نیکوترین عادت تفکر است و حکمت زاده تفکر.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » سبک زندگی » ایجاد محبت بیشتر بین فرزندان خانواده/قوی تر کردن رابطه ی بین فرزندان

    ایجاد محبت بیشتر بین فرزندان خانواده/قوی تر کردن رابطه ی بین فرزندان

    ایجاد محبت بیشتر بین فرزندان خانواده/قوی تر کردن رابطه ی بین فرزندان

    چگونه رابطه ی بین فرزندان را قوی کنیم

    ایجاد محبت بیشتر بین فرزندان خانواده/قوی تر کردن رابطه ی بین فرزندان

    هر پدر و مادری دوست دارد فرزندانشان رابطه ی خوبی با هم داشته باشند. خوشبختانه راه های زیادی برای دستیابی به این آرزو وجود دارد. در زمان صحبت از تنبیه و تشویق با فرزندان یکسان رفتار کنید. با همه مقدار مشخصی زمان صرف کنید. با فراهم آوردن فرصت ورزش همگانی و دورهمی های خانوادگی رابطه ی آنها را مستحکم تر کنید. آنها را تشویق کنید که احساسات خود را با یکدیگر در میان بگذارند و از بازی نقش ها برای درک بهتر چرایی سازگاری با یکدیگر استفاده کنید.

     

    چگونه

    ۱

    در تنبیه و تشویق عادل باشید. اگر همیشه یکی از بچه ها را تشویق کنید و برایش هدیه بخرید، کودک نادیده گرفته شده احساس خشم و ناراحتی خواهد کرد. به همین ترتیب اگر در موقعیت های یکسان فقط یکی از بچه ها را تنبیه کنید، همین احساسات در کودک شکل می گیرد. در نهایت این خشم به سمت خواهر یا برادر یا حتی خود شما هدایت می شود. از دید کودک، شما و خواهر یا برادر محبوب تر علیه او متحد شده اید. عادل بودن به این معنی نیست که هر کار برای یکی از بچه ها کردید برای دیگری هم عینا انجام دهید. هر چند برای بچه ها خیلی کوچک بهتر است همین رویه را دنبال کنید. اما برای نوجوانان می توانید تنوع را سرلوحه ی خود کنید. برای مثال اگر با یکی از بچه ها به تماشای مسابقه ی فوتبال مدرسه اش رفتید، با دیگری برای خرید بیرون بروید.

    ۲

    همیشه به دو طرف دعوا گوش دهید. وقتی بچه ها دعوا می کنند، بهترین راه این است که اجازه دهید مشکل را خودشان حل کنند. با این حال در حین دعوا هر دو طرف می خواهند که شنیده شوند و از آنها حمایت شود. آنها را از هم جدا کنید و در اتاق های جداگانه ای ببرید. بگویید می خواهید ماجرا را از زبان آنها بشنوید اما به هر یک جداگانه گوش می دهید. به کودک گوش دهید. با او تماس چشمی برقرار کنید و سرتان را به نشانه ی تایید تکان دهید. سپس هر دو را به اتاق بیاورید و از آنها بخواهید با هم داستان را تعریف کنند. در نهایت با توجه به مشکل راه حل مناسبی برای رفع آن و ایجاد نظم و انظباط در نظر بگیرید.

    ۳

    ویژگی های خاص هر کودک را در نظر بگیرید. وقتی تنها هستید، هر بچه را با توجه به ویژگی خاصش تشویق کنید. برای مثال به او بگویید «تو بهترین پسر دنیایی»، «توخیلی مهربونی». با بزرگ شدن بچه ها علایق و سلیقه های آنها را در نظر بگیرید. لازم نیست برای هر دو یک مدل اسباب بازی بخرید. برای هر کدام چیزی را تهیه کنید که به آن علاقه دارد. اگر در خانه بچه ای دارید که دچار مشکل جسمی یا روانی است و نیاز به مراقبت بیشتر و توجه خاص دارد، برای دیگر فرزندان وضعیت او را شرح دهید. برای آنها روشن کنید که توجه بیشتر شما به آن کودک به دلیل محبت بیشتر به او نیست، بلکه به دلیل نیاز وی به کمک بیشتر نسبت به سایرین است. از کودکان بخواهید اگر در این مورد مشکلی دارند با شما صحبت کنند.

    ۴

    هرگز بچه ها را با هم مقایسه نکنید. اگر به یکی از بچه ها بگویید که به اندازه ی دیگری باهوش و منظم نیست، احساسات او را جریحه دار می کنید. این کار در طولانی مدت باعث احساس سرخوردگی و ناامیدی می شود. همین طور ممکن است خشم وی به سوی خواهر یا برادرش برگردد. قبل از انتقاد از بچه به دقت فکر کنید. برای مثال به جای اینکه بگویید« توشلخته ای، برادرت همیشه اتاقش را مرتب می کند» بگویید «اتاقت را مرتب کن».

    ۵

    کودکان را با سنت های خانوادگی آشنا کنید. کمک گرفتن از بچه ها در مراسم ها و آشنا کردن آنها با جشن ها و رسوم راهی خوب برای ایجاد پیوندی عمیق بین آنها است. هر یک را مسئول قسمتی از سفره ی هفت سین کنید. برای چهار شنبه سوری از هر کدام بخواهید که لباس مخصوصی بپوشند و نقش قصه های مادربزرگ را بازی کنند.

    ۶

    به کودکان فرصت با هم بودن بدهید. اگر کودکان با هم بزرگ نشوند، محبتی هم بین آنها شکل نمی گیرد. آنها را با هم به پارک ببرید و بگذارید آزادانه با هم بازی کنند. در کلاس های مناسب سنشان ثبت نامشان کنید و اجازه دهید در خانه تکالیف یا کاردستی ها را با کمک هم درست کنند.

    ۷

    به کودکان در غلبه بر تفاوت ها کمک کنید. اگر تفاوت زیادی بین کودکانتان وجود دارد، راهی برای ایجاد همبستگی بین آنها پیدا کنید. برای مثال اگر یکی از بچه ها ۱۵ ساله و دیگری ۵ ساله باشد، یافتن فعالیت مشترک برای هر دو دشوار است. فعالیت هایی را بیابید که می توانند با کمک هم به انجام برسانند. برای مثال اگر هر دو به فوتبال علاقه دارند، اجازه دهید فرزند بزرگ تر فرزند کوچک تر را به کلاس فوتبال ببرد. سعی کنید کودک بزرگ تر را ترغیب کنید که از کودک کوچک تر مراقبت کند. برای مثال اگر هر دو از مدرسه با اتوبوس به خانه برمی گردند، از فرزند بزرگ تر بخواهید که مراقب برادر یا خواهر کوچک تر خود باشد.

    ۸

    آنها را تحسین کنید. به طور مداوم و در زمان هایی که با هم دوستانه کنار می ایند، به آنها جملات مثبت بگویید. بگویید از اینکه با هم خوب رفتار می کنند به آنها افتخار می کنید. زمان هایی که با هم در حال بازی هستند، آنها را تشویق کنید.

    ۹

    صبور باشید. یادگیری مهارت های اجتماعی زمان می برد. برخی بچه ها تا بزرگ شوند، با هم کنار نمی آیند. هر کاری می توانید برای تقویت رابطه ی بین آنها و حمایت از آنها انجام دهید. اگر در هر حال، به هیچ وجه با هم کنار نیامدند خود را سرزنش نکنید. در عوض از یک رفتاردرمانگر یا مشاور کودک کمک بگیرید. برخی مشکلات بین بچه ها به دلیل مسائل زمینه ای است که نیازمند بررسی و راه حل تخصصی است.

    ایجاد محبت بیشتر بین فرزندان خانواده/قوی تر کردن رابطه ی بین فرزندان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • چاپ کتاب لاتین
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتاب اورجینال