كسي كه هرگز تحت فشار نزيسته باشد، آزادي را لمس نمي كند.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » خواص درمانی گوجه فرنگی

    خواص درمانی گوجه فرنگی

    همه چیز درمورد گوجه فرنگی

    گوجه فرنگی ؛ منبع تمامی ویتامین ها / تاثیرات مثبت گوجه فرنگی بر رشد قدی فرزند / بهترین انتظارات از گوجه فرنگی / لاغری با گوجه فرنگی / آقایان لطفا گوجه میل کنند / ماسک گوجه فرنگی برای زیبایی / دفع خطر سرطان کلیه با ۴ تا گوجه فرنگی

    گوجه فرنگی

    مراقبت از سلامتی با گوجه فرنگی

    آیا می توان روی گوجه فرنگی و تاثیرات مفید آن برای سلامتی حساب باز کرد؟

    همیشه شنیده ایم که خوردن هر روزه یک سیب ما را از پزشکان بی نیاز می کند. اما این خاصیت شگفت انگیز تنها مختص همین میوه دل انگیز است؟ آیا خوراکی دیگری سراغ دارید که چنین تأثیر شگفت انگیزی داشته باشد؟

    شاید تعجب کنید اما گوجه فرنگی در کنار سیب تنها یکه تازان این زمینه هستند. در واقع به همان میزان که سیب می تواند بیماری های مختلف را از ما دور نگه دارد، گوجه فرنگی نیز می تواند سلامت ما را تضمین کند. یکی از شگفت انگیزترین خاصیت های این دو خوراکی خوش رنگ و خوش طعم در حفظ قوای ماهیچه ها و عضلات است. از آنجایی که سبک زندگی امروز ما، کم تحرکی و تغذیه نادرست بیش از هر چیزی بر سلامت فیزیکی ما اثر منفی می گذارد و موجب ضعیف شدن عضلات ماهیچه ای و اندام هایی مانند دست و پا می شود رعایت نکاتی که مانع بروز این مشکل شایع شود اهمیت به سزایی دارد.

    بنا بر یافته های آخرین مطالعات انجام شده، ترکیبات موجود در سیب و گوجه فرنگی تا ۱۰ موجب افزایش توده های عضلانی می شود و قدرت آنها را نیز تا ۳۰ درصد افزایش می دهد. نکته جالب توجه اینجاست که این دو خوراکی می توانند توانایی و قابلیت عضلات یک فرد سالخورده را به او بازگردانند. به علاوه، ترکیبات سیب و گوجه فرنگی به طرز عجیبی ژن های تضعیف کننده عضلات را غیرفعال می کنند، ژن هایی که با مانع از رسیدن پروتئین های لازم برای حفظ قوا، توده و عملکرد عضلات به آنها می شود. بنابراین، اگر می خواهید از ابتلا به انواع بیماری های خطرناک به ویژه سرطان جلوگیری کنید و عضلاتی همیشه قوی داشته باشید مصرف گوجه و سیب را فراموش نکنید.

    منبع : scienceworldreport
    ترکیبات موجود در سیب و گوجه فرنگی ، خواص گوجه فرنگی ، فواید گوجه فرنگی ، ویتامین گوجه فرنگی

    ——–

    گوجه فرنگی و لاغری

    همه شیوه هارا برای کاهش وزن و تناسب اندام را آزمودید. این دفعه گوجه فرنگی را نیز درلیست غذایی خود بگنجانید البته به آلرژی زا  بودن این سبزی توجه داشته باشید.

    میوه این گیاه به صورت خام یا پخته در سالاد، انواع سس ها، سوپ و انواع مواد غذایی به طور وسیع در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. مهمترین ترکیبات گوجه فرنگی شامل حدود ۹۰ درصد و یا کمی بیشتر آب می باشد و بقیه آن را پروتئین، چربی، قندهای مختلف از جمله گلوکز و فروکتوز، ویتامین های A ، C ، K ، تیامین، ریبوفلاوین، پانتوتنیک اسید، اسید فولیک، ویتامین E ، اسید آمینه های ضروری، املاح معدنی از جمله کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، منیزیوم، مس، منگنز، کبالت، روی و آرسنیک می باشد و به تازگی وجود ید نیز در گوجه فرنگی گزارش شده است. با توجه به ترکیبات یاد شده که فقط قسمتی از ترکیبات گوجه فرنگی را تشکیل می دهند، می توان به خواص کم نظیر آن پی برد. املاح معدنی موجود در این گیاه با ارزش، وظایف مهمی در بدن ایفا می کند که بسیاری از آنها در تحقیقات جدید پزشکی در حال بررسی است.
    گوجه فرنگی در بعضی افراد ایجاد حساسیت می کند که باید به آن توجه کرد. محققان معتقدند، گوجه فرنگی با ایجاد احساس سیری برای مدت طولانی، در کنترل وزن افراد تأثیر زیادی دارد.
    متخصصان علوم تغذیه پیشتر دریافته بودند، گیاهخواران و افرادی که میوه و سبزی زیادی مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که از رژیم غذایی استاندارد مدرن حاوی غذاهای فراوری شده فراوان استفاده می کنند، لاغرتر هستند، اما اکنون دریافتند، این امر صرفاً ناشی از پایین بودن کالری سبزی و میوه ها نیست.گوجه فرنگی سرشار از لیکوپین است که بنابرعقیده دانشمندان، با کاهش هورمون اشتها، به احساس سیری افراد کمک می کند.
    پژوهشگران دانشگاه «ریدینگ» انگلیسی با بررسی تأثیرات مصرف نان غنی شده با انواع سبزیجات بر ۱۷ زن ۳۵ – ۱۸ ساله که دارای وزن طبیعی هستند، دریافتند؛ در بین افرادی که از نانهای غنی شده با پنیر خامه ای، هویج و گوجه فرنگی مصرف کردند، آنهایی که از نان دارای گوجه فرنگی استفاده کردند، بیشتر احساس سیری می کردند.
    لیکوپین موجود در گوجه فرنگی که این سبزی را به رنگ قرمز در می آورد، از ترکیبات اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای است که به کاهش بیماری های قلبی و دیابت، فراموشی و برخی از انواع سرطان شهرت دارد. میوه این گیاه که قسمت اصلی آن است، به صورت خام یا پخته در سالاد، انواع سس ها، سوپ و انواع مواد غذایی به طور وسیع در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. اکثراً گوجه فرنگی را در زمانی که به رنگ قرمز است، استفاده می کنند و کمتر از میوه سبز آن استفاده می شود.ترکیباتویتامین A در گوجه فرنگی به مقدار فراوانی وجود دارد و این همان ویتامینی است که برای تقویت بینایی و رشد استخوانها لازم است.
    گوجه فرنگی برای تسکین دردهای عصبی و رفع بی اشتهایی و یبوست مفید است، ولی باید دقت کرد گوجه فرنگی را حتماً رسیده اش را بخوریم؛ زیرا نارس آن ماده ای به نام سولاتنن دارد که یک نوع ماده سمی است.
    گوجه فرنگی برای بیماری های رماتیسم و نقرس مفید است، ولی برای بیماریهای سرطان مضر است. گوجه فرنگی خام، هضمش دشوار، ولی گوجه فرنگی پخته آمیخته با کره سهل الهضم است و کسانی که آلرژی دارند نباید گوجه فرنگی بخورند.
    خواص گوجه فرنگی خام با پخته آن فرق دارد و اینکه عده ای می گویند گوجه فرنگی برای کبد مفید و عده ای دیگر می‏گویند برای کبد ضرر دارد. هردو سخن صحیح است! زیرا در حالی که خود گوجه فرنگی برای کبد مفید است. ماده قرمز آن زیان آور است، بنابراین، این میوه عجیب برای کبد هم مفید است و هم مضر. گفته می شود در خوردن گوجه فرنگی نباید افراط شود؛ ممکن است تولید سنگ کلیه کند. شاید با خوردن سالاد گوجه فرنگی با روغن زیتون بتوان از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد، ولی در هر حال گوجه فرنگی میوه ای مفید است که در عین حال نباید در خوردن آن افراط کرد.
    با وجود این، مسلم است هنوز تحقیقات در باره گوجه فرنگی به پایان نرسیده و بسیاری از مواد و عناصر آن کشف نشده اند، ولی تحقیقات امروز حاکی از وجود مجموعه ای از عناصر و مواد بسیار ارزشمند برای انسان در این گیاه می باشد که کمتر کسی از آن آگاه بوده و به همین دلیل به ارزش آن واقف نمی باشند.
    املاح معدنی موجود در این گیاه با ارزش وظایف مهمی در بدن ایفا می کند که بسیاری از آنها در تحقیقات جدید پزشکی در حال بررسی است. گوجه فرنگی در بعضی افراد ایجاد حساسیت می کند که باید به آن توجه کرد. دانه های گوجه فرنگی دارای روغن می باشند که برای تهیه مارگارین، سالاد و صابون مصرف می شود.

    اثرات گوجه در طب سنتی

    در طب سنتی نقاط مختلف جهان، برای گوجه فرنگی اثراتی برای تسکین و بهبود بعضی بیماری ها نظیر آسم، سرفه، آنفلوآنزا، امراض چشم، گوش درد، حصبه، برص و تب زرد قایل می باشند. در تحقیقات جدید علمی خاصیتهای ضد میکروب، ضد اسهال، هضم کننده و ادرارآور را برای آن ذکر کرده اند.
    گرچه شباهتهایی بین ترکیبات گوجه فرنگی قرمز و سبز (نرسیده) وجود دارد، ولی رنگ های گیاهی موجود در گوجه فرنگی رسیده (قرمز) در سبز وجود ندارد و ممکن است گاهی در گوجه فرنگی سبز، مواد سمی وجود داشته باشد. با توجه به ارزش غذایی و اثرات جالب دارویی آن، استفاده روزمره و یا ممتد آن در رژیم غذایی توصیه می شود.
    یکی دیگر از استفاده های با ارزش گوجه فرنگی استفاده از ماسک آن است. این مورد بخصوص برای کسانی که به گوجه فرنگی حساسیت ندارند، مفید است. برای استفاده از این ماسک می توان پس از استحمام که منافذ پوست بازتر می باشند؛ یک یا دو گوجه فرنگی تازه را له کرده و برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست صورت پهن کرد و سپس با آب شستشو داد.
    این ماسک به علت داشتن مواد ارزشمند می تواند در طراوت و شادابی پوست مؤثر واقع شود. البته باید ذکر کرد که استفاده از ماسک های میوه ها احتیاج به زمان طولانی دارد و باید هفته ای دو یا سه بار از آن ها استفاده کرد؛ زیرا که غلظت مواد مؤثر آنها نسبتاً پایین بوده و اثرات آنها کند است و در مقایسه با ماسکهای شیمیایی که غلظت مواد آنها بیش از ۲۰ برابر مواد طبیعی می باشند، احتیاج به مصرف مداوم و طولانی دارند، ولی در عوض عوارض جانبی محصولات شیمیایی را به دنبال ندارند.
    با توجه به اینکه خوردن سبزی های تازه و انواع میوه ها برای سلامتی و جلوگیری از چاقی بی رویه دارای اهمیت است، خوردن گوجه فرنگی به عنوان یک میوه با ارزش در رژیم غذایی روزانه یا هفتگی توصیه می شود.
    مصرف مداوم گوجه فرنگی، خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد. این عامل مؤثر لیکوپن نام دارد که یک آنتی اکسیدان است و باعث قرمز رنگ شدن میوه و انواع سبزیها می شود و در برابر رادیکال های آزاد و زیان آور اکسیژن محافظت می کند.
    تحقیقی که بر روی ۳۲ بیمار مبتلا به سرطان پروستات انجام شده، نشان داد مقدار لیکوپن در بافت پروستات افرادی که در رژیم غذایی آنها گوجه فرنگی و فراورده های آن وجود دارد، زیاد است. آسیبهای ناشی از سرطان پروستات در این افراد ۲۸ درصد کمتر از دورانی بوده که گوجه فرنگی مصرف نمی کردند.
    این آمار تأثیر زیاد گوجه فرنگی و لیکوپن موجود در آن را در پیشگیری و درمان سرطان پروستات نشان می دهد که می توان از این ماده به عنوان یک مکمل غذایی در رژیم بیماران استفاده کرد.
    رادیکال های آزادی که از اکسیژن به وجود می آید، می تواند بسیار زیان آور بوده و تومورهای خطرناکی را ایجاد کند.
    مصرف گوجه فرنگی به تنظیم فشارخون و رفع ورم مفاصل کمک می کند
    گوجه فرنگی سرشار از ماده ای به نام لیکوپن بوده که از آنتی اکسیدان ها به شمار می آید و در واقع لیکوپن ماده ای ضد سرطان است و خوردن گوجه فرنگی از بروز سرطان لوزالمعده، پروستات و رحم پیشگیری می کند.
    گوجه فرنگی حاوی اسید فولیک و مواد غذایی که دارای این ترکیب شیمیایی است، مقاومت بدن را در برابر حمله سرطان ریه افزایش می دهد.کمک به رقیق شدن خون رفع ورم مخاط روده کاهش کلسترول خون کمک به تنظیم فشارخون و برطرف کردن ورم مفاصل از دیگر فواید گوجه فرنگی است.
    توصیه می شود، افرادی که معده حساس دارند و یا دچار زخمهای معده یا روده هستند در خوردن گوجه فرنگی افراط نکنند.
    مبتلایان به درد مفاصل گوجه فرنگی بخورند
    پزشکان متخصص به بیماران مبتلا به دردهای مفاصل توصیه می کنند؛ مصرف گوجه فرنگی را در برنامه غذایی شان بگنجانند.

    ——–

    بهترین انتظارات از گوجه فرنگی

    رفع بی‌رنگ و رویی پوست ،تنظیم چربی پوست،سلامت سیستم معده و گوارش،رفع مشکلات پوستی و… از خواص شگرف گوجه فرنگی می باشندحتما از آن بهره بجویید.
    بهترین چیز درباره‌ی گوجه فرنگی، این است که به روش‌های مختفی می‌توان آنرا خورد! می‌توانید آنرا خام بخورید، در سالادتان خرد کنید، آنرا روی منقل کباب کنید، سوپ‌های لذیذی با آن درست کنید و خیلی کارهای دیگر.
    به گزارش مجله پزشکی دکتر سلام ، گوجه‌فرنگی بدلیل مزه‌ی لذیذش، برای مدتی طولانی است که در برنامه‌ی غذایی اکثر ما وجود دارد. خیلی از ما این ماده‌ی غذایی شگرف را حتی بدون اینکه از مزایای آن مطلع باشیم مصرف می‌کنیم.

    بهترین چیز درباره‌ی گوجه فرنگی، این است که به روش‌های مختفی می‌توان آنرا خورد! می‌توانید آنرا خام بخورید، در سالادتان خرد کنید، آنرا روی منقل کباب کنید، سوپ‌های لذیذی با آن درست کنید و خیلی کارهای دیگر.

    گوجه سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که مصرف روزانه‌ی آن‌ها برای اینکه پوستی زیبا و سالم داشته باشید کافی است. در این نوشته، با مزایایی از گوجه در رابطه با پوستتان آشنا خواهید شد.

    گوجه کمک می‌کند تا از پوست بی‌رنگ و رو یا زیاد برنزه شده‌تان خلاص شوید

    همانقدر که پوست برنزه زیباست، زمان‌هایی هم آنقدر که باید برنزه نمی‌شویم، یا برعکس خیلی برنزه می‌شویم که واقعاً دوستش نداریم! مالیدن آب گوجه‌فرنگی یا پالپ‌های گوجه به محل مورد نظرمان، به شما کمک خواهد کرد تا سریع‌تر از شر آن رنگ اعصاب خرد کن خلاص شوید.

    همچنین ترکیبات موجود در گوجه‌فرنگی برای بی‌رنگ و رویی پوست هم خوب است. معمولاً اغلب بدلیل کمبود ویتامین یا مواد معدنی است که رنگ پریده می‌شوید، و خوشبختانه گوجه می‌تواند این را درمان کند.

    همچنین گوجه فرنگی برای پوست های چرب و مستعد آکنه نیز مفید است. گوجه اندازه‌ی منافذ را کوچک می‌کند، و به تنظیم چربی پوست نیز کمک می‌کند.

     

    گوجه دستگاه گوارش را پاک می‌کند و پوستی روشن به ارمغان خواهد آورد

    بین سلامت سیستم معده و گوارش و ظاهر پوست شما ارتباط نزدیکی وجود دارد. شاید خودتان هم متوجه شده باشید، زمان‌هایی که معده‌تان مشکل دارد بیشتر مستعد آکنه یا مشکلات پوستی دیگر هستید.

    گوجه‌فرنگی حاوی فیبر زیادی است که به هضم کمک کرده و به پوست شما نیز آبرسانی می‌کند؛ و این باعث خواهد شد تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید. پس یا آب گوجه‌فرنگی بخورید و یا خامش را گاز بزنید تا پوستتان بزودی درخششی طبیعی و جذاب پیدا کند.

     

    گوجه برای دفع سموم عالی است

    اگر به فکر یک سم زدایی هستید تا بدنتان و همین‌طور پوستتان را تمیز کنید، خوردن گوجه یا نوشیدن آب گوجه‌فرنگی در هر روز، بعنوان بخشی از دوره‌ی سم زدایی‌تان، ایده‌ای بی‌نظیر است.

    گوجه‌فرنگی حاوی کلر و گوگرد است. در حین اینکه کلر به تمیز کردن کبد و کلیه کمک می‌کند، گوگرد مانع از هرگونه عفونت خواهد شد. و از آنجایی که کبد و کلیه نقش بسیار مهمی در پاکسازی خون دارند، گوجه هم در روتین سم زدایی نقش بسزایی پیدا می‌کند.

    یک برنامه‌ی غذایی پر از گوجه، مطمئناً پوستی سالم و درخشان برایتان خواهد داشت.

     

    گوجه بعنوان عاملی مرطوب کننده عمل می‌کند

    گوجه فرنگی‌ها پر از آب هستند، بهمین دلیل هم آبدارند! خوردن یک گوجه‌ی خام در هر صبح بهمراه صبحانه، یا آب گرفتن یک گوجه‌فرنگی هنگامی که خیلی خسته هستید، بهترین کاری است که می‌توانید برای هیدراته ماندن پوستتان انجام دهید.

    حتی می‌توانید آب گوجه‌فرنگی یا پالپ‌های آنرا روی پوستتان بمالید و از آن بعنوان مرطوب کننده استفاده کنید. از آنجایی که طبیعی هم هست، دیگر هیچ نگرانی بابت عوارض جانبی‌اش نخواهید داشت.

    پس در این تابستان، با دم دست داشتن گوجه‌فرنگی بیشتر خوش باشید. تا آنجا که می‌توانید آنرا در خورد و خوراکتان بیفزایید، و از طعم خاص و مزایای باور نکردنی‌اش لذت ببرید.
    خاصیت گوجه فرنگی ، خواص دارویی گوجه فرنگی ، خواص گوجه فرنگی ، فواید درمانی گوجه فرنگی ، فواید گوجه فرنگی ، گوجه فرنگی در طب سنتی ، مضرات گوجه فرنگی

    ——

    گوجه فرنگی ؛ منبع تمامی ویتامین ها

    سلامت قلب ،تناسب اندام ،پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و برخی سرطانها و…از مهمترین خواص گوجه فرنگی می باشدهمچنین از همه بیشتر مصرف آن برای آقایان توصیه می شود

    لیکوپن، آنتی اکسیدان و رنگدانه موجود در گوجه فرنگی برای سلامت قلب مفید است.

    گوجه فرنگی می‌تواند میزان اکسیداسیون التهاب و تخریب DNA  را کاهش داده و جلوی بیماری‌های قلبی و عروقی را بگیرد. گوجه فرنگی یکی از سبزیجاتی است که مصرف آن به آقایان توصیه می‌شود.

    تحقیقات بی‌شماری تاکنون نشان داده است که مصرف بالای میوه و سبزیجات می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و برخی سرطانها و ….. پیشگیری کند و دلیل اصلی این ویژگی هم آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این گروه‌های غذایی است.

    کاروتنوئیدها به ویژه لیکوپن اصلی‌ترین آنتی‌اکسیدان گوجه فرنگی است که در کنار ترکیبات موجود خواص ضدسرطانی را به این ماده غذایی داده است.

    گوجه غنی از آب است، بطوری که ۱۰۰ گرم آن ۹گرم آب دارد و از آنجا که بسیار کم کالری است مصرفش برای تناسب اندام توصیه می‌شود.
    خاصیت گوجه فرنگی ، خواص دارویی گوجه فرنگی ، خواص گوجه فرنگی ، فواید درمانی گوجه فرنگی ، فواید گوجه فرنگی ، گوجه فرنگی ، گوجه فرنگی در طب سنتی ، مضرات گوجه فرنگی

    ——-

    تاثیرات مثبت گوجه فرنگی بر رشد قدی فرزندان

    پیشنهاد می کنیم گوجه فرنگی را در برنامه غذایی فرزندتان جای دهید و سعی کنید آن را در خوراکی ها و غذای روزانه آنان بگنجانید چون در رشد استخوان ها و رشد قدی فرزندتان تاثیر بسزایی می تواند داشته باشد
    برای تقویت رشد کودکان هویج را رنده کرده با کمی لیموترش مخلوط نموده به کودک بدهید.
    ۱٫ اسفناج برای کودکانی که از رشد عقب مانده‌اند بسیار مفید است.

    ۲٫ کودکانی که دیر رشد می‌کنند در غذای آن‌ها هر روز پیاز گنجانده شود.

    ۳٫ به بچه های لاغر و ضعیف همراه غذا ترب بدهید.

    ۴٫ خوردن شاهی به رشد قد کودکان کمک می کند.

    ۵٫ نوجوانانی که می‌خواهند قدشان بلند شود و یا اگر فرزندی رشید قامت می‌خواهید جعفری را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

    ۶٫ اگر می‌خواهید کودک شما استخوان‌های محکم و قوی داشته باشد چغندر را در رژیم غذایی او قرار دهید.

    ۷٫ پسرانی که پا به بلوغ گذاشته‌اند و می‌خواهند قدشان بلندشود قارج را به صورت کباب کرده روی آتش میل کنند.

    ۸٫ خوردن ریحان باعث رشد کودکان می‌شود.

    ۹٫ پوره سیب‌زمینی بعنوان غذا برای رشد کودک و نوجوان مفید است.

    ۱۰٫ سوپ کلم باعث رشد کودک می‌شود.

    ۱۱٫ گوجه‌فرنگی به رشد قد کمک می کند.

    ۱۲٫ هویج را در برنامه غذایی کودکان قرار دهید.
    تقويت رشد كودكان ، خواص گوجه فرنگی ، خوراکی ها و غذای روزانه اطفال ، فواید گوجه فرنگی ، ویتامین گوجه فرنگی

    ———

    آقایان لطفا گوجه میل کنند

    آیا می دانستید مردانی که گوجه بیشتری مصرف کنند شانس بیشتری در بچه دارشدن دارند؟

    یک تحقیق ثابت کرده که گوجه فرنگی می تواند قدرت باروری مردان را تقویت کند ; طبق گزارشی که دانشمندان در اوهایو منتشر کرده اند ماده لیکوپین و یک آنتی اکسیدان که به گوجه فرنگی قرمزی می دهد می تواند شمار اسپرم مردان را تا ۷۰% افزایش دهد که باروری مردان بالا می رود.

    “کارن ونس” گزارشگر شبکه انگلیسی نازایی می گوید: فرضیه ای وجود دارد که نازایی را فقط موضوع مختص زنان می داند به این علت که زنان کسانی هستند که جنین در درون آنها رشد می کند، اما نیم قضیه که در تشکیل جنین نقش درد به مشکلات مربوط به کیفیت یا عملکرد اسپرم و باروری مردان ارتباط دارد.
    باروری مردان و تاثیر گوجه فرنگی

    پژوهشی در مورد ۱۲ گروه مختلف از مردم در سراسر دنیا انجام شده است. محققان دریافته اند که لیکوپین موجود در گوجه فرنگی نه تنها کیفیت و قدرت باروری مردان را افزایش می دهد بلکه سرعت حرکت اسپرم را نیز افزایش و تعداد اسپرم های غیر طبیعی را نیز کاهش خواهد داد.

    “Ashok Agarwal ” که ریاست کلینیک Cleveland مرکزی برای داروهای باروری و همچنین رهبری یک گروه پژوهشی را بر عهده دارد معتقد است که او و تیم تحت سرپرستی او یک آزمایشی را آغاز کرده اند که در آن به یک عده خاصی از آقایانی که ناباروری غیر قابل توجیه و غیر مشخص دارند ماده لیکوپین داده شد است. نتیجه این مطالعه در سال ۲۰۱۵ منتشر خواهد شد.

    او می گوید” تلاش بیشتری برای آنالیز تاثیر لیکوپین بر باروری مردان مورد نیاز است و نتایج آزمایشات باید توسط بیمارانی که بیشترین نتیجه را از فواید درمانی لیکوپین گرفتند ثابت شود.

    تحقیقات دیگری که در این مورد انجام شده ثابت کرده است افرادی که رژیمی سرشار از گوجه فرنگی داشته اند ریسک کمتری در مورد دچار شدن به سرطان های خاصی مثل سرطان پرستات ، ریه و معده دارند. همچنین لیکوپین ریسک ابتلا به مریضی های قلبی و کلسترول بالای خون را کاهش می دهد و به ترشح آنزیم ها، DNA و ساختمان سلولی نیز کمک می کند.

    در حالی که گوجه فرنگی غنی ترین منبع از لیکوپین می باشد، زرد آلو ، هندوانه و گریپ فروت صورتی هم منابع قابل توجهی از لیکوپین به شمار می روند.

    منبع : parenting.com

    ————-

    با ماسک گوجه فرنگی زیباتر از دیروز شوید

    گوجه فرنگی درست است مصرف غذایی دارد اما به خاطر وجود اسیدی که در آب گوجه است پوست شما را شاداب جذاب و صاف میکند.

    دوستانى که به خوردن گوجه فرنگى حساسیت دارن خب تکلیف مشخصه اصلا استفاده نکنن،عزیزانى هم که نمیدونن پوستشون حساسیت داره به گوجه یا نه بهتره یک تیکه از گوجه رو روى پشت دستشون ماساژ بدن و پنج دقیقه صبر کنن اگر واکنشى نشون نداد اوکى هست اما اگر خارش یا قرمزى و تورم داشت استفاده نکنند.خب حالا که امتحان کردین و متوجه شدین که حساسیت ندارید یک تیکه از قسمت گوشتى گوجه رو روى صورتتون ماساژ بدین و بعد از پنج الى هفت دقیقه با آب خنک بشورید.این کار براى منافذ پوست،جوش و تنظیم چربى پوست مناسب هست.

    خواص گوجه فرنگی برای پوست :

    ترمیم منافذ پوست؛ آب گوجه فرنگی منافذ بزرگ پوستی را جمع می‌کند. قبل از خواب آب گوجه فرنگی را به تمامی‌صورت بمالید و روز بعد شست وشو دهید.

    درمان آفتاب سوختگی؛ از آن جا که آب گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است، علایم آفتاب سوختگی را درمان می‌کند. برای کسب نتیجه بهتر، آب آن را با دوغ مخلوط کنید و به تمامی‌صورت بمالید و پس از نیم ساعت صورت خود را بشویید.

     

    کاهش دهنده چربی پوست؛ پالپ و آب گوجه فرنگی با چربی اضافه ای که غده چربی پوست تولید می‌کند، مقابله می‌کند. گوجه را نصف کنید و قسمت گوشتی آن را به صورت بمالید و بگذارید آب آن به مدت ۱۵دقیقه روی صورت بماند تا به پوست نفوذ کند. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. برای بهبود پوست، این کار را روزی ۲بار انجام دهید.

    تمیز کردن پوست؛ گوجه فرنگی را نصف کنید و یک قسمت آن را به شکر بزنید و به صورت چرخشی روی صورت بمالید تا کثیفی و سلول‌های مرده جدا شود. بگذارید آب آن کمی‌روی صورت بماند.

     

    کاهش بروز آکنه؛ اگر چه نتیجه دادن درمان آکنه با گوجه فرنگی زمان بر است اما استفاده از آن بهتر از داروهای شیمیایی است. آب گوجه را به صورت بمالید و پس از یک ساعت آن را بشویید.

    نرمی‌پوست صورت؛ کمبود کلاژن یا تولید کم کلاژن که نوعی پروتئین فیبری است، علت اصلی ایجاد چین و چروک است. محققان دریافته اند ، گوجه فرنگی انعطاف پوست را حفظ می‌کند. بنابراین افرادی که به طور منظم گوجه فرنگی مصرف می‌کنند دارای پوست نرم، صاف و بدون چین و چروک اند.

    برای خشکی پوست؛از ماسک ماست و گوجه فرنگی استفاده کنید. ماست باعث نرمی‌پوست می‌شود؛ گوجه فرنگی نیز پوست را خنک می‌کند. گوجه فرنگی را نصف کنید، قسمت برش خرده آن را به ماست بزنید و سپس به صورت بمالید.بگذارید این ماده به مدت ۲۰دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

    ناراحتی پوستی را تسکین می‌دهد؛ آب گوجه فرنگی خارش، قرمزی غیرعادی، پوسته پوسته شدن و ناراحتی پوست را از بین می‌برد. اسید خفیف موجود در آن میزان PH پوست را تنظیم و ناراحتی پوست را برطرف می‌کند. خوب است به آب گوجه فرنگی ماست نیز اضافه کنید و روی صورت بمالید و پس از ۲۰دقیقه صورت خود را بشویید.

    شادابی پوست؛ مخلوطی از عسل و آب گوجه فرنگی را به صورت و گردن بمالید و پس از ۱۵دقیقه بشویید.

    از بین بردن جوش‌های سرسیاه: روی جوش‌ها آب گوجه فرنگی بمالید.

    منبع : تک رژ
    خواص گوجه فرنگی ، درمان جوش ، سفید شدن پوست ، گوجه ، گوجه فرنگی ، ماسک گوجه ، ماسک گوجه فرنگی

    ————

    دفع خطر سرطان کلیه با ۴ تا گوجه فرنگی

    طبق آخرین تحقیقات متخصصان سلامت :

    زنانی که در رژیم‌ غذایی خود گوجه فرنگی مصرف می‌کنند در مقایسه با سایر زنان ۴۵ درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان کلیه هستند.

    متخصصان سلامت می‌گویند مصرف ۴ عدد گوجه فرنگی در روز خطر سرطان کلیه را به ویژه در زنان کاهش می‌دهد.
    طبق بررسی‌های انجام شده زنانی که از گوجه فرنگی یا دیگر میوه‌ها و سبزیجات حاوی نوعی آنتی‌اکسیدان موسوم به «لیکوپن» مصرف می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به سرطان کلیه هستند.

    «وون جین هو»، متخصص ارشد این مطالعه از دانشگاه اوهایو گفت: در این آزمایش‌ میزان لیکوپن موجود در رژیم غذایی زنانی که از بیشترین مقدار این آنتی‌اکسیدان مصرف کرده بودند برابر با خوردن چهار گوجه فرنگی در روز بود.در این بررسی متخصصان به مطالعه روی نزدیک به ۹۲ هزار زن در دوره پس از یائسگی پرداختند. همچنین میزان ریزمغذی‌های مصرفی این زنان از جمله لیکوپن براساس اطلاعات جمع‌آوری شده از پرسشنامه‌ها بررسی شد. حین انجام این مطالعه در ۳۸۳ زن سرطان کلیه تشخیص داده شد. همچنین نتایج به دست آمده نشان داد تنها مصرف لیکوپن با کاهش خطر ابتلا به سرطان کلیه مرتبط است.

    این مطالعات تایید کرد زنانی که در رژیم‌ غذایی خود میزان بالایی لیکوپن مصرف می‌کنند در مقایسه با سایر زنان ۴۵ درصد کمتر در معرض ابتلا به این سرطان هستند. تامین لیکوپن مورد نیاز بدن نه تنها با مصرف گوجه فرنگی بلکه از طریق مصرف سس گوجه فرنگی و دیگر میوه‌های حاوی این آنتی‌اکسیدان از جمله هندوانه گریپ فروت و پاپایا امکان‌پذیر است. رنگ قرمز این میوه‌ها به دلیل وجود لیکوپن است.
    ابتلا به سرطان کلیه ، خاصیت گوجه فرنگی ، خواص دارویی گوجه فرنگی ، خواص گوجه فرنگی ، سرطان کلیه ، فواید درمانی گوجه فرنگی ، فواید گوجه فرنگی ، گوجه فرنگی ، گوجه فرنگی در طب سنتی ، مضرات گوجه فرنگی

     

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب