ارزش انسان به افکار و باورهای اوست
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » باهوش هستید اگر این شاخصه ها را دارید

    باهوش هستید اگر این شاخصه ها را دارید

     افراد باهوش دارای شاخصه های خاصی هستند که با آشنایی بعضی از این شاخصه ها می توانید افراد باهوش اطراف خود را راحت تر شناسایی کنید.

    باهوش هستید اگر این شاخصه ها را دارید

    افراد باهوش دارای شاخصه های خاصی هستند که با آشنایی بعضی از این شاخصه ها می توانید افراد باهوش اطراف خود را راحت تر شناسایی کنید.

    افراد باهوش و بعضی شاخصه های آنها

    برخی از شاخصه ها یا مهارت های فردی ممکن است بیخود یا منفی تلقی شوند ولی در واقع نشان دهنده ی سطح بالای فعالیت مغزی فرد هستند. دست کم دانشمندان که اینطور فکر می کنند! حالا این شاخصه ها و مهارت ها کدامند؟ در این مطلب همراه ما باشید تا لیستی از علائمی را که به گفته ی محققان نشان از هوش بالای شما دارند جهت تان رو کنیم.

    عبارات مهم : افراد باهوش – دانشمندان

    ۱٫ افراد باهوش چپ دست هستند یا دو سو توان هستند (از هر دو دست می توانند استفاده کنند)

    دانشمندان آزمایشاتی روی گروهی از چپ دست ها و راست دست ها انجام دادند و یافته ها نشان داد افراد چپ دست به عنوان نمونه در ترکیب دو شی ء به روشی تازه و تشکیل یک شی ء سوم مهارت بیشتری دارند. دانشمندان، چپ دستی را با نحوه تفکر متفاوت یا دگرسان مربوط می دانند؛ نوعی خلاقیت که به خلق ایده های تازه کمک می کند. همین را می شود در مورد افراد دو سو توان نیز گفت؛ افرادی که توان استفاده از هر دو دست در آنها یکسان هست. بعد اگر شما راست دست هستید، تلاش کنید بعضی از کارها را با دست چپ تان انجام دهید و برعکس. این تمرین ها بخش های کاملا رشد نکرده ی مغز را فعال می کنند.

    باهوش هستید اگر این شاخصه ها را دارید

    ۲٫ افراد باهوش اغلب در مورد جزئی ترین چیزها هم دلواپس هستند

    دانشمندان در مطالعه ای از ۱۲۶ دانش آموز دوره ی ابتدایی درخواست کردند به پرسشنامه هایی در مورد اینکه معمولا چقدر در مورد پرسشها احساس نگرانی می کنند، به شایعه ها توجه می کنند و یا به چیزهای ناراحت کنند فکر می کنند جواب بدهند. معلوم شد فرزند هایی که زیاد از بقیه نگرانی و اضطراب داشتند، در آزمون هوش غیر کلامی امتیازات بیشتری کسب کردند. دانشمندان این یافته ها را ناشی از این حقیقت می دانند که آنهایی که هر لحظه دلواپس و دلواپس هستند، زیاد میل به دارند که کارها را بهتر و درست تر انجام بدهند.

    ۳٫ افراد باهوش عاشق خنده و شوخی هستند

    یک مطالعه ی جالب در دانشگاه مکزیک انجام شد که در آن ۴۰۰ دانش آموز آزمون هایی در مورد توانایی های ارزش در بحث کردن روی موضوعاتی خاص دادند. بعد از انجام تست، از دانش آموزان خواسته شد جهت تصاویری از کارتون ها، کپشن هایی گزینش کنند. این کپشن ها به وسیله معیارهایی ارزیابی شدند و معلوم شد ۸۶ درصد از دانش آموزان باهوش تر که بالاترین امتیازها را در آزمون گرفته بودند، خنده دارترین کپشن ها را جهت تصویرهای گزینش کردند. بعدا تحقیق مشابهی روی کمدین ها انجام شد و تمامی آنها در آزمون هوش کلامی امتیازهای میانگین به بالا کسب کردند. به گفته ی دانشمندان، حس شوخ طبعی بر توانایی های هوشی تاثیر گذاشته و مغز و سیستم عصبی را در شرایط خوبی قرار می دهد و ما را باهوش تر می کند!

    ۴٫ افراد باهوش زیادی کنجکاو هستند

    دانشمندان دانشگاه روانشناسی لندن می گویند: احتمال اینکه یک کودک فضول و کنجکاو، بر خلاف کودکی که چنین شاخصه ندارد، بعدها در زندگی اش یک مخترع شود بسیار زیاد است. سرپرست این تحقیقات توضیح می دهد که چگونه کنجکاوی و یک ذهن گرسنه ما را باهوش تر می کند: کنجکاوی باعث می شود کودک به علم و هنر به عنوان ابزارهایی از درک و آشنایی و ابراز وجود علاقه مندتر شود.

    در یک تحقیق، دانشمندان ۶۰۰۰ نفر را که طی ۵۰ سال گذشته متولد شده است بودند مورد مشاهده قرار دادند. آنها دریافتند فرزند های ۱۱ ساله ای که در آزمون IQ نمرات بالایی گرفته بودند، کنجکاوتر بوده و نسبت به تجربیات تازه در سالهای بعدی زندگی، پذیراتر و مشتاق تر بودند.

     افراد باهوش دارای شاخصه های خاصی هستند که با آشنایی بعضی از این شاخصه ها می توانید افراد باهوش اطراف خود را راحت تر شناسایی کنید.

    ۵٫ افراد باهوش ژن جغد شب دارند

    اگر مثل جغد شب ها بیدار می مانید، احتمال اینکه هوش شما بالاتر از حد معمول باشد زیاد است. دانشمندان علت این نظریه را اینگونه توضیح می دهند که فعالیت مغز فرد باهوش آنقدر زیاد است که بیوریتم های عادی روزانه را مدام به چالش می کشد. در مطالعه ای، ارتباط میان هوش و عادات خواب هزاران فرد جوان مورد بررسی قرار داده شد و معلوم شد اکثر افراد باهوش عاشق بیدار ماندن تا دیروقت بودند، هم در طول هفته و هم آخر هفته ها. تحقیقات مشابه دیگر نیز همین یافته ها را ارائه دادند.

    ۶٫ افراد باهوش تاثیر پذیرند و خیلی راحت حواس ارزش پرت می شود

    اگر معمولا با نوتیفیکیشن های شبکه های مجازی و …، و یا حتی حین صحبت حواس تان پرت می شود، احتمالا باهوش تر از بقیه هستید. طبق مطالعه ای جدید، متمرکز و حواس جمع ماندن هر چقدر که جهت شما دشوارتر باشد، یعنی شما باهوش ترید. دانشمندان توضیح می دهند تحت کنترل درآوردن سطح بالای فعالیت های مغزی کار مشکل است.

    ۷٫ افراد باهوش زیاد راه می روند

    دانشمندان آمریکایی طبق یک مطالعه ی آماری دریافتند افرادی که زیاد راه می روند و از وسایل حمل و نقل استفاده ی چندانی نمی کنند نسبت به بقیه باهوش ترند.

    ۸٫ افراد باهوش عدم آگاهی خود در مورد بعضی پرسشها را قبول دارند

    در بررسی های انجام شده است محققان دریافته اند که فرد هر چه باهوش تر باشد، تردید بیشتری نسبت به توانایی های ادراکی و شناختی خود دارد. به عبارتی دیگر، افراد باهوش از گفتن “نمی دانم” نمی ترسند. اگر چیزی را ندانند می توانند به دنبالش بروند و چیز جدیدی یاد بگیرند. جهت همین است که این افراد هر لحظه پرسش هایی در سرشان می چرخد و از پرسش کردن هم واهمه ای ندارند.

    ۹٫ افراد باهوش مهارت خود کنترلی خوبی دارند

    افراد باهوش می توانند هیجانات ناگهانی خود را کنترل کنند و در مهار احساسات خود ماهرند. همچنین پیش از آنکه دست به کاری بزنند، به عواقب آن فکر می کنند. یک مطالعه ی معروف این چنین بود: از افراد خواسته شد بین دو گزینه یکی را گزینش کنند: فورا پول کمتری به دست بیاورند یا اینکه در طول سال پول بیشتری به دست بیاورند. نتیجه های نشان داد افرادی که پول زیاد ولی دیرتر را گزینش کرده بودند (به عبارتی دیگر خود کنترلی بیشتری داشتند) در آزمون های گوناگون امتیازات بیشتری کسب کرده و در زندگی به موفقیت های بیشتری رسیده بودند.

    باهوش هستید اگر این شاخصه ها را دارید

    ۱۰٫ افراد باهوش معمولا امروز و فردا می کنند

    طبق نظر دانشمندان آنهایی که به آسانی بهانه جور می کنند تا از انجام کاری طفره بروند، باهوش ترند. زیاد افراد باهوش میل به دارند کارهای خود را به تعویق بیندازند و این شاخصه در بسیاری از دانشمندان معروف دیده می شود. به عنوان نمونه آدام گرانت، نویسنده ی آمریکایی می گوید، امروز و فردا کردن کلید نوآوری است! استیو جابز نیز به طور استراتژیک از طفره رفتن استفاده می کرد! او با رفتن سراغ کارهای کاملا متفاوت و این پا و آن پا کردن، اجازه می داد مغزش استراحت کند!

    ۱۱٫ افراد باهوش مدام ذره ذره چیزهایی می خورند

    معروف است که جویدن آدامس، فعالیت و تمرکز مغز را بالا می برد، ولی متاسفانه فقط به مدت ۲۰ دقیقه! ولی دانشمندان اخیرا دریافتند افراد باهوش عادت دارند مدام چیزی مزه مزه کنند. به گفته ی خودشان وقتی چیزی می جوند، مغزشان آمادگی تامل و تجزیه و تحلیل را پیدا می کند!

    ۱۲٫ افراد باهوش در طول روز گهگاه چرت می زنند

    می گویند لئوناردو داوینچی، خواب چند فازی داشت. او هر چهار ساعت، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه می خوابید. آیا او این کار را می کرد؟ مغز افراد باهوش به مشکل کار می کند و سریع هم خسته می شود ولی سریع تر هم شارژ می شود. جهت برطرف خستگی و نگاه به پرسشها با دیدی تازه تر، شما باید مغزتان را مجددا شارژ کنید، جهت همین دست کم ۲۰ دقیقه چرت می زنید.

    گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    منبع : bartarinha.ir


     افراد باهوش دارای شاخصه های خاصی هستند که با آشنایی بعضی از این شاخصه ها می توانید افراد باهوش اطراف خود را راحت تر شناسایی کنید.

    واژه های کلیدی: افراد باهوش | دانشمندان | استفاده | مطالعه | فعالیت | سلامت | تازه ها و خاص های سلامت |

    باهوش هستید اگر این شاخصه ها را دارید

    باهوش هستید اگر این شاخصه ها را دارید

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • چاپ کتاب اورجینال