کیش خوب همانند فوتبال خوب است، حرف نمی زند ، عمل می کند.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » درمان آکنه با چند توصیه کاربردی

    درمان آکنه با چند توصیه کاربردی

    آکنه یک عارضه پوستی است که روش های زیادی جهت درمان و پیشگیری از آکنه وجود دارد که در ادامه به چند مورد اشاره می شود

    درمان آکنه با چند توصیه کاربردی

    آکنه یک عارضه پوستی است که روش های زیادی جهت درمان و پیشگیری از آکنه وجود دارد که در ادامه به چند مورد اشاره می شود

    توصیه هایی جهت درمان آکنه

    آکنه هنگامی به وجود می آید که منافذ پوستی آلوده به باکتری شوند. آکنه مرسوم ترین بیماری پوستی در آمریکا بوده و حدود ۸۰ درصد از افراد در طول زندگی خود آن را تجربه می کنند. مردم می توانند از داروهای موضعی خاصی جهت کمک به تعادل سطح چربی پوست، کاهش التهاب، کشتن باکتری ها و جلوگیری از شیوع آکنه در آینده استفاده کنند.

    عبارات مهم : بیماری های پوستی – درمان و پیشگیری
    اگرچه هنوز شواهد علمی زیادی جهت اثبات اثربخشی زیاد درمان های خانگی وجود ندارد ولی در این مقاله تلاش شده است تا شواهد موجود جهت بعضی از درمان های خانگی که ممکن است جهت افراد مبتلا به آکنه بافایده واقع شود، ارائه گردد.

    زیاد بدانید : راه حلی اعجاب آور جهت درمان آکنه

    درمان آکنه با چند توصیه کاربردی

    درمان های خانگی جهت آکنه

    برخی از مرسوم ترین درمان های خانگی جهت آکنه استفاده از عصاره های گیاهی طبیعی است که بسیاری از طبیبان سنتی جهت صدها سال است که از آنها استفاده می کنند.

    موارد زیر عالی ترین درمان های خانگی جهت آکنه است که بعضی پژوهش ها آنها را اثبات کرده اند:

    درمان آکنه با روغن درخت چای

    روغن درخت چای یک ضد باکتری و ضد التهاب طبیعی است که می تواند “پروپیونی باکتریوم آکنه”، باکتری مولد آکنه را از بین ببرد. فواید ضد التهاب آن نیز به کم کردن ورم و قرمزی جوش ها کمک می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که روغن درخت چای باعث کم کردن تعداد زخم های ناشی از آکنه های خفیف تا میانگین می شود و می تواند کارآیی بنزوئیل پراکسید ۵ درصد را که دارویی جهت درمان جوش هاست، داشته باشد.

    برای استفاده از این روغن می توان عصاره درخت چای را به ژل ها یا کرم های مخصوص جوش اضافه کرد. در صورتی که از اسانس این روغن استفاده می کنید، ابتدا آن را با یک روغن حامل (روغن پایه) رقیق و سپس مصرف نمایید.

    درمان جوش صورت با روغن جوجوبا

    روغن جوجوبا می تواند به ترمیم پوست آسیب دیده از جمله اصلاح زخم ها و ضایعات پوستی ناشی از آکنه ها کمک کند. همچنین بعضی ترکیبات موجود در این روغن جهت کاهش التهابات پوستی و قرمزی و ورم اطراف جوش ها و جوش های سرسفید و سایر نقاط ملتهب بافایده است. در یک مطالعه در سال ۲۰۱۲، محققان جهت ۱۳۳ فرد مبتلا به آکنه به مدت شش هفته و جهت دو تا سه بار در هر هفته ماسک حاوی روغن جوجوبا اعمال کردند و این افراد از اصلاح ۵۴ درصدی آکنه هایشان خبر دادند. می توان اسانس جوجوبا را با یک ژل، کرم یا ماسک صورت مخلوط کرده و روی آکنه ها اعمال کرد. همچنین می توان چند قطره روغن جوجوبا را روی یک پد پنبه ای ریخته و به آرامی آن را روی زخم های ناشی از آکنه ها قرار دهید.

    آلوئه ورا

    آلوئه ورا یک ضد باکتری و ضد التهاب طبیعی است که ظاهر آکنه را کم کردن داده و مانع بروز آن می شود آلوئه ورا حاوی مقادیر زیادی آب بوده و مرطوب کننده ای عالی است و به افرادی که به علت استفاده از دیگر محصولات ضد آکنه دچار خشکی پوست شده است اند توصیه می شود. در یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ محققان جهت مدت هشت هفته به بعضی افرادی که آکنه های خفیف تا متوسطی داشتند ژل آلوئه ورا و به بعضی دیگر کرم “ترتینوئین” تجویز کردند. افرادی که آلوئه ورا مصرف می کردند در مقایسه با افرادی که ترتینوئین استفاده کردند اصلاح چشمگیری در آکنه های التهابی و غیر التهابی گزارش کردند.

    ابتدا زخم های آکنه ها را تمیز کرده و سپس یک لایه نازک از کرم یا ژل با حداقل ۱۰ درصد آلوئه ورا را روی آکنه ها اعمال کنید. همچنین می توانید از ژل ها و کرم های مرطوب کننده حاوی آلوئه ورا استفاده نمایید.

    آکنه یک عارضه پوستی است که روش های زیادی جهت درمان و پیشگیری از آکنه وجود دارد که در ادامه به چند مورد اشاره می شود

    عسل

    عسلبرای هزاران سال است که جهت درمان بیماری های پوستی مانند آکنه استفاده می شود و حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به زدودن بقایا و ضایعاتی که منافذ پوستی را مسدود کرده اند کمک کند. پزشکان به علت فواید ضد باکتری و ترمیم کننده زخمِ عسل از آن در زخم بندی به عنوان مرهم استفاده می کنند. عسل را می توان به انواع ماسک های صورت افزود یا با استفاده از انگشت تمیز یا پد پنبه ای روی آکنه ها قرار دارد.

    سیر

    بسیاری از متخصصان طب سنتی از سیر جهت درمان عفونت ها و زیاد کردن توانایی بدن جهت مبارزه با میکروب ها و عفونت ها استفاده می کنند. سیر حاوی ترکیبات آلی گوگرد است که اثرات طبیعی ضد باکتری و ضد التهابی دارد و می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و توقف عفونت ها کمک کند. جهت مبارزه با التهاب و عفونت ناشی از آکنه می توان سیربیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کرد. بعضی افراد حبه های سیر را به طور درسته می جوند، بعضی آن را روی نان های داغ برشته می کنند و بعضی آن را به نوشیدنی های داغ می افزایند. همچنین می توان از پودر سیر یا کپسول های حاوی سیر نیز استفاده کرد. بعضی توصیه می کنند که سیر را مستقیما به جوش بزنید که ممکن است باعث سوزش زیاد پوست شود. بنابراین هر لحظه با دقت کافی آن را استفاده کنید.

    چای سبز

    چای سبزحاوی غلظت های بالای گروهی از آنتی اکسیدان های پلی فنول به نام کاتچین هست. زیاد افراد مبتلا به جوش پوستی، سبوم (چربی طبیعی پوست) بیش از حدی را در منافذ پوست خود دارند و در مقابل آنتی اکسیدان کافی ندارند. آنتی اکسیدان ها به بدن کمک می کنند مواد شیمیایی و مواد زائدی که می توانند به سلول های سالم آسیب برسانند را از بین ببرد. چای سبز نیز می تواند به زدودن بعضی از ضایعات و بقایایی که در زخم های باز آکنه ها ایجاد می شود، کمک کند. چای سبز هم چنین حاوی ترکیباتی است که می تواند به کم کردن تولید چربی پوست، کم کردن پروپیونی باکتریوم آکنه و کم کردن التهابات کمک کند.

    می توان جهت بهره مند شدن از فواید چای سبز علاوه بر نوشیدن آن، عصاره چای سبز را روی آکنه استعمال کرد. یک مطالعه نشان داد استفاده هشت هفته ای از عصاره چای سبز منجر به کم کردن ۷۹ و ۸۹ درصدی جوش های سرسفید و سرسیاه می شود.

    زیاد بدانید : چای سبز جهت چه افرادی مضر است ؟

    سرخارگل

    سرخارگل نوعی گیاه مخروط سان و حاوی ترکیباتی است که به نابودی ویروس ها و باکتری ها از جمله پروپیونی باکتریوم آکنه کمک می کند. همچنین می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن، کم کردن التهاب و مبارزه با عفونت ها و جلوگیری از آنها از جمله سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک کند.

    می توان کرم های حاوی سرخارگل را در نقاط مبتلا به آکنه استفاده کرد یا مکمل های حاوی سرخارگل را مورد مصرف قرار داد.

    رزماری

    عصاره رزماری حاوی مواد شیمیایی و ترکیبات آنتی اکسیدانی است که فواید ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ روی مدل های موش ها و سلول های انسانی نشان داد که عصاره رزماری می تواند التهابات ناشی از پروپیونی باکتریوم آکنه را کم کردن دهد.

    درمان آکنه با چند توصیه کاربردی

    زهر خالص زنبور عسل

    زهر خالص زنبور عسل فواید ضد باکتریایی دارد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که این زهر قادر به از بین بردن پروپیونی باکتریوم آکنه است و افرادی که به مدت دو هفته از مواد آرایشی حاوی زهر خالص زنبور عسل استفاده کردند از اصلاح ضایعات آکنه های خود خبر دادند و در مطالعه ای دیگر در سال ۲۰۱۶ افرادی که یک ژل حاوی زهر خالص زنبور عسل را به مدت شش هفته استفاده کردند، کم کردن ضایعات آکنه های خفیف تا میانگین را گزارش کردند. این زهر می تواند ماده ای بافایده در محصولات ضد آکنه باشد.

    روغن نارگیل

    روغن نارگیل نیز مانند سایر داروهای طبیعی حاوی ترکیبات ضد باکتریایی و ضد التهابی است و باعث از بین بردن باکتری های مولد آکنه، کم کردن ورم و قرمزی ناشی از آن و اصلاح زخم های باز آکنه ها می شود.

    می توان روغن نارگیل خالص را به طور مستقیم روی منطقه مبتلا به آکنه قرار داد.

    تغییرات در سبک زندگی جهت درمان جوش

    در کنار درمان های خانگی، تغییرات خاصی در سبک زندگی می تواند تاثیر مهمی در حفظ سلامت بدن، کم کردن چربی پوست و جوش های ناشی از آن داشته باشد.

    این تغییرات که به اصلاح آکنه های پوستی منجر می شود عبارتند از:

    لمس نکردن جوش صورت

    دست زدن به آکنه ها می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد ولی تماس با زخم های آکنه ها پوست را جنبش می کند و ممکن است باعث شدت یافتن اوضاع آکنه و سرایت آن به دیگر نقاط پوست شود. لمس کردن، مالیدن، فشردن و ترکاندن آکنه ها نیز می تواند باکتری های بیشتری را به زخم های آکنه ها وارد کند و باعث عفونت های بیشتری شود. می توانید در مورد آکنه ها و زخم های بزرگ و عمیق آن با دکتر مشورت کنید تا عالی ترین و امن ترین روش زدودن آن را بیابید.

    آکنه یک عارضه پوستی است که روش های زیادی جهت درمان و پیشگیری از آکنه وجود دارد که در ادامه به چند مورد اشاره می شود

    انتخاب پاک کننده های مناسب

    بسیاری از صابون های معمولی اسیدیته یا PH بیش از حد بالایی داشته و می توانند پوست را جنبش کرده و آکنه ها را شدت یافتن کنند. انتخاب شوینده ها و پاک کننده هایی با PH نزدیک به PH طبیعی پوست که حدود ۵.۵ است می تواند به اصلاح زخم های ناشی از آکنه ها و جلوگیری از ایجاد آکنه ها کمک کند.

    استفاده از محصولات مواظبت از پوست فاقد چربی

    محصولات بر پایه روغن و چربی می تواند منافذ پوستی را مسدود کرده و ایجاد آکنه ها را زیاد کردن دهد. از محصولات مواظبت از پوست و مواد آرایشی با برچسب «فاقد چربی» (oil-free) یا «ضد جوش» (non – comedogenic) که مشمول بر مواد تشکیل دهنده ای است که به منافذ پوست اجازه تنفس می دهد، استفاده کنید.

    مصرف کافی آب

    مصرف کافی آب از اهمیت بالایی برخوردار است آیا که باعث تسهیل اصلاح زخم های آکنه ها و کم کردن خطر کلی شیوع آنها می شود. هنگامی که پوست خشک و کم آب می شود، راحت تر جنبش شده است و آسیب می بیند و باعث ایجاد جوش می شود. مصرف کافی آب همچنین منجر به تولید مناسب سلول های تازه پوستی در ترمیم زخم های آکنه ها می شود. بسیاری از کارشناسان بهداشت مصرف بین شش تا هشت لیوان مایعات در روز را توصیه می کنند ولی هیچ استانداری جهت مصرف روزانه مایعات توصیه نمی شود لیکن نیاز هر فرد به آب بسته به سن، میزان فعالیت او، درجه حرارت و بیماری های او متفاوت است.

    کاهش استرس

    آکادمی امراض پوستی ایالات متحده، استرس را به عنوان یکی از علل احتمالی ایجاد آکنه عنوان کرده است. استرس موجب زیاد کردن سطح هورمون آندروژن می شود. آندروژن فولیکول های مو و غدد چربی را در منافذ پوست جنبش کرده و خطر مبتلا شدن به آکنه ها را زیاد کردن می دهد. جهت مدیریت استرس می توان نکاتی همچون صحبت کردن با خانواده، دوستان، دکتر یا سایر افراد حامی، خواب کافی، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل و دوری از نخوردن وعده های غذایی، ورزش منظم، محدود کردن مصرف کافئین و الکل، تمرین تنفس عمیق، یوگا، مراقبه و ذهن آگاهی را رعایت کرد.

    درمان آکنه با چند توصیه کاربردی

    درمان های پزشکی جهت آکنه

    بسیاری از گزینه های درمان پزشکی جهت آکنه وجود دارد که اکثر آنها موثرند، هر چند می توانند بعضی عوارض جانبی را ایجاد کرده و جهت همه مناسب نباشند. در صورتی که درمان های خانگی در اصلاح آکنه ها موثر واقع نشد، افراد می توانند در مورد استفاده از داروها و کرم های درمانی مناسب جهت خود با دکتر متخصص مشورت کنند.

    داروهای تجویزی جهت آکنه های خفیف تا میانگین می تواند مشمول بر مواد تشکیل دهنده ای از جمله سالیسیلیک اسید، هیدروژن پراکسید و آلفاهیدروکسی اسید باشد. داروهای تجویزی جهت آکنه های شدیدتر نیز عموما ژل ها و کرم های ترتینوئین، ژل ها و کرم های کلیندامایسین، آنتی بیوتیک های خوراکی، ایزوترتینوین خوراکی و داروهای ضد بارداری است.

    به گزارش سایت تخصصی مدیکال نیوز تودی، در صورتی که آکنه های فرد دردناک، عفونی و در عمق پوست بوده، به درمان های خانگی پاسخ نداده، ناحیه بزرگی از پوست را پوشش داده و باعث ایجاد حس ناراحتی فرد می شود بهتر است به دکتر متخصص مراجعه کنید.

    زیاد بدانید : جوش های کمر و شانه نشانه چیست؟

    زیاد بدانید : جوش پوستی در قسمت های متفاوت صورت چه مشکلاتی را آشکار می کنند؟

    گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    منبع : isna.ir

    واژه های کلیدی: بیماری های پوستی | درمان و پیشگیری | درمان جوش صورت | بیماری پوستی | ضد التهابی | درمان آکنه | مبتلا شدن | ضد التهاب | درمان جوش | آلوئه ورا | استفاده

    درمان آکنه با چند توصیه کاربردی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی