بیماری دنیای مدرن و توسعه یافته امروز است که رفتارهای پرخطر مردم و عوامل محیطی همراه خوبی برای افزایش ابتلا به این بیماری شده اند.
    تغذیه نامناسب، استفاده از دخانیات و الکل، کمبود ویتامین D و عواملی از این دست این روزها عللی موثر در بروز همه بیماری ها عنوان می شود و شاید بهتر است با اصلاح سبک زندگی علاوه بر افزایش کیفیت زندگی خود، به سلامت جامعه نیز کمک کنیم.
    بیماری MS در ایران+ علاقه وافر MS به بانوان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • افست کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی