سعی کنید اشتباهات دیگران را ببخشید، حس انتقام انرژی منفی دارد.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » دلیل آروغ زدن زیاد چیست؟

    دلیل آروغ زدن زیاد چیست؟

     آروغ زدن بعد از غذا خوردن باعث آرام شدن دستگاه گوارش می شود، ولی آروغ زدن زیاد نشانه وجود مسئله است که باید جدی گرفته شود.

    دلیل آروغ زدن زیاد چیست؟

    آروغ زدن بعد از غذا خوردن باعث آرام شدن دستگاه گوارش می شود، ولی آروغ زدن زیاد نشانه وجود مسئله است که باید جدی گرفته شود.

    علت آروغ زدن زیاد

    آروغ زدن به خاطر مصرف بعضی نوشیدنی ها

    نوشیدنی های گازدار آروغ زدن را در پی دارند. نوشابه ها، آب جو و دیگر نوشیدنی های حباب دار با گازی به نام دی اکسید کربن ساخته شده است اند. این گاز باعث تولید هوای زیادی در معده می شود که راه خود را به سمت بالا و از همان جایی که وارد شده است جهت خروج پیدا می کند، یعنی از طریق دهان. به علاوه بهتر است از نوشیدنی های داغ نیز اجتناب کنید. نوشیدنی های داغ باعث بلعیدن هوا هنگام نوشیدن می شوند که این مسئله باعث بروز آروغ می شود.

    دلیل آروغ زدن زیاد چیست؟

    آروغ زدن به خاطر زخم معده

    گاهی آروغ زدن نشانه زخم معده است. این زخم های باز در دیواره معده کاملا مرسوم هستند. یک عفونت باعث بروز این زخم ها می شود. اگر به زخم معده مبتلا باشید، زیاد از حد معمول آروغ می زنید و بعد از خوردن غذا احساس سیری یا نفخ می کنید. معده شما نیز بعد از غذا خوردن ممکن است دچار درد شود. از طریق درمان، زخم معده طی دو ماه برطرف می شود.

    آزوغ زدن به خاطر چطور غذا خوردن شما

    اگر در وقت کوتاه مقدار زیادی غذا بخورید یا خیلی تند و سریع غذا بخورید، هوای زیادی را می بلعید.اکثر این هوا وارد معده نمی شود و در مری باقی خواهد ماند. مری گلو را به معده مرتبط می سازد و زمانی که آروغ می زنید، این هوا خارج می شود. با سرعت کمتری غذا بخورید و غذای خود را به خوبی بجوید. به علاوه وعده غذایی خود را سبک تر کنید تا آروغ نزنید. رسیدن به یک وزن سالم و ایده آل نیز موثر خواهد بود. وزن اضافه فشار زیادی به معده وارد می کند.

     آروغ زدن بعد از غذا خوردن باعث آرام شدن دستگاه گوارش می شود، ولی آروغ زدن زیاد نشانه وجود مسئله است که باید جدی گرفته شود.

    آروغ زدن به خاطر عدم تحمل لاکتوز

    بسیاری از افراد پروتئینی که لاکتوز موجود در شیر را تجزیه می کند، در بدن ندارند. اگر شما یکی از این افراد هستید، روده شما نمی تواند به طور کامل غذای دارای لبنیات را هضم کند. در عوض لاکتوز در معده تخمیر می شود. گاز اضافه ای که از این تخمیر تولید می شود باعث آروغ زدن می شود. در این شرایط شکم شما پف کرده و دردناک خواهد بود. اجتناب از مصرف لبنیات و یا استفاده از لبنیات بدون لاکتوز کمک کننده است. به علاوه می توانید از داروهای بدون نسخه استفاده کنید که به هضم لاکتوز کمک می کند.

    آروغ زدن به خاطر اسید رفلاکس معده

    گاهی اسید معده به بالا برمی گردد و وارد گلو می شود. این شرایط در بعضی افراد زیاد اتفاق می افتد، از جمله زن های باردار، افرادی که دچار اضافه وزن هستند یا زمانی که معده آنطور که باید غذا را هضم نمی کند. زمانی که این توده را در گلوی خود حس می کنید، عمل بلعیدن را زیاد انجام می دهید تا از این توده راحت شوید و این مسئله باعث آروغ زدن زیاد می شود. مصرف ضد اسیدهای بدون نسخه به اصلاح علائم کمک می کنند، گاهی نیز ممکن است دکتر داروی نیرومند تر تجویز کند. گاهی نیز جراحی موثر خواهد بود.

    آروغ زدن به خاطر غذاهای ادویه دار و اسیدی

    پیاز، گوجه فرنگی و مرکبات دارای میزان اسید بالایی هستند. جهت بعضی افراد خوردن این غذاها باعث بروز سوزش سر دل می شود. به علاوه خوردن غذاهای دارای ادویه باعث آروغ زدنی می شود که با سوزش پشت گلو همراه است. جهت متوقف شدن این اوضاع بهتر است از خوردن این نوع غذاها اجتناب کنید.

    دلیل آروغ زدن زیاد چیست؟

    آروغ زدن به خاطر آسم

    خیلی عجیب هست، اما آروغ زدن یکی از نشانه های آسم هست. علت آن چیست؟ اگر مسیرهای هوایی شما ملتهب شده است باشند، مجبور می شوید جهت رساندن هوای کافی به ریه هایتان زیاد تلاش کنید. این کار فشار زیادی به دیافراگم شما نیز وارد می کند. هر دوی این تغییرات باعث وارد شدن گاز به گلو و در نتیجه بروز باد گلو یا آروغ می شود.

    آروغ زدن به خاطر آب نبات ها و آدامس های بدون قند

    آب نبات های سفت و جویدن آدامس باعث بلعیدن هوا می شوند. اگر از نوع بدون قند این خوراکی ها استفاده کنید، میزان آروغ زدن شما زیاد هم خواهد شد. علت این مسئله نیز این است که الکل قند که در این آدامس ها و آب نبات ها موجود است، زمانی که به روده می رسند، به سرعت پردازش نمی شوند. شکسته شدن این قندها به تعویق می افتد و این امر باعث تولید گاز می شود.

     آروغ زدن بعد از غذا خوردن باعث آرام شدن دستگاه گوارش می شود، ولی آروغ زدن زیاد نشانه وجود مسئله است که باید جدی گرفته شود.

    آروغ زدن به خاطر مصرف فروکتوز بیش از حد

    فروکتوز که قند طبیعی موجود در میوه هاست، مسئله ساز نیست. بعضی غذاها و نوشیدنی ها با شربت ذرت که حاوی مقدار زیادی فروکتوز هست، شیرین شده است اند. نوشیدن این آبمیوه ها و شکستن فروکتوز در معده باعث تولید گاز زیاد می شود. ممکن است این تاثیر را بعد از نوشیدن آب میوه ها نیز تجربه کنید.

    آروغ زدن به خاطر خلط ته بینی Postnasal Drip

    غده های بینی و گلو هر روز مقداری خلط تولید می کنند. تولید خلط اتفاق خوبی است، این خلط هوایی که نفس می کشید را تمیز کرده و از بروز بسیاری امراض پیشگیری می کند. اکثر اوقات ممکن است متوجه این خلط نشوید. ولی اگر خلط زیادی در پشت گلو جمع شود، بیش از حد معمول آن را می بلعید که این مسئله باعث آروغ زدن می شود. نوشیدن آب زیاد به برطرف این مسئله کمک می کند.

    دلیل آروغ زدن زیاد چیست؟

    آروغ زدن به خاطر استرس

    مشکلات گوارشی و روده در بین افراد مضطرب زیاد مشاهده می شود. اگر عصبی و مضطرب باشید، ممکن است هوای بیشتری وارد معده و روده خود کنید. بعضی افراد این کار را به عمد انجام می دهند ولی از انجام آن مطلع نیستند. به هرحال این کار باعث آروغ زدن می شود.اگر دچار استرس شده است اید یا احساس وحشت می کنید، به دکتر اطلاع دهید. با مدیریت بهتر استرس می توانید از آروغ زدن پیشگیری کنید.

    آروغ زدن به خاطر فتق هیاتال

    اگر قسمت بالای معده وارد دیافراگم شود و به آن فشار وارد کند، مبتلا به وضعیتی به نام فتق هیاتال Hiatal Hernia شده است اید. این عارضه باعث بازگشت اسید معده به سمت بالا و گلو می شود که باعث آروغ زدن همراه با طعم ترشی در دهان می شود. بعضی افراد نیز تحت این شرایط دچار مسئله در بلع می شوند. عوض کردن عادت های روزانه به اصلاح این شرایط کمک می کند. به عنوان مثال وزن سالم داشته باشید، سیگار را ترک کنید و در وقت خواب سر خود را به اندازه حدودا ۱۵ سانتی متر بالاتر از تن خود قرار دهید.

    آروغ زدن به خاطر باکتری بیش از حد در روده

    اسید معده هر میکروبی که وارد معده شود از بین می برد. اگر معده به اندازه کافی اسید تولید نکند، باکتری های روده کوچک خیلی زیاد می شوند. روده کوچک بین معده و روده بزرگ قرار می گیرد. رشد زیاد باکتری های روده کوچک جذب غذا به وسیله بدن را سخت تر می کند.گاز زیادی در این شرایط تولید می شود که منجر به آروغ زدن می شود.خروج باد از معده و بوی بد دهان نیز از دیگر عوارض رشد بیش از حد باکتری ها در روده هستند. آزمون تنفسی می تواند وجود این بیماری را تایید کند. اگر چنین باشد، آنتی بیوتیک ها و دیگر داروها به اصلاح اوضاع کمک می کنند.

    آروغ زدن به خاطر عفونت

    هلیکوباکتر پیلوری میکروبی است که دیواره داخلی شکم را دچار عفونت می کند.این امر باعث درد و تورم می شود و همچنین معده را جنبش می کند تا اسید بیشتری تولید کند. در نتیجه بیش از حد معمول آروغ می زنید. به علاوه ممکن است دچار درد خفیفی شوید که به طور کامل برطرف نمی شود. اگر آزمایش ها نشان دهند که دچار این مسئله هستید، پزشک آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد. دارویی که تولید اسید در معده را متوقف می کند نیز موثر خواهد بود.

    آروغ زدن به خاطر پرسشها پانکراس

    پانکراس یک غده بلند است که در کنار معده قرار گرفته است. این غده مایعات گوارشی تولید می کند که به هضم غذا کمک می کند.اگر این غده ملتهب شود، مبتلا به مشکلی می شوید که پانکراتیت نامیده می شود. علاوه بر آروغ زدن ممکن است دچار استفراغ شوید، احساس نفخ کنید، سکسکه کنید یا دچار تب شوید. اگر مشکوک به پانکراتیت هستید، به دکتر مراجعه کنید. پانکراتیت خفیف به خودی خود برطرف می شود. در حالت شدید مورد نیاز است فرد در بیمارستان بستری شود و روده استراحت کند و از طریق سرم مواد مغذی و مایعات دریافت می کند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : علت آروغ زدن چیست؟

    تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ


    واژه های کلیدی: نوشیدنی ها | غذا خوردن | خوردن غذا | تولید گاز | نوشیدنی | باکتری | سلامت | پیشگیری و بیماریها

    دلیل آروغ زدن زیاد چیست؟

    دلیل آروغ زدن زیاد چیست؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال