كسي كه هرگز تحت فشار نزيسته باشد، آزادي را لمس نمي كند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » شایعات واکسن آنفلوانزا /شایعات واکسن آنفلوانزا دروغ است

    شایعات واکسن آنفلوانزا /شایعات واکسن آنفلوانزا دروغ است

    شایعات واکسن  آنفلوانزا /شایعات واکسن آنفلوانزا دروغ است

    327021

    شایعات واکسن  آنفلوانزا /شایعات واکسن آنفلوانزا دروغ است

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شایعات مربوط به واکسن آنفلوانزا دروغ است، رئیس جمهوری، بنده و فرزندانم نیز از این همین واکسن تزریق کردیم.

    سید حسن هاشمی روز شنبه در حاشیه دومین اجلاس منطقه ای سل، مالاریا و ایدز که با حضور نوربرت هایزر،رئیس صندوق جهانی در وزارت بهداشت تشکیل شد، به برخی پرسش های خبرنگاران پاسخ گفت.

    وی در پاسخ به پرسشی درباره شایعات مربوط به واکسن آنفلوانزا که در فضای مجازی منتشر شده، توضیح داد: بنای این دولت این است که مردم حقیقت را بگوید، شایعات زیاد است ولی واقعیت این است که همه این شایعات درباره واکسن آنفلوانزا دروغ است و واکسن های آنفلوانزا همه با نظارت دقیق سازمان غذا و دارو وارد کشور شده و هیچ مشکلی ندارد.
    وزیر بهداشت ادامه داد: از مردم می خواهیم که به شایعات و این حرف هایی که در فضای مجازی منتشر می شود، توجه نکنند و از مراجع قانونی برای دریافت اطلاعات استفاده کنند.
    وی گفت: بیشترین تلاش من در این حوزه در این چند سال این بوده که واکسن آنفلوانزا به موقع وارد کشور شود، چند سال پیش و قبل از این دولت را فراموش نکرده ایم که واکسن آنفلوانزا در زمستان به کشور آمد، زمانی که دیگر اثربخشی آن از بین رفته بود.
    هاشمی افزود: واکسن آنفلوانزا امسال در تیرماه به کشور وارد شد، تولید کنندگان آن نیز عمدتا دو یا سه شرکت معتبر جهانی هستند و بنده خودم، بچه هایم و شخص رئیس جمهوری نیز از همین واکسن تزریق کرده ایم.
    وی گفت: تلاش ها برای تولید این واکسن در کشور ادامه دارد، این فعالیت ها در مراحل نهایی است و امیدواریم تا دو یا سه سال آینده موفق شویم این واکسن را در کشور تولید کنیم.
    وزیر بهداشت گفت: نمی توانیم به همه مردم توصیه کنیم، واکسن آنفلوانزا تزریق کنند چون میزان آن در کشور محدود است، اما کسانی که در معرض بیشتر ابتلا هستند یا بیماران خاص و افرادی که دارای ضعف ایمنی هستند یا کودکان و سالمندان و زنان باردار بهتر است این واکسن را تزریق کنند.
    وی افزود: خود من بعد از اینکه واکسن آنفلوانزا را تزریق کردیم به چند کشور مختلف سفر کردم و حتی به آنفلوانزا مبتلا شدیم اما شدت آن و میزان مدت بیماری با زمانی که واکسن را تزریق نکرده بودم، قابل مقایسه نبود.
    هاشمی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات انجام شده برای مبارزه با ایدز گفت: اقدامات زیادی در این زمینه از سوی شبکه و مراکز بهداشتی-درمانی کشور وسازمان انتقال خون انجام شده است، رسانه ها نیز در این زمینه همکاری موثری داشته اند و پخش سریال پریا نقش موثری در این زمینه داشت.
    وی ادامه داد: همکاری دستگاههای مختلف برای کنترل ایدز در کشور بی نظیر است،از رسانه ها نیز باید قدردانی کنیم، اکنون به شرایطی رسیده ایم که هیچ حرفی نیست که در مورد ایدز نتوانیم به مردم نزنیم و هیچ مانعی برای بیان حقیقت به مردم وجود ندارد.
    هشمی گفت: ایدز توهم نیست، واقعیت دارد، درمان آن هزینه بر است و معلولیت ها و مرگ های ناشی از آن قابل کتمان نیست.
    وی اضافه کرد: مسئله مهم بیماری و ویروس ایدز، سرایت پذیری آن است که با توجه به تغییر شیوه انتقال آن به روش جنسی باید همه نسبت به این مسئله آگاه شویم زیرا اگر غفلت کنیم و این بیماری دچار همه گیری شود، همه قربانی می شویم.
    هاشمی ادامه داد: در این زمینه به همکاری همه گروهها، شرکتها و از جمله روحانیون و سازمانهای مردم نهاد، هنرمندان، ورزشکاران و افرادی که در بخش فرهنگی فعال هستند، نیازمند هستیم.
    وزیر بهداشت اضافه کرد: کشور ما به علت جوان بودن جمعیت و اثربذیری جوانان از رسانه هایی که برای تبلیغات خود بدون برنامه نیستند، در خطر شیوع بیشتر بیماری ایدز قرار دارد بنابراین باید با مردم و جوانان صریح صحبت کنیم و در اعلام عوارض و مخاطرات این بیماری کوتاهی نکنیم.
    هاشمی گفت: کار اصلی وزارت بهداشت پیشگیری از بروز این بیماری و ابتلا به ویروس آن است، نه درمان و البته در این زمینه تاکنون اقدامات موثری انجام شده است و در ادامه باید از تجارب موفق جهانی نیز استفاده کنیم.
    وی ادامه داد: از دستگاههای دیگری که تاکنون کمتر در این زمینه فعال بوده اند مانند قوه قضاییه نیز می خواهیم بیشتر همکاری کنند و همکاری همه دستگاهها از جمله نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، آموزش عالی و بیمه ها را در این زمینه طلب می کنیم.
    وزیر بهداشت گفت: استراتژی ایران در مبارزه با ایدز، استراتژی ۹۰-۹۰-۹۰ است یعنی تا سال ۲۰۳۰ باید ۹۰ درصد افراد مبتلا به این ویروس در کشور شناسایی شده باشند، ۹۰ درصد افراد شناسایی شده تحت درمان قرار گرفته باشند و وضعیت ۹۰ درصد افراد تحت درمان کنترل شده باشد.
    هاشمی افزود: مسئله مهم درباره این بیماری انتقال جنسی آن است، به خصوص اینکه در کشوری زندگی می کنیم که در مجاورت افغانستان قرار دارد و مصرف مواد مخدر سنتی در آن شیوع بالایی درآید و همزمان مصرف مواد اعتیاد آور شیمیایی و ساختگی نیز به سرعت در حال افزایش است.

    شایعات واکسن  آنفلوانزا /شایعات واکسن آنفلوانزا دروغ است

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار