به زبانت اجازه نده که قبل از اندیشه ات به کار افتد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » انواع پنیر و موارد استفاده از پنیر ها را بهتر بشناسیم

    انواع پنیر و موارد استفاده از پنیر ها را بهتر بشناسیم

    تا همین چند سال پیش اگر به پدر یا یکی از اعضای خانواده می‌گفتید موقع بازگشت به منزل پنیر بخرد، تکلیفش مشخص بود و احتمال اینکه از شما

    انواع پنیر و موارد استفاده از پنیر ها را بهتر بشناسیم

    تا همین چند سال پیش اگر به پدر یا یکی از اعضای خانواده می‌گفتید موقع بازگشت به منزل پنیر بخرد، تکلیفش مشخص بود و احتمال اینکه از شما بپرسد چه پنیری و جهت کدام مصرف می‌خواهید کم بود

    كدام پنیر جهت چه استفاده ای مناسب است

    امروزه با تجهیز و پیشرفت كارخانه‌های تولید پنیر در خارج و داخل كشور، یخچال فروشگاه‌ها از انواع و اقسام پنیر پر شده‌اند. اوایل شاید مصرف كننده‌ها و البته فروشنده‌ها از مورد مصرف این پنیرها بی‌اطلاع بودند ولی حالا به لطف منوی رستوران‌ها و تبلیغات تلویزیونی، گوشمان با اسم این پنیرها آشناست. شاید بشود گفت با توجه به اینكه شركت‌ها هر روز یك پنیر تازه جهت كم كردن روی رقیب رو می‌كنند، خرید پنیر به كاری تخصصی تبدیل شده است هست. بد نیست با این پنیرها آشنا شوید.

    انواع پنیر و موارد استفاده از پنیر ها را بهتر بشناسیم

    پنیر فیلا، اگر مشكل گوارشی دارید

    تا همین چند سال پیش اگر به پدر یا یکی از اعضای خانواده می‌گفتید موقع بازگشت به منزل پنیر بخرد، تکلیفش مشخص بود و احتمال اینکه از شما

    پنیر فیلا فیلا به‌معنای كشدار بودن، نوعی پنیر عمل‌آوری شده است پیتزاست. این پنیر نرم فواید بهتری نسبت به سایر پنیرهای پیتزا دارد. اگر شما عاشق قسمت كشدار پیتزا و لازانیا هستید این پنیر حسابی به دردتان می‌خورد. پنیر فیلافیلا از خاصیت ذوب بسیار بالایی برخوردار است و به آسانی روی پیتزا پخش می‌شود و یكی از خصوصیاتش این است كه به‌هیچ‌وجه آب نمی‌‌اندازد. یكی دیگر از فواید منحصر به فردش بالا بودن طول عمرش در دمای یخچال هست. این را هم بدانید كه فیلا فیلا به هیچ وجه نباید فریز شود. اگر فریزش كردید قید كش آمدنش را بزنید و بدانید كه هنگام پخت پروتئینش می‌سوزد. اگر مشكل گوارشی دارید و معده‌تان با هیچ نوع پنیری سر سازش ندارد، این پنیر به‌دلیل داشتن پنی سیلیوم خوراكی جهت دستگاه گوارشتان بهتر است.

    پنیر پارمسان، اگر در منزل كودك یا سالمند دارید

    انواع پنیر و موارد استفاده از پنیر ها را بهتر بشناسیم

    پنیر پارمسان در گروه پنیرهای سخت طبقه‌بندی می‌شود كه به آن پارمزان هم می‌گویند. پارمزان جزو آن دسته از پنیرهاست كه باید جهت عمل آمدن مدتی را بگذراند. این پنیر جهت رسیدن به كیفیت خوب، حداقل ۲‌ماه و حداكثر ۳۶‌ماه وقت نیاز دارد، به همین علت هم بسیار سهل‌الهضم است و از این‌رو جهت كودكان و سالمندان مناسب هست. بد نیست بدانید جهت به‌دست آمدن یك كیلو پارمزان ۲۴كیلوشیر تازه گاو مصرف می‌شود از این‌رو بسیار غنی است و جهت انواع غذاهای ایرانی و خارجی مثل كتلت، انواع پلو، پاستا، سوپ و ماكارونی می‌شود از آن استفاده كرد.

    پنیر چدار، اگر پنیر شیرین دوست دارید

    تا همین چند سال پیش اگر به پدر یا یکی از اعضای خانواده می‌گفتید موقع بازگشت به منزل پنیر بخرد، تکلیفش مشخص بود و احتمال اینکه از شما

    پنیر چدار نوعی پنیر زرد رنگ است كه جهت نخستین بار در سامرست انگستان تهیه شد. اگر در فروشگاه‌ها چدار سفید رنگ هم دیدید تعجب نكنید. این نوع پنیر به چدار سفید یا ورمونت معروف هست. در تهیه این نوع پنیر، معمولا بعد از عمل ترش‌كردن شیر، ماده جامد تشكیل شده است را می‌شویند تا ph آن را كاهش دهند و به‌اصطلاح، پنیری با طعم شیرین تهیه كنند. این پنیر رنگی ندارد و هیچ روشی به‌منظور نگهداری طولانی مدت آن به‌كار نمی‌برند. این پنیر سرشار از كلسیم، پروتئین با هضم آسان، فسفر و انواع ویتامین‌هاست كه ارزش غذایی آن معادل ۱۲-۱۱كیلوگرم شیر تازه گاو است.

    انواع پنیر و موارد استفاده از پنیر ها را بهتر بشناسیم

    پنیر موزارلا، پنیری جهت روزهای گرم

    عاشقان پیتزا و لازانیا خیلی خوب این پنیر را می‌شناسند. جزو پنیرهای كشدار هست، ولی انتظاری كه از فیلا فیلا و كش آمدنش دارید از این پنیر نداشته باشید. بد نیست بدانید جهت تهیه این پنیر، شیر ترش شده است را با آب پنیر گرم مخلوط می‌كنند، سپس مواد را با دست ورز می‌دهند تا بافت ترد و لطیفی حاصل شود. معمولا این پنیر را به شكل توپی یا گیس بافته در می‌آورند. پنیر موزارلا در انواع تازه، دودی و نوعی كه آبش را تا حدی گرفته‌اند، عرضه می‌شود. جهت حفظ حالت طبیعی پنیر (البته تنها چند روز) این پنیر را در آب پنیرخودش نگهداری می‌كنند و چون سریع ذوب نمی‌شود در تهیه انواع سالاد و خوراك‌ها و ساندویچ‌های سرد استفاده می‌شود. تركیب این پنیر با گوجه فرنگی، ریحان تازه و روغن زیتون از عالی ترین خوراكی‌های روزهای گرم است.

    پنیر بلوچیز، كپك‌ها هر لحظه هم بد نیستند!

    بلوچیز نوعی پنیر نرم فرانسوی است كه به‌دلیل رگه‌های آبی(در اثر تزریق نوعی كپك خوراكی و مفید)، به پنیر رگه آبی هم معروف هست. اگر بخواهید از طعمش بدانید طعمش چیزی مثل پنیر خیكی یا كوزه‌ای خودمان هست. یك كیلو بلوچیز ارزش غذایی معادل۱۰-۹ كیلوگرم شیر تازه گاو را دارد و سرشار از مواد معدنی، فسفر و كلسیم هست. همچنین، این پنیر حاوی پنی‌سیلیوم خوراكی و بافایده جهت دستگاه گوارش هست. این پنیر به‌مدت ۲‌ماه در یخچال قابل‌نگهداری است.

    پنیر ارسوم، پنیرهای خاص جهت غذا

    پنیر ارسم orsom كه یك پنیر نیمه‌نرم و خامه‌ای شكل است و تولیدش به اواسط قرن ۱۶ میلادی برمی‌گردد و معروف‌ترین پنیردانماركی هست. این پنیر پرانرژی، ظاهری زرد رنگ و روغنی و عطر و طعم كره‌ای دارد كه با طولانی شدن دوران رسیدن آن، عطر و طعمش بهتر و قوی‌تر می‌شود. اگر عاشق پنیر هستید و نمی‌توانید به غذاها و ساندویچ‌های پنیردار نه بگویید، بهتر است این پنیر را خریداری و در غذاهای‌تان از آن استفاده كنید. اسرم به‌دلیل بافت بسیار لطیفی كه دارد خیلی راحت و سریع در غذا، مخصوصا بین نان آزمون آب می‌شود.

    پنیر گودا، معروف‌ترین پنیر دنیا

    پنیر گودا نوعی پنیر سخت تا نیمه‌سخت و محصول دهكده‌ای به همین نام در كشور هلند هست. این پنیر از نظر طعم و عطر به خیلی تند تا ملایم و از نظر بافت به مومی- خامه‌ای تا ترد و شكننده دسته‌بندی می‌شود. این پنیر جزو پنیرهایی است كه جهت عمل آمدن نیاز به رسیدن دارد و مدت وقت آن جهت رسیدن به كیفیت مطلوب، حداقل ۴ هفته و حداكثر یك سال هست. جهت انواع سالادها یا كاناپه‌ سرد و هم انواع سوپ و غذا گرم و سس‌ها استفاده می‌شود. عالی ترین دمای نگهداری آن ۱۲درجه سانتی‌گراد هست، ولی می‌توان آن را در محفظه نگهداری میوه در یخچال نگهداری كرد. جهت جلوگیری از خشك شدن سطح پنیر، آن را در سلیفون براق بپیچید.

    كدام پنیر، پنیر خوبی است؟

    پنیر جهت مصرف روزانه بهتر است از انواع كم چرب و یا حداكثر با چربی ۳۰تا ۳۵درصد و نمك یك درصد باشد و بافت نیمه‌سخت و یا كاملا سخت داشته باشد. بهتر آن است كه از پنیرهای كارخانه‌ای استفاده كنیم، آیا كه پنیرهای فله‌ای اغلب با شیر غیرپاستوریزه تهیه می‌شوند و دوره مجاز ۳۰تا ۴۵روز پیگیری را كامل طی نمی‌كنند و مشكوك به انواع میكروب‌های بیماری‌زا چون تب مالت هستند. بعد در گزینش پنیر زیاد دقت كنیم. پنیرهایی با بافت سخت و كم‌چرب و كم‌نمك از عالی ترین انواع پنیرهاست. پنیرها را نمی‌توان زیاد از نظر ویتامین‌ها و املاح با یكدیگر مقایسه كرد ولی از نظر میزان كلسیم، پروتئین و چربی قابل مقایسه‌اند و پنیرهای كم‌چرب با بافت سخت به‌دلیل غنی بودن از كلسیم و پروتئین در اولویت گزینش قرار دارند.

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health

    عبارات مهم : استفاده – پروتئین
    منبع: hamshahrionline.ir

    واژه های کلیدی: استفاده | پروتئین | نگهداری | یخچال | پیتزا | انواع | سلامت | تغذیه

    انواع پنیر و موارد استفاده از پنیر ها را بهتر بشناسیم

    انواع پنیر و موارد استفاده از پنیر ها را بهتر بشناسیم

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • چاپ کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال