سعی کنید اشتباهات دیگران را ببخشید، حس انتقام انرژی منفی دارد.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » برای پیشگیری ازخطر فوت در بیمارستان باید این نکات را رعایت کنید

    برای پیشگیری ازخطر فوت در بیمارستان باید این نکات را رعایت کنید

     از ترکیبات دارویی گرفته تا اشتباهات پزشکی که در عمل‌های جراحی رخ می‌دهد و حتی احتمال سقوط از تخت یا افتادن در بیمارستان و نیز عفونت‌های مرگبار ازجمله خطراتی هستند که جان بیماران را ترساندن می‌کند 

    برای پیشگیری ازخطر فوت در بیمارستان باید این نکات را رعایت کنید

    از ترکیبات دارویی گرفته تا اشتباهات پزشکی که در عمل های جراحی رخ می دهد و حتی احتمال سقوط از تخت یا افتادن در بیمارستان و نیز عفونت های مرگبار ازجمله خطراتی هستند که جان بیماران را ترساندن می کند

    نکاتی که جهت سلامت در بیمارستان باید رعایت کند

    با وجود این که بیمارستان مکان مناسبی جهت اصلاح و طی مراحل حاد بیماری هست، ولی می تواند آنقدر خطرناک باشد که سلامت شما را به خطر بیاندازد.

    عبارات مهم : بستری شدن در بیمارستان – بستری در بیمارستان
    از ترکیبات دارویی گرفته تا اشتباهات پزشکی که در عمل های جراحی رخ می دهد و حتی احتمال سقوط از تخت یا افتادن در بیمارستان و نیز عفونت های مرگبار ازجمله خطراتی هستند که جان بیماران را ترساندن می کند. مجله Readers digest در بروزترین شماره خود به راهکارهایی اشاره کرده است که با رعایت آن ها می توان احتمال بیماری و خطر فوت را کم کردن داد.

    هرساله بیش از ۴۴۰ هزار آمریکایی براثر اشتباهات پزشکی و عفونت های بیمارستانی جان خود را از دست می دهند که سومین عامل فوت ومیر در ایالات متحده آمریکاست. عالی ترین راهکار دفاعی در برابر این عوامل پرخطر، مواظبت هر چه زیاد از خود هست. باوجوداینکه بسیاری از خطرات خارج از کنترل ما هستند، رعایت بعضی نکات هرچند راحت به شما کمک می کند تا هنگام بستری شدن در بیمارستان از خطرات احتمالی مصون بمانید.

    نزدیک ترین بیمارستان را گزینش نکنید

    در مواقع اضطراری، معمولاً نزدیک ترین بیمارستان یا مرکز درمانی را جهت امدادرسانی گزینش می کنیم. اما اگر قرار است جراحی یا اقدام جدی تری روی شما انجام شود، به دنبال یک مرکز درمانی مجهز یا مرکز جراحی مناسب باشید تا به شکل صحیحی تحت درمان قرار گیرید. تحقیقات سال ۲۰۱۶ در آمریکا نشان می دهد بیمارانی که در بیمارستان های غیر مجهز و ناکارآمد بستری شدند، سه برابر زیاد در معرض فوت و ۱۳ برابر زیاد دچار عوارض ناشی از بستری در بیمارستان می شوند. خدماتی که در قسمت ICU بیمارستان ها ارائه می شود، درصورتی که مواظبت از بیماران به خوبی مدیریت شود، می توانند اشتباهات پزشکی را بین ۲۲ تا ۷۰ درصد و عوارض جانبی را تا ۵۰ درصد کم کردن دهند. در این موارد، خطر فوت ومیر بیماران تا ۳۰ درصد کم کردن می یابد.

    برای پیشگیری ازخطر فوت در بیمارستان باید این نکات را رعایت کنید

    به نظر یک دکتر اکتفا نکنید

    اگر به مرکزی مراجعه کرده اید بیماری شما را جدی، پیچیده و نادر تشخیص داده و شما نسبت به این عنوان مشکوک هستید، قبل از اقدام به درمان حتماً نظر دکتر مجرب دیگری را نیز جویا شوید. در این موارد، بین ۲۰ تا ۳۰ درصد ممکن است دکتر نظر متفاوتی داشته باشد. چنانچه دکتر دیگر، نظر مشابهی راجع به تشخیص بیماری شما داشته باشد، شما می توانید اطلاعات بیشتری راجع به گزینه های درمانی کسب کنید.

    به دنبال نتیجه های آزمایش هایتان باشید

    اگر در بیمارستان تحت سی تی اسکن یا نمونه برداری بوده اید، به دنبال نتیجه آزمایش یا اسکن خود باشید تا از جواب آن مطلع شوید. همچنین می توانید از مرکز تصویربرداری یا آزمایشگاه بخواهید تا جواب را به دکتر مربوطه که روی پرونده بیماری شما کار می کند، بفرستند. تحقیقات نشان می دهد که حدود ۷ درصد آزمایش ها و ۸ درصد اسکن های غیرعادی در پیگیری های بعدی مفقود می شوند. هر لحظه به این فکر نکنید که «بی خبری خوش خبری است».

    آنتی بیوتیک ها را هوشمندانه مصرف کنید

    آنتی بیوتیک درحالی که با عفونت ها مبارزه می کنند، گاهی عامل ایجادکننده آن ها نیز می شوند. ازآنجایی که داروها، باکتری های محافظ داخل روده را از بین می برند، خطر بروز بعضی عفونت ها بیمارستانی مرگبار در وقت بستری بودن در بیمارستان زیاد کردن می یابد؛ به همین علت پزشکان در صورت نبود نشانه هایی از عفونت در بدن بیمار، آنتی بیوتیک تجویز نمی کنند. چنانچه در وقت بستری در بیمارستان، دکتر برایتان آنتی بیوتیک تجویز می کند، از نوع عفونت و مدت زمانی که باید آنتی بیوتیک مصرف کنید، جویا شوید.

    اتاق بیمارستانی را تمیز کنید

     از ترکیبات دارویی گرفته تا اشتباهات پزشکی که در عمل‌های جراحی رخ می‌دهد و حتی احتمال سقوط از تخت یا افتادن در بیمارستان و نیز عفونت‌های مرگبار ازجمله خطراتی هستند که جان بیماران را ترساندن می‌کند 

    اگرچه نیروهای خدماتی بیمارستان، اتاق ها را بین ترخیص دو بیمار تمیز و ضدعفونی می کنند، تحقیقات نشان می دهد که بیش از ۶۰ درصد اتاق های بیمارستان به طور مناسب تمیز نمی شوند. جهت این که از تمیزی آن اطمینان حاصل کنید، از پرستار بخواهید یا با پارچه آغشته به ماده ضدعفونی کننده اتاق را تمیز کند یا از یکی از اعضای خانواده تان بخواهید این کار را انجام دهید. کار ضدعفونی کردن را تنها در یک جهت انجام دهید و پارچه را روی سطوح نچرخانید چون به این شکل آلودگی پخش می شود.

    تا حد امکان از لوله ها، سوندها و تزریق های وریدی استفاده نکنید

    هر چه مدت وقت بیشتری از این قبیل دستگاه ها استفاده کنید، زیاد ممکن است در معرض عفونت های خطرناک قرار می گیرید. اگر به سوند نیاز دارید، از پرستار بخواهید تا از پسوندگذاری کوتاه مدت استفاده کند؛ این نوع سوندگذاری خطر بروز عفونت را تا ۲۰ درصد کم کردن می دهد.

    اگر اسهال دارید، دکتر را مطلع کنید

    مدفوع شل و آبکی نخستین علامت بروز نوعی عفونت است که به روده ها حمله می کند. گاهی بیماران از بیان این عنوان به دکتر خجالت می کشند ولی باید بدانید که مسئله مهمی را از او مخفی می کنید که می تواند بسیار خطرناک باشد. این عنوان زمانی زیاد اهمیت پیدا می کند که باوجود مصرف آنتی بیوتیک یا مدت کوتاهی بعد از مصرف آن دچار این علامت شده است باشید.

    دندان هایتان را مسواک کنید

    باکتری های موجود در دهان ممکن است راه خود را به سوی ریه ها باز کنند و موجب بروز ذات الریه به علت نوعی عفونت بیمارستانی شود. محققان دریافتند که مواظبت بهداشت دهان و دندان خطر عفونت های بیمارستانی را تا یک سوم کم کردن می دهد.

    واکسن آنفلوانزا و ذات الریه را تزریق کنید

    معمولاً قبل از بستری شدن در بیمارستان، باید نسبت به تزریق واکسن های آنفلوانزا و ذات الریه اقدام کنید ولی اگر این کار را نکرده اید، قبل از بستری حتماً تزریق را انجام دهید. بعضی محققان معتقدند که افراد بالای ۶۵ سال، افراد سیگاری و مبتلایان به ضعف سیستم ایمنی باید یک سال درمیان دو نوع تزریق متفاوت بیماری ذات الریه را انجام دهند.

    شستن دست ها را جدی بگیرید

    رعایت بهداشت دست ها عالی ترین سلاح جهت دور ماندن از شر عفونت های بیمارستانی است. شست دست ها به خاص قبل از غذا خوردن و بعد از دستشویی از اهمیت بالایی برخوردار است.

    برای پیشگیری ازخطر فوت در بیمارستان باید این نکات را رعایت کنید

    در صورت مبتلا شدن به عفونت با دکتر مشورت کنید

    بروز عفونت های خفیف مانند عفونت سینوس، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و خطر عوارض جانبی ناشی از آن را زیاد کردن می دهد. حتی عفونت راحت ای مانند آبسه دندان ممکن است وارد جریان خون می شود و شرایط خطرناکی را جهت سلامت افراد به وجود می آورد.

    اولین بیماری باشید که در روز تحت عمل جراحی قرار می گیرد

    وقتی اسمتان در فهرست بیمارانی که باید در یک روز عمل شوند، نفر اول قرار می گیرد، اتاق عمل تمیزتر است و جراحی با تأخیر کم تری انجام می شود و جراح کم تر احساس خستگی می کند. بیمارانی که بعدازظهرها تحت عمل جراحی قرار می گیرند ۴ برابر زیاد در معرض مبتلا شدن به عفونت قرار می گیرند.

    تقاضای پتوی اضافه کنید

    معمولاً جراحان جهت این که با پوشیدن لباس اتاق عمل و ماسک و کلاه حین عمل احساس گرما نکنند، دمای اتاق را کمی پایین تر از حد معمول نگه می دارند. از سوی دیگر، داروی بیهوشی که جهت بیماران مورد استفاده قرار می گیرد، دمای بدن را پایین می آورد که احتمال ایست قلبی و خطر بروز عفونت را زیاد کردن می دهد. به همین دلیل، متخصصان بیهوشی از دستگاه های گرم کننده حین عمل جهت بیماران استفاده می کنند. بهتر است قبل و بعد از عمل از پتو جهت گرم شدن استفاده کنید.

    برای حمام کردن کمک بگیرید

    هرساله ۷۰۰ هزار تا یک میلیون بیمار در بیمارستان سقوط می کنند و ۳۰ تا ۵۰ درصد از این موارد منجر به شکستگی یا صدمات استخوانی می شود. از پوشیدن دمپایی های لیز خودداری کنید و از پرستار یا همراه خود بخواهید تا به شما کمک کنید.

     از ترکیبات دارویی گرفته تا اشتباهات پزشکی که در عمل‌های جراحی رخ می‌دهد و حتی احتمال سقوط از تخت یا افتادن در بیمارستان و نیز عفونت‌های مرگبار ازجمله خطراتی هستند که جان بیماران را ترساندن می‌کند 

    گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    منبع : sinapress.ir

    واژه های کلیدی: بستری شدن در بیمارستان | بستری در بیمارستان | آنتی بیوتیک | عمل جراحی | بیمارستان | بیمارستان | استفاده | بیماری | پزشکی | عفونت | سلامت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • افست کتاب لاتین