کسی را که به تو شنا یاد داد، غرق مکن.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » ۱۰ روش راحت جهت تقویت پوست و مو

    ۱۰ روش راحت جهت تقویت پوست و مو

    می خواهید باعث زیاد کردن سلامت پوست و مو وناخن های خود شوید؟کافیست از بعضی روش های راحت خانگی کمک بگیرید. با بعضی

    10 روش راحت جهت تقویت پوست و مو

    می خواهید باعث زیاد کردن سلامت پوست و مو وناخن های خود شوید؟کافیست از بعضی روش های راحت خانگی کمک بگیرید. با بعضی تغییرات کوچک و راحت در سبک زندگی تان می توانید پوستی شاداب و تازه داشته باشید. به راهنمایی های راحت در این زمینه دقت کنید.

    حفظ سلامت و قشنگی موها و پوست و ناخن ها، دغدغه ی تقریبا تمام زن هاست! بر خلاف چیزی که زیاد مردها تصور می کنند، پوست و مو و ناخن، خود به خود سالم نمی ماند و باید جهت حفظ سلامت و قشنگی آنها، هر لحظه تلاش کرد و کارهایی انجام داد.که البته کار راحت ای نیست!

    ۱۰ روش راحت جهت تقویت پوست و مو

    زمانی که پوست و مو و ناخن های زنها، سالم و بی عیب هستند، معمولا مردها توجهی ندارند ولی به محض اینکه مسئله کوچکی بروز می کند، به عنوان نمونه ناخن همسرشان می شکند یا لکی در پوست او بوجود می آید، ناگهان و خیلی دقیق متوجه می شوند: «خدای من، این لک چیه روی صورتت؟!»

    اگر عادت های فعلی شما جوری است که قشنگی و سلامت شما عالی ترین جلوه ی ممکن خود را ندارد، ما چند تکنیک راحت به شما پیشنهاد می کنیم که تغییرات نسبتا قابل توجهی ایجاد خواهند کرد.

    تغییرات کوچکی که جهت پوست و مو و ناخن های تان مفیدند

    بلوبری بخورید

    بلوبری، جادو می کند! این میوه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از سلول های پوست و مو و ناخن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند. رادیکال های آزاد، مولکول هایی هستند که فقط به فکر تخریب هستند و به نحوه دیوانه واری می خواهند به نشانه خود که آسیب به شماست برسند! خوردن بلوبری، راهی بسیار عالی جهت مبارزه با رادیکال های آزاد هست. ضمنا بلوبری طعم فوق العاده ای هم دارد.

    می خواهید باعث زیاد کردن سلامت پوست و مو وناخن های خود شوید؟کافیست از بعضی روش های راحت خانگی کمک بگیرید. با بعضی

    صورت خود را زیاد از یک بار در روز نشویید

    در عصری زندگی می کنیم که نسبت به تمیزی وسواس پیدا کرده ایم. هر چند این عادت خوبی است ولی گاهی زیاده روی می کنیم و نادانسته به خود آسیب می زنیم. طبق گفته ی متخصصین پوست و مو، هر چه زیاد صورت خود را بشویید، آسیب بیشتری به آن خواهید زد. علی رغم باور عمومی، اصلا نیازی نیست صورت خود را زیاد از یک بار در روز بشویید، مگر اینکه آکنه داشته باشید یا دچار بیماری پوستی خاصی باشید که دکتر تان شستشوی زیاد را توصیه کرده باشد.

    بهترین وقت شستشوی صورت، شب قبل از خواب است که آرایش باقیمانده و آلودگی های محیطی دیگر را کاملا از روی پوست تان پاک کنید. بنابراین دیگر نیازی نیست صبح هم یک بار دیگر صورت خود را بشویید لیکن آلودگی روی پوست تان وجود ندارد!

    پروتئین زیاد بخورید

    آیا می دانستید که پوست و مو و ناخن های شما زیاد از پروتئین ساخته شده است اند؟ بعد معلوم می شود که اگر پوست و مو و ناخن های تان چندان سالم به نظر نمی رسند، عالی ترین کار این است که پروتئین بیشتری مصرف کنید. شما می توانید با مصرف گوشت قرمز، ماهی و مرغ، پروتئین زیادی دریافت کنید، ولی تخم مرغ، شیر و غذاهای گیاهی نیز منابع خوبی از پروتئین هستند.

    همیشه از روغن نارگیل بکر جهت مرطوب کردن استفاده کنید

    حتما شنیده اید که سلبریتی هایی مانند گوینس پالترو و اِما استون جهت مرطوب کردن پوست خود از عصاره های روغنی استفاده می کنند، و روغن نارگیل، عالی ترین ِ آنهاست.
    مصرف موضعی روغن نارگیل می تواند مقدار آبی را که افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک از دست می دهند محدود کند. ولی مورد نیاز نیست حتما بیماری پوستی چون درماتیت داشته باشید تا سراغ روغن نارگیل بروید. روغن نارگیل در درمان خشکی پوست بسیار موثر است.

    آهن بیشتری مصرف کنید

    ممکن است در حال حاضر کمبود آهن داشته باشید. کمبود آهن می تواند علت شکننده بودن ناخن ها یا خارش پوست تان باشد. همچنین اگر ترک هایی در گوشه های لب تان دارید، کمبود آهن می تواند دلیلی جهت آن باشد. مصرف آهن زیاد در تغذیه کار مشکل نیست. گوشت قرمز، اسفناج و غلات سبوسدار منابع خوبی از آهن هستند.

    ۱۰ روش راحت جهت تقویت پوست و مو

    کمتر قهوه بنوشید

    درست است که نمی توانید قهوه ی صبحگاهی تان را ترک کنید، ولی قهوه، ادرارآور است و این جهت پوست تان خوب نیست و می تواند علائم بیماری هایی چون پسوریازیس را شدت یافتن کند.

    به پشت بخوابید

    آیا واقعا به پشت خوابیدن می تواند سلامت جسمی تان را اصلاح بدهد؟ بله می تواند! اگر روی شکم بخوابید، صورت شما روی بالش قرار می گیرد و به مرور وقت این حالت می تواند منجر به پف کردگی و حلقه های تیره ی پای چشمها شود که اصلا قشنگ نیست! رو به پایین بودن صورت، رگهای خونی را منقبض می کند که باعث تیرگی پای چشمها می شود و با زیاد کردن سن، برطرف کردن این حلقه های تیره بسیار سخت تر خواهد شد. تا جایی که می توانید تلاش کنید به پشت بخوابید.

    زیاد بخوابید

    هر شب چند ساعت می خوابید؟ اگر جواب شما کمتر از ۵ ساعت هست، بعد این احتمال وجود دارد که علت مهم کامل نبودن سلامت پوست و مو و ناخن های شما، خستگی زیاد و کمبود خواب باشد. پوست شما بزرگ ترین اندام شماست و هنگامی که نشانه ای از مشکلی پیدا می کند یعنی چیزی در درون بدن شما هم دچار مسئله هست. زیاد بخوابید تا اثرش را ببینید. حین خواب بدن شما سلول هایش را ترمیم می کند که مشمول بر سلول های پوست تان هم می شود.

    برای میان وعده، آجیل بخورید

    ما همان چیزی هستیم که می خوریم. همه ی ما اسنک خوردن را دوست داریم ولی تفاوت بین میان وعده ی سالم و ناسالم از زمین تا آسمان است! اگر می خواهید پوست و مو و ناخن های سالم تری داشته باشید، باید میان وعده های سالم زیاد بخورید و چیزی بهتر از آجیل و دانه ها نیست. مغزها و دانه ها مغذی هستند، چربی های سالم و ویتامین های مهم دارند و از همه مهمتر، به حفظ قشنگی تان کمک زیادی می کنند.

    می خواهید باعث زیاد کردن سلامت پوست و مو وناخن های خود شوید؟کافیست از بعضی روش های راحت خانگی کمک بگیرید. با بعضی

    در برابر آفتاب به خوبی از خود مواظبت کنید

    البته نمی توانید اصلا در معرض نور آفتاب قرار نگیرید، ولی آسیب ناشی از پرتوهای مضر خورشید، جهت پوست بسیار مضر هست. حتما دیده اید افرادی که زیاد زیر نور خورشید هستند، پوست خوبی ندارند. تکنیک های مراقبت از پوست در برابر آفتاب را جدی بگیرید.

    سلامت نیوز

    واژه های کلیدی: روغن نارگیل | کمبود خواب | کمبود آهن | نارگیل | بیماری | پروتئین | رادیکال | سلامت

    10 روش راحت جهت تقویت پوست و مو

    ۱۰ روش راحت جهت تقویت پوست و مو

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب خارجی