تمام محبتت را به پای دوستت بریز نه تمام اعتمادت را. (حضرت علی علیه‌السلام)
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » علت درد بعد از رابطه جنسی در زنان

    علت درد بعد از رابطه جنسی در زنان

    یک رابطه جنسی دردناک باعث می شود که زن از هر گونه رابطه جنسی واژینال مجدد اجتناب کند که می تواند تاثیری منفی روی روابط داشته باشد. 

    علت درد بعد از رابطه جنسی در زنان

    یک رابطه جنسی دردناک باعث می شود که زن از هر گونه رابطه جنسی واژینال مجدد اجتناب کند که می تواند تاثیری منفی روی روابط داشته باشد.

    درد بعد از رابطه جنسی در زنان

    رابطه جنسی بخش مهمی از ازدواج است ولی اگر در وقت رابطه و بعد از آن احساس درد داشته باشید احتمالا می خواهید از آن اجتناب کنید. یک رابطه جنسی دردناک باعث می شود که زن از هر گونه رابطه جنسی واژینال مجدد اجتناب کند که می تواند تاثیری منفی روی روابط داشته باشد. دلایل زیادی هستند که باعث ایجاد درد در رابط جنسی می شوند. درد ممکن است در کلیتوریس، واژن یا لابیا باشد بعد عالی ترین کار این است که علت این درد را پیدا کنید.

    عبارات مهم : رابطه جنسی دردناک – دوره های قاعدگی

    ۱ . علت درد بعد از رابطه جنسی در زنان، از نظر جنسی جنبش نشده اید

    اگر به طور کامل جنبش نشده باشید ممکن است در وقت رابطه جنسی یا بعد از دخول احساس درد کنید. اگر به درستی جنبش نشده باشید واژنتان خشک می ماند و در نبود روان کننده کافی هنگام دخول دچار التهاب می شوید که باعث درد در وقت دخول و بعد از آن می شود. بنابراین بهتر است در این زمینه با شریکتان صحبت نموده و وقت بیشتری جهت پیش نوازی صرف کنید تا به اندازه کافی روان کننده در واژن ترشح شود یا این که از لوبریکانت استفاده نمایید.

    علت درد بعد از رابطه جنسی در زنان

    ۲ .علت درد بعد از رابطه جنسی در زنان، به ارگاسم رسیده اید

    گاهی اوقات احساس لذت جنسی در وقت رابطه به قدری زیاد است که با ارگاسمی نیرومند به آخر می رسد که باعث ایجاد گرفتگی در ناحیه پایین شکم می شود و این درد در وقت ارگاسم بعد از آن هم ادامه پیدا خواهد کرد.

    ۳ . علت درد بعد از رابطه جنسی در زنان، بیماری التهاب لگن

    اگر بیماری التهابی لگن pelvic inflammatory disease یا به اختصار PID داشته باشید ممکن است بعد از رابطه جنسی احساس درد کنید. این التهاب معمولا به علت بیماری جنسی کلامدیلا Chlamydia هست. التهاب لگن به لوله های رحمی و رحم هم انتقال پیدا کرده و منجر به ملتهب شدن این اعضا می شود که در این صورت باعث ایجاد درد در وقت رابطه جنسی و گاهی بعد از آن خواهد شد.

    ۴ . علت درد بعد از رابطه جنسی در زنان، اندومتریوز

    اندومتریوز Endometriosis زمانی بوجود می آید که بافت داخل رحم دچار رشد مضاعف شود و سایر اندام های بدن را جنبش کند و منجر به رابطه جنسی دردناک، درد کف لگن و قاعدگی های دردناک خواهد شد.

    ۵ . علت درد بعد از رابطه جنسی در زنان، واژینیسموس

    یک رابطه جنسی دردناک باعث می شود که زن از هر گونه رابطه جنسی واژینال مجدد اجتناب کند که می تواند تاثیری منفی روی روابط داشته باشد. 

    واژینیسموس Vaginismus به سفت شدن غیر ارادی عضلات واژن هنگام دخول گفته می شود که منجر به دخول دردناک خواهد شد. بعضی از دلایل واژینیسموس عبارتند از، فقدان میل جنسی، وحشت از دخول و احساس درد هنگام دخول.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : اختلال جنسی خانمانه ای به نام واژینیسموس

    اگر می خواهید زیاد بدانید : واژینیسموس چیست؟ درمان, علائم و علل واژینیسموس

    ۶ . علت درد بعد از رابطه جنسی در زنان، کیست یا فیبروم

    فیبروم ها تومورهای غیر سرطانی هستند که در رحم رشد می کنند و معمولا بی ضرر و بدون علامت هستند. کسیت ها معمولا در تخمدان رشد می کنند. گاهی اوقات کیست و فیبروم باعث درد شدید به خصوص بعد از رابطه جنسی می شوند. فیبروم ها می توانند منجر به خونریزی شدید در وقت قاعدگی و حتی خونریزی بین دوره های قاعدگی شود. گاهی اوقات به علت پاره شدن کیست هنگام رابطه جنسی احساس درد شدیدی خواهیدداشت. اگر چنین مشکلی داشتید بهتر است به دکتر مراجعه نمایید.

    ۷ . علت درد بعد از رابطه جنسی در زنان، بارداری

    درد و گرفتگی یکی از نشانه های اولیه بارداری است. به خصوص اگر بعد از ارگاسم احساس درد داشته باشید. از آنجایی که ارگاسم باعث انقباض رحم می شود ممکن است دچار درد میانگین و شدید و گرفتگی مشابه وقت قاعدگی شوید.

    ۸ . علت درد بعد از رابطه جنسی در زنان، عفونت مثانه

    عفونت مثانه یا عفونت مجاری ادراری urinary tract infection یا به اختصار UTI ممکن است در هر بخش از دستگاه ادراری شما ایجاد شود و در مراحل پیشرفته باعث ایجاد سوزش هنگام ادرار، وجود خون در ادرار و درد بعد از رابطه جنسی می شود.

    علت درد بعد از رابطه جنسی در زنان

    ۹ . علت درد بعد از رابطه جنسی در زنان، پرولاپس رحم

    اگر عضلات کف لگن شما بیش از حد ضعیف شده است و نتوانند از رحم حمایت کنند ممکن است دچار پرولاپس Prolapse یا افتادگی رحم شوید که اغلب در زنان مسن دیده می شود که عمدتا به علت کم کردن میزان استروژن هست. اگر چندین بار زایمان طبیعی داشته اید احتمال مبتلا شدن ی شما به افتادگی رحم زیاد خواهید شد. بعضی از علایم مرسوم آن عبارتند از: احساس سنگینی در عضلات کف لگن، ترشحات واژن، درد بعد از رابطه جنسی که در صورت مبتلا شدن به این مسئله باید به دکتر مراجعه نمایید.

    ۱۰ . علت درد بعد از رابطه جنسی در زنان، عفونت واژن

    قارچ کاندیدا Candida fungus مسئول ایجاد عفونت مخمری واژن است که به طور طبیعی در واژن وجود دارد ولی رشد آن بیش از حد می شود. بعضی علایم مرسوم عفونت مخمری واژن مشمول بر خارش، ناراحتی واژن و درد شدید بعد از رابطه جنسی هست. ممکن است زمانی که عدم تعادل هورمونی منجر به عملکرد ضعیف سیستم ایمنی شده است یادر اثر استرس و مصرف آنتی بیوتیک و عادت های بد غذایی به عفونت مخمری مبتلا شوید و جهت درمان آن باید به دکتر خود مراجعه نمایید.

    ۱۱ . علت درد بعد از رابطه جنسی در زنان،عفونت گنوره

    گنوره Gonorrhea باکتری ای است که مناطق گرم و مرطوب مانند واژن، گلو، مقعد و دستگاه تولید مثلی زن را آلوده می کند و می تواند از طریق رابطه جنسی دخولی انتقال یافته شود. اگر با کسی که مبتلا به گنوره باشد رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشید ممکن است مبتلا شوید. شناسایی عفونت گنوره راحت نیست چون علایمی مشابه عفونت مخمری دارد. بعضی علایم مرسوم آن عبارتند از ادرار دردناک، ترشحات واژن، درد در وقت دخول، درد پایین شکم و درد و گرفتگی بعد از رابطه جنسی.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : چرا صبح مناسب ترین وقت جهت رابطه جنسی است + دلایل علمی

    یک رابطه جنسی دردناک باعث می شود که زن از هر گونه رابطه جنسی واژینال مجدد اجتناب کند که می تواند تاثیری منفی روی روابط داشته باشد. 

    اگر می خواهید زیاد بدانید : ۱۰ علت رابطه جنسی دردناک در زنان + راه حل

    اگر می خواهید زیاد بدانید : علت درد در نخستین رابطه زناشویی چیست؟

    اگر می خواهید زیاد بدانید : علت درد زیر شکم بعد از رابطه جنسی در زنان چیست؟

    تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health

    اختصاصی سیمرغ

    علت درد بعد از رابطه جنسی در زنان

    واژه های کلیدی: رابطه جنسی دردناک | دوره های قاعدگی | رابطه زناشویی | عفونت مثانه | رابطه جنسی | مبتلا شدن | عفونت | احساس | ارگاسم

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب خارجی