عشق، فراموش كردن خود در وجود كسی است كه همیشه و در همه حال ما را به یاد دارد.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » آیا پریود من طبیعی و منظم است؟ پاسخ به سولات مهم در مورد پریود

    آیا پریود من طبیعی و منظم است؟ پاسخ به سولات مهم در مورد پریود

     آیا پریود من طبیعی و منظم است ممکن است پرسش بسیاری از زن ها باشد. در این مطلب به چند پرسش مهم در مورد پریود پاسخ داده می شود

    آیا پریود من طبیعی و منظم است؟ پاسخ به سولات مهم در مورد پریود

    آیا پریود من طبیعی و منظم است ممکن است پرسش بسیاری از زن ها باشد. در این مطلب به چند پرسش مهم در مورد پریود پاسخ داده می شود که به شما کمک می کند طبیعی بودن پریود خود را بسنجید.

    پاسخ به سولات مهم در مورد پریود

    یک پریود معمول چند روز است؟

    معمولا پریودها بین ۳ تا ۵ روز هست، ولی پریودهای ۲ و ۷ روزه نیز طبیعی محسوب می شوند. اگر پریود شما بیشتر از یک هفته طول کشید یا نظم آن به طور ناگهانی عوض کردن کرد، حتما به دکتر مراجعه کنید.

    عبارات مهم : بارداری – خونریزی

    هر زن در وقت پریود چه میزان خون از دست می دهد؟

    به طور معمول میزان خون خارج شده است در هر بار پریود به اندازه دو قاشق غذاخوری است، ولی با این حال نمی توان میزان آن را به آسانی محاسبه کرد. اکثر زن ها می دانند چه زمانی پریود آنها سنگین هست. اگر فکر می کنید پریودتان خیلی شدید است و هر ساعت مجبور هستید پد بهداشتی یا تامپون خود را عوض کنید یا لخته های بزرگی را مشاهده می کنید حتما به دکتر مراجعه کنید.

    آیا پریود من طبیعی و منظم است؟ پاسخ به سولات مهم در مورد پریود

    آیا پریود نشدن به معنای بارداری یا وجود مسئله است؟

    خیر. پریود نشدن یا به تعویق افتادن پریودی در بین زن های جوان مرسوم هست، به خاص در سال های اول قاعدگی و عواملی مانند استرس، چربی سوزی و ورزش شدید باعث نامنظم شدن پریود می شوند.

    به علاوه بسیاری از روش های جلوگیری از بارداری نیز بر روی پریودی تاثیر می گذارند. اگر معمولا پریود شما منظم بوده ولی اخیرا نامنظم شده است به دکتر مراجعه کنید.

    در وقت پریود احساس درد در کدام قسمت های بدن طبیعی است؟

    در این زمان احساس درد در شکم، کمر یا هر دو طبیعی است، ولی باید دردهای خیلی شدید یا طولانی را به دکتر اطلاع دهید.درد طولانی در ناحیه لگن نشانه وجود پرسشها خطرناک و جدی هست، مانند آندومتریوز endometriosis.

    * آندومتریوز endometriosis :به معنای رشد بافت داخلی رحم در جایی بیرون از رحم هست. لگن مرسوم ترین محل بروز آنندومتریوز است.

    آیا حقیقت دارد که زنانی که با هم زندگی می کنند پریودهای همزمان دارند؟

    خیر. بسیاری از مردم به این مسئله اعتقاد دارند که زندگی در کنار یکدیگر باعث همزمانی پریود می شود، ولی هیچ تحقیقات علمی در این زمینه وجود ندارد.

     آیا پریود من طبیعی و منظم است ممکن است پرسش بسیاری از زن ها باشد. در این مطلب به چند پرسش مهم در مورد پریود پاسخ داده می شود

    چرخه طبیعی پریودی چند روزه است؟

    برای اکثر زن ها فاصله هر پریود تا پریود بعدی بین ۲۱ تا ۳۵ روز طول می کشد. در دختران جوان و نوجوانان این فاصله بین ۲۱ تا ۴۵ روز است. تاریخ پریود خود را در یک تقویم ثبت کنید، این کار به شما کمک می کند تاریخ و نظم پریود خود را بهتر بدانید.

    چه عاملی باعث بدتر شدن پریود می شود؟

    مهم ترین عاملی که باعث بدتر شدن پریودها می شود، استرس است. تحقیقی که در این زمینه انجام شد نشان داد زن های مضطرب در وقت پریود دو برابر زن هایی که اضطراب ندارند، به دردهای خفیف یا شدید دچار می شوند.

    هر زن چند بار در طول عمر خود پریود می شود؟

    هر زن به طور میانگین هر سال ۱۳ بار پریود می شود که از وقت شروع پریود تا وقت یائسگی و توقف پریود ۳۵ سال طول می کشد. می توان گفت به طور میانگین هر زن ۴۵۰ بار در طول زندگی خود پریود می شود.

    خونریزی و لکه بینی بین پریودها نشان دهنده وجود مسئله است؟

    خونریزی بین پریودها به هر دلیلی ممکن است بروز کند و هر لحظه نشان دهنده وجود مسئله نیست، ولی مورد نیاز است به دکتر مراجعه کنید تا علت آن مشخص شود. این خونریزی علل مختلفی ممکن است داشته باشد که تنها تعدادی از آنها جدی هستند.

    آیا خروج توده یا لخته خونی در وقت پریود از رحم طبیعی است؟

    برخی زن ها در وقت پریود و به خاص در وقت پریودهای سنگین لخته و توده خونی از رحم خود دفع می کنند. اگر لخته ها بزرگ هستند یا مجبور هستید پد خود را سریع به سریع تعویض کنید به دکتر اطلاع دهید.

    آیا پریود من طبیعی و منظم است؟ پاسخ به سولات مهم در مورد پریود

    آیا در وقت پریود احتمال بارداری وجود دارد؟

    خانم ها در هر وقت در تناوب قاعدگی خود می توانند حامله شوند، ولی در دوره تخمک گذاری، ۱۰ تا ۱۶ روز قبل از پریود بعدی، احتمال بارداری زیاد خواهد بود.

    به علاوه بسیاری از زن ها تصور می کنند برقراری رابطه جنسی در وقت پریود ناسالم و نادرست هست، ولی این تصور کاملا اشتباه است و اگر زن و مرد هر دو سالم باشند، برقراری رابطه جنسی سالم و با رعایت بعضی نکات مشکلی نخواهد داشت.

    آیا مشاهده رنگ قهوه ای در وقت پریود طبیعی است؟

    رنگ خون پریود از قرمز روشن به قهوه ای تیره متفاوت خواهد بودو این تفاوت رنگ طبیعی است و حتی ممکن است در یک دوره پریود رنگ ها تفاوت داشته باشند.

    چه عاملی به اصلاح علائم سندروم پیش از قاعدگی کمک می کند؟

    در مورد بسیاری از زن ها ورزش های منظم هوازی مانند نیم ساعت دوچرخه سواری، پیاده روی سریع یا دویدن در زیاد روزهای هفته به اصلاح علائم سندروم پیش از قاعدگی کمک می کنند.غذاهای سرشار از کلسیم و کربوهیدرات های پیچیده نیز ممکن است موثر باشند. متخصصان نیز توصیه های دیگری می کنند، از جمله: خواب کافی، دوری از کافئین و الکل و خوردن چربی و شکر کمتر به اصلاح علائم سندروم پیش از قاعدگی کمک می کنند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : ۸ اشتباه که هر ماه در وقت پریود انجام می دهید

     آیا پریود من طبیعی و منظم است ممکن است پرسش بسیاری از زن ها باشد. در این مطلب به چند پرسش مهم در مورد پریود پاسخ داده می شود

    اگر می خواهید زیاد بدانید : پریود در مردان چگونه است؟!!

    اگر می خواهید زیاد بدانید : چه چیزهایی درد پریود را کم می کند؟

    اگر می خواهید زیاد بدانید : پریود شما راجع به طول عمرتان چه می گوید؟

    تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ


    آیا پریود من طبیعی و منظم است؟ پاسخ به سولات مهم در مورد پریود

    واژه های کلیدی: بارداری | خونریزی | طبیعی | زندگی | سلامت | سلامت خانواده | سلامت زنان |

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال