امام علي(ع):هر كه نگاه خود را از حرام باز دارد دلش آرام خواهد شد.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » ماساژ پروستات موثر است؟ فایده های ماساژ پروستات

    ماساژ پروستات موثر است؟ فایده های ماساژ پروستات

     ماساژ پروستات گاهی با اهداف درمانی انجام می شود. آیا ماساژ پروستات موثر است؟ این کار چگونه انجام می شود؟

    ماساژ پروستات موثر است؟ فایده های ماساژ پروستات

    ماساژ پروستات گاهی با اهداف درمانی انجام می شود. آیا ماساژ پروستات موثر است؟ این کار چگونه انجام می شود؟

    ماساژ پروستات

    ماساژ پروستات در واقع با اهداف پزشکی یا درمانی انجام می شود. ماساژ پروستات به شکل معجزه آسایی جهت بسیاری از شرایط استفاده می شود، از جمله اختلال نعوظ و پروستاتیت مزمن chronic prostatitis یا التهاب پروستات. در ادامه به بااهمیت ترین مزیت های ماساژ پروستات اشاره می کنیم.

    عبارات مهم : درمان اختلال نعوظ – سرطان پروستات

    مزیت های ماساژ پروستات

    تصور می شود ماساژ پروستات باعث باز شدن مجرای پروستات می شود. این مجرا یا لوله بین پروستات و بقیه سیستم ادراری و اندام تولید مثل قرار می گیرد. ماساژ پروستات باعث ترشح خود به خودی مایع می شود.این ترشح باعث می شود مجرا از هر گونه مایعی پاک شود و در نتیجه هر نوع نشانه ای که در خود مشاهده می کنید، برطرف می شود.

    یافته های مربوط به تحقیقات پزشکی خیلی زیاد ماساژ پروستات را توصیه نمی کنند. اکثر گزارشات مربوط به مزیت های ماساژ پروستات خیلی معتبر نیستند یا نتیجه مطالعات موردی کوچک هستند. بنابراین اکثر این گزارشات قبل از اینکه به عنوان یک استاندارد پزشکی در نظر گرفته شوند، نیاز به بررسی های بیشتری دارند.

    ماساژ پروستات موثر است؟ فایده های ماساژ پروستات

    ماساژ پروستات جهت چه شرایطی استفاده می شود؟

    بسیاری از تحقیقاتی که استفاده از ماساژ پروستات را مورد بررسی قرار داده اند کوچک بوده و قطعی نیستند. به همین دلیل بعضی پزشکان ممکن است ماساژ پروستات را مورد حمایت قرار ندهند.

    با این حال ماساژ پروستات جهت بعضی مردان مزیت های زیادی دارد. مردانی که دچار شرایط زیر هستند، بعد از انجام ماساژ پروستات تسکین در علائم خود را تجربه کرده اند.

    ماساژ پروستات و انزال دردناک

    ماساژ پروستات مسیر مایعات را در مسیر سیستم تولید مثل باز می کند. این انسدادها ممکن است باعث بروز ناراحتی یا درد شود. ماساژ پروستات باعث از بین بردن این انسدادها می شود.

    ماساژ پروستات و اختلال نعوظ

    قبل از روش های درمانی مدرن امروزی، مردها از ماساژ پروستات و جنبش پروستات جهت درمان اختلال نعوظ استفاده می کردند. هنوز هم بعضی مردها همراه با دیگر روش های درمانی از ماساژ پروستات جهت درمان اختلال نعوظ استفاده می کنند. دیگر روش های درمانی اختلال نعوظ عبارتند از : دارو، پمپ و ایمپلنت.

     ماساژ پروستات گاهی با اهداف درمانی انجام می شود. آیا ماساژ پروستات موثر است؟ این کار چگونه انجام می شود؟

    ماساژ پروستات و اصلاح جریان ادرار

    پروستات مجرای ادرار را احاطه می کند. زمانی که التهاب و تورم در پروستات زیاد کردن پیدا کند، می تواند بر روی دفع ادرار تاثیر گذاشته و یا حتی آن را مختل کند. اگر ماساژ پروستات به برطرف این التهاب کمک کند، جریان ادرار اصلاح پیدا خواهد کرد.

    ماساژ پروستات و پروستاتیت prostatitis یا التهاب پروستات

    قبل از ورود آنتی بیوتیک ها و روش های درمانی خاص، ماساژ پروستات نخستین روش جهت درمان پروستاتیت محسوب می شود. امروزه که پزشکان دریافته اند اختلالات متفاوت با پروستاتیت در ارتباط هستند، درمان های انتخابی جهت این بیماری تخصصی تر شده است اند.

    آیا ماساژ پروستات خطرناک است؟

    جامعه پزشکی از ماساژ پروستات به شکل گسترده ای حمایت نمی کند. اینکه این روش موثرتر از روش های درمانی معمول باشد، مورد تایید قرار نگرفته هست. با این حال بسیاری از مردان در وقت استفاده از این روش به تنهایی یا در ترکیب با دیگر روش ها، اصلاح در علائم خود را تجربه کرده اند. اغلب مردان ممکن است از هر دو روش ماساژ پروستات و آنتی بیوتیک جهت درمان استفاده کنند.

    افرادی که بدون آموزش ماساژ پروستات را انجام می دهند، ممکن است به سیستم تولید مثل خود آسیب وارد کنند. ماساژ بیش از حد یا با فشار شدید ممکن است باعث بدتر شدن نشانه ها شده است یا پرسشها تازه به وجود آورد.

    اگر تصمیم به استفاده از ماساژور الکتریکی جهت ماساژ پروستات دارید، به هیچ عنوان این کار را بدون آموزش دیدن انجام ندهید. ماساژورهای الکتریکی زیادی جهت فروش وجود دارند که بعضی از آنها تحت عنوان اسباب بازی جنسی فروخته می شوند، آیا که ماساژ پروستات جهت بعضی مردان لذت بخش است.

    چطور جهت ماساژ پروستات آماده شوید؟

    از آنجایی که این روش مورد تایید بسیاری از پزشکان نیست، بنابراین دسترسی به درمانگری که بتواند به شکل موثر ماساژ پروستات را انجام دهد کار دشواری خواهد بود. در این باره بهتر است با دکتر مشورت کنید.

    در وقت ماساژ پروستات چه کارهایی انجام می شود؟

    در این شرایط هر گونه برآمدگی، عوض کردن یا دیگر علائم احتمالی مربوط به سرطان در پروستات مورد بررسی قرار می گیرند. دکتر ممکن است معاینه دیجیتال مقعدی digital rectal exam یا DRE انجام دهد تا ترشحات پروستات را مشخص کرده و بتواند علائم مربوط به پروستاتیت، عفونت و دیگر اختلالات را مشخص کند.

    در وقت انجام ماساژ پروستات، شخصی که این عمل را انجام می دهد، دستکش پوشیده و انگشت آغشته به لوبریکانت را وارد مقعد می کند. سپس پروستات را به آرامی فشار داده یا جهت چند دقیقه ماساژ می دهد. اگر با انجام این ماساژ احساس درد داشتید، حتما به فردی که ماساژ را انجام می دهد، اطلاع داده شود. ماساژ پروستات جهت چند دقیقه اول ممکن است باعث بروز ناراحتی شود، ولی نباید باعث درد شود.

    تعداد دفعات مورد نیاز جهت ماساژ پروستات به شما و پزشکتان و شرایط درمانی بستگی دارد. در ابتدا ممکن است هر هفته به چند جلسه ماساژ پروستات نیاز داشته باشید که بعد از مدتی این تعداد به تدریج کم کردن پیدا می کنند.

    ماساژ پروستات موثر است؟ فایده های ماساژ پروستات

    کلام آخر

    قبل از اینکه ماساژ پروستات را امتحان کنید، با دکتر خود در مورد آن مشورت کنید. در اکثر موارد تا چند ماه به چندین جلسه ماساژ پروستات نیاز خواهید داشت. یک جلسه ماساژ معمولا تاثیر نخواهد داشت.

    با یک جلسه ماساژ پروستات ممکن است در ابتدا به طور موقت اصلاح در علائم خود مشاهده کنید، ولی این علائم طی چند ساعت یا چند روز برمی گردند. با انجام تعداد جلسات زیاد علائم کمتر و کمتر شده است و در نهایت به طور کامل متوقف می شوند.

    در حال حاضر تحقیقات انجام شده است از ماساژ پروستات جهت مدت طولانی حمایت نمی کنند. اگر مسئله شما بعد از چند جلسه ماساژ پروستات برطرف نشد، مورد نیاز است دکتر در روش درمانی صرف نظر کرده و روش دیگری را گزینش کند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : آیا بزرگ شدن پروستات باعث سرطان پروستات می شود؟

    اگر می خواهید زیاد بدانید : جلوگیری از بزرگی پروستات با یک رژیم غذایی مردانه!

    اگر می خواهید زیاد بدانید : سرطان پروستات با خوردن این غذاها اتفاق می افتد! مراقب باشید

     ماساژ پروستات گاهی با اهداف درمانی انجام می شود. آیا ماساژ پروستات موثر است؟ این کار چگونه انجام می شود؟

    تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    واژه های کلیدی: درمان اختلال نعوظ | سرطان پروستات | ماساژور | استفاده | مردانه | پروستات | پزشکی | مردان | ماساژ | درمانی

    ماساژ پروستات موثر است؟ فایده های ماساژ پروستات

    ماساژ پروستات موثر است؟ فایده های ماساژ پروستات

    امتیاز 4.00 ( 1 رای )

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال