ایستایی وجود ندارد ، هر چه هست جوشش و جاری بودن است.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » صورتتان را ورزش دهید ۳ سال جوانتر شوید

صورتتان را ورزش دهید ۳ سال جوانتر شوید

بر طبق یک مطالعه تازه و جالب راجع به ی اثرات تکرار حرکات ورزشی خاص بر روی صورت افراد، تمرینات ورزشی صورت ممکن

صورتتان را ورزش دهید 3 سال جوانتر شوید

بر طبق یک مطالعه تازه و جالب راجع به ی اثرات تکرار حرکات ورزشی خاص بر روی صورت افراد، تمرینات ورزشی صورت ممکن است بعضی از علائم پیری را به طور قابل توجهی کم کردن دهد.

صورتتان را ورزش دهید ۳ سال جوانتر شوید

این مطالعه که در JAMA Dermatology انتشار یافته هست، نشان میدهد که زنان میانسال فقط بعد از چند ماه تمرین ورزشی صورت حدوداً سه سال جوانتر از قبل به نظر می آیند، البته شاید هم این فقط یک علت منطقی جهت شکلک در آوردن پشت سر همسرانشان باشد.

همانطور که همه ما میدانیم، متاسفانه صورت انسان با زیاد کردن سن عوض کردن پیدا می کند. این عوض کردن با اضافه شدن تدریجی شیارها و چین و چروک ها بر روی پوست شروع می شود که بسته به نظر شما می تواند نشان دهنده ی گذر سالهای عمر و یا نشان دهنده ی شخصیت عمیق و با تجربه باشد. در هر صورت افتادگی صورت بدون شک رخ میدهد.

دلیل عمده ی افتادگی پوست لایه های چربی است که با زیاد کردن سن زیر پوست حرکت می کنند. هنگامی که ما جوان هستیم، این لایه های چربی مانند قطعات لگو در کنار هم قرار دارند و ساختار مهم خطوط صورت ی ما را تشکیل میدهند. ولی همانطور که با زیاد کردن سن این لایه های چربی عوض کردن پیدا میکنند، ارتباط بین آنها گسسته شده است و جاذبه ی زمین آنها را به سمت پایین میکشاند که این امر باعث گود شدن گونه ها و پژمرده شدن صورت به طور کلی میگردد.

بر طبق یک مطالعه تازه و جالب راجع به ی اثرات تکرار حرکات ورزشی خاص بر روی صورت افراد، تمرینات ورزشی صورت ممکن

در سال های اخیر، تعدادی از برنامه های تمرین ورزشی صورت در دسترس قرار گرفته است و ادعا میشود که این تمرینات قادر به معکوس کردن بسیاری از این تاثیرات ظاهری زیاد کردن سن هست. این برنامه ها که در تبلیغات اغلب با عنوان “لیفتینگ بدون عمل جراحی” نامبرده می شوند، به طور کلی به وسیله مردان و زنان به صورت تجربی و خودآموز توسعه داده شده است اند، و تنها نتیجه های بی نظیر آنها نشان دهنده ی تأثیرات مثبت و قابل توجهشان میباشد.

این تمرینات به اندازه ای محبوب شده است اند که اخیراً توجه گروهی از متخصصین پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه فاینبرگ در شیکاگو را جلب کرده هست. دکتر مراد علم، معاون پوست در دانشگاه Northwestern، که این مطالعه تازه را رهبری می کند، می گوید: “ما متوجه شدیم که برنامه های تجاری مشمول بر دی وی دی ها، فیلم های آموزشی و حتی مربیان شخصی وجود دارد که میتواند به مردم یاری کند تا صورت هایشان شادتر، سالمتر و حتی جوان تر دیده شوند.”

در اینجا به بعضی از تمرینات صورت که بر طبق مطالعات تازه راجع به “اثرات تکرار حرکات خاص بر ظاهر افراد” که نشان داده علائم پیری را به طور قابل توجهی کم کردن می دهد، خواهیم پرداخت.

فرم دهی گونه

این تمرین کمک می کند گونه ها شکل بهتری پیدا کنند، به این ترتیب که عضلات گونه ها را سفت تر کرده و باعث میشود  قسمت میانی صورت شما به طور کلی کمی به سمت بالا رانده شود.

– بدون اینکه دندانها نشان داده شوند لبخند پهنی بزنید، انگار میخواهید لب هایتان را تا بیشترین حد ممکن نشان دهید. تلاش کنید با گوشه های دهان خود لبخند بزنید تا تمام عضلات گونه به سمت بالا هدایت شوند. شما ممکن است در این حالت مقدار بسیار کمی “سوزش” در دهان خود احساس کنید.

صورتتان را ورزش دهید ۳ سال جوانتر شوید

– انگشت های اشاره ی خود را دقیقاً گوشه های دهان خود قرار دهید، و آنها را محکم فشار دهید. سپس به آرامی انگشتان دست خود را روی گونه های خود بکشید و عمیقاً به عضله ها فشار نیرومند وارد کنید.

– در حالی که به فشردن عضلات گونه ادامه میدهید نوک انگشتان خود را از روی رشته های عضله ی روی گونه به بالا و به سمت گوشه ی چشم ها ببرید، هنگامی که به بالای گونه رسیدید حرکت را متوقف کنید و انگشتان را در همان ناحیه فشار دهید به طوری که عضلات در همان ناحیه ثابت نگه داشته شوند.

– در همین حالت ۲۰ ثانیه تامل کنید. شما باید کشیدگی ماهیچه های گونه ی خود را احساس کنید. مراقب باشید که انگشتان خود را بیش از حد دور نکنید و از چشمانتان فراتر نروید.

– جهت اضافه کردن فشار و جهت کمک به نگه داشتن انگشتان در محل، میتوانید انگشتان میانی خود را روی انگشتان اشاره دست خود قرار دهید. لبخند زدن با گوشه های دهان خود را حفظ کنید.

بر طبق یک مطالعه تازه و جالب راجع به ی اثرات تکرار حرکات ورزشی خاص بر روی صورت افراد، تمرینات ورزشی صورت ممکن

– مدتی استراحت کنید، سپس این تمرین را دو بار دیگر تکرار کنید.

بالا بردن ابرو

این تمرین به شما کمک می کند چین و چروک های روی پلک های فوقانی خود را برطرف کنید، ابروها را بالا ببرید و خطوط عمودی بین ابروها را هموار سازید.

صورتتان را ورزش دهید ۳ سال جوانتر شوید

لبخند بزنید. نوک سه انگشت دست را زیر ابروی خود را به سمت بالا فشار دهید تا چشمانتان با این فشار باز شوند. در حالی که تلاش می کنید با اخم کردن ابروهای خود را به سمت پایین و مخالف انگشتانتان برانید لبخند بزنید. همین حالت را نگه داشته و نفس عمیق بکشید.

– حال تلاش کنید پلک های فوقانی خود را ببندید و کره ی چشمهای خود را به طرف بالای سرتان بچرخانید.

– در همین حالت ۲۰ ثانیه تامل کنید. در حالی که لبخند میزنید نفسهای عمیق بکشید. سپس ابروها را رها کرده و استراحت کنید.

– این تمرین را سه بار تکرار کنید. 

بالابردن گونه

این تمرین جهت بالا بردن گونه های افتاده و برطرف چین و چروک های بالای لب فوقانی طراحی شده است است.

لبخند بزنید، دهان خود را باز کنید و یک دایره بزرگ با دهان باز خود تشکیل دهید.

– لب بالای خود را به سمت داخل دهان و زیر دندانهای فوقانی بکشانید. دوباره لبخند بزنید تا گونه هایتان به سمت بالا هدایت شوند. انگشتهای اشاره ی خود را به آرامی بالای گونه هایتانپایین چشمانتان- قرار دهید. سپس گونه ها را به حالت عادی و اولیه ی خود برگردانید.

– دوباره لبخند بزنید، گونه ها را به سمت بالا هدایت کنید و سپس به حالت عادی برگردانید. این حرکت بالا و پایین بردن گونه ها را ۱۰ بار تکرار کنید.

– بعد از دهمین بار بالا بردن گونه ها مکث کنید و تلاش کنید گونه ها در بالاترین حالتی که ممکن است قرار بگیرند.

– در همین حالت انگشتان اشاره خود را کمی به سمت بالا و بیرون بکشانید و ۲۰ ثانیه در همین موقعیت بمانید. سپس عضلات را رها و استراحت کنید.

– این تمرین را سه بار تکرار کنید.

واژه های کلیدی: تمرینات ورزشی | حرکات ورزشی | انگشتان دست | استراحت | لبخند | عضلات | جوانسازی صورت | ورزش صورت

صورتتان را ورزش دهید 3 سال جوانتر شوید

صورتتان را ورزش دهید ۳ سال جوانتر شوید

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو