کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » عرقیات و نوشیدنی های بافایده جهت روزه داران

    عرقیات و نوشیدنی های بافایده جهت روزه داران

    با همزمان شدن ‌ماه‌رمضان و فصل گرما روزه‌داران احساس تشنگی بیشتری می کنند و  پس از افطار تلاش می کنند که تشنگی خود را با نوشیدن آب خنک،

    عرقیات و نوشیدنی های بافایده جهت روزه داران

    با همزمان شدن ‌ماه‌رمضان و فصل گرما روزه‌داران احساس تشنگی بیشتری می کنند و بعد از افطار تلاش می کنند که تشنگی خود را با نوشیدن آب خنک، چای، نوشیدنی‌های متفاوت برطرف کنند، در این مطلب به معرفی نوشیدنی هایی که جهت شما روزه داران بافایده ترند می پردازیم

    نوشیدنی های بافایده جهت روزه داران

    بسیاری از ما تلاش می‌کنیم بعد از افطار تشنگی خود را با نوشیدن آب خنک، چای، نوشیدنی‌های گازدار یا آبمیوه‌های مصنوعی برطرف کنیم. ولی آیا این مواد جهت جبران کم‌آبی بدن که در این ایام از اهمیت بالایی برخوردار هست، مناسبند؟ مطمئنا آبمیوه‌های موجود در بازار به‌دلیل مواد قندی، فشار خون را زیاد کردن داده و شما را جهت مدتی سر حال نگه می‌دارند، ولی گزینه مناسبی جهت برطرف تشنگی نیستند. از طرفی نوشابه‌های گازدار نیز می‌توانند در فاصله سحر تا افطار باعث بروز مشکلاتی جهت معده شما شوند.

    حتی بهتر است در این روزها چای را به‌صورت کم‌رنگ‌ بنوشید، لیکن برگ چای به‌دلیل خاصیت مدر بودن باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود. ما پیشنهاد می‌کنیم اگر عرقیات گیاهی یا دمنوش‌ها تا به حال در سفره شما جایی نداشته، در این‌ماه آنها را به‌عنوان نوشیدنی‌های مناسب این ایام امتحان کنید.

    عرقیات و نوشیدنی های بافایده جهت روزه داران

    اما کدام گیاه های دمنوش و عرقیات مفیدتری جهت این وقت هستند؟

    عرق کاسنی و شا‌تره

    عرق کاسنی یکی از عالی ترین عرقیات جهت کم کردن دمای بدن هست، علاوه بر آن می‌تواند باعث مقاومت بدن در برابر گرما باشد. با نوشیدن این عرق، عملکرد معده و اندام گوارشی نیز بهتر می‌شود. می‌توانید یک یا ۲ استکان از آن را در فاصله افطار تا سحر بنوشید. ولی توجه کنید اگر فشار خون‌تان پایین هست، آن را با شکر یا گلاب مخلوط کرده و سپس استفاده کنید. عرق شا‌تره نیز در برطرف تشنگی بسیار مؤثر است و جهت جلوگیری از احساس خشکی در دهان و گلو توصیه می‌شود. ممکن است طعم این عرق گیاهی را نپسندید، در این صورت می‌توانید آن را با خاکشیر و عسل مخلوط کرده و میل کنید. همچنین می‌توانید از مخلوط عرق کاسنی و شا‌تره ۲ تا ۳ استکان در این فاصله استفاده کنید. جهت خریدن این عرقیات می‌توانید به عطاری‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی معتبر مراجعه کنید. درنظر داشته باشید که حتما از برند آشنا شده‌ای خرید کنید تا محصول موردنظرتان بهداشتی، صددرصد خالص و منطبق با استانداردها باشد.

    پیشنهاد: جهت آنکه هم از فواید این عرقیات بهره ببرید و هم یک نوشیدنی با طعم خوب و هزینه کم میل کنید می‌توانید کاسنی و شا‌تره را با سکنجبین و خیار مخلوط کرده و این شربت را بنوشید.

    با همزمان شدن ‌ماه‌رمضان و فصل گرما روزه‌داران احساس تشنگی بیشتری می کنند و  پس از افطار تلاش می کنند که تشنگی خود را با نوشیدن آب خنک،

    دمنوش نعناع

    این دمنوش جهت اصلاح اختلال سیستم گوارشی و نفخ بسیار مؤثر هست، به همین علت مصرف آن در‌ماه رمضان که معده جهت مدت طولانی خالی است توصیه می‌شود. علاوه بر آن از بوی بد دهان جلوگیری می‌کند. همچنین جهت کم کردن دمای بدن نیز استفاده می‌شود. می‌توانید این دمنوش را با استفاده از برگ‌های تازه نعناع آماده کنید. چند برگ نعناع را در آب‌جوش انداخته و حدود ۵ تا ۸ دقیقه درپوشی روی فنجان بگذارید تا دم بکشد. اگر برگ‌های تازه نعناع در دسترس شما نیست می‌توانید از بسته‌بندی‌های آماده این دمنوش که به‌صورت غیرکیسه‌ای و کیسه‌ای در بازار عرضه می‌شود استفاده کنید.

    پیشنهاد: بعد از حاضر کردن این دمنوش می‌توانید جهت مدتی آن را در یخچال گذاشته تا سرد شود و سپس با اضافه کردن تکه‌های لیموی تازه و کمی شکر یا عسل به‌صورت یک نوشیدنی خنک نیز آن را میل کنید.

    چای سبز

    این دمنوش در طب سنتی چین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از آن به‌عنوان تب‌بر و جهت برطرف گرمازدگی استفاده می‌شود. علاوه بر آن، این دمنوش گیاهی از عطش می‌کاهد و باعث تولید عرق زیاد در بدن و خنک شدن آن می‌شود. در ایام ‌ماه‌رمضان، به‌دلیل خالی بودن معده ممکن است دچار بوی بد دهان شوید. چای سبز جهت از بین‌بردن باکتر‌ی‌های دهان بافایده بوده و باعث خوشبو شدن آن ‌می‌شود. توجه کنید که اگر فشار خون پایینی دارید بهتر است این چای را همراه با عسل بنوشید.

    پیشنهاد: چای سبز به‌صورت طعم‌دار نیز در بازار موجود هست، اگر از افت ناگهانی فشار خون زحمت می‌برید یا طعم چای سبز را دوست ندارید می‌توانید انواع طعم‌دار آن را مثل چای سبز دارچینی یا زعفرانی و… بخرید.

    عرقیات و نوشیدنی های بافایده جهت روزه داران

    دمنوش بابونه

    این گیاه در طب سنتی کشور عزیزمان ایران طبعی گرم و خشک دارد، ولی جهت فصل تابستان توصیه می‌شود. بابونه یک گیاه با خاصیت ضد‌التهابی است به همین علت جهت جلوگیری از گر گرفتگی و عطش در روزهای‌ماه رمضان می‌توانید از آن استفاده کنید. علاوه بر آن به‌تسکین ورم معده کمک کرده و عملکرد کبد را اصلاح می‌بخشد. این دمنوش را می‌توانید بعد از افطار و نزدیک به وقت خواب‌تان مصرف کنید، لیکن آرام‌کننده اعصاب و خواب‌آور است.

    پیشنهاد: اگر می‌خواهید این دمنوش را به‌صورت سرد مصرف کنید، بهتر است هنگام تهیه آن چند چوب دارچین نیز در آب انداخته و بعد از خنک شدن کمی عسل و آبلیمو به آن اضافه کنید.

    با همزمان شدن ‌ماه‌رمضان و فصل گرما روزه‌داران احساس تشنگی بیشتری می کنند و  پس از افطار تلاش می کنند که تشنگی خود را با نوشیدن آب خنک،

    عرق بهارنارنج

    اگر در طول روز در معرض گرما بوده‌ و کلافه شده‌اید، خوردن این عرق بعد از افطار می‌تواند شما را سرحال کند. عرق بهارنارنج نشاط‌آور بوده و اضطراب را از بین می‌برد. همچنین سردرد‌های ناشی از گرمازدگی را اصلاح می‌بخشد و جهت ناراحتی‌های گوارشی بافایده هست. توجه کنید که به‌دلیل طعم و عطر خوب این عرق، می‌توانید آن را با شربت‌ها یا عرقیات دیگر مخلوط کرده و میل کنید.

    پیشنهاد: اگر دو قاشق غذا‌خوری عرق بهار نارنج را با نصف لیوان آب و کمی خاکشیر مخلوط کنید، یک نوشیدنی عالی جهت برطرف عطش خواهید داشت. خاکشیر نیز مانند تخم شربتی آب را درون خود نگه داشته و تشنگی را کم کردن می‌دهد.

    عرق بیدمشک

    میوه یکی از چیزهایی است که معمولا بعد از افطار می‌خوریم، با توجه به آنکه میوه‌های این فصل اکثرا طبع سرد دارند، ممکن است کمی ما را دچار معده‌درد یا اختلالاتی در ناحیه شکم کنند، جهت برطرف این مسئله می‌توانید عرق بید‌مشک را استفاده کنید. این عرق همچنین خاصیت تب‌بر دارد و می‌تواند باعث کم کردن گرما در بدن شود، علاوه بر آن، به‌عنوان یک آرام‌بخش خوب نیز می‌توان روی آن حساب کرد. ولی توجه کنید که قند خون را به‌شدت کم کردن می‌دهد. می‌توانید یک استکان از آن را به هر شربتی که می‌خواهید اضافه کرده و سپس میل کنید.

    عرقیات و نوشیدنی های بافایده جهت روزه داران

    پیشنهاد: می‌توانید این عرق را با مقداری آب، تخم شربتی و گلاب مخلوط کرده و سپس بنوشید. تخم شربتی با ذخیره آب درون خود می‌تواند به کمتر تشنه شدن شما کم کند.

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health

    عبارات مهم : دمنوش گیاهی – دمنوش نعنا
    منبع: hamshahrionline.ir

    واژه های کلیدی: دمنوش گیاهی | دمنوش نعنا | مخلوط کن | ماه رمضان | عرق کاسنی | نوشیدنی | استفاده | نوشیدنی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • افست کتاب لاتین
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی