پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم (خداوند)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » روش های استفاده از سدر جهت قشنگی پوست و مو در طب سنتی

    روش های استفاده از سدر جهت قشنگی پوست و مو در طب سنتی

    برگ سدر در تركیبات آرایشی و شامپوها زیاد استفاده می‌شود. از این برگ ضمادی تهیه می‌شود كه اگر بدن را با آن بشویند، به ترمیم زخم‌ها و پاكسازی پوست كمك می‌كند.

    روش های استفاده از سدر جهت قشنگی پوست و مو در طب سنتی

    برگ سدر در تركیبات آرایشی و شامپوها زیاد استفاده می شود. از این برگ ضمادی تهیه می شود كه اگر بدن را با آن بشویند، به ترمیم زخم ها و پاكسازی پوست كمك می كند.

    پوست براق و موهای قشنگ با سدر

    با این نسخه های طبیعی لایه برداری کنید، با ریزش مو بجنگید و پوستتان را براق کنید.

    درست است كه سبك زندگی افراد به گونه ای شده است كه آنها را هر روز زیاد از روز قبل از محیط زیست دور می كند ولی كیست كه نخواهد قشنگی طبیعی صورتش را با گیاهانی كه در محیط زیست موجود هست، حفظ نكند؟! یكی از گیاهانی كه می توانید جهت به دست آوردن قشنگی طبیعی روی آن حساب كنید، سدر هست. سدر از آن گیاهانی است كه تقریبا همه قسمت های آن در قشنگی و سلامت بدن شما می تواند مورد استفاده قرار گیرد. هنگامی که بدانید كه سدر پوست را خنك می كند و موها را حالت می دهد و كلی فایده های دیگر جهت پوست و مو دارد دیگر ساده از كنار این گیاه نمی گذرید. البته اگر قرار باشد از سدر جهت قشنگی تان استفاده كنید، باید كاربرد آن را در موارد متفاوت و قسمت های متعدد بدانید. دكتر علیرضا عباسیان؛ متخصص طب سنتی راجع به فواید این گیاه جادویی و كاربرد آن در قشنگی توضیح می دهد.

    عبارات مهم : روغن بادام – استفاده

    اگر پوستی کشیده می خواهید از سدر استفاده کنید

    سدر یكی از گیاهانی است كه در طب سنتی به آن قابض می گویند. همین خاصیت سدر باعث فشردگی و تقویت اعضا می شود و در اصل اعضا را از سستی و شلی درمی آورد. نام دیگر سدر كنار است كه گیاهی خوشبو و دارای مزاج سرد و خشك هست. میوه این گیاه هم به شكل سنجد است و در مناطق جنوبی کشور عزیزمان ایران موجود هست. واقعیت این است كه اغلب اجزای سدر خاصیت دارویی دارد. میوه، برگ، شكوفه و حتی ریشه سدر قابل استفاده است.

    روش های استفاده از سدر جهت قشنگی پوست و مو در طب سنتی

    سدر، مرهمی بر زخم های قدیمی

    برای اصلاح جای زخم هم می توان از سدر استفاده كرد. البته اگر جای زخم اسكار گذاشته و عمیق باشد نمی توان چندان امید داشت كه سدر كاری بكند ولی اگر زخم سطحی باشد می توان پودر آن را با آب مخلوط كرد و روی زخم مالید و بعد از چند دقیقه بشویید. یادتان باشد دفعات زیادی باید این كار را انجام دهید.

    سدر، نسخه ای جهت گرمایی ها

    میوه سدر قبل از میوه شدن شكوفه ای می دهد كه ضماد آن را می توان جهت برطرف عرق سوز شدن پا در حمام استفاده كرد. روش استفاده از آن به این ترتیب است كه شكوفه را خشك كرده و بعد آسیاب می كنند و پودر آن را با مقداری آب مخلوط می كنند. اگر بخواهید پوست را هم همراه با عرق سوز درمان و تقویت كنید، بهتر است سه قاشق پودر شكوفه، دو لیوان آب و دو قاشق سركه را با هم مخلوط كرده و در حمام روی نقاط عرق سوز شده است قرار دهید. بگذارید این تركیب ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی نقاط عرق سوز شده است باقی بماند. این كار اگر دو بار در روز انجام شود بعد از دو تا سه روز عرق سوزی برطرف می شود.

    لایه برداری با برگ سدر

    برگ سدر در تركیبات آرایشی و شامپوها زیاد استفاده می شود. از این برگ ضمادی تهیه می شود كه اگر بدن را با آن بشویند، به ترمیم زخم ها و پاكسازی پوست كمك می كند. استفاده از سدر در افرادی كه پوستی چرب دارند، راحت تر هست. اگر بخواهید سدر اثر معمولی داشته باشد با آب و اگر بخواهید اثرش تقویت شود با كمی سركه و آب مخلوط كنید و خوب كه به هم خورد روی پوست بمالید و بگذارید خشك شود بعد با دست به صورت دورانی آن را ماساژ دهید و در اصطلاح اسكراب كنید. در واقع با این كار شما پوست را می سایید. این حركت كمك می كند لایه برداری خوبی انجام شود و علاوه بر این پوست تمیز شود.

    اگر پوستی نرم و براق می خواهید، سدر را فراموش نکنید

    از فواید قشنگی این گیاه این است كه باعث نیكویی رنگ رخسار می شود. در صورتی كه مشكل پوست شما كدری آن است و می خواهید پوستی براق داشته باشید، بهتر است سدر را با روغن بادام تلخ مخلوط كرده یا با ماست تركیب كنید و تازه به تازه استفاده كنید. از آنجا كه روغن بادام تلخ چرب است مشكلی جهت پوست ایجاد نمی كند و میتواند یكی دو ساعت روی پوست بماند. جهت این كار سدر را بجوشانید و آبش را با هم وزن خودش روغن بادام تلخ مخلوط كرده و روی شعله آهسته هم بزنید تا آبش بخار شود و عصاره سدر در بادام تلخ بماند. این كار را می توان با روغن زیتون هم انجام داد چون روغن بادام تلخ كمی گران هست. در نهایت روی روغن زیتون كمی روغن بادام تلخ بریزید و بگذارید روی پوست باشد. این مخلوط هر چه زیاد روی پوست بماند اثرش زیاد است.

    برگ سدر در تركیبات آرایشی و شامپوها زیاد استفاده می‌شود. از این برگ ضمادی تهیه می‌شود كه اگر بدن را با آن بشویند، به ترمیم زخم‌ها و پاكسازی پوست كمك می‌كند.

    ریزش مو را با سدر متوقف کنید

    سدر مقوی مو است و موها را تقویت می كند و از ریزش مو جلوگیری می كند ولی جهت ریزش مو باید مو را طبقه بندی كرد. افرادی كه منافذ گشادی در پوست سرشان دارند و قطر موهای ارزش زیاد هست، از آنجا كه گیاه سدر حالت قابض دارد، جهت این ظاهر ریزش ها ایده آل است ولی افرادی كه پوست خشك دارند و منافذ موهای ارزش تنگ هست، معمولا موهای نازكی دارند.

    • این افراد نباید از سدر استفاده كنند و به جای آن تركیباتی كه عصاره گرم دارند مانند سیر، فلفل یا عصاره بادام استفاده كنند.
    • در این حالت منافذ پوست باز می شود و موها می توانند از این منافذ بیرون بیایند.

    اشتهای تان را با سدر تقویت کنید

    اگر زیادی لاغر هستید و می خواهید كمی چاق شوید بهتر است روی ریشه سدر حساب كنید. ریشه گیاه سدر را با آب بجوشانید تا به رنگ قرمز دربیاد بعد آن را نوش جان كنید. این معجون باعث چاقی می شود و جهت افرادی كه لاغر هستند و می خواهند چاق شوند، استفاده می شود.

    صمغ سدر جهت شوره سر

    شوره سر یكی از مشكلاتی است كه علل بسیاری می تواند داشته باشد ولی یكی از درمان هایی كه می توان جهت آن در نظر گرفت، سدر هست. گیاه سدر صمغی دارد كه می توان آن را در آب حل و روی سر استفاده كرد. این تركیب در افرادی كه شوره سر دارند اثری معجزه آسا دارد. اگر بخواهید می توانید از شامپوهای آماده سدر جهت این مشكل استفاده كنید.

    خواص دیگر سدر که باید بدانید

    همان طور كه گفته شد، قسمت های متفاوت سدر می تواند در قشنگی صورت موثر باشد. میوه سدر هم از این قاعده مستثنی نیست. البته میوه سدر با وجود آنكه جهت دستگاه گوارش بافایده هست، می تواند نفاخ هم باشد ولی همین میوه ترش در كسانی كه جوش های صورت دارند یا پوست صورت ارزش چرب است ولی بدن خشكی دارند می تواند موثر باشد. میوه سدر مقداری نفاخ است و ممكن است جهت حافظه هم ضرر داشته باشد بنابراین افرادی كه سابقه تشنج یا فلج دارند قبل از استفاده از این میوه باید با پزشك مشورت كنند. بد نیست بدانید كه مصلح سدر سكنجبین است و اگر سدر همراه با سكنجبین خورده شود، می تواند ضررهایش را كم كند.

    زیاد بدانید : ریزش مو دارید؟ طب سنتی را دریابید

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    منبع : مجله سیب سبز

    روش های استفاده از سدر جهت قشنگی پوست و مو در طب سنتی

    واژه های کلیدی: روغن بادام | استفاده | میتواند | سلامت | پوست، مو و قشنگی |

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی pdf