کارتان را آغاز کنید، توانایی انجامش بدنبال می آید. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » سبک زندگی » آشپزی » طرز تهیه سرکه انگور ، سرکه سیب ،انار و خرما خانگی و طبیعی

    طرز تهیه سرکه انگور ، سرکه سیب ،انار و خرما خانگی و طبیعی

    طرز تهیه سرکه سیب سرکه یک فراورده است طبیعی که جهت مصارف متفاوت از آن استفاده می شود مانند خواراکی و پزشکی و پاک کنندگی در مطالب زیرطرز تهیه

    طرز تهیه سرکه انگور ، سرکه سیب ،انار و خرما خانگی و طبیعی

    طرز تهیه سرکه سیب

    سرکه یک فراورده است طبیعی که جهت مصارف متفاوت از آن استفاده می شود مانند خواراکی و پزشکی و پاک کنندگی در مطالب زیرطرز تهیه سرکه سیب به چند روش متفاوت آموزش داده خواهد شد و در ضمن تهیه سرکه خرما ، سرکه انار رانیز آموزش داده  شده است است لطفا ادامه مطالب را بخوانید ……

    روش یک:۱- ابتدا سیبها را کاملا تمیز بشویید.۲-آنها را به چهار قاچ تقسیم کنید و هسته ها ودم آن را جدا نمایید.۳-یک سطل آماده کنید و سیبها را درون آن بریزید .یک قاشق مخمر نانوایی را با آب گرم حل کنید و به سیبها اضافه کنید ویا می توانید به اندازه یک کف دست نان روی آنها قرار دهید .روی ظرف را تا جایی که ¼ ن خالی بماند لیکن بر اثر تخمیر بالا می آید و از ظرف سر ریز نشود .۴- به مدت۷ تا ۸ ماه با آن کاری نداشته باشید تا عمل تخمیر صورت بگیرد .بعد از آن مدت مواد را صاف می کنیم.۵-مواد صاف شده است را درون شیشه می ریزیم بعد از مدت پانزده روز آن را استفاده می کنیم.

    طرز تهیه سرکه انگور ، سرکه سیب ،انار و خرما خانگی و طبیعی

    طرز تهیه سرکه سیب فوری

    روش دوم:۱- ابتدا سیبها را کاملا تمیز بشویید .۲-آنها را به چهار قسمت تقسیم کرده و هسته و دم ان را جدا کنید .۳-آب سیبها را به وسیله ی آبمیوه گیری بگیرید .۴-آب سیبها را درون ظرف مورد نظرتان بریزید و به ازای هر کیلو آب سیب یک لیوان سرکه سیب اضافه کنید .۵- ظرفتان را به مدت ۴۰ روز در جای گرم قرار دهید در این روش به آب نیاز ندارید و بعد از چهل روز بدون صاف کردن مورد استفاده قرار می گیرد.

    طرز تهیه سرکه سیب درختی

    روش سوم: ۱- ابتدا سیبها را کاملا تمیز بشویید .۲- آنها را به چهار قسمت تقسیم کنید و هسته ودم ان را جدا کنید.۳-سیبها را دخل ظرف بریزیدو نصف ظرف را آب پر کنید و به ازای هر ۳ کیلو سیب ۱کیلو سرکه سیب اضافه کنید .۴-البته می تونید از سرکه انگور ویا گلابی نیز استفاده کنید ۵- ظرف را طوری پر کنید که ¼ آن خال بماند تاعمل تخمیر به درستی انجام شود .ظرفتان در جایی گرم قرار دهید .هفته ای یک مرتبه مواد را زیر ورو کنید هنگامی که مواد کاملا بالا آمد آن را صاف کرده ودر ظرف بریزید بعد از ۲۰ روز آماده مصرف است.

    روش چهارم:۱- مانند مراحل بالا سیبها را بشویید و خرد کنید وهسته ودم آن را بکنید .۲-سیبها را با دستگاه چرخ گوشت چرخ کنید .۳- به ازای هر کیلوگرم سیب چرخ شده است یک لیوان سرکه به آن اضافه کنید .۳- مواد را در ظرف مورد نظر ریخته ودر جای گرم قرار دهید .۴- دو ماه به مواد دست نزنید بعد از آن مواد را صاف کنید و در جایی بهداشتی قرار دهید بعد از مدت ۱۵ روز قابل استفاده می باشد.

    طرز تهیه سرکه سیب سرکه یک فراورده است طبیعی که جهت مصارف متفاوت از آن استفاده می شود مانند خواراکی و پزشکی و پاک کنندگی در مطالب زیرطرز تهیه

    روش پنجم : ۱- سیب ها را بشویید و دم و هسته ان را جدا کنید .۲- سیبها را چرخ کنید.۳-یک یا دو قاشق مخمر نانوایی را با آب ولرم مخلوط کرده وبه مواد اضافه کنید جهت ۴ تا ۵ پنج کیلو سیب چرخ شده است .۴-مخلوط را در ظرف بریزید ودر جایی گرم قرار دهید .۵- مدت ۲ الی ۳ هفته مرحله الکلی و به همین وقت یعنی ۲الی ۳ هفته بعد هم به ترشی می رسد و به سرکه سیب تبدیل می شود.

    طرز تهیه سرکه خرما

    مواد مورد نیاز : ۱- خرما  دو کیلوگرم ۲- آب جوش چهار لیتر۳-یک قاشق غذا خوری نمک ۴- سرکه نیم لیتر۵-مخمر نانوایی یک قاشق مرباخوری

    طرز تهیه : هسته ی خرما ها را درآورید و تو سط چرخ گوشت چرخ کنیدوآنها را داخل ظرفی که غیر فلزی باشد بریزید دقت کنید که  دهانه آن باز بشد.آب و بقیه مواد را اضافه کنید و درب ظرف را ببندید و در جای تاریک و گرم قرار دهید .۲۵ تا ۵۰ روز بستگی به دمای محیط دارد آن را به حال خود بگذارید.فقط هفته ای یک مرتبه موا د را زیرورو کنید.بعد از مدت تعیین شده است مواد را صاف کرده و مورد استفاده قرار دهید.

    طرز تهیه سرکه انار

    مواد لازم : ۵ کیلوگرم انار ،سه قاشق غذا خوری نمک،سرکه از هر نوعی که باشد ۱لیتر،شکر پنج قاشق غذا خوری

    طرز تهیه : انارها را دان کنید  نمک وشکر را به آن اضافه کنید و به مدت سه ساعت در محیطی گرم قرار دهید و آنها را با دست له کنید و سپس سرکه جوشیده وسرد شده است را به آن اضافه کنید .درب ظرف را ببندید ودور آن را خمیر بزنید که هوا وارد آن نشود و به مدت ۳۰ الی ۳۵ روز در جای خنک قرار دهید .بعد از آن را با دست له کنید و از صافی بگذرانید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید وبعد از سرد شدن  سرکه را داخل ظرف بریزید ودر جای خنک وتاریک نگهداری کنید .

    طرز تهیه سرکه انگور ، سرکه سیب ،انار و خرما خانگی و طبیعی

    البته این را باید ذکر کرد که سرکه انار جهت گروه خونی O ، A مناسب و جهت گروه خونی B و AB  مناسب نمی باشد .

    طرز تهیه سرکه انگور خانگی و طبیعی

    سرکه انگور یکی از مفیدترین و پرکاربردترین انواع سرکه است که به روش خانگی و صنعتی تهیه میشود. با روش تهیه سرکه انگور خانگی خوشمزه آشنا شوید.

    انگور یکی از خوشمزه ترین، مفیدترین و پرکاربردترین میوه هاست که تنوع بسیار زیادی نیز دارد. به طور کلی میوه انگور به نوع دانه دار و بی دانه تقسیم می شود که هر یک از این دو نوع در رنگ های قرمز، سیاه، زرد و سبز یافت می شوند.

    یکی از کاربردهای مهم انگور، تهیه سرکه است و همان طور که می دانید سرکه خود استفاده های بسیار زیادی دارد.

    طرز تهیه سرکه سیب سرکه یک فراورده است طبیعی که جهت مصارف متفاوت از آن استفاده می شود مانند خواراکی و پزشکی و پاک کنندگی در مطالب زیرطرز تهیه

    سرکه به دو نوع سنتی (خانگی) و صنعتی تهیه می شود و تهیه آن علی رغم راحت بودن، ریزه کاری های خاص خود را دارد. در اینجا قصد داریم روش تهیه سرکه انگور خانگی خوشمزه و سالم را به روشی بسیار راحت و کاربردی به شما آموزش دهیم.

    مواد مورد نیاز جهت تهیه سرکه انگور خانگی:

    انگور رسیده و شیرین ۲ کیلو
    سرکه نصف استکان
    نمک ۱ ق مرباخوری
    خمیر مایه ۱ ق مرباخوری
    آب نصف استکان

    طرز تهیه سرکه انگور خانگی:

    1. برای تهیه سرکه انگور خانگی ابتدا ساقه و چوب انگورها را جدا کنید و آن ها را داخل ظرفی ریخته، با وسیله ای مثل گوشتکوب برقی، گوشتکوب دستی یا مخلوط کن له کنید.
    2. انگورهای له شده است را همراه با تفاله داخل یک دبه بریزید.
    3. دقت کنید که یک سوم از سر دبه خالی بماند که اگر سرکه در فرآیند تولید کف کرد؛ از سر دبه سر نرود.
    4. به اندازه یک دهم از مقدار انگور، سرکه حاضری و نمک داخل دبه بریزید. به عنوان نمونه جهت دو کیلو انگور، نصف استکان سرکه و یک قاشق مرباخوری نمک داخل دبه ریخته و هم بزنید.
    5.  برای اطمینان از تهیه یک سرکه خوب و عالی می توانید نصف استکان آب و یک قاشق مرباخوری خمیر مایه را نیز با هم مخلوط کنید و به انگورهای له شده است اضافه کرده و هم بزنید.
    6. حالا درب دبه را طوری روی آن قرار دهید که لای آن باز بماند و هوا درون دبه جریان داشته باشد.
    7. دبه را در جای گرم مثل گوشه آشپزخانه قرار دهید.
    8. حدود یک هفته بعد، سرو کله پشه سرکه پیدا می شود. این حشرات ریز فرآیند تبدیل انگور به سرکه را سریع تر می کنند و هنگامی که آن ها را دیدید مطمئن باشید که کارتان به درستی پیش رفته.
    9. یک بار سرکه را هم بزنید و تا حدود سه هفته بعد دیگر به آن دست نزنید.
    10. در این فاصله مواد تفاله تقریبا ته نشین می شوند و روی مواد زلال و صاف می شود.
    11. می توانید در این مرحله سرکه را بچشید؛ اگر کاملا ترش شده است بود می توانید تفاله ها را جدا کنید و سرکه رو صاف کرده و داخل شیشه نگهداری کنید.
    سرکه انگور خانگی عالی و باکیفیت شما آماده هست. اگر نخستین بار است که سرکه تهیه می کنید بهتر است نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

    نکاتی راجع به تهیه سرکه انگور:

    • برای تهیه سرکه انگور می توان انگورها را درسته داخهل دبه انداخت ولی بهتر است که میوه ها را له کنید.
    • اگر نخستین بار است که سرکه تهیه می کنید با مقدار کم به عنوان نمونه با دو کیلو انگور شروع کنید.
    • در تهیه سرکه خانگی مهم تر از هر چیز، گزینش انگور شیرین و سالم است و اگر انگور ترش یا سبز و نارس باشد، اصلا سرکه خوبی نخواهید داشت.
    • رنگ انگور جهت تهیه سرکه خانگی فرقی ندارد.
    • فراموش نکنید که جهت انجام فعل انفعالات تبدیل به سرکه، نیاز به هوا است بعد در ظرف را کیپ نکنید.
    • داشتن جایی نسبتا گرم  یعنی دمایی بین شانزده تا سی درجه جهت تبدیل سرکه کاملا مهم هست. دمای سردتر یا گرمتر باعث خراب شدن سرکه می شود.
    • بعضی افراد یک تکه نان داخل دبه سرکه می اندازند که حکم همان خمیر مایه را دارد ولی از آنجا که در بسیاری از نانواهایی ها به جای خمیر مایه، از جوش شیرین استفاده می شود، ممکن است سرکه خراب شود.

    امیدواریم از این توضیحات استفاده مورد نیاز را برده و در منزل یک سرکه خانگی خوب و باکیفیت تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

    واژه های کلیدی: مخلوط کن | روش خانگی | استفاده | تبدیل | انگور | طرز تهیه سرکه سیب |

    طرز تهیه سرکه انگور ، سرکه سیب ،انار و خرما خانگی و طبیعی

    طرز تهیه سرکه انگور ، سرکه سیب ،انار و خرما خانگی و طبیعی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب خارجی