قدر زمان حال را بدانید که گذشته هرگز برنمی گردد و آینده شاید نیاید.(گالیله)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » ۵ آئین صبحگاهی برای بالا بردن کارایی

    ۵ آئین صبحگاهی برای بالا بردن کارایی

    ۵ آئین صبحگاهی برای بالا بردن کارایی

     

     

    اکثر ما هفته‌ای ۴۰، ۵۰ یا حتی ۶۰ ساعت سر کار هستیم، اما اگر بخواهند ساعت کار مفید و مؤثرمان را حساب کنند معلوم نیست چند ساعتش را باید به خاطر سرگرمی‌های اینترنتی، هَله‌هوله خوردن در دفتر و مدیریت افتضاحِ زمانِ خود، کسر کنیم. چه بهتر بود که از این ساعت‌ها استفاده بهتری می‌کردیم تا تسلط بیشتری بر کارمان داشته باشیم.

    لابد می‌گویید اینها چه ربطی به صبح دارد؟ برو عمو، بگذار ۵ دقیقه‌ دیگر بخوابیم. اما بهتان پیشنهاد می‌کنم، قبل از اینکه لحاف را روی سرتان بکشید، بد نیست این مقاله‌ی کوتاه را مطالعه کنید تا متوجه شوید که چطور می‌توان با جمع کردن فنرهای خود، چنان هوشمندانه کار کنید که از بعد از ناهار دائم چشم‌ و چارتان به ساعت دوخته نشده باشد. این شما و این آئین پنجگانه‌ صبحگاهی:

    ۷ دقیقه نرمش کنید

    morning-ritual

    درست شنیدید، ۱۰ دقیقه نه، فقط ۷ دقیقه. چرا؟ چون هم آنقدر کوتاه است که تداخلی با ۴ آیین بعدی پیدا نکند و هم آنقدر هست که کوفتگی و خستگی ناشی از شب گذشته را از سرتان بپراند – از جمله آن سطل آشغالی که تا سر کوچه بردید یا آن قابلمه‌ی حاوی لازانیای سوخته‌ای که تا ساعت ۱ شب می‌سابیدید.

    به تعداد موهای سرتان هم شیوه‌های گرم کردن و نرم کردن وجود دارد، اما چیزی که من پیشنهاد می‌کنم این است که بروید و اپلیکیشن ۷ minutes workout را برای گوشی‌تان دانلود کنید، یا اینکه به این وبسایت بروید و دکمه استارت را بزنید و همانطور که می‌گوید عمل بکنید (تصاویر این ورزش ۷ دقیقه‌ای در نیویورک تایمز.)

    میوه و سبزیجات بخورید

    morning-ritual

    حتما همه‌تان می‌دانید که صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی شماست و خوردن چای و پنیر و کره و مربا و شیر و تخم‌مرغ (و نان بربری و خامه عسلی و حیلم داغ و حلوا ارده و البته سالار همه‌ی صبحانه‌ها یعنی کله‌پاچه‌ی کبیر!) چقدر برای به راه انداختن موتورِ متابولیسمی بدن‌تان خوب است. اما بد نیست هر از چند گاهی هم گزینه‌ی میوه‌ای را امتحان کنید. مطمئنا کَف خواهید کرد که مصرف سوختِ سبز چه شتابی به موتورتان خواهد داد.

    مخلوط‌کن را آماده کنید و این چیزهایی که می‌گویم را داخلش بریزید: ۱ عدد سیب، ۱ عدد موز، ۱ عدد پرتقال، یک مُشت اسفناج، ۱ بوته خیار قلمی، ۱ لیوان آب (یا اگر هست، آب نارگیل یا هر آبمیوه‌ای که از قبل در یخچال مانده)، چند تا قالب یخ و چند تا دانه کتان. نوشابه‌ی انرژی‌زای ارزان‌قیمت شما آماده است، نوش جان کنید و مثل لامبورگینی به سر کار بروید.

    ظریفی در حال خمیازه کشیدن گفت: «اول صبحی کدام پدرآمرزیده‌‌ای حال همچین کاری را دارد؟» در جواب باید بگویم اگر بخواهید صبحانه‌ی سنتی را هم آماده کنید، فقط نیم ساعت باید معطل دم کشیدن چای و رسیدن‌تان به سر صف نانوایی باشید و اگر هم بخواهید تخم مرغ نیمرو کنید باید ۵ دقیقه پای گاز بایستید و تا بیایید سفره بیندازید و جمع کنید، می‌توانید یک پاتیل دیگر از این نوشیدنی‌ها را درست کنید.

    به سه هدف فکر کنید

    body-morning

    در حین اینکه دکمه مخلوط‌کن را زده‌اید تا نوشابه‌ی انرژی‌زایتان آماده شود، ذهنتان را آماده کنید تا با شخصی نامرئی رو در رو شوید که قرار است امروز دم غروب ازتان بپرسد: «قشنگ خان، امروزت چطور گذشت؟» عزرائیل را نمی‌گویم، منظورم «وجدانِ دم غروب‌تان» است.

    همان اول صبح، ۳ چیزی را که می‌خواهید در ۱۲ ساعت آینده فتح کنید تا احساس کنید آن روزتان همراه با موفقیت‌ بوده است در ذهن‌تان، با ذکر اولویت، مشخص کنید. حتما هم لازم نیست این فتوحات‌تان شامل دریبل کردن ۱۷ نفر بازیکن و زدن گل قیچی‌برگردان به منچستریونایتد باشد. به فتح کردن صندلی خالی اتوبوس BRT هم راضی باشید. در واقع اصلا قرار نیست همه‌ی روزهایتان شامل فتح‌الفتوحات حماسی و فردوسی-فِکن باشد، اما همین که روحیه استراتژیک‌‌گری را در خود تقویت می‌کنید، خودش پاسِ رو به جلو محسوب می‌شود.

    تقویم‌‌تان را ببندید

    body-morning-2

    یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که مردم انجام می‌دهند این است که لیست کارهای روزانه خود را از نظر زمانی محدود نمی‌کنند. آدم‌هایی که این ترفند را بلدند، موقع تحویل دادن کار خیلی خوش‌قول‌تر هستند.

    انجام این کار خیلی ساده است: برای هر یک از کارهای بزرگی که داخل لیست کارهای روزانه‌تان است، زمان تخمینی پایان یافتن آن کار را ببندید – سپس ۳۳ درصد به آن اضافه کنید تا مطمئن شوید فلان کار را نهایتا تا آن موقع حتما به اتمام رسانده‌اید.

    اگر پروژه‌تان چند روزه است یا به چیزهای دیگری بستگی دارد، باید کل کار را به بخش‌های جداگانه تقسیم کنید و برای هر کدام از این بخش‌ها تقویم محدودِ خودشان را درست کنید.

    این حربه‌ی ساده کمکتان می‌کند تا آدم خوش‌قول‌تری باشید و بتوانید از زمان‌تان استفاده‌ی مطلوب‌تری کنید. اغلب اوقات وقوع یک حواس‌پرتی کوچک در لوکوموتیو زمان کافی است تا تمام واگن‌های قطار صبحگاهی هم همراه با آن از ریل خارج بشوند – اما حالا که این ریزه‌کاری را بلدید، دیگر به این راحتی‌ها با ایمیل اول وقت یک مشتری از خط خارج نخواهید شد.

    تجدید قوا بعد از ناهار

    بعد از صرف ناهار یک ربع به خودتان فرصت بدهید تا دوباره بر روی کارهای روزانه تمرکز کنید. کامپیوتر جلوی‌تان را خاموش کنید یا بروید داخل اتاق کنفرانس یا هر جای خلوت دیگری که بود و فقط به این فکر کنید که بقیه‌ی روز چه کاری برای انجام دادن دارید.

    به آن لیست کارهای روزانه‌تان که امروز صبح درستش کردید فکر کنید. چقدر از برنامه جلو هستید؟ چقدر عقب هستید؟ این ۱۵ دقیقه برای این است که بفهمید چرا فلان جا از خط خارج شدید یا چه چیزی باعث پرت شدن حواستان شد. به این ترتیب ریتم خود برای داشتن روزی مفید و مؤثر را حفظ خواهید کرد.

    میزان پیشرفت هر انسانی را شدت کار کردنش تعیین می‌کند. یک هفته این فرمول ساده را امتحان کنید و مطمئنم که از نتایجش راضی خواهید بود. امیدوارم با این ۵ آیین صبحگاهی روز خود را با بهره‌وری بیشتری آغاز کنید و هر شب که به خانه برمی‌گردید کیفورتر از دیشب باشید.

     

     

     

    ۵ آئین صبحگاهی برای بالا بردن کارایی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک