هر انسانی مرتکب اشتباه می شود ؛اما فقط انسان های احمق اشتباه خود را تکرار می کنند.(سیسرون)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » ورم پا بعد از سزارین و بررسی دیگر پرسشها بعد از سزارین

    ورم پا بعد از سزارین و بررسی دیگر پرسشها بعد از سزارین

     ورم پا بعد از سزارین مشکلی است که بسیاری از زن ها به آن دچار می شوند. علاوه بر این کمردرد و دیگر پرسشها بعد از سزارین مشاهده می

    ورم پا بعد از سزارین و بررسی دیگر پرسشها بعد از سزارین

    ورم پا بعد از سزارین مشکلی است که بسیاری از زن ها به آن دچار می شوند. علاوه بر این کمردرد و دیگر پرسشها بعد از سزارین مشاهده می شود که در این مقاله به بررسی علل این پرسشها می پردازیم.

    سزارین و پرسشها بعد از آن

    اینکه سزارین شما برنامه ریزی شده است یا غیر منتظره باشد، می دانید که درد بخشی از جراحی سزارین است. ولی احتمالا انتظار دارید که بعد از رفتن به منزل با نوزاد تازه متولد شده، این درد کم کردن پیدا کند. ولی همچنان درد و التهاب را تجربه می کنید، آیا این طبیعی است؟

    عبارات مهم : درمان ورم پا – بارداری
    بسته به مدت زمانی که از جراحی شما گذشته باشد، بله ممکن است این درد و التهاب طبیعی باشد. در ادامه به بااهمیت ترین و مرسوم ترین بخش هایی که بعد از سزارین دچار درد و التهاب می شوند، نگاه دقیق تری می کنیم تا علت را بررسی کرده وعلائم را شناسایی کنیم.

    کمردرد بعد از سزارین

    ورم پا بعد از سزارین و بررسی دیگر پرسشها بعد از سزارین

    بعضی زن ها بعد از سزارین دچار کمردرد می شوند. همه شما ممکن است با این نوع درد آشنا باشید، اکثر زن های باردار دچار کمردرد می شوند. اما بی حسی نخاعی در وقت سزارین خطر بروز کمردرد بعد از سزارین را به طور چشمگیری زیاد کردن می دهد.

    طبق پژوهشی که در سال ۲۰۰۹ در این باره انجام شد محققان دریافتند که خطر بروز کمردرد در زن هایی که عمل سزارین انجام می دهند، نزدیک به ۴۰ درصد است. دو علت احتمالی جهت کمردرد بعد از سزارین وجود دارد:

    • سردرد بعد از بی حسی نخاعی
    • ضربه

    بر اثر سردرد بعد از بی حسی نخاعی، مایع مغری نخاعی به تدریج نشت می کند و باعث گردن درد و سردرد می شود که در هنگام ایستادن یا نشستن بدتر می شود. اگر علت درد این مسئله باشد، در وقت دراز کشیدن درد برطرف می شود.

    وارد شدن ضربه به رباط ها، عضلات، اعصاب و پوست نیز می تواند باعث کمردرد شود.

    هنگامی که درد بر اثر ضربه یا اتفاق بروز می کند، معمولا خیلی سریع بعد از جراحی بروز کرده و طی چند روز نیز برطرف می شود. سردرد بعد از بی حسی نخاعی معمولا تا ۵ روز بعد از سزارین بروز نمی کند ولی طی چند روز برطرف می شود. جهت بعضی زن ها درد ممکن است تا چند هفته طول بکشد.

    آیا کمردرد بعد از سزارین طبیعی است؟

    کمردرد بعد از سزارین غیرطبیعی نیست، ولی همه دردها نیز طبیعی نیستند. در مورد هر گونه دردی که به آن دچار هستید با دکتر خود صحبت کنید.
    اگر درد شما با هر یک از موارد زیر همراه است حتما بلافاصله به دکتر مراجعه کنید:

    • تب
    • ترشح یا قرمزی در محل برش
    • دردی که به بی حسی یا ضعف عضلانی منجر می شود
    • از دست دادن کنترل مثانه یا روده

    درمان کمردرد بعد از سزارین

    بسته به علت و شدت درد دکتر داروهایی را جهت تسکین درد تجویز خواهد کرد. در مورد مصرف داروهای بدون نسخه با دکتر مشورت کنید، به خاص اگر در حال شیر دادن به نوزاد هستید.

     ورم پا بعد از سزارین مشکلی است که بسیاری از زن ها به آن دچار می شوند. علاوه بر این کمردرد و دیگر پرسشها بعد از سزارین مشاهده می

    دل درد بعد از سزارین

    با توجه به اینکه جهت به دنیا آوردن نوزاد در عمل سزارین نیمه میانی شکم بریده می شود، عجیب نیست که بعد از عمل سزارین دچار درد شوید.

    ناراحتی معده و دل درد بعد از سزارین کاملا مرسوم است و هیچ جای نگرانی نیست. این درد ممکن است ناشی از برش ایجاد شده است یا ضربه ناشی از جراحی باشد.

    بسیاری از زن ها نیز بعد از سزارین دچار پرسشها گوارشی می شوند. در وقت جراحی سیستم گوارشی غیر فعال می شود. بنابراین شروع فعالیت مجدد و انجام عملکرد طبیعی کمی طول خواهد کشید.

    درد در ناحیه میان تنه بعد از جراحی کاملا طبیعی هست، ولی دل درد سال ها بعد از سزارین هم طبیعی است؟

    بروز درد چند سال بعد از جراحی نیز نسبتا طبیعی است. این درد معمولا ناشی از بافت های زخم است که بعد از جراحی شکل گرفته اند و در بین زن هایی که به خاطر پیامدهای به وجود آمده باید مجددا جراحی شوند، کاملا مرسوم هست.

    آیا دل درد بعد از سزارین طبیعی است؟

    دل درد ممکن است طبیعی باشد، ولی این مسئله نیز بستگی به وقت درد دارد و ممکن است نشانه یک مسئله جدی تر باشد. اگر دل درد شما شدید است یا به مرور وقت بدتر می شود، حتما به دکتر اطلاع دهید.

    درمان دل درد بعد از سزارین

    دل درد ممکن است طی چند روز یا چند هفته به خودی خود برطرف شود، ولی در این مدت می توانید با مراجعه به دکتر داروهایی دریافت کنید تا درد اصلاح پیدا کند.

    ورم ران ها بعد از سزارین

    برخی زن ها بعد از سزارین دچار ورم پا می شوند. سزارین خطر بروز لخته خون در یکی از رگ های پاها را زیاد کردن می دهد که این شرایط ترومبوز ورید عمقی deep vein thrombosis نامیده می شود.

    این مسئله اگر درمان نشود لخته خون ایجاد شده است ممکن است به سمت ریه ها حرکت کند، شریان ها را مسدود کرده و نهایتا منجر به فوت شود.

    برخی زن ها فقط دچار ورم ران می شوند، در حالیکه برخی دیگر علاوه بر ورم دچار گرما، حساسیت به لمس و عوض کردن رنگ در پاها می شوند.

    کاهش فعالیت جسمی که بعد از انجام جراحی مرسوم هست، خطر بروز لخته خون را زیاد کردن می دهد. به همین علت است که پرستارها بعد از سزارین از شما می خواهند بلند شوید و راه بروید. این راه رفتن کمک می کند سیستم بدن شما به حالت عادی و فعالیت خود بازگردد و همچنین به اصلاح گردش خون و پیشگیری از بروز لخته خون نیز کمک می کند.

    آیا ورم ران بعد از سزارین طبیعی است؟

    ورم پا بعد از سزارین می تواند طبیعی باشد. بعضی زن ها بعد از سزارین دچار ورم پا می شوند که در بعضی خیلی شدید هست. به هرحال اگر دچار ورم پا شده است اید بهتر است حتما به دکتر مراجعه کنید تا علت آن به دقت بررسی شود.

    درمان ورم ران بعد از سزارین

    برای پیشگیری از ورم دکتر از شما می خواهد در وقت بستری بودن در بیمارستان چکمه های خاصی بپوشید. این چکمه ها چکمه های پنوماتیک pneumatic نامیده می شوند و به گردش خون سالم کمک می کنند. این چکمه ها تنگ و گشاد می شوند تا خون را به قسمت های بالای پا حرکت دهند و از بروز لخته خون جلوگیری کنند.

    ورم پا بعد از سزارین و بررسی دیگر پرسشها بعد از سزارین

    ورم پا بعد از سزارین

    به ورم پا در وقت بارداری عادت کرده اید و احتمالا دوباره به این مسئله بعد از سزارین فکر نمی کنید. در اکثر موارد نیز ورم پا بعد از سزارین دلواپس کننده نیست. مدتی طول می کشد تا بدن بعد از تولد نوزاد به اوضاع طبیعی خود برگردد، بنابراین ممکن است بدن به همان دلیلی که در دوران بارداری ورم داشت – یعنی هورمون ها – بعد از تولد نوزاد نیز تا مدتی ورم داشته باشد.

    در وقت بارداری بدن مقدار زیادی پروژسترون تولید می کندکه باعث می شود بدن نمک بیشتری جذب کرده و آب در بدن انباشته شود.این آب اضافه بر روی قسمت پایینی بدن فشار وارد می کند و باعث ورم دست ها و پاها می شود. مدتی طول می کشد تا بدن این مایع را جذب کند، بنابراین ممکن است بدن تا مدتی بعد از سزارین متورم باقی بماند.

    برخی زن ها نیز به علت تزریق داخل وریدی مایعات دچار ورم می شوند. این مایعات در وقت انجام سزارین جهت حفظ الکترولیت و تعادل مایعات در بدن تزریق می شوند.

    آیا ورم پا بعد از سزارین طبیعی است؟

    بله، این امر کاملا طبیعی است. ولی اگر این ورم غیر طبیعی به نظر می رسد یا فکر می کنید مشکلی وجود دارد، حتما در مورد آن با دکتر مشورت کنید.

    درمان ورم پا بعد از سزارین

    پاهای خود را کمی بالاتر از سطح زمین قرار دهید و فعالیت جسمی داشته باشید. ولی در وقت ورزش کردن تلاش کنید زیاده روی نکنید. به دکتر خود گوش دهید و مطمئن شوید که تنها در وقت لزوم و به شکل صحیح ورزش می کنید.

    همچنین می توانید پاهای خود را در حمام نمکی قرار دهید تا ورم اصلاح پیدا کرده و گردش خون نیز تقویت شود.

    درد و تورم بعد از سزارین طبیعی هست، ولی اگر دچار درد شدید، تب و دیگر علائم دلواپس کننده شده است اید، به دکتر مراجعه کنید.

     ورم پا بعد از سزارین مشکلی است که بسیاری از زن ها به آن دچار می شوند. علاوه بر این کمردرد و دیگر پرسشها بعد از سزارین مشاهده می

    اگر می خواهید زیاد بدانید : فواید و مضرات وضع حمل سزارین

    اگر می خواهید زیاد بدانید : مراقبت های بعد از سزارین را بدانید

    تهیه و ترجمه : گروه سلامت گروه تحریریه سایت
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    واژه های کلیدی: درمان ورم پا | بارداری | کمردرد | نوزاد | طبیعی | سردرد | جراحی | کمردرد | فعالیت | سزارین

    ورم پا بعد از سزارین و بررسی دیگر پرسشها بعد از سزارین

    ورم پا بعد از سزارین و بررسی دیگر پرسشها بعد از سزارین

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • افست کتاب لاتین
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتاب اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو