سعادت عادت است آنرا پرورش دهید.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » سردرد های میگرنی + دارو و درمان

    سردرد های میگرنی + دارو و درمان

    داروهای تجویز شده برای سردردهای میگرنی / جانشین داروهای میگرن / سایر انواع سردردها

    سردرد میگرن

    برای سردردهای میگرنی چه داروهایی تجویز می شود ؟

    میگرن را می توان با داروهای متفاوتی درمان کرد. اغلب مبتلایان در دوره حمله جواب های مثبتی به بعضی از آنالجسیک های فرعی مانند آسپرین نشان نمی دهند، اما درمان های ویژه، عمدتا بر داروی ergotamine استوار است. بعضی از آن ها مانند anti-emetic برای کاهش تهوع و استفراغ به کار می رود، به هر حال ergotamine یک داروی مسموم کننده ای است که می تواند میگرن را کاهش دهد؛ بنابراین مبتلایان ممکن است به جای analgesics ترکیبی با anti-emetic تجویز شود.

    (الف) آنالجسیک

    فرمول اصلی Midol و ماکزیمم Midol پر قدرت محتوی آسپرین به anti-emetic اضافه می شود. . anti-emetic نوعی antihistamin است.

    (ب) ارگوتامین و داروهای مربوط به آن

    فرآورده های میگرن اغلب محتوی ergotamine tartrate در ترکیب با سایر داروها مانند belladonna, analgesic یک داروی anticholinergic برای جلوگیری از تهوع مورد استفاده قرار می گیرد؛ نمونه آن شامل Ergomar, Cafergot, Bellergal-s و Wigraine است. Isometheptene

    mucete (Isocom, Midrin, Migralam) مواد شیمیایی است که به ergotamine مربوط می شود؛ Midrin, Migralam همچنین شامل acetaminophen است.

    ارگوتامین به کسانی داده می شود که نسبت به آنالجسیک پاسخ صحیحی نمی دهند، پیامدهای جانبی آن می تواند شامل تهوع، درد شکم، گرفتگی ماهیچه ها سردرد و مشکلات گردش خون در انگشتان و پنجه ها باشد که مصرف مستمر و زیاد ان می تواند امکان بروز قانقاریا را افزایش دهد. آن حتماً برای افرادی که از بیماری های قلبی-عروقی و مشکلات کبد و کلیه رنج می برند خطرآفرین است.

    (پ) داروهای مورد استفاده برای جلوگیری از میگرن

    اگر از سردردهای میگرن رنج می برید ممکن است دارویی را برای جلوگیری از آن به شما پیشنهاد کنند. اگر پزشک شما فکر کند که میگرن با افسردگی یا تنش شما ارتباط دارد احتمالاً داروی ضد افسردگی را تجویز می کند (به بخش ۴-۳ مراجعه کنید) یا ترانکولیزر را (بخش ۴-۶). بتابلوکر [بخش ۹-۳ (الف)] ممکن است همچنین برای جلوگیری از میگرن مورد استفاده قرار گیرد. بعضی اوقات سایر فرآورده ها مانند (prophylaxis) شامل (Catapres) clonidine [به بخش ۹-۱۰ (۲پ) مراجعه کنید] و (Sansert) methysergide برای جلوگیری از میگرن نیز تجویز می شود. Methysergide بسیار خطرناک

    است؛ می تواند آسیب هایی را به دریچه های قلب زده، موجب سخت شدن اعضای داخلی شود.

    *****

    جانشین داروهای میگرن :

    میگرن مانند تنش سردرد، اغلب با فشار زیاد بروز می کند؛ میگرن معمولاً هنگامیکه فشار تا حد زیادی بالا می رود یعنی در شروع تعطیلی ها یا تعطیل آخر هفته، در آخر امتحان یا بعد از برطرف شدن کارهای خطرناک حیاتی اتفاق می افتد. فشار طولانی مزمن یا برخورد می تواند احتمالاً موجب شدت اثر متقابل میگرن شود. درمان یا استراحت نتیجه کمتر و حمله های شدیدی را برای اکثریت مبتلایان نشان داده است.

    به هر حال، میگرن را می توان با داروهای گوناگونی دنبال کرد. زمینه بروز میگرن می تواند یک یا چند علل زیر باشد؛ تغییر کارهای عادی روزانه، نخوردن یک وعده غذا، خوابیدن تا حد کم یا زیاد، هیجان و احساسات قوی فشار، تلاش غیر عادی، مخصوصا ورزشهای غیرهوازی یا کارکردن با وزنه یا فشارهای پر سر و صدا، نور چشمک زن روشن، هورمون ها (شامل قرص های ضد بارداری) کار کردن با VDT (مانند صفحه مانیتور رایانه ها) یا تماشای تلویزیون یا تصویر ضعیف. غذاهای معین می توانند در حمله دخالت داشتهباشند و آنهایی که بیشتر مورد سوئ ظن قرار می گیرند. شکلات، پنیر و سایر فرآورده های لبنی (مخصوصاً پنیرهای مانده یا کپک زده)، الکل (مخصوصاً شراب قرمز) میوه های درختی، چای و قهوه، غذای دریایی و باقالا باشد.

    اگر قرص پیشگیری مصرف می کنید، باید برای پیشگیری به یک روش غیر دارویی روی آورید. افراد مبتلا به میگرن که از قرصها و سایر هورمون ها استفاده می کنند همواره به خاطر تاثیر ناگوار این داروها بر رگهای خونیشان به طور غیر طبیعی، در معرض خطر قرار دارند.

    برای کشف ناراحتی خود نیاز به یک دفترچه یادداشت دارید تا سیاهه موادمصرفی خودتان را طی بیست و چهار ساعت در آن وارد کنید و در صورت احساس حمله شدید، سیاهه آشامیدنی و خوردنی بیست و چهار ساعت قبل را مرور کنید. همچنین هر نوع درد یا رویداد فشارآور و یا فعالیت های روزانه را در آن یادداشت کنید. احتمالاً یک الگویی به دست می آید که وضعیت ابتلای به میگرن شما را روشن می کند و کمکتان می کند تا از عوامل بروز بیماری دوری کنید.  افراد مبتلا به میگرن می توانند مشکلات خودشان را در مقابل درخشش نور، با استفاده از عینک آفتابی (polarize) در نور آفتاب شدید به حداقل برسانند. کار عملی ساده دیگر مانند عدم عبور از جاده هایی که به واسطه حصار یا درختان از نور خورشید سایه روشن ایجاد شده، این هم شاید برای جلوگیری از شروع میگرن کافی باشد. وقتی احساس می کنید در آغاز ابتلا به میگرن هستید، تلویزیون تماشا نکنید. اگر تلویزیون برفک دارد آن را تنظیم کنید. اگر نور شما را اذیت می کند، از عینک آفتابی حتی در داخل محلهای سرپوشیده هم استفاده کنید.

    هیچ یک از وعده های غذایی را حذف نکنید و فعالیت شدیدی را بدون آماده شدن تدریجی برای آن شروع نکنید. میگرن می تواند جریمه کسانی باشد که به طور سریع سعی در کم کردن وزن دارند. اگر میگرن شما پیامد علائم پیش از دوره قاعدگی است که به واسطه حصار یا درختان از نور خورشید سایه روشن ایجاد شده، این هم شاید برای جلوگیری از شروع میگرن کافی باشد. وقتی احساس می کنید در آغاز ابتلا به میگرن هستید، تلویزیون تماشا نکنید. اگر تلویزیون برفک دارد آن را تنظیم کنید. اگر نور شما را اذیت می کند، از عینک آفتابی حتی در داخل محلهای سرپوشیده هم استفاده کنید.   هیچ یک از وعده های غذایی را حذف نکنید و فعالیت شدیدی را بدون آماده شدن تدریجی برای آن شروع نکنید. میگرن می تواند جریمه کسانی باشد که به طور سریع سعی در کم کردن وزن دارند. اگر میگرن شما پیامد علائم پیش از دوره قاعدگی است چای سنگین، قهوه، شکلات و سوپ های رقیق اجتناب کنید. کمپرس آب سرد (یک کیسه خورده های یخ خوب است) روی موضع درد بی تاثیر نیست. تا حد ممکن استراحت کنید و سعی کنید بخوابید. درد معمولاً در طی دوره خواب از بین خواهد رفت.

    *****

    سایر انواع سردرد ها :

    سردرد می تواند پیامد مسموم شدن از مواد گوناگون، گرسنگی، عفونت، قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا از غذا و یا نوشابه خیلی سرد باشد. علل جدی سردرد، مانند غده مغزی بسیار کم هستند و شما باید سریعا علل عمومی این بیماری آزار دهنده را تشخیص داده، درمان کنید. سردردهای مسمومیت شامل خماری و سردرد مربوط به پیامد داروها و مواد شیمیایی یا آلودگی هایی که شما به طور ویژه ای نسبت به آن ها حساسیت دارید می باشد. سردردهای غذایی و ورزشی ممکن است مربوط به رهایی از مسمومیت باقی مانده از سوخت چربی بدن باشد .

    یافتن علت سردرد طول می کشد، اما مراحلی وجود دارد که شما با صرف زمان کمتر موفق به کاهش ناراحتی خود می شوید. کاری که قبلا انجام می دادید، بهتر است؛ اگر شما می دانید که الکل زیاد یا دود یا سایر مواد شیمیایی باعث سردرد شما است و با مصرفشان سردرد شما شروع می شود برای درمان آن به اقداماتی دست بزنید.

    نیم ساعت از وقت خود را به فعالیت بدنی شدید مانند حرکات ریتمیک و راه رفتن سریع اختصاص دهید؛ این کار را تا زمانی که نفس شما تند می شود تا مدت زمانی پس از گرم شدن ادامه دهید.

    فعالیت و تنفس عمیق، سطح اکسیژن را در دستگاه شما اضافه خواهد کرد، کار کبد شما را بالا خواهد برد، به طوری که می تواند در ارتباط با سموم به شکل مؤثری عمل کند. حالت خماری اغلب می تواند به طور کامل از این طریق زایل شود تا آنجا که می توانید آب خالص یا آب میوه بنوشید. در صورتی که چیزی بخورید امکان بهبودی سریعتر وجود دارد. تخم مرغ، بخصوص خوب است، و نیاز نیست، عادتتان را دنبال کنید که آنرا به شکل خام بخورید غذاهای شیرین و مطلوب شما مانند سوپ جو و ماست اغلب کمک می کند.

    اگر رژیم غذایی و تمرین ورزشی موجب سردرد می شود، آن را تصحیح کنید و رژیم مسموم را به آنهایی که در کتاب (رهایی از چربی برای همیشه) آمده، تغییر دهید.

    سایر مواردی که می تواند موجب سردرد شود شامل : چاشنی های افزوده شده به غذا است که اعتیاد به ( monosodiun glutamate MSG) را باعث می شود. غذاهای چینی و غذاهای ساخته شده مخصوصا آنهایی که سرشار از این موادند، در صورتی که از این غذاها (چینی با چاشنی زیاد) یا غذاهای هله هوله یا غذاهای آماده مصرف می کنید شما می توانید مشکل خودتان را با تغییر غذاهای غیر ساختگی به غذاهای کامل مرتفع سازید

    سردرد می تواند ناشی از علائم آلرژی غذایی باشد. شما شاید به این نتیجه رسیده باشید که سردردتان ناشی از غذا یا غذای دخاصی باشد. این اتفاق هنگامی بروز می کند که بدن شما در مقابل غذاهایی که مسموم کننده است، واکنش نشان می دهد. بهترین راه مبارزه با این مشکل آن است که شما غذایی را مشخص و حذف کنید.

    یکی دیگر از علل سردرد، می تواند کم شدن آب بدن باشد، مخصوصاً وقتی که تحت فشار هستید. اگر سردرد اغلب در اثنای مسافرتها یا گردش های روزانه در اطراف شهر بروز می کند حتماً به میزان نوشیدن آب خود بیافزائید. یک بطری آب معدنی خریداری کنید و مقدار زیادی از آن را بیاشامید. اگر به یک فنجان قهوه سنگین احتیاج دارید تا تعادل آب بدن تان را تنظیم کنید می توانید آن را به همراه آب بنوشید. ممکن است متوجه شوید که این کار برای از بین بردن سردردتان خوب باشد.

    منبع : hidoctor.ir

     

    سردرد میگرنی,سردرد میگرنی و درمان,سردرد میگرنی چیست,سردرد میگرنی در کودکان,سردرد میگرنی در بارداری,سردرد میگرنی عصبی,سردرد میگرنی درمان,سردرد ميگرني,سردردهای میگرنی در بارداری,سردرد های میگرنی,سردرد میگرنی و درمان,سردرد میگرنی درمان,سردرد میگرن+درمان,سردرد ميگرن درمان,سردرد میگرن+درمان,سردرد ميگرن درمان,سردرد میگرنی درمان,سردرد میگرنی و درمان,درمان سردرد میگرن عصبی,سردرد میگرنی چیست,سردردهای میگرنی چیست؟,سردرد میگرن چیست؟,علت سردرد میگرن چیست,سردرد های میگرنی چیست,درمان سردرد میگرنی چیست,علایم سردرد میگرنی چیست؟,علت سردردهای میگرنی چیست؟,سردرد میگرنی در بارداری,سردردهای میگرنی در بارداری,درمان سردرد میگرنی در بارداری,سردرد میگرنی در دوران بارداری,سردردهای میگرنی در دوران بارداری,درمان سردرد میگرنی در دوران بارداری,سردرد میگرن چیست؟,سردرد میگرنی چیست,سردردهای میگرنی چیست؟,علت سردرد میگرن چیست,سردرد های میگرنی چیست,درمان سردرد میگرنی چیست,علایم سردرد میگرنی چیست؟,سردرد میگرنی در کودکان,سردرد میگرنی کودکان,سردرد میگرن کودکان,سردرد میگرنی عصبی,سردرد میگرن عصبی,سردردهای میگرنی عصبی,درمان سردرد میگرن عصبی,علائم سردرد میگرن عصبی,سردرد های میگرن عصبی,سردرد میگرنی درمان,سردرد میگرن+درمان,سردرد ميگرن درمان,سردرد میگرنی و درمان,درمان سردرد میگرنی با داروهای گیاهی,درمان سردرد ميگرني,درمان سردرد میگرنی در بارداری,درمان سردرد میگرنی در طب سنتی,درمان سردرد میگرنی در دوران بارداری,درمان سردرد میگرنی چیست

    امتیاز 3.00 ( 5 رای )

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتاب اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • جعبه هدیه کتاب