امام حسين(ع):اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » آموزش ۸ حرکت یوگا جهت درمان استرس

آموزش ۸ حرکت یوگا جهت درمان استرس

چه یک استاد یوگا باشید و چه یک مبتدی، یوگا تاثیرات شگفتی در قدرت بدنی، انعطاف پذیری و حتی سلامت روان شما دارد. بعد اگر به دنبال راهی

آموزش 8 حرکت یوگا جهت درمان استرس

چه یک استاد یوگا باشید و چه یک مبتدی، یوگا تاثیرات شگفتی در قدرت بدنی، انعطاف پذیری و حتی سلامت روان شما دارد. بعد اگر به دنبال راهی جهت کم کردن تنش، اضطراب و استرس هستید این مقاله را حتما بخوانید.

حرکت یوگا جهت رهایی از تنش، اضطراب و استرس

ثابت شده است است که این تمرین ذهنی یک راه عالی جهت تسکین ذهن، بدن و روح است – و در حالی که کل تمرینات یوگا جهت تمرین تمدد اعصاب و آرامش هست، حرکاتی خاص در یوگا وجود دارد که نسبت به سایر حرکات تاثیر بیشتری در کم کردن استرس دارند.

عبارات مهم : آرامش ذهنی – آرامش بخش
به گفته یک مربی یوگا، دکتر تری کندی Dr. Terri Kennedy ، “ یوگا به ما کمک می کند لحظه ای آرام بگیریم و نفسی آرام بکشیم. تمرکز کردن روی یک چیز – که تعریف مهم مدیتیشن است – به ما اجازه می دهد فشاری که رویمان است را کم کردن دهیم”. دکتر تری اضافه می کند: “*آساناها asanas به روش های متفاوت تنش را از بدن خارج کرده و به بخش هایی خاص از بدن کمک می کنند. “

*آسانا Asana: به تمرینات مهم و اوضاع های یوگا «آسانا» (Asana) گفته می شود.

اگر به دنبال راهی جهت کم کردن تنش، اضطراب و استرس هستید؟
در این مقاله ۸ حرکت مهم یوگا که جهت تسکین استرس، عالی ترین هستند را به شما معرفی می کنید.

۱٫ حرکت فرزند ( بالاسانا Balasana ) Child’s Pose

آموزش ۸ حرکت یوگا جهت درمان استرس

پوزیشن یا حرکت فرزند یکی از مهم ترین و موثرترین حرکات یوگاست. این حالت خوابیده با کشش پشت، درد این قسمت را از بین برده و همچنین جهت سیستم عصبی و لنفاوی شما بافایده است.

به گفته دکتر کندی ” این حرکت یکی از حرکات کلیدی یوگاست که می توانید در هرجایی جهت از بین بردن استرس آن را انجام دهید.”
این حرکت بسیار تجدید یا مسترد کننده است…این حرکت شما را به یاد دوران بچگی تان می اندازد و به ما اجازه می دهد تا به درون خودمان فرو رویم.

اگر می خواهید زیاد بدانید : حرکات یوگا – حرکت فرزند ( Child Pose )

۲٫ خم شدن به جلو در حالت ایستاده ( آتاناسانا Uttanasana )Standing Forward Bend

آتاناسانا یک حرکت انتقالی است که عضلات عقب ران hamstrings، ران و کفل hip شما را منبسط می کند و می کشد. این حرکت جهت از بین بردن استرس، خستگی و افسردگی خفیف آشنا شده است هست. دکتر کندی متوجه شده است که این حرکت با تغییر جریان خون در سراسر بدن، جهت رهایی از استرس بافایده است به خصوص زمانی که زانوها کمی خم شوند.

چه یک استاد یوگا باشید و چه یک مبتدی، یوگا تاثیرات شگفتی در قدرت بدنی، انعطاف پذیری و حتی سلامت روان شما دارد. بعد اگر به دنبال راهی

۳٫ حرکت عقاب ( گاروداسانا Garudasana ) Eagle Pose

حرکت عقاب کمک می کند تا فشار تنش و استرس از طریق پشت، شانه ها و پاها از بدنتان خارج شود.

چگونه؟
از آن جایی که حفظ تعادل در این حالت یا حرکت نیاز به تمرکز بالایی دارد، و اصلاح تمرکزتان باعث خلاص شدن از هر استرسی می شود. همچنین انجام این حرکت حسی مانند یک آغوش گرم جهت دست و پاهای شما دارد که می تواند احساس آرامش و خوشی شما را زیاد کردن دهد.

۴٫ حرکت جسد ( ساواسانا Savasana ) Corpse Pose

دکتر کندی این حرکت را به عنوان ” حرکت آرامش بخش یا تمدد اعصاب “ معرفی می کند و دلایل خوبی هم جهت آن دارد. همان طور که با شنیدن نام این حرکت می توانید حدس بزنید، در این حالت باید به پشت و صاف دراز کشیده و چند دقیقه به همین حالت بمانید.

اگرچه دراز کشیدن به صورت کامل هنوز جهت بعضی از مربیان یوگا چالش برانگیز هست، ولی جهت سیستم عصبی شما فایده های زیادی دارد. این حرکت باعث ایجاد پاسخ آرامش در بدن شما می شود، که به کاهش فشار خون و آرامش ذهنی شما کمک می کند.

۵٫ حرکت بالا گذاشتن پاها روی دیوار ( ویپاریتا کارانی Viparita Karani ) Legs-Up-The-Wall Pose

یکی دیگر از راحت ترین و در عین حال بافایده ترین حرکتهای مورد نیاز شما این است که به پشت روی زمین صاف دراز کشیده و پاهایتان را به سمت بالا روی دیوار قرار دهید. در حالی که دراز کشیدن به پشت می تواند شما را از هر گونه دردی خلاص کند، قرار دادن پاها به سمت بالا روی دیوار باعث بهبود جریان خون به قلبتان می شود. حتی می توان گفت این حرکت باعث کم کردن روند پیری می شود.

آموزش ۸ حرکت یوگا جهت درمان استرس

۶٫ حرکت گربه – گاو ( مارجاریاسانا Marjaryasana ) Cat-Cow Pose

حرکت گربه- گاو قسمت پایین کمرتان را به سمت بالا می کشد، قسمتی که اکثر مردم روی آن فشار زیادی وارد می کنند. پشتتان را به آرامی و تا جایی که می توانید انحنا دهید، ۱۰ بار این حرکت را به همراه تمرکز عمیق و تنفس جهت رهایی هر گونه فشار از طریق ستون فقرات تان انجام دهید.

۷٫ پوزیشن پل ( ستو باندها ساراوانگاسانا ) Bridge Pose

حرکت پل جهت کم کردن خستگی، کمر درد، سر درد و حتی اضطراب و استرس کمک می کند. این حرکت به شما اجازه می دهد کمرتان را بکشید و تنش روی پاها و عضلات سرینی را از بین ببرید.

چه یک استاد یوگا باشید و چه یک مبتدی، یوگا تاثیرات شگفتی در قدرت بدنی، انعطاف پذیری و حتی سلامت روان شما دارد. بعد اگر به دنبال راهی

۸٫ پوزیشن دلفین Dolphin Pose

به نظر می رسد قرار گرفتن به سمت پایین تاثیر عجیبی روی استرس دارد. این حرکت شبیه به حرکت downward dog است ولی باید ساعدتان را روی زمین بگذارید. با برعکس کردن بدنتان و قرار دادن ساعد روی زمین و تمرکز روی کشش عمیق پشت بدنتان می توانید استرس و اضطراب را کم کردن دهید.


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ


واژه های کلیدی: آرامش ذهنی | آرامش بخش | اضطراب | معرفی | فرزند | سلامت | دیوار | تمرکز | استرس

آموزش 8 حرکت یوگا جهت درمان استرس

آموزش ۸ حرکت یوگا جهت درمان استرس

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو