حوادث چون روزها سپری می شوند.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » علائم کمبود کلاژن در بدن و روش درمان آن

    علائم کمبود کلاژن در بدن و روش درمان آن

    روند تولید کلاژن در بدن با زیاد کردن سن به تدریج کم کردن می یابد. پدیدار شدن چین و چروک، افتادگی پوست و ضعیف شدن غضروف مفاصل از

    علائم کمبود کلاژن در بدن و روش درمان آن

    روند تولید کلاژن در بدن با زیاد کردن سن به تدریج کم کردن می یابد. پدیدار شدن چین و چروک، افتادگی پوست و ضعیف شدن غضروف مفاصل از علایم کم کردن کلاژن در بدن هستند. عوامل دیگری همچون مصرف زیاد شکر، سیگار کشیدن و آفتاب شدید می توانند در کم شدن کلاژن بسیار موثر باشند.

    تاثیرات کلاژن در بدن

    ۱) سلامت پوست و ضد پیری

    علائم کمبود کلاژن در بدن و روش درمان آن

    سطوح کلاژن موجود در بدن شما به طور مستقیم با ظاهر پوست طی روند زیاد کردن سن مرتبط هست. با زیاد کردن سن و کاهش تولید کلاژن نشانه های این روند در قالب بروز چین و چروک روی پوست و نازک شدن و تحلیل رفتن آن نمایان می شود.

    ۲) تقویت استخوان ها، مفاصل، و غضروف ها

    ایجاد چین و چروک در پوست تنها مسئله ناشی از زیاد کردن سن محسوب نمی شود. گلیسین، یکی از اسیدهای آمینه موجود در کلاژن، بخشی مهم از فرآیند سالم نگه داشتن بافت های همبند اطراف مفاصل است.

    بدن شما به طور معمول کلاژن کافی جهت سالم نگه داشتن این بافت و حفظ قدرت استخوان ها را تولید می کند ولی با زیاد کردن سن و کم کردن تولید کلاژن به طورت طبیعی، تامین کلاژن مورد نیاز مهم می شود.

    روند تولید کلاژن در بدن با زیاد کردن سن به تدریج کم کردن می یابد. پدیدار شدن چین و چروک، افتادگی پوست و ضعیف شدن غضروف مفاصل از

    ۳) رشد مو و ناخن

    بدن انسان به پروتئینی فیبری به نام کراتین نیاز دارد که جزء مهم مو و ناخن ها محسوب می شود. این پروتئین نیازمند اسیدهای آمینه و کلاژن جهت ارائه عملکرد مطلوب هست. اگر با مشکلاتی در رشد مو و ناخن های خود مواجه هستید ممکن است با کمبود اسیدهای آمینه مهم مواجه باشید. بعد از دریافت کلاژن متوجه اصلاح شرایط خود خواهید شد.

    ۴) گوارش

    مصرف کلاژن می تواند به کم کردن اثر بعضی بیماری های روده از جمله نشت روده، کولیت اولسراتیو، کرون و سندرم روده جنبش پذیر کمک کند. همچنین این ماده پوشش دیواره دستگاه گوارش را تسکین داده و به بدن اجازه می دهد پروتئین و چربی را راحت تر تجزیه کند که به شکل گیری روده ای سالم تر منتج می شود. اگر با پرسشها گوارشی رو به رو هستید، کمبود کلاژن می تواند یکی از دلایل آن باشد.

    ۵) کم کردن وزن

    علائم کمبود کلاژن در بدن و روش درمان آن

    کلاژن یک نیروگاه پروتئینی است و از این رو به جای خوردن مواد غذایی ناسالم و سرشار از کربوهیدارت ها می توانید با افزودن کلاژن به رژیم غذایی خود به مدت بیشتری احساس سیری را تجربه کنید. کم کردن مصرف غذاهای ناسالم می تواند به کاهش وزن و احساس گرسنگی کمتر منتج شود و از این رو، کمتر هوس خوردن تنقلات و میان وعده ها به سرتان می زند.

    ۶) تقویت کننده عملکرد ورزشی

    یک ورزشکار حرفه ای بودن فشار بیشتری بر بدن وارد می کند ولی کلاژن می تواند به کم کردن بعضی آسیب های ناشی از پارگی عضلانی، رگ به رگ شدن، و فرسودگی و پارگی های کلی کمک کند. اسیدهای آمینه گلیسین و پرولین موجود در کلاژن روند اصلاح آسیب های مرتبط با ورزش را تسریع می کنند. دریافت کلاژن در قالب مکمل می تواند به اصلاح بافت، کاهش التهاب، و کم کردن خطر آسیب کمک کند. آرژنین، یکی دیگر از اجزا کلاژن می تواند عملکرد ورزشی را اصلاح ببخشد، در شرایطی که به بازسازی و حفظ توده عضلانی کمک می کند.

    ۷) خواب بهتر

    روند تولید کلاژن در بدن با زیاد کردن سن به تدریج کم کردن می یابد. پدیدار شدن چین و چروک، افتادگی پوست و ضعیف شدن غضروف مفاصل از

    گلیسین، یکی از عنصرهای کلاژن، نقشی کلیدی در عملکرد مغز ایفا می کند. مطالعات تازه نشان داده اند که گلیسین با کاهش بی خوابی شبانه و هوشیاری ذهنی در طول روز مرتبط هست. دریافت کلاژن نه تنها به توانایی شما در به خواب رفتن راحت کمک می کند، بلکه می تواند هوشیاری ذهنی و ظرفیت حافظه را نیز زیاد کردن دهد. افزون بر این، مصرف کلاژن حدود یک ساعت پیش از خواب می تواند کیفیت خواب را اصلاح ببخشد.

    درمان کمبود کلاژن در بدن

    با توجه به مزایایی که کلاژن ها در سلامت جسمی و جوانی افراد ایفا می کنند، وجود آنها در بدن ضرورت پیدا می کند. آیا که اعتماد به نفس افراد با وجود قشنگی صورت زیاد کردن می یابد. از سوی دیگر وجود کلاژن جهت سلامت استخوانها و مفاصل نیز بافایده و موثر هست. آیا که تا حد زیادی درد مفاصل را نیز کمتر می کند. ولی خبر خوش این است که اگر چه بعضی عوامل موجب کم کردن کلاژنها می شوند ولی این به این معنا نیست که این عارضه هیچ درمانی ندارد. بلکه راه درمان آن، ایجاد یک منبع زیستی از اسید آمینه در بدن هست. با ایجاد تعادل هورمونی در بدن می توان میزان تولید کلاژن در بدن را به حد متعادل رسانید. در این صورت کلاژن موجب اصلاح تعادل اسید آمینه در بدن شده است و اعتبار ایی جهت تولید هورمون طبیعی بدن خواهد بود.

    روش های درمان کمبود کلاژن

    برای درمان کمبود کلاژن دو روش پیشنهاد می شود:

    علائم کمبود کلاژن در بدن و روش درمان آن

    ۱- در این روش نشانه از درمان اصلاح اوضاع سلامت جسمانی، مفصل و استخوانهای بیمار هست. به همین علت بیمارانی که از دردهای مفصلی زحمت می برند و بعد از مشخص شدن علت بیماری آنها و کمبود کلاژن، دکتر جهت آنها کلاژن را به صورت پودرهای ژلاتین و کلاژن تجویز می کند.
    ژلاتین نیز نوعی کلاژن است که به صورت جوشانده و گرم شده است مصرف می شود. در حالی که کلاژن ها به همان صورت پودر پروتئینی مصرف می شوند. البته کلاژن در بعضی از مواد غذایی از قبیل آب گوشت نیز وجود دارد. به همین علت بیماران در کنار مصرف دارو می توانند رژیم غذایی متناسبی را در پیش بگیرند.

    ۲- در این روش نشانه از درمان کمبود کلاژن، علاوه بر سلامت بدن، زیباسازی پوست می باشد. در واقع بسیاری از بیمارانی که به عارضه کمبود کلاژن مبتلا می شوند، فوراً پوست آنها افتاده و شل می شود. بعد از مدتی نیز چین و چروک ها به سراغ آنها آمده و موجب پیری زودرس می شود. در این بیماران عالی ترین روش درمان، استفاده از کرم پودرهای حاوی کلاژن هست. در واقع استفاده مداوم از کرم پودرهایی که از سوی متخصصین تجویز می شود و دارای تاییدیه وزارت بهداشت باشد، تاثیر شگرفی بر تولید مجدد کلاژن دارد.

    عبارات مهم : مواد غذایی – رژیم غذایی
    در روش دوم کلاژن ها به طور مستقیم بر پوست و قشنگی موثرند. در حالی که در روش اول و استفاده از داروهای حاوی کلاژن، تاثیرات داروها بر پوست تا مدت زیادی به طول می انجامد. بیمارانی که به شدت بر روی سلامت پوست خود حساسیت دارند، می توانند از کرم پودرهای حاوی کلاژن استفاده کنند. در این زمینه یکی از کرم پودرهای حاوی کلاژن با برند BENDANO وارد بازار شده است که با استقبال زیادی نیز مواجه شده است هست. این کرم پودر قادر است تا در مدت وقت کوتاهی کلاژنهای از دست رفته پوست را بازیابد.

    هرگونه کپی برداری با نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است.


    بیشتر بخوانید:

    با خوردن خوراکی های حاوی کلاژن به زیباسازی پوست خود کمک کنید

    کلاژن چه نقشی در داشتن پوست قشنگ دارد؟


    واژه های کلیدی: مواد غذایی | رژیم غذایی | درد مفاصل | مواد غذایی | عملکرد مغز | رژیم غذایی | راه درمان | استفاده | سلامت | درمانی

    علائم کمبود کلاژن در بدن و روش درمان آن

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • افست کتاب لاتین
  • چاپ کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • جعبه هدیه کتاب
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال