یكدیگر را مسخره نكنید (اگر دین دارید)
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » طرز استفاده از بی بی چک و پاسخ به سوالات مرسوم مربوط به بی بی چک

    طرز استفاده از بی بی چک و پاسخ به سوالات مرسوم مربوط به بی بی چک

     طرز استفاده از بی بی چک ها بسیار راحت هست، ولی آیا نتیجه حاصل از بی بی چک هر لحظه درست و دقیق است؟ در این مطلب به تمام

    طرز استفاده از بی بی چک و پاسخ به سوالات مرسوم مربوط به بی بی چک

    نحوه استفاده از بی بی چک ها بسیار راحت هست، ولی آیا نتیجه حاصل از بی بی چک هر لحظه درست و دقیق است؟ در این مطلب به تمام سوالات مربوط به استفاده از بی بی چک پاسخ داده می شود.

    طرز استفاده از بی بی چک

    استفاده از آزمون بارداری خانگی که با نام بی بی چک در بین زن ها مطرح می شود، ممکن است کمی عصبی کننده باشد، به خاص اگر از نتیجه به دست آمده مطمئن نیستید. در این مطلب به مرسوم ترین سوالات مربوط به بی بی چک، از جمله وقت استفاده از بی بی چک و چگونگی استفاده از آن و سایر سوالات در این زمینه پاسخ داده می شود.

    عبارات مهم : روش خانگی – بارداری

    بی بی چک چه زمانی جواب می دهد؟

    بسیاری از بی بی چک ها یا آزمون های بارداری خانگی ادعا می کنند که می توانند نتیجه دقیق را در نخستین روز به تعویق افتادن پریود نشان دهند. به هرحال نتایج دقیق تر را تا یک هفته بعد از به تعویق افتادن پریود از بی بی چک دریافت می کنید، بنابراین بهتر است که تا یک هفته صبر کنید.

    طرز استفاده از بی بی چک و پاسخ به سوالات مرسوم مربوط به بی بی چک

    چرا جهت دریافت نتیجه دقیق بی بی چک باید یک هفته منتظر ماند؟

    مدت کوتاهی بعد از اینکه تخمک بارور شده است به دیواره داخلی رحم متصل می شود، جفت تشکیل شده است و هورمون گنادوتروپین جفتی انسان human chorionic gonadotropin یا HCG تولید می شود. این هورمون وارد جریان خون و ادرار می شود. در اوایل بارداری غلظت هورمون HCG به سرعت زیاد کردن پیدا می کند – هر دو تا سه روز دو برابر می شود.هر چه سریعتر از بی بی چک استفاده کنید، کشف هورمون HCG سخت تر خواهد بود.

    به یاد داشته باشید که وقت دقیق تخمک گذاری در بین زنان متفاوت خواهد بود یا حتی در یک زن از ماهی به ماه دیگر تفاوت می کند و تخمک بارور شده است می تواند در وقت های متفاوت در رحم جایگذاری شود. این مسئله بر روی وقت شروع تولید هورمون HCG و قابل کشف شدن آن تاثیر می گذارد.

    اگر تایید فوری بارداری جهت تان مهم هست، بسته به مدت وقت بارداری یا به تعویق افتادن پریود، دکتر سونوگرافی، تکرار آزمون ادرار یا انجام آزمایش خون را توصیه می کند.

    چند نوع بی بی چک وجود دارد؟

    در بی بی چک ها از ادرار زن استفاده می شود، به این شکل که نوار مورد نظر وارد ادرار جمع آوری شده است می شود یا چند قطره ادرار روی نوار ریخته می شود و بعد از آن با رنگی شدن نوار – اغلب به شکل یک علامت مثبت یا منفی یا با یک خط یا دو خط رنگی و یا حتی لغت pregnant یا not pregnant روی نوار – نتیجه مشخص می شود.

    با این حال بعضی از بی بی چک ها خیلی حساس تر هستند. به عبارت دیگر بعضی از بی بی چک ها می توانند با میزان کم HCG هم نتیجه درستی را ارائه کنند. به یاد داشته باشید که هر لحظه تاریخ انقضای بی بی چک ها را بررسی کنید و نحوه استفاده از آن را به درستی و با دقت بخوانید.

    آیا بی بی چک دقیق است؟

    اکثر آزمون های خانگی یا بی بی چک ها ادعا می کنند که تا ۹۹ درصد نتیجه درست را نشان می دهند. به هرحال بررسی ها نشان داده اند که بسیاری از بی بی چک ها به اندازه کافی حساس نیستند تا بتوانند هورمون HCG را در ادرار خانمی که به تازگی پریودش به تعویق افتاده تشخیص دهند. جهت دریافت دقیق ترین و قابل اعتمادترین نتیجه بهتر است تا یک هفته بعد از به تعویق افتادن پریود صبر کنید.

     طرز استفاده از بی بی چک ها بسیار راحت هست، ولی آیا نتیجه حاصل از بی بی چک هر لحظه درست و دقیق است؟ در این مطلب به تمام

    آیا داروها بر روی نتیجه های بی بی چک ها تاثیر می گذارند؟

    داروهای باروری یا داروهای دیگری که حاوی هورمون HCG هستند ممکن است بر روی نتیجه بی بی چک تاثیر بگذارند. با این حال اکثر داروها، از جمله آنتی بیوتیک ها و قرص های ضد بارداری بر روی صحت و درستی نتیجه بی بی چک ها تاثیر نمی گذارند.

    آیا نتیجه مثبت بی بی چک ممکن است اشتباه باشد؟

    اگر چه این حالت به ندرت اتفاق می افتد، ولی ممکن است نتیجه بی بی چک مثبت باشد در حالیکه شما واقعا باردار نیستید. این حالت مثبت کاذب نامیده می شود.

    مثبت کاذب زمانی رخ می دهد که درست بعد از اینکه تخمک بارور شده است به دیواره رحم متصل شده است هست، آن را از دست می دهید که این حالت حاملگی بیوشیمیایی نامیده می شود. یا ممکن است بی بی چک را بلافاصله بعد از مصرف داروی باروری استفاده کنید که حاوی هورمون HCG است.حاملگی خارج از رحم، یائسگی یا پرسشها تخمدان نیز ممکن است نتیجه های گمراه کننده ای ارائه دهند.

    آیا نتیجه منفی بی بی چک ممکن است اشتباه باشد؟

    ممکن است بی بی چک نتیجه منفی نشان دهد در حالیکه واقعا باردار هستید. این حالت نیز منفی کاذب نامیده می شود و احتمال بروز منفی کاذب زیاد از مثبت کاذب است. عواملی که باعث می شوند نتیجه منفی کاذب مشاهده کنید عبارتند از:

    – خیلی سریع از بی بی چک استفاده کنید. هر چه فاصله زمانی بین به تعویق افتادن پریود و استفاده از بی بی چک کمتر باشد، احتمال اشتباه بودن نتیجه و کاذب بودن منفی زیاد خواهد بود. جهت اینکه نتیجه قابل اعتمادتری را دریافت کنید بهتر است یک هفته بعد از به تعویق افتادن پریودتان از بی بی چک استفاده کنید، در این وقت احتمال تشخیص هورمون HCG در ادرار به وسیله بی بی چک زیاد خواهد شد. اگر نمی توانید یک هفته صبر کنید بهتر است جهت انجام آزمایش خون به دکتر مراجعه کنید.

    نتیجه بی بی چک را خیلی سریع بررسی می کنید. حتما به بی بی چک وقت بدهید تا نتیجه درست را ارائه دهد. طبق وقت توصیه شده است بر روی برچسب عمل کنید و کمی صبر کنید. معمولا نتیجه بی بی چک ها بین ۴۰ ثانیه تا ۵ دقیقه مشخص می شود.

    – از ادرار رقیق جهت بی بی چک استفاده می کنید. جهت اینکه نتیجه دقیق تری به دست آورید، از ادرار هنگام صبح استفاده کنید، زمانی که ادرار بیشترین غلظت را دارد.

    بعد از استفاده از بی بی چک

    براساس نتیجه های به دست آمده می توانید کارها زیر را انجام دهید:

    نتیجه بی بی چک مثبت است یا چند بار از بی بی چک استفاده کرده اید و نتیجه های مختلفی دریافت کرده اید. در این شرایط به دکتر مراجعه کنید. جهت تایید بارداری ممکن است نیاز به آزمایش خون یا انجام سونوگرافی داشته باشید. هر چه سریعتر بارداری شما تایید شود، سریعتر می توانید مواظبت های مورد نیاز را انجام دهید.

    نتیجه بی بی چک منفی است. اگر با وجود منفی بودن پریود نشده اید، بهتر است طی چند روز یا یک هفته بعد از آن دوباره از بی بی چک استفاده کنید.

    نتیجه بی بی چک منفی هست، ولی پریود شما هنوز شروع نشده یا تصور می کنید که ممکن است باردار باشید. در این شرایط نیز باید به دکتر مراجعه کنید. عوامل زیادی باعث به تعویق افتادن پریود یا آمنوره amenorrhea می شوند، از جمله اختلالات تیروئید، وزن کم، پرسشها تخمدان، ورزش کردن بیش از حد و استرس. اگر باردار نباشید، دکتر با تجویز دارو به منظم شدن پریودتان کمک می کند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : یک روش خانگی جهت تشخیص بارداری

    طرز استفاده از بی بی چک و پاسخ به سوالات مرسوم مربوط به بی بی چک

    اگر می خواهید زیاد بدانید : ۵ علامتی که نشان می دهد دوقلو باردارید!!

    تهیه و ترجمه : گروه سلامت گروه تحریریه سایت
    seemorgh.com/health
    اختصاصی گروه تحریریه سایت


    واژه های کلیدی: روش خانگی | بارداری | استفاده | دریافت | باردار | بارداری | استفاده | ادرار | هورمون

    طرز استفاده از بی بی چک و پاسخ به سوالات مرسوم مربوط به بی بی چک

    طرز استفاده از بی بی چک و پاسخ به سوالات مرسوم مربوط به بی بی چک

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • افست کتاب لاتین