امام علي(ع):هر كه نگاه خود را از حرام باز دارد دلش آرام خواهد شد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » برای پیشگیری از سرطان سینه چند ساعت در روز پوشیدن سوتین مجاز است؟

    برای پیشگیری از سرطان سینه چند ساعت در روز پوشیدن سوتین مجاز است؟

    محققان می‌گویند استفاده از سوتین بیش از ۱۲ ساعت در روز می‌تواند خود عامل سرطان سینه شود. به همین علت توصیه اکید بر این است که …

    برای پیشگیری از سرطان سینه چند ساعت در روز پوشیدن سوتین مجاز است؟

    محققان می گویند استفاده از سوتین بیش از ۱۲ ساعت در روز می تواند خود عامل سرطان سینه شود. به همین علت توصیه اکید بر این است که …

    آیا استفاده از سوتین سرطان زا است؟

    ۱۳ اکتبر(۲۱ مهر) روز بدون سوتین نام گرفته هست. علت نام گذاری این روز زیاد کردن آگاهی راجع به سرطان سینه و راهکارهایی جهت پیشگیری از آن است.باید در نظر داشت هر لحظه بین زن ها اختلاف هست، بعضی می گویند باید سوتین پوشید و بعضی می گویند نه. یک عده هم می گویند تنها بعضی ساعات روز باید سوتین به تن کرد و در عین حال بعضی هم معتقدند هیچ نیازی به پوشیدن سوتین نیست! این نظرات متنوع شاید شما را یاد داستان پیرمرد و فرزند و الاغ بیندازد که هر کسی از ظن خودش پیشنهاد سوار شدن بر الاغ را می داد! شاید هم پرسش کمی فلسفی به نظر بیاید: پوشیدن یا نپوشیدن سوتین!

    اگر می خواهید زیاد بدانید : نشانه های سرطان سینه چیست؟

    برای پیشگیری از سرطان سینه چند ساعت در روز پوشیدن سوتین مجاز است؟

    در ادامه درست و غلط بودن چند باور راجع به پوشیدن یا نپوشیدن سوتین را با هم مرور می کنیم:

    ۱٫ پوشیدن سوتین الزامی است

    براساس بعضی مطالعات سوتین باعث ترک پوست، لاغر شدن و از بین رفتن استحکام سینه می شود بنابراین این باور می تواند غلط باشد.
    باور غلط

    عبارات مهم : نشانه های سرطان – سرطان سینه

    ۲٫ پوشیدن سوتین جهت مقابله با جاذبه زمین مورد نیاز است

    بیشتر زن ها فکر می کنند که استفاده از سوتین ممکن است از افتادگی سینه ها و آویزان شدن آنها جلوگیری کند. در حالی که به نظر می رسد این فقط یک قانون خانمانه است و ربطی به کشف نیوتن ندارد. واقعیت این است که این لباس می تواند رشد بافتی را که از سینه محافظت می کند، محدود کند. به همین علت هیچ مزایای فیزیولوژیکی جهت استفاده از سوتین مطرح نیست.
    باور غلط

    ۳٫ سوتین هایی که زیرشان میله دارند بهترند

    این نوع لباس زیر به سینه فرم می دهد و به نظر بسیار ظریف می آید، ولی جنبه های منفی زیادی دارد. استفاده بیش از حد از این نوع لباس زیر می تواند باعث زخم های داخلی و خارجی شود. این نوع سوتین با زیاد کردن خطر مبتلا شدن به سرطان سینه همراه است.
    باور غلط

    محققان می‌گویند استفاده از سوتین بیش از ۱۲ ساعت در روز می‌تواند خود عامل سرطان سینه شود. به همین علت توصیه اکید بر این است که …

    ۴٫ سوتین را شب ها هم باید به تن داشته باشید

    برخی زن ها سوتین را شب ها هم در نمی آورند لیکن آنها راجع به اثرات جاذبه زمین دلواپس هستند و باور دارند که به تن داشتن سوتین احساس راحتی بیشتری به آنها می دهد تا به روی شکم بخوابند. این باور نیز اشتباه است ولی این مورد کاملا بستگی به آسانی و عادت هر فرد دارد.
    باور غلط

    ۵٫ سینه های بزرگتر بند سفت تر می خواهد

    قبل از اینکه بدانید نیاز به تنظیم چه چیزی دارید بهتر است بدانید سوتینی که می پوشید باید دارای بندهایی متناسب با اندازه و وزن سینه باشد. اگر سینه های بزرگ دارید بند باید کلفت تر باشد. بهتر است به این توصیه هم دقت کنید که هرچه فشار بیشتری به نوارها وارد شود لیگامان ها کمتر کار می کنند. زمانی که شما لباس زیر تنگ را در می آورید سینه ها شل تر از حالت معمول است و به نظر می رسد آنها پیوندهای الاستیکی داشتند که بعد از ساعت ها کشیده شدن آزاد شده است اند.
    باور درست

    ۶٫ هنگام ورزش و بارداری نیاز به حمایت بیشتری دارید

    این عنوان می تواند درست باشد لیکن زمانی که ورزش می کنید همانطور که هنگامی که باردار هستید سینه ها رشد بیشتری می کنند. بنابراین باید سوتین خاصی بپوشید و هر لحظه به خاطر داشته باشید که شب ها و بعد از یک ورزش که حسابی عرقتان را درآورد سوتین تان را درآورید.
    باور درست

    انتخاب سوتین مناسب

    بحث گزینش سوتین تنها مربوط به رنگ و مدل نیست و این لباس، بهداشت و سلامت شما را تضمین می کند. سوتینی که اندازه نباشد یا درست از سینه حمایت نکند، بافت سینه را از جای خود می چرخاند و به سمت زیربغل یا اطراف دیواره سینه می برد. سوتینی که حمایت کافی را ایجاد نمی کند ممکن است بافت سینه را در طول وقت کشیده و باعث شود سینه آویزان شود. لباس زیرتان را از پارچه ابریشمی یا پارچه های سبک گزینش نکنید. این پارچه ها اگر چه جهت پوست نرم به نظر می رسند ولی نوک سینه را نشان می دهند و آن را در برابر ضربه محافظت نمی کنند. از سوی دیگر به نخی ها هم اعتماد نکنید. چون باعث ایجاد رطوبتی می شوند که تبخیر نمی شود. در عوض از اجناس میکروفایبر استفاده کنید.

    بیشتر از ۱۲ ساعت ممنوع

    استفاده از سوتین تنگ سینه ها را تحت فشار قرار می دهد، در نتیجه راه های لنفاوی سینه بسته می شود و ایجاد برجستگی می کند. در این حالت مایعی که به تدریج انباشته شده، متورم و حساس شده است و به شکل کیست در می آید. ضمن این که سموم هم باید از طریق عروق لنفاوی به بیرون رانده شوند. به هر حال در یک سینه با سوتین محکم و تنگ این مراحل به خوبی انجام نمی شود و در نتیجه سموم در سینه ها تجمع می یابند. محققان می گویند استفاده از سوتین بیش از ۱۲ ساعت در روز می تواند خود عامل سرطان سینه شود. به همین علت توصیه اکید بر این است که فقط وقت هایی که بیرون از منزل هستید از این لباس زیر استفاده کنید. خانم هایی که هر روز و ۲۴ ساعت سوتین به تن دارند ۳ از ۴ نفر احتمال بروز سرطان سینه در آنها زیاد هست. زنانی هم که ۱۲ ساعت در روز سوتین به تن دارند ولی شب ها هنگام خواب آن را درمی آورند یک نفر از ۷ نفر در خطر بروز سرطان سینه هستند. ولی زنانی که کمتر از ۱۲ ساعت سوتین دارند یک نفر از ۵۲ نفر در معرض خطر قرار دارند.

    بالاخره آری یا خیر؟!

    بیایید صادق باشیم. استفاده از سوتین می تواند باعث درد شده است و حتی فلزات به کار رفته در آن ایجاد مسئله و ناراحتی کند. ولی استفاده نکردن از سوتین جهت زن هایی که سینه های کوچک دارند راحت تر هست. در حالی که مزایای استفاده از سوتین چندان نیرومند نیست بعضی مطالعات نشان می دهد نداشتن لباس زیر درد شانه ها را کم کرده و استفاده از آن باعث خم شدن شانه ها می شود. ولی هیچ وقت استفاده نکردن از لباس زیر به عنوان یک گزینه مناسب مطرح نبوده هست. با توجه به نخستین پژوهش ها زمانی که از لباس زیر استفاده نمی شود نوک سینه ها ۷ میلی متر بلندتر می شود که علت آن کشیده شدن سینه هست. در زنان باردار که سینه های ارزش بزرگتر می شود معمولا توصیه به استفاده از سوتین زیاد از سایر مواقع است.


    برای پیشگیری از سرطان سینه چند ساعت در روز پوشیدن سوتین مجاز است؟

    گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    منبع:نی نی سایت


    واژه های کلیدی: نشانه های سرطان | سرطان سینه | استفاده | سرطان زا | پارچه | سلامت | سلامت | سلامت خانواده

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون